Λίγους
μήνες μετά τις πτώσεις τριών αεροσκαφών που συγκλόνισαν τον κόσμο, η
πτώση του αεροσκάφους της Germanwings φέρνει στο μυαλό οδυνηρές μνήμες
από ανάλογες αεροπορικές τραγωδίες.
Κάθε φορά που ταξιδεύω με
αεροπλάνο, είμαι στην τσίτα. Έχω έναν κόμπο στο στομάχι και προσπαθώ να
πιαστώ από βλέμματα ηρεμίας αεροσυνοδών και συνεπιβατών, προκειμένου να
χαλαρώσω για να απολαύσω το ταξίδι. Μόνο όταν πατάω το πόδι μου στη γη
καταφέρνω να ηρεμήσω το σφιγμένο μου σώμα και να πάρω κανονικές
αναπνοές. Ναι, φοβάμαι τα αεροπλάνα και οι πτώσεις τους με τρομάζουν
ακόμα περισσότερο. Η τραγωδία με το αεροσκάφος της Germanwings στάθηκε η αφορμή να αναζητήσω παλαιότερες υποθέσεις αεροπλάνων που δεν κατάφεραν να φτάσουν στον προορισμό τους. Η έρευνα αποκάλυψε αρκετές αεροπορικές τραγωδίες που όλες είχαν το ίδιο αποτέλεσμα: πολλούς νεκρούς και ελάχιστους ή μηδαμινούς επιζώντες.
Σεπτέμβριος 2001: Νέα Υόρκη
Σαφώς μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές τραγωδίες των τελευταίων χρόνων είναι η πρόσκρουση των αεροσκαφών στους Δίδυμους Πύργους, που σκότωσε τους επιβαίνοντες αλλά και χιλιάδες ανθρώπους που όπως κάθε μέρα είχαν πάει στη δουλειά τους. Η πτώση των Δίδυμων Πύργων, εικόνα που έχει μείνει βαθιά χαραγμένη στο μυαλό μου, σήμανε και την έναρξη μίας σειράς διπλωματικών επεισοδίων της Αμερικής με τις χώρες της Ανατολής ενώ αποτελεί ένα θέαμα που μέχρι τότε πίστευα ότι θα μπορούσα να παρακολουθήσω μόνο σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας.Απολογισμός: 2973 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 24 δεν βρέθηκαν ποτέ.
Μάρτιος 1977: Η Τραγωδία της Τενερίφης
Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές τραγωδίες που συνέβη τον Μάρτιο του 1977 στο αεροδρόμιο Los Rodeos της Τενερίφης. Οι κακές καιρικές συνθήκες με την πυκνή ομίχλη εμπόδιζαν την ορατότητα στους αεροδιαδρόμους στους οποίους είχαν προσγειωθεί αρκετά αεροσκάφη, ο πύργος ελέγχου σε κρίσιμες στιγμές έδωσε λανθασμένες οδηγίες ενώ και οι ίδιοι οι πιλότοι προσπαθώντας να αντεπεξέλθουν στον άστατο καιρό και να καταλάβουν τις αμφιλεγόμενες οδηγίες του πύργου ελέγχου, προέβησαν σε κακούς χειρισμούς.Το αποτέλεσμα: ένα Boeing 747 της KLM και ένα της Pan American συγκρούστηκαν.
Απολογισμός: 583 νεκροί, 66 επιζήσαντες
Μάιος 1979: Σικάγο
Τον Μάρτιο του 1979, το αεροσκάφος Donnell Douglas DC-10 που ξεκίνησε το ταξίδι του από το αεροδρόμιο του Σικάγο με τελικό προορισμό το Διεθνές Αεροδρόμιο του Λος Άντζελες, δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το δρομολόγιό του, καθώς λίγα μόλις λεπτά από την απογείωσή του, ο κινητήρας του αριστερού φτερού αποκολλήθηκε, το αεροσκάφος έπιασε φωτιά και τελικά βρέθηκε ανεξέλεγκτο στο έδαφος.Απολογισμός: 268 νεκροί μεταξύ των οποίων και 2 που βρίσκονταν στο έδαφος.
Αύγουστος 1985: Ιαπωνία
12 λεπτά μετά την απογείωση του Boeing 747 της πτήσης 123 των Ιαπωνικών Αερογραμμών από το Τόκιο με προορισμό την Οζάκα, το αεροσκάφος παρουσίασε μηχανική βλάβη με αποτέλεσμα μετά από 32 λεπτά να προσκρούσει σε μία πλαγιά του όρους Τάκαμαγκαχαρα 100 χιλιόμετρα από το Τόκιο. Τα 15 άτομα του πληρώματος και 505 από τους 509 επιβάτες πέθαναν.Απολογισμός: 520 νεκροί και 4 επιζήσαντες
Οι τέσσερις που επέζησαν από την τραγωδία ήταν ένας 25χρονος αεροσυνοδός (εκτός υπηρεσίας) που μπλοκαρίστηκε ανάμεσα στα καθίσματα, μία 34 χρονη γυναίκα με την 8χρονη κόρη της που παγιδεύτηκαν σε ένα μέρος της ατράκτου και ένα 12χρονο κορίτσι που βρέθηκε παγιδευμένο στα κλαδιά ενός δέντρου.
Ιούλιος 1996: Ατλαντικός Ωκεανός
12 λεπτά (!) μετά την απογείωση του Boeing 747-100 από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης με προορισμό τη Ρώμη, το αεροσκάφος της εταιρείας Trans World Airlines εξερράγη στον αέρα και βρέθηκε στον Ατλαντικό Ωκεανό.Αν και οι πρώτες εικασίες έλεγαν ότι πρόκειται για τρομοκρατικό χτύπημα, οι έρευνες δεν το επιβεβαίωσαν, ενώ είναι από τις αεροπορικές τραγωδίες που έχουν γεννήσει τις περισσότερες θεωρίες συνωμοσίας.
Απολογισμός: 230 νεκροί
Αύγουστος 2005: Γραμματικό Αττικής
Η πτήση 522 των Κυπριακών Αερογραμμών Helios ξεκίνησε από τη Λάρνακα της Κύπρου με τελικό προορισμό την Πράγα και ενδιάμεση στάση το αεροδρόμιο της Αθήνας, Ελευθέριος Βενιζέλος.Το πρόβλημα παρουσιάστηκε όταν το αεροπλάνο απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Αθήνας. Η αποσυμπίεση στο εσωτερικό του και η έλλειψη οξυγόνου οδήγησαν το πλήρωμα και τους επιβάτες να χάσουν τις αισθήσεις τους και το αεροπλάνο να κινείται με αυτόματο πιλότο. Ύστερα από λίγη ώρα συνετρίβη, πέφτοντας στο Γραμματικό Αττικής.
Απολογισμός: 121 νεκροί
Ιούνιος 2009: Ατλαντικός Ωκεανός
Μία σχετικά πρόσφατη αεροπορική τραγωδία είναι αυτή της πτήσης 447 της Air France από το Ρίο Ντε Τζανέιρο προς το Παρίσι κατά την οποία το αεροσκάφος συνετρίβη στον Ατλαντικό Ωκεανό. Τα πρώτα πτώματα βρέθηκαν κάποιες μέρες αργότερα αλλά το μαύρο κουτί βρέθηκε κάποια χρόνια αργότερα πυροδοτώντας μία σειρά θεωριών συνομωσίας.Η επίσημη εκτίμηση που δόθηκε τέσσερα χρόνια μετά, είναι ότι το ατύχημα συνέβη πιθανόν λόγω παγώματος των αισθητήρων ταχύτητας, καθώς το αεροπλάνο διερχόταν μέσα από την καταιγίδα. Κάτι τέτοιο μπορεί να οδήγησε τους πιλότους να αυξήσουν την ταχύτητα πάνω από τα επιτρεπτά όρια, με αποτέλεσμα την καταστροφή του.
Στο αεροπλάνο βρίσκονταν: 216 επιβάτες, μεταξύ των οποίων 8 παιδιά, 82 γυναίκες και 126 άντρες καθώς και 12 μέλη πληρώματος. Μέχρι σήμερα δεν έχουν βρεθεί οι σοροί όλων των ατόμων.
pathfinder
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.