Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

Η Χώρα των Λωτοφάγων


File:Lotus-eaters.png
Land of the Lotos Eaters
Ο Οδυσσέας μεταξύ των λωτοφάγων σε ένα σχέδιο του 18ου αι.
και ο λαιμός των ταύρων
Οι Λωτοφάγοι είναι μυθικός, φιλόξενος και ειρηνικός λαός της ελληνικής μυθολογίας. Ορισμένοι ιστορικοί που έχουν ασχοληθεί με την γεωγραφία της Οδύσσειας τοποθετούν το νησί τους κοντά στις ακτές της Β. Αφρικής, περιοχή όπου είναι ευρύτατα διαδεδομένο το φυτό λωτός. Ειδικότερα την λωτοφαγίτιδα νήσο την ταυτίζουν με εκείνη στον Κόλπο της Σύρτης στο μυχό όπου βρίσκεται η σημερινή νήσος Ζέρμπα ή Τζέρμπα, που διοικητικά ανήκει στην Τυνησία.
Τα άνθη και οι καρποί του λωτού ήταν η κύρια τροφή των κατοίκων αυτού του νησιού και θεωρούντο σαν ναρκωτικά που προκαλούσαν ειρηνική απάθεια. Τον καρπό αυτό πρόσφεραν στους ταξιδιώτες επισκέπτες τους οι οποίοι στη συνέχεια έχαναν την επιθυμία της επιστροφής στη πατρίδα τους ή τη συνέχιση του ταξιδιού τους.

Αναφέρονται για πρώτη φορά στην Οδύσσεια (ι – 92-105) όπου και περιγράφονται ως φιλήσυχοι και φιλόξενοι άνθρωποι που φιλοξένησαν μερικούς ναύτες του Οδυσσέα που αποβιβάστηκαν εκεί όταν ο στόλος τους προσορμίστηκε στην ακτή τους, κάπου στην Αφρική. Οι Λωτοφάγοι τους υποδέχτηκαν ευμενώς και τους πρόσφεραν τον καρπό ενός περίεργου φυτού, του λωτού, που φύτρωνε στην περιοχή τους και αφαιρούσε την μνήμη. Έτσι, οι ναύτες του Οδυσσέα δεν επιθυμούσαν πλέον να επιστρέψουν στην Ιθάκη, λησμονώντας από που έρχονται και που κατευθύνονταν. Τελικά ο Οδυσσέας τους οδήγησε στα πλοία τους με τη βία, όπου και συνήλθαν.ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
1 0 μέρες  μέχρι τους  Λωτοφάγους
Από πού ξεκίνησε ο Οδυσσέας;
ἀλλά με κῦμα ῥόος τε περιγνάμπτοντα Μάλειαν
καὶ Βορέης ἀπέωσε, παρέπλαγξεν δὲ Κυθήρων.
ἔνθεν δ᾽ ἐννῆμαρ φερόμην ὀλοοῖς ἀνέμοισιν
πόντον ἐπ᾽ ἰχθυόεντα• ἀτὰρ δεκάτῃ ἐπέβημεν
γαίης οἵ τ᾽ ἄνθινον εἶδαρ ἔδουσιν. ι Οδύσσειας 84
Ο αβάσταχτος επικουρισμός των Λωτοφάγων

Από τον πρωτόγονο ευδαιμονισμό έως τον χυδαίο υλισμό.
Εντύπωση προκαλούν  καθ ΄ όλη την μελέτη των Ομηρικών Επών τα  πολλά υπέροχα  συμπόσια ,γεύματα ,  δείπνα, οι δειπνοσοφιστές τα τραπέζια οι τραπεζοκόμοι τα φαγητά οι ταμίες οι θαλαμηπόλοι  και  ταύροι,  βόδια γουρούνια  αιγοπρόβατα τα ζώα που σφάζονται από τον ΛΑΙΜΟ τους  , τα σφαχτά.

Από την τελευταία ραψωδία της Ω της Ιλιάδος στην οποία ο Πρίαμος με την βοήθεια του Ερμή εισέρχεται αθέατος στου Αχιλλέα την σκηνή μέχρι το μεγάλο τραπέζι φαγοπότι στης Ιθάκης την σκηνή με ενδιάμεσο  σταθμό των Φαιάκων τον υπερβατικό  επικουρείων ευδαιμονισμό.

Ο Οδυσσέας συμβουλεύει πατρικά τον Αχιλλέα να συμφάγουν σε ομηρικό συμπόσιο πρώτα πριν στην μάχη ριχτούν μετά την συμφιλίωση και την επάνοδο του στην επιθετική γραμμή. Στο νησί των Λωτοφάγων όμως τους  κλαίγοντας  συντρόφους του δυναμικά τους απομακρύνει  από την μεγάλη αποχαύνωση κρεπάλη μαλθακότητα και τρυφηλή ζωή.

Τι αντιπροσωπεύουν οι Λωτοφάγοι σε μια σύγχρονη ερμηνεία διαχρονική;

Είναι ένα είδος επικουρισμού ευδαιμονισμού που ποικίλει στις διάφορες μορφές του από τις απλές έως τις πιο σύνθετες και σχετίζεται με τον Ταύρο της Κρήτης στους Άθλους του Ηρακλή.
Περιγράφεται χαρακτηριστική στην ραψωδία ι της Οδύσσειας στίχοι 91
Είναι το νησί που οι άνθρωποι ξεχνιούνται στις υλικές μόνο απολαύσεις καλό φαγητό  πληρωμένο σεξ ακριβό αυτοκίνητο εξοχικό, τζίπ, καφέ τσιγάρο  ποτά, να περνάμε καλά να περνάμε καλά …αλλά αλίμονο αν λέγαμε ευτυχισμένα τα βόδια που βόσκουν σε λιβάδια χλοερά και η ευδαιμονία δεν συνοδεύεται και από  μία πνευματική αναπτυξιολογία. 
Οι Λωτοφάγοι δηλώνουν αναίσχυντα πως το πιο ακριβό πράγμα που βρίσκεται πάνω τους  είναι η τσάντα Λουί  Βιτόν και ότι  ψωνίζουν από τα Τίφανυς  ψώνια μεγάλης ανοησίας για να καλήξουν ΠΟΛΥΒΟΙ, πολύβοες πολυβόοι μνηστήρες με πολλά βόδια  πανάκριβα γκαλά συνέδρια και μεγάλη φασαρία βοή σε ποδοσφαιρική αρτολαγνεία.

Στην χώρα της φαιδράς πορτακαλέας όλοι οι ΚΤΗΣΙΠΠΟΙ και τα ΜΜΕ ομιλούν ακαταπαύστα για συνταγές μαγειρικής σε τηλεθέασης μεγάλης προβολής. Πλήθος συνταγές σε ηδονές πνευματικής νόησης χαμηλής. 
Οι δε  ΑΓΕΛΑΟΙ δικτάτορες  πάντα προσφέρουν φθηνό άρτον και θεάματα στο σύγχρονο καλοσσαίον της ταυροφονικής αγελαίας λησμονικής.

Ο επικουρισμός και η ευδαιμονία είναι έντονο στοιχείο της ομηρολογίας καθ ΄ όλη την διάρκεια της ομηρογνωσίας σε έλλειψη και υπερβολή αναζητώντας μια ισορροπία ευσταθή .
 Οι άνθρωποι πολεμούν ερωτεύονται αγαπούν ταξιδεύουν συνεστιάζονται συμποσιάζονται συντρώγουν καταχρώνται φιλοξενίες σε μνηστηριακή και ιλιακή των Τρώων κλοπή. 
Σφάζουν τον ταύρο  από τον λαιμό αντί να τον πιάσουν από τα κέρατα ή τον αφήνουν να καταστρέφει πεδιάδες σε αγαμεμνονική αυταρχική πολιτική.
Το πρόβλημα της ευδαιμονίας είναι ένα πρόβλημα  μεθόδων όχι μόνο της Λακεδαιμονίας ή κακοδαιμονίας δεισιδαιμονίας, ηθικής  και οικονομικής  χρεωκοπίας  αλλά και ένα πρόβλημα σωστής πνευματικής επιχορηγίας … γιατί ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ σημαίνει βοηθός χορηγός .
Αστραία
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα