Στα πλαίσια του project Παίζοντας με τα Πρωτόνια τα παιδιά της Σχολής Χιλλ έφτιαξαν την παραπάνω μακέτα του LCH του CERN.
Ανάβοντας τον διακόπτη οι δέσμες των led ανάβουν και η αναπαράσταση της σύγκρουσης των πρωτονίων στον μεγάλο αδρονικό επιταχυντή του CERNγίνεται πραγματικότητα για τα παιδιά.
Το πρόγραμμα γίνεται από τα παιδιά της Στ' Δημοτικού το σχολικό έτος 2013-2014.
Ανάβοντας τον διακόπτη οι δέσμες των led ανάβουν και η αναπαράσταση της σύγκρουσης των πρωτονίων στον μεγάλο αδρονικό επιταχυντή του CERNγίνεται πραγματικότητα για τα παιδιά.
Το πρόγραμμα γίνεται από τα παιδιά της Στ' Δημοτικού το σχολικό έτος 2013-2014.
Η ομάδα παρουσιάζει την εργασία της στην ολομέλεια της τάξης και ακολουθεί συζήτηση.
Ως ιδιαίτερα σημεία εστίασης του project επισημαίνονται τα παρακάτω:
· δίνεται έμφαση στη διαδικασία και όχι στο τελικό αποτέλεσμα
· καλλιεργείται και αξιοποιείται η διαίσθηση του μαθητή
· οπτικοποιούνται οι σκέψεις και οι ιδέες του μαθητή
· ο μαθητής δοκιμάζει, εκμεταλλεύεται το λάθος και οδηγείται στην αποποινικοποίηση του λάθους
· αναπτύσσονται στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων, όπως ανάλυση προβλήματος σε επιμέρους μέρη
· ο μαθητής κατασκευάζει πρωτότυπα, μοναδικά δημιουργήματα με προσωπικό ενδιαφέρον και νόημα.
Διακρίνουμε τα εξής στάδια στην εκπαιδευτική διαδικασία:
· επιλογή του θέματος, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, μετά από πρόταση/σεις του δασκάλου και συζήτηση στην τάξη
· πειραματισμός γύρω από τα θέματα που διαπραγματεύεται η ομάδα, διατύπωση υποθέσεων και έλεγχος της ορθότητάς τους, έκφραση εκτιμήσεων και συμπερασμάτων. Στη διάρκεια της διερεύνησης οι μαθητές κρατούν σημειώσεις για την πορεία που ακολουθούν/χαράσσουν και καταγράφουν τα συμπεράσματά τους.
· κατασκευή πρωτότυπου έργου
· μεταφορά δεδομένων μεταξύ διαφορετικών εφαρμογών
· εκπόνηση συνθετικής εργασίας-έκθεσης- κατασκευής
· παρουσίαση του έργου στην τάξη και συζήτηση.
· επιλογή του θέματος, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, μετά από πρόταση/σεις του δασκάλου και συζήτηση στην τάξη
· πειραματισμός γύρω από τα θέματα που διαπραγματεύεται η ομάδα, διατύπωση υποθέσεων και έλεγχος της ορθότητάς τους, έκφραση εκτιμήσεων και συμπερασμάτων. Στη διάρκεια της διερεύνησης οι μαθητές κρατούν σημειώσεις για την πορεία που ακολουθούν/χαράσσουν και καταγράφουν τα συμπεράσματά τους.
· κατασκευή πρωτότυπου έργου
· μεταφορά δεδομένων μεταξύ διαφορετικών εφαρμογών
· εκπόνηση συνθετικής εργασίας-έκθεσης- κατασκευής
· παρουσίαση του έργου στην τάξη και συζήτηση.
Τα παιδιά με την παρώθηση του δασκάλου εμπλέκονται σε βιωματικές δραστηριότητες, πειραματίζονται σε συγκεκριμένο θέμα, διερευνούν, υποθέτουν, δοκιμάζουν, προτείνουν, σκέπτονται και συσκέπτονται, επιχειρηματολογούν, καταλήγουν σε συμπεράσματα, επιβεβαιώνουν τα πορίσματά τους, κατασκευάζουν συνθετικές ομαδικές εργασίες. Οι μαθητές ανακαλύπτουν τους κανόνες στην πράξη (theorems in action) παρουσιάζοντας ένα καλό παράδειγμα εφαρμογής της ενεργητικής, διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης.
Ποιος είπε ότι η σύγχρονη φυσική δεν είναι και για μαθητές δημοτικού;
Ποιος είπε ότι η σύγχρονη φυσική δεν είναι και για μαθητές δημοτικού;
Κείμενο-ιδέα- φωτογραφίες : Τίνα Νάντσου Σχολή Χιλλ 2014
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.