Επειδή πολλά έχουν ειπωθεί από πολλούς σχετικά για το Θεό, μίλα μου και διασαφήνισε με, Κύριε.
Πρώτος είναι ο Θεός, δεύτερη η αιωνιότητα, τρίτος ο κόσμος, τέταρτος ο χρόνος, και τελευταίο το γίγνεσθαι.
Ο Θεός δημιουργεί την αιωνιότητα, η αιωνιότητα δημιουργεί τον κόσμο, ο κόσμος δημιουργεί το χρόνο, και ο χρόνος το γίγνεσθαι
Κάτι σαν ουσία του Θεού, αποτελεί το Αγαθό, το Ωραίο, η ευδαιμονία, η σοφία.
Της αιωνιότητας η όμοια ουσία είναι του κόσμου η τάξη.
Του Χρόνου η όμοια ουσία είναι η μεταβολή.
Του δε γίγνεσθαι η όμοια ουσία είναι η ζωή και ο θάνατος.
Ενέργεια της αιωνιότητας αποτελεί η σταθερότητα (αιωνιότητα) και η αθανασία.
Ενέργεια του κόσμου αποτελεί η αποκατάσταση και ανταποκατάσταση των αστέρων.
Ενέργεια του γίγνεσθαι αποτελεί η ποιότητα κι η ποσότητα.
Η αιωνιότητα υπάρχει μέσα στο Θεό, ο κόσμος μέσα στην αιωνιότητα, ο χρόνος μέσα στον κόσμο, το δε γίγνεσθαι μέσα στον χρόνο.
Πηγή των πάντων είναι ο Θεός.
Ουσία των πάντων είναι η αιωνιότητα.
Ουσία των πάντων είναι η αιωνιότητα.
Ο κόσμος ποτέ δεν γεννήθηκε, αλλά διαρκώς γεννιέται από την αιωνιότητα, για τον λόγο αυτόν ποτέ δεν θα φθαρεί ο κόσμος, ούτε κάτι θα χαθεί από τον κόσμο, αφού η αιωνιότητα εμπεριέχει μέσα της τον κόσμο.
-Κι η σοφία του Θεού τι είναι;
Το Αγαθό και το Ωραίο κι η ειδαιμονία κι η αρετή στο σύνολο της κι η αιωνιότητα.
Η αιωνιότητα διακοσμεί, επομένως βάζει μέσα στην ύλη την αθανασία και και τη σταθερότητα.
(αθανασία είναι η νοητική ουσία ο Λόγος, και η σταθερότητα ο Νους που εμπεριέχει μέσα του τον Λόγο..η δε ένωση τους με την ύλη είναι η ζωή).
Η γέννηση της ύλης εξαρτάται από την αιωνιότητα, όπως ακριβώς εξαρτάται η αιωνιότητα από το Θεό.
Διότι η γέννηση και ο χρόνος υπάρχουν στον ουρανό και στη γη, αφού είναι διπλής φύσης.
(ο υλικός αισθητός κόσμος είναι διπλής φύσης, αποτελείται από τον την γη, τα υλικά σώματα που γεννιούνται, και εμπεριέχουν μέσα τους τον χρόνο-φθορά).
Στον ουρανό όλα είναι αμετάβλητα και άφθαρτα.
(σώματα που δεν φθείρονται, μόνον από γη, μόνον από νερό, μόνον από αέρα, μόνον από φωτιά, με μία ανάλογη με όλα τα έμβια σώματα νοητική ουσία).
Και της μεν αιωνιότητας ψυχή είναι ο Θεός, κι ο Θεός υπάρχει μέσα στο Νου, ο Νους μέσα στην ψυχή, κι η ψυχή μέσα στην ύλη, όλα αυτά δε μέσω της αιωνιότητας.
Κι ολόκληρο αυτό το σύμπαν μέσα στο οποίο βρίσκονται όλα τα σώματα, το γεμίζει εσωτερικά μεν μια ψυχή που είναι γεμάτη από το Νου και από το Θεό.
Εξωτερικά περιβάλλει το σύμπαν ο Νους Θεός, δίνοντας ζωή στο σύμπαν. (με τον Λόγο-διανοητική ουσία κινεί τον κόσμο του Νου).
Εξωτερικά επομένως είναι αυτό το μεγάλο και τέλειο πλάσμα, τον κόσμο κι εσωτερικά όλα τα ζωντανά πλάσματα τα κρατά διατηρώντας την ομοιότητα πάνω στον ουρανό, και μεταβάλλοντας το γίγνεσθαι κάτω στη γη,.
Αυτό το υλικό σύμπαν το συγκρατεί η αιωνιότητα, είτε με την ανάγκη, είτε με την πρόνοια, είτε με τη φύση, είτε με οτιδήποτε άλλο νομίζει κανείς.
Αυτό το υλικό σύμπαν αποτελεί το Θεό που ενεργεί, με την ενέργεια δε του Θεού, που είναι δύναμη ανυπέρβλητη, κανένας δεν θα μπορούσε να παραβάλει ούτε τα ανθρώπινα, ούτε τα θεϊκά.
Γι'αυτό το λόγο, Ερμή, να μη θεωρήσεις ποτέ τίποτα απ'τα κάτω, ούτε απ'τα επάνω πως είναι όμοιο με το Θεό, διότι θα πέσεις έξω, στην αλήθεια.
Διότι τίποτα δεν είναι όμοιο με το ανόμοιο, το Μοναδικό και το Ένα.
Κι επίσης να μη θεωρήσεις πως εκχωρεί σε κάτι άλλο μέρος της δύναμης του. Διότι ποιος είναι μαζί μ'αυτόν δημιουργός της ζωής, της αθανασίας και της μεταβολής;
Και τι άλλο θα μπορούσε να κάνει απ'το να δημιουργεί;
Διότι ο Θεός δεν παραμένει αδρανής, αφού τότε όλα θα παρέμεναν αδρανή, καθόσον τα πάντα είναι γεμάτα από το Θεό.
Αλλά κι ούτε πουθενά στον κόσμο υπάρχει αδράνεια, ούτε και σε κάτι άλλο. (όλα κινούνται τα πάντα ρει).
Διότι η αδράνεια είναι ονομασία κενή, όσον αφορά αυτόν που δημιουργεί κι αυτόν που γεννιέται, ενώ όλα πρέπει πάντοτε να γίνονται ανάλογα με την ιδιαίτερη τάση κάθε τόπου. (την τάση που έχει η φύση κάθε τόπου θνητή η αθάνατη).
Διότι ο δημιουργός υπάρχει μέσα σε όλα χωρίς να είναι εγκατεστημένος μέσα σε αυτά, ούτε να δημιουργεί μέσα σε κάτι, αλλά δημιουργεί τα πάντα.
Διότι, αφού αποτελεί δραστήρια δύναμη, δεν ικανοποιείται από τα δημιουργήματα του, αλλά τα δημιουργήματα του μένουν ικανοποιημένα από αυτόν. (ο Θεός δηλαδή δίνει την ικανοποίηση της ύπαρξης στα δημιουργήματα του, στα πλάσματα του).
morfeas sky
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.