Ο αυτοκαταστροφικός, καταραμένος ζωγράφος με τη σύντομη και ταραχώδη ζωή για το θάνατο του οποίου, η τελευταία του σύντροφος αυτοκτόνησε. Ο Μοντιλιάνι γεννήθηκε στις 12 Ιουλίου του 1884.-Από τη Μανταλένα Μαρία Διαμαντή
"Θα ήθελα η ζωή μου να ήταν σαν πλουσιοπάροχο ποτάμι που κυλάει χαρμόσυνα πάνω στη γη", είπε κάποτε ο Αμεντέο Κλεμέντε Μοντιλιάνι.
Ο σπουδαίος ζωγράφος και γλύπτης, ο οποίος μπορεί να έζησε μια ζωή σύντομη, αλλά ήταν ιδιαίτερα έντονη και ταραχώδης. Κέρδισε μάλιστα, τον τίτλο του καταραμένου ζωγράφου. Από το όνομά του, δημιουργήθηκε το παρατσούκλι Modi, που σημαίνει καταραμένος. Η πολυτάραχη ζωή του σημαδεύτηκε από καταχρήσεις, ασθένεια και με το πάθος και τη βίαιη συμπεριφορά του οδήγησε στην καταστροφή τις γυναίκες που γνώρισε.
Έφυγε από τη ζωή πολύ νέος, στα 35 του χρόνια από φυματιώδη μηνιγγίτιδα, στο νοσοκομείο Σαριτέ. Τραγική φιγούρα η τελευταία σύντροφός του, Ζαν, οποία δύο μέρες μετά, έδωσε τέλος στη ζωή της, πέφτοντας από το παράθυρο, ενώ ήταν οκτώ μηνών έγκυος στο δεύτερο παιδί τους.
Ο Μοντιλιάνι γεννήθηκε στο Λιβόρνο της Ιταλίας από αστική εβραϊκή οικογένεια, σπούδασε ζωγραφική στη Βενετία και τη Φλωρεντία. Στα 21 του χρόνια πήγε στο Παρίσι. Η ζωή του είναι εκτός από την τέχνη του που λατρεύει, το αλκοόλ και τα ναρκωτικά. Ήταν όμως αυτοκαταστροφικός καθώς ήθελε να μην προδωθεί το μυστικό του, ότι έπασχε από φυματίωση. Φοβόταν ότι αν γινόταν γνωστό θα τον περιθωριοποιούσε.
`Ισως γνώριζε ότι θα φύγει σύντομα από τη ζωή κι έτσι προσπάθησε να καθιερώσει την υπογραφή του μέσα από τα σπουδαία έργα του. Δέχθηκε αρχικά επιρροές από τον Πικάσο, τον Τουλούζ-Λωτρέκ, τον Σεζάν και άλλους, αλλά στην πορεία, ακολούθησε τη δική του πορεία. Κατάφερε να διαμορφώσει ένα απόλυτα αναγνωρίσιμο προσωπικό του στυλ στους 300 περίπου πίνακες που δημιούργησε από το 1915 ως το 1920.
Χαρακτηριστικό του Μοντιλιάνι είναι ότι έγινε ο ζωγράφος των πορτρέτων. Τα μοντέλα του στέκονται απέναντί του ή κάθονται σε μια καρέκλα, κοιτάζοντάς τον ή απευθείας ή με το σώμα ελαφρώς στραμμένο. Οι πίνακες ήταν απλοί με λίγη λεπτομέρεια στο background. Τα πρόσωπά τους έχουν έντονο ωοειδές σχήμα, μακριά λεπτή μύτη, μεγάλα αμυγδαλωτά μάτια και μικρό στυλιζαρισμένο στόμα. Ωστόσο, οι αναλογίες του σώματος αλλοιώνονται καθώς ο λαιμός είναι περίεργα μακρύς και οι ώμοι χαμηλωμένοι. Ανάμεσά τους, η Beatrice Hastings (Αγγλίδα συγγραφέας και ερωμένη του), ο έμπορος τέχνης και φίλος του Léopold Zborowski οι ζωγράφοι Juan Gris και Diego Rivera και η μούσα του και σύντροφός του Jeanne Hebuterne. Φέρεται ότι στην τελευταία του αγαπημένη είπε:
“Όταν γνωρίσω την ψυχή σου, θα ζωγραφίσω τα μάτια σου”
O Mοντιλιάνι χειριζόταν με ιδιαίτερο τρόπο τα μάτια στα πορτρέτα του. ΄Ηταν εκτός από μικρά και εντελώς ασύμμετρα τοποθετημένα - άλλες φορές κενά, άλλες θολά και με μια μελαγχολία στο βλέμμα.
Σαν να ήθελε να αποκρύψει κάτι από τους θεατές τους, σαν να μην ήθελε να αφήσει "παράθυρα για την ψυχή". Μόνο, ίσως, στα πορτρέτα της Jeanne, θα μπορούσαμε να διακρίνουμε κάτι από τη ζωή της, ή ακόμα και από την αγάπη μου ένιωθε για τον ίδιο το δημιουργό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.