«Είσαι ό,τι τρως , ό,τι πίνεις και αναπνέεις»
Δίαιτα σημαίνει : τρόπος ζωής
Πέτερ Καρβάλιο :«Τρώω σημαίνει σκοτώνω μιαν ύπαρξη που είναι ζωντανή(...) η διατροφή κατάντησε ένα πολιτισμένο επιχείρημα , που βασίζεται στη βία».
Είτε σκοτώσεις ζώο , για να φας , είτε τρέφεσαι με σκοτωμένα ζώα που άλλοι σου παρέχουν είτε τρως ξεριζωμένα φυτά, καταργείς μια ζωντανή ύπαρξη κι αυτό είναι ύβρις κατά του Νόμου της Ζωής .
«Οι εσωτερικές παραδόσεις διδάσκουν ότι όλο το σύμπαν είναι, στην ουσία, μια μηχανή μεταβολισμού . Το ένα στοιχείο θρέφεται από το άλλο και , με τη σειρά του , θρέφει το επόμενο.Η επίγνωση αυτή έχει πυροδοτήσει μια σειρά από θεωρίες και πρακτικές που σχετίζονται με τον άνθρωπο και το περιβάλλον , όπως η οικολογία , η θεωρία της Γαίας κ.ά. Αν κρίνομε από το περιεχόμενο των μυθολογικών και θρησκευτικών κοσμογονιών του πλανήτη αλλά και τα συμπεράσματα της κβαντικής φυσικής , είτε το καταλαβαίνουμε είτε όχι , ζούμε καταμεσής σ’ ένα τεράστιο ενεργειακό ρεύμα μετασχηματισμού , μέσα στο οποίο τα πάντα μεταλλάσσονται .Έτσι κι εμείς , μέρη ενός Κόσμου που διαπερνάται από ενέργειες , εξυπηρετούμαστε κι εξυπηρετούμε , τρώμε και τρωγόμαστε από κάτι άλλο .
Η πανάρχαια αυτή γνώση έχει περάσει στο συλλογικό μας ασυνείδητο(...) Αν όλα αυτά ισχύουν και παρ’ όλο τον αρχέγονον τρόμο που έχει αποτυπωθεί στους μύθους και στα παραμύθια μας καμουφλάροντας μια παλιά σοφία( π.χ. ο Κρόνος που τρώει τα παιδιά του κ.ά.), τότε ο απώτερος σκοπός της ύπαρξής μας πάνω στη ΓΗ είναι- με κάθε σκέψη, με κάθε πράξη μας - να «θρέψουμε» κάποια ανώτερα είδη ύπαρξης .»(βλ.«Τα Μυστικά της Διατροφής»)
«Όταν γεύεσαι το φαγητό , αν ξέρεις ποιος είναι αυτός που το γεύεται , τότε έχεις γνωρίσει τον Βράχμα» δίδασκε ο Σρι Ραμάνα Μαχαρίσι .»
Πυθαγόρας :«Προφυλάξτε τους θνητούς να μη μολύνουν τα σώματά τους με σάρκες ζώων. Υπάρχουν τα δημητριακά(...) Υπάρχουν τα μήλα που λυγίζουν τους κλάδους από το βάρος τους , και υπάρχουν τα σταφύλια , ξηροί καρποί και λαχανικά . Αυτά θα πρέπει να είναι η τροφή μας».Κάθε άνθρωπος αποβαίνει ό,τι τρώγει και πίνει και σκέπτεται . Κάθε είδος τροφής και ποτού εισερχόμενο στο σώμα παράγει ιδιάζον αποτέλεσμα , δηλητηριώδες ή ενεργητικό , όχι μόνο στην υγεία του σώματος , αλλά και επί των επιθυμιών και παθών και συναισθηματικών και διανοητικών εκδηλώσεων και μερικές τροφές άγουν προς την αρετήν και άλλες, αντιθέτως , προς την κακίαν .
Kατά τον Ρωμαίο ποιητή Οβίδιο , ο Πυθαγόρας είχε πει: " Εφ' όσον συνεχίζει να είναι το άτομο άσπλαχνος καταστροφέας των κατωτέρων ζωντανών όντων, δεν θα γνωρίσει ποτέ υγεία ή ειρήνη. Για όσο κατασφάζουν οι άνθρωποι τα ζώα , θα σκοτώνουν ο ένας τον άλλον.Πράγματι ,αυτός που σπέρνει τον σπόρο της δολοφονίας και του πόνου , δεν μπορεί να θερίσει χαρά κι αγάπη."
Η καλύτερη τροφή για τον άνθρωπο είναι η φυτική τροφή (καρποί) στην φυσική της κατάσταση (όχι βρασμένη). Αποχή από το κρέας, διότι η ζωική τροφή είναι :
° Παράβαση του Θείου Νόμου , με την αφαίρεση της ζωής εμψύχων όντων
. ° Παράβαση της ηθικής , διότι αφανίζονται με σφαγή αδελφά προς τον άνθρωπο ζώα της Δημιουργίας
° Καταστροφή της υγείας και μακροβιότητας του ανθρώπου , διότι η σκοτωμένη τροφή περιέχει τοξίνες , πουρίνες ,πτωμαϊνη κ.ά. βλαβερά στοιχεία και ,
επί πλέον διοχετεύει στον άνθρωπο όλον τον φόβο και τρόμο του σφαγμένου ζώου
° Φθορά της οικονομίας , διότι χάνονται τα ευεργετήματα του ζώου
° Διατάραξη της κοινωνικής ειρήνης από το κυνήγι , την κακή μεταχείριση και σφαγή ζώων
° Καταστολή των πολιτικών αρετών , διότι η χρήση κρέατος και αίματος διεγείρει υπερβολικά τα ζωώδη πάθη του ανθρώπου και πολεμικά έστικτα
° Αποκλεισμός της πνευματικής αρετής , διότι η κρεοφαγία είναι ξένη προς την καθαρότητα της ψυχής και του πνεύματος και προς την ανύψωση του
Εγώ προς το Θείον Εγώ ,τον Θείον Εαυτόν.
«Επικοινώνει καθημερινώς μετά της φύσεως , διότι εν τη φύσει υπάρχει υγεία , ειρήνη , ηρεμία και το μυστικόν της θεραπείας πνεύματός τε και
σώματος . Ανάπνεε βαθέως τον καθαρόν αέρα και καθάριζε δι’ αυτού το σώμα σου .Πίνε επαρκώς καθαρόν ύδωρ και δι’ αυτού πλύνε το σώμα σου .
Προσπάθει να διεγείρεις μόνον την άμιλλαν προς την αρετήν σου και ποτέ τον φθόνον της περιουσίας σου .
Η αρετή είναι αρμονία , υγεία και παγκόσμιον αγαθόν . Συχνά να ανακλίνεσαι πάνω στο στήθος της γης , για να απορροφάς τις θεραπευτικές της
ιδιότητες .
Η φύση περιέχει τα θεραπευτικά φάρμακα όλων των κακών.
«Πάντα τα γινόμενα έμψυχα ομογενή δει νομίζειν»
Πρέπει να θεωρείς ομογενή έμψυχα όλα τα πλάσματα
« Οι μεν ουν περί τον Πυθαγόραν(...) φασί μη μόνον ημίν παραλλήλους και προς τους Θεούς είναι τινά κοινωνίαν , αλλά και προς τα άλογα των ζώων(...), διόπερ και κτείνοντες αυτά και ταις σαρξίν αυτών τρεφόμενοι αδικήσομέν τε και ασεβήσομεν ως συγγενείς αναιρούντες » .
Το συναίσθημα της γενικής συγγενείας των ζώντων όντων είναι η πραγματικά θεία αγάπη. Οι θεοί είναι παλαιότεροι αδελφοί μας, τα ζώα πλησιέστεροι αδελφοί μας.
Στο καθημερινό διαιτολόγιο των Πυθαγορείων το ψωμί με μέλι εξασφαλίζει ανοσία .
Ιπποκράτης :« Η τροφή σας να είναι το φάρμακό σας και το γιατρικό σας να είναι η τροφή σας. Η πρόληψη δεν είναι παρά όσα τρώγει και πίνει ο άνθρωπος , αφού από τα τρόφιμα εξαρτάται η ζωή και η υγεία του.(...)Η αποστολή της Ιατρικής είναι να μάθει τον άνθρωπο να τρέφεται σωστά».
Ο Ιπποκράτης διακρίνει 4 ιδιοσυγκρασίες ανθρώπων:
1) φλεγματική ιδιοσυγκρασία , με στοιχείο το νερό , χαρακτηριστικό υγρό το φλέγμα(ψυχρό-υγρό) και ευαισθησία σε προβλήματα του θώρακος και κατάρρου . Συνιστάται θεραπεία με θερμά ξηρά βότανα:θυμάρι , ύσσωπο...
2)μελαγχολική φύση , με στοιχείο την γη, χαρακτηριστικό υγρό την μαύρη χολή (ψυχρό-ξηρό) και ευαισθησία στην κατάθλιψ και δυσκοιλιότητα. Συνιστάται θεραπεία με θερμά βότανα : ελέβορο ,σέννα .
3) αισιόδοξη ιδιοσυγκρασία, με στοιχείο τον αέρα , χαρακτηριστικό υγρό το αίμα (υγρό-θερμό) , ευαισθησία στην ουρική αρθρίτιδα και με θεραπευτικά ψυχρά ξηρά βότανα :άρκαιο , σκροφουλάρια
4)ευέξαπτη πολεμική ιδιοσυγκρασία , με στοιχείο την φωτιά , χαρακτηριστικό υγρό την κίτρινη χολή , με ευαισθησία στις διαταραχές του ήπατος και με δυσμενή διάθεση . Θεραπεία με ραβέντι , μενεξέδες , πικραλίδα .
«Όλες οι αρρώστιες των ανθρώπων έχουν την αρχή τους στη χολή και στο φλέγμα . Η χολή και το φλέγμα γεννούν τις αρρώστιες , όταν υγραίνονται ή ξηραίνονται μέσα στο σώμα σε υπερβολικό βαθμό , όταν θερμαίνονται ή ψύχονται μέσα στο σώμα σε υπερβολικό βαθμό .Όλα αυτά τα παθαίνουν η χολή και το φλέγμα από τις τροφές και από τα ποτά , από τους πόνους και από τα τραύματα , από τις μυρωδιές, από τα ακούσματα , από τα θεάματα , από την σεξουαλική δραστηριότητα , από τη ζέστη και το κρύο . Όλα αυτά συμβαίνουν , όταν το καθένα από όσα μνημονεύτηκαν πρωτύτερα προσφέρονται στο σώμα σε ακατάλληλη στιγμή , με τρόπο που είναι αντίθετος προς τη συνήθεια , σε περισσότερη και ισχυρότερη ή σε μικρότερη και ασθενέστερη ποσότητα .
Όλοι λοιπόν οι ζωντανοί οργανισμοί , μαζί και ο άνθρωπος , αποτελούνται από δυο βασικά συστατικά , που έχουν διαφορετική το καθένα τους δύναμη , που συνεργάζονται όμως στην δράση τους :την φωτιά και το νερό .Και τα δυο αυτά μαζί επαρκούν και το ένα για το άλλο και για οτιδήποτε άλλο , το καθένα τους όμως χωριστά δεν είναι αρκετό ούτε για τον εαυτό του ούτε για οτιδήποτε άλλο. Η δύναμη του καθενός τους είναι η ακόλουθη :η φωτιά μπορεί να κινεί πάντοτε τα πάντα , το νερό μπορεί να τρέφει πάντοτε τα πάντα .Το καθένα με την σειρά του επικρατεί πάνω στο άλλο και υπόκειται στην επικράτηση του άλλου ως το μέγιστον και τον ελάχιστο θαθμό που αυτό μπορεί να συμβεί .(...)Το καθένα από τα δυο αυτά στοιχεία έχει τις ακόλουθες ιδιότητες : η φωτιά το θερμό και το ξηρό , το νερό το ψυχρό και το υγρό .(...) Καθώς τα στοιχεία αυτά δεν μένουν ποτέ σταθερά στην ίδια κατάσταση , αλλά συνεχώς αλλάζουν πότε σ’ αυτό και πότε σ’ εκείνο , υποχρεωτικά γίνονται ανόμοια και όσα εκκρίνονται από αυτά .
Κανένα· λοιπόν πράγμα δεν χάνεται ούτε και γεννιέται κάτι που δεν υπήρχε πρωτύτερα : τα πάντα αλλάζουν με την ανάμειξή τους και με την απομάκρυνση του ενός από το άλλο· απλώς οι άνθρωποι θεωρούν ότι αυτό που μεγάλωσε και ήλθε στο φως από τον Άδη γεννήθηκε και ότι αυτό που μειώθηκε και ήρθε από το φως στον Άδη πέθανε . Οι άνθρωποι , βλέπεις , έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα μάτια τους παρά στο μυαλό τους ·όμως τα μάτια δεν είναι σε θέση να κρίνουν ούτε και αυτά που βλέπουν . Εγώ όμως τα εξηγώ όλα αυτά με το μυαλό μου :ζωντανά είναι και εκείνα εκεί όπως και αυτά εδώ. (...)Eγώ όμως έχω ανακαλύψει τον τρόπο να ξέρω ποιο είναι αυτό που υπερισχύει μέσα στο σώμα : η σωματική κόπωση πάνω στις τροφές ή οι τροφές πάνω στη σωματική κόπωση · ακόμη πώς πρέπει να θεραπεύω την καθεμιά απ’ αυτές τις περιπτώσεις , προλαβαίνοντας να διασφαλίζω την υγεία , ώστε να μην πλησιάζουν οι αρρώστιες , εκτός κι αν κανείς κάνει πολύ μεγάλα σφάλματα και πολύ συχνά(...)
Ασκήσεις πολλές και κάθε λογής : τρέξιμο διπλής κατεύθυνσης σταδιακά αυξανόμενο · πάλη με το σώμα αλειμμένο με λάδι , ελαφρότερη στην αρχή , που θα παρατείνεται όμως επίμονα · περίπατοι σύντονοι ύστερα από τις γυμναστικές ασκήσεις , αργοί όμως και κάτω από τον ήλιο ύστερα από το φαγητό · παρατεταμένοι περίπατοι νωρίς το πρωί:να αρχίζουν ήρεμα , ο ρυθμός τους να αυξάνεται ώσπου να γίνουν έντονοι, και να τελειώνουν πάλι ήρεμα · ο ύπνος σε σκληρό κρεβάτι κάνει καλό, όπως επίσης και το νυχτερινό περπάτημα και το νυχτερινό τρέξιμο― όλα αυτά αδυνατίζουν και θερμαίνουν · καλό κάνουν επίσης οι συχνές επαλείψεις(...)μετά τις ασκήσεις κρύο λουτρό(...)σε άλλου είδους ασκήσεις θερμό λουτρό.»
Νικόλαος Μαργιωρής :«Ο μυημένος Ιπποκράτης , πατέρας της ιατρικής , μας περιέγραψε την απαραίτητη ισορροπία των χυμών , που πρέπει οπωσδήποτε μέσα στο σώμα μας να γίνεται συνέχεια . Οι χυμοί κατά τον Ιπποκράτη είναι : σάλιο , ιδρώτας , χολή ούρα , αίμα , σπέρμα και διάφορες εκκρίσεις των αδένων, σπλήνας κτλ. Μόλις ξεφύγουν από την προκαθορισμένη αναλογία τους , φέρνουν στον φυσικό οργανισμό τη Δυσκρασία , ενώ αντίθετα όταν ισορροπούν, δημιουργούν την Ευκρασία . Αυτή την απαραίτητη και ζωοδότρα αναλογία για την υγεία του ανθρώπου, η Αριθμοσοφία περιέχει και συμβουλεύει για την ζωή και για την απαραίτητη υγεία.
Η Αριθμοσοφία αποτελεί την Εσωτερική παράσταση των αριθμών , της ίδιας της ουσίας την αναλογία , για μορφοποίηση στην τρισδιάστατη υπόσταση του φυσικού μας Κόσμου , της ύλης των στοιχείων .
Η Αριθμοσοφία είναι η εσώτερη μελέτη των άγνωστων νόμων , των εκφραστικών δυνάμεων της Μόνιμης Πνοής αυτών που εξουσιάζουν εσωτερικά και εξωτερικά τα σύμπαντα κι όλους τους κόσμους και που διακατέχονται από την έλλογη πνοή , γιατί στην γνώριμη διεργασία τους ενεργούν με βάση το προκαθορισμένο σχέδιο του Ύψιστου Νου .
Κάτω από τις αόρατες αυτές δυνάμεις-σχέσεις , βρίσκεται ο άνθρωπος , με πλήρη αγνωσία του παντός και δεν μπορεί να καταλάβει τις αορατοσυνεργασίες των εσωτερικών δυνάμεων .
Η δύναμη αυτή και η ενέργεια , που μέσα της περιέχει σα διακριτικό σημείο την Θεία τάξη και της Μουσικής την αρμονία , συμβολικά παρίσταται σαν αριθμός , έτσι που να αποκρύβει όλως διόλου την Εσωτερική ενέργεια-δύναμη του Αιωνίου .
Η βασική αρχή της Τέχνης της ζωής υποστηρίζει ότι ο νους έχει την πιο βαθιά επίδραση στο σώμα , οπότε οι αιτίες για την καλή κατάσταση της υγείας μας , όπως και για την αρρώστια, βρίσκονται στη δική μας συνειδητότητα .
Η ίδια η φύση είναι αυτή που θεραπεύει.
Είμαστε υπεύθυνοι για την κατάσταση που βρισκόμαστε , γιατί έχουμε τη δυνατότητα να επέμβουμε συνειδητά σ’ αυτήν και να αυτοθεραπευτούμε ξεφεύγοντας, τελικά ,από οποιαδήποτε ανισόρροπη κατάσταση.Μόνο μια εξισορροπημένη συνειδητότητα δημιουργεί μιαν άμεση προέκταση αυτής της ισορροπίας και στο σώμα , γιατί το φυσικό σώμα είναι η πρώτη πύλη που θα περάσει κανείς , για να δημιουργήσει μιαν ανώτερη κατάσταση υγείας, με αυτοπειθαρχία και αυτογνωσία ".
Αγιουβέρδα : Kαθένας είναι ένας μοναδικός συνδυασμός των βιολογικών ιδιοσυγκρασιών.Το καθένα άθροισμα αποτελείται από 5 στοιχεία :Γη , Νερό , Φωτιά , Αέρας , Σύμπαν .Η δομική όψη του σώματος είναι φτιαγμένη από αυτά τα 5 στοιχεία , αλλά η λειτουργική του όψη κυβερνάται από 3 βιολογικές ιδιοσυγκρασίες-Ντόσα. Τα άτομα χωρίζονται σε 3 τύπους ανάλογα με την επικρατέστερη ιδιοσυγκρασία : Βάτα , Πίτα , Κάφα .
Βάτα(Αιθέρας+Αέρας):κυβερνάται από την αρχή της κίνησης, έχει ενθουσιασμό , διευθυντική δύναμη , αυθόρμητη διάθεση ,νευρικές παρορμήσεις,-κυκλοφορία αίματος/αναπνοής
Πίτα (συνδυασμός Φωτιάς-Νερού):ένταση , θυμός , -χώνεψη τροφής ,μεταβολισμός.
Κάφα(συνδυασμός Νερού-Γης): βραδύτητα , ψυχρότητα, απαλότητα παχυσαρκία , χαμηλός μεταβολισμός , όρεξη
Η σατβική δίαιτα χαρακτηρίζεται από αγνότητα και περιλαμβάνει : γάλα , μέλι , φρούτα , χυμούς , ρύζι , σουσάμι , αμύγδαλα ξεφλουδισμένα, φυσικές γλυκιές γεύσεις .
Πριν και μετά το γεύμα , καθόμαστε ήσυχοι λίγα λεπτά. Τρώμε σε ήρεμη ατμόσφαιρα , όταν πεινάμε , με αφοσίωση στο φαγητό, μέτριο ρυθμό, φρεσκομαγειρευμένα γεύματα,2 έως 3 την ημέρα. Όχι όρθιοι , όχι ζεστά ή κρύα φαγητά.
Το γεύμα περιλαμβάνει και τις έξι γεύσεις(γλυκό , πικρό , αλμυρό , στυφό , πικάντικο , ξινό) και η ποσότητά του δεν ξεπερνάει τις δυο χούφτες . Πρέπει να μένει κενό το 1/3 του στομάχου για καλό μεταβολισμό .
Οι Γιόγκι συνιστούν την σατβική τροφή , που είναι γάλα , ρύζι ,σκούρα ζάχαρη , βούτυρο και φρούτα . Ένα γεύμα το μεσημέρι και το βράδυ γάλα και ενδιάμεσα φρούτα. Τα φρούτα δίνουν ενέργεια και μαζί με το γάλα συγκέντρωση · η βρώμη , το σιτάρι , το γάλα βοηθούν στην μακροζωία , δύναμη , υγεία, καθώς και οι χυμοί φρούτων , το νερό με μελάσα ,τα αμύγδαλα μουσκεμένα και ξεφλουδισμένα . Απαγορεύονται : καρικεύματα , κρέας , αυγά , ψάρι , σκόρδο , κρεμμύδι , οινοπνευματώδη , ξινά , μπαγιάτικα , διότι φέρνουν υπνηλία στην εγρήγορση της συνειδητότητας.
Οι ιερές τροφές είναι: σόμα , μάϊνα , σαμάνικα μανιτάρια :είναι το όχημα που οδηγεί στον Θεό .Το σόμα γιατρεύει ,δίνει χαρά , διώχνει φόβους: «ήπιαμε από το φωτεινό σόμα και γίναμε αθάνατοι , εισχωρήσαμε στο φως και όλοι οι θεοί γνωρίζουν τώρα ότι κανείς θνητός δεν μπορεί να μας πληγώσει ούτε εχθρός να μας προκαλέσει . Ανυψώνει την ψυχή από την Γη στον Ουρανό , εμπνέει μελωδίες αγαλλίασης , εισχωρούμε στο φως». Σύμφωνα με την Τσάντρα : η Ζωή είναι ο μοναδικός Θεός .
Στην Κοινοβιακή Πολιτεία των Πυθαγορείων η καθημερινή δίαιτα-τρόπος ζωής αρχίζει το πρωί με θυμιάματα και Ύμνους στον Απόλλωνα και στην Ιερήν Τετρακτύν , από ιερόν ορχούμενον χορό. Κατόπιν , ακολουθεί ατομικός περίπατος εν σιγή στο άλσος προς διαλογισμό . Έπειτα , γίνεται συγκέντρωση των Πυθαγορείων και ομαδικές συζητήσεις για τα μεγάλα θέματα που απασχολούν την ανθρωπότητα. Το μεσημέρι ανάβουν θυμιάματαστους βωμούς και προσεύχονται στους Ναούς σε ιερή σιγή . Στη συνέχεια , έρχονται στις Τράπεζες για γεύμα , το οποίο περιλαμβάνει :πιτούλες άρτου ψημένες στον ήλιο , λαχανικά εποχής, ελιές οπώρες-φρούτα.Κατόπιν ,ασχολούνται σε ατομικά και σε κοινωφελή έργα και σε μαθήματα-συζητήσεις. Το εσπέρας επιστρέφουν και κάνουν λουτρά καθάρσεως,για να προσευχηθούν με αγνότητα.Προσφέρουν θυμιάματα εν χορώ στο προαύλιο του Ναού και ψάλλουν Ύμνους στην θεά Αθηνά Πρόνοια και στην θεά Άρτεμι. Γίνεται ανάγνωση και ερμηνεία κειμένου από τον Σχολάρχη και διάλεξη του Πυθαγόρα στον εξώστη του Ναού . Ακολουθεί το δείπνο στην αίθουσα συνεστιάσεων, όπου καθίζουν σε ομάδες ανά δέκα , με την επίβλεψη του Επιστάτη Σχολαρχών. Γίνεται ομαδική Προσευχή και μεταλαμβάνουν άρτον με οίνον . Το δείπνο περιλαμβάνει :νωπούς και ξηρούς καρπούς,σπόρους , φρέσκα λαχανικά . Κάνουν σπονδές , ακούν συμβουλές αρετής και ευχές . Προ του ύπνου αυτοεξετάζονται με τρία βασικά ερωτήματα :« ποι παρέβην ;τι δ’ έρεξα ; τι μοι δέον ουκ ετελέσθη;»―«τι παραβίασα; τι έπραξα ; τι δεν έπραξα απ’ όσα έπρεπε;».Έτσι , ασκώντας την αυτοκριτική τους παραδίδονται στον ύπνο , όπου η ψυχή ελευθερώνεται στην θέαση της αληθείας.
Στην αρχαία Αθήνα οι σωστές διατροφικές συνήθειες εξασφάλιζαν υγεία , ευεξία και εγρήγορον νουν.
Ο Αθηναίος έπαιρνε το λιτό πρωινό του , το «ακράτισμα», από κριθαρένιο ψωμί το θέρος ή σιταρίσιο τον χειμώνα , με ανέρωτον οίνον , λίγες ελιές και ξερά σύκα. Το μεσημεριανό , το άριστον, ήταν γεύμα απλό και ,προς το τέλος της ημέρας, λάμβανε το δείπνο που ήταν το πιο πλήρες.Το καθημερινό φαγητό περιελάμβανε ψωμί, ψάρια , χόρτα , ελιές , κρεμμύδια , φρούτα και γλυκίσματα , τους πλακούντας. Πλακούντες ονόμαζαν τα μικρά ψωμάκια, που παρασκεύαζαν από αλεύρι , μέλι και άλλα αρωματικά και αποτελούσαν προσφορές προς τους θεούς.Μετά το φαγητό έτρωγαν ως επιδόρπιο σύκα , κυδώνια , ρόδια , καρύδια , αμύγδαλα(τραγήματα), κουκουνάρια και γλυκά από μέλι και αλεύρι. Κρέας έτρωγαν σε έκτακτες περιστάσεις, όπως δημόσιες γιορτές, όταν πρόσφεραν θυσία στους θεούς αρνιά , κατσίκια ή χοιρίδια...Έτρωγαν επίσης πουλερικά , λαγούς , πέρδικες , αγριοπερίστερα , τριγόνια και κοτσύφια .Περισσότερο όμως έτρωγαν ψάρια, που με το ψωμί αποτελούσαντην βασικά τροφή του πληθυσμού , αφού ήσαν τα πιο φθηνά και προσιτά σε όλους προϊόντα και τα πιο φρέσκα . Απαραίτητο συμπλήρωμα ήταν ο οίνος και οι μεγάλοι ιατροί Ιπποκράτης και Γαληνός το συνιστούσαν ως θεραπευτικό ποτό , με λογική χρήση πάντα. Σημαντική θέση στο τραπέζι είχε το μέλι. ΣταΣυμπόσια έπιναν γλυκόν αρωματικόν οίνον , αφού πρωτύτερα έκαναν σπονδή στον «αγαθόν δαίμονα».Για πετσέτες χρησιμοποιούσαν ψωμί , που μετά το πετούσαν στους σκύλους , που τους ακολουθούσαν παντού . Στο δεύτερο μέρος του συμποσίου έπιναν νερωμένο κρασί, κατά την κρίση του συμποσιάρχη. Κρατώντας κλαδί μυρτιάς ή δάφνης , η λύρα πηγαινοερχόταν από τον έναν στον άλλον και καθένας τραγουδούσε και απάγγελε στίχους ποιητών . Συζητούσαν , έπαιζαν παιχνίδια , έλεγαν αινίγματα ή γρίφους ,ενώ ακροβάτες γελοτοποιοί και όμιλοι καλλιτεχνών διασκέδαζαν τους συμποσιαστές .
Σήμερα, επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι από την φύση του ο άνθρωπος είναι καρποφάγος. Αναγκάστηκε να τρώει ζώα στην εποχή των Παγετώνων. Αργότερα , με την ανάπτυξη του Πνευματικού του Πολιτισμού , επανήλθε εκ νέου στην αυθεντική του φύση ως καρποφάγος , καλλιεργώντας φυτά (βλ. θεά Αθηνά―καρπός ελαίας , θεά Δήμητρα―καρποί δημητριακών σιτηρών κ.ά., θεός Διόνυσος―καρπός αμπέλου, οίνος...).Η σφαγή ζώων και η κρεοφαγία συνιστά αισχίστην ύβριν κατά της Ζωής .
Οι περισσότεροι διατροφολόγοι δηλώνουν ότι μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά αλλά χαμηλή σε ζωικό λίπος και κόκκινο κρέας προσφέρει πολλά οφέλη υγείας , συμπεριλαμβανομένου ενός σημαντικά χαμηλότερου κινδύνου καρδιακών παθήσεων , καρκίνου , νεφρικής ανεπάρκειας και καρδιακής προσβολής . Η Αμερικανική Διαιτητική Ένωση (Αmerikan Dietetic Association), η μεγαλύτερη οργάνωση επαγγελματιών διατροφής τουλάχιστον στις ΗΠΑ δηλώνει στον ιστοχώρο της : "Οι χορτοφαγικές δίαιτες προσφέρουν διάφορα θρεπτικά οφέλη , συμπεριλαμβανομένων των χαμηλότερων επιπέδων κορεσμένου λίπους , χοληστερόλης και ζωικών πρωτεϊνών καθώς επίσης και πιο ψηλών επιπέδων υδατανθράκων , μαγνησίου , καλλίου, φολικού οξέως και αντιοξειδωτικών, όπως βιταμίνης C και E και φυτοχημικών .Οι χορτοφάγοι έχουν αναφερθεί να έχουν ποσοστιαία χαμηλότερο βάρος σώματος από μη χορτοφάγους , καθώς επίσης και χαμηλότερα ποσοστά θανάτων από ισχαιμικές καρδιακές παθήσεις .Οι χορτοφάγοι παρουσιάζουν επίσης χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης αίματος , χαμηλότερη πίεση αίματος και χαμηλότερα ποσοστά υπέρτασης , διαβήτη τύπου 2 και καρκίνου του κολικού και προστάτη." Ο ιστοχώρος της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας (Αmerikan Heart Association) δηλώνει ότι και πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι χορτοφάγοι φαίνεται να έχουν έναν χαμηλότερο κίνδυνο παχυσαρκίας , στεφανιαίων καρδιακών παθήσεων (που προκαλούν καρδιακή προσβολή), υψηλή πίεση αίματος , σακχαροδιαβήτη και μερικές μορφές καρκίνου . Μελέτες δείχνουν ότι το μητρικό γάλα μιας χορτοφάγου μητέρας έχει σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα υπολείμματος φυτοφαρμάκων από μιας μη-χορτοφάγου."
Οι χορτοφάγοι παίρνουν όλη την πρωτεΐνη και τα αμινοξέα που χρειάζονται από την κατανάλωση μιας κανονικής ποικιλίας ολικής αλέσεως (ψωμί σίτου , καφέ ρύζι), φασολιών , καρυδιών και σόγιας.
Tροφές που ενδυναμώνουν την φυσική παρασκευή κολλαγόνου από τον ανθρώπινο οργανισμό είναι : τα ψάρια ( σαρδέλα , γαύρος , σολομός ρέγγα , σκουμπρί), τα "θαλασσινά" , οι γαρίδες , τα κόκκινα λαχανικά και φρούτα , τα σκούρα πράσινα λαχανικά (σπανάκι , παντζάρια...),τα πορτοκαλί λαχανικά(καρότα , πιπεριές , γλυκοπατάτες...) ,τα φυλλώδη λαχανικά , εσπεριδοειδή , τα μούρα , τα βύσσινα , τα κεράσια , μύρτιλλα , βατόμουρα,ροδάκινα , σύκα , μπανάνες παπάγια , ανανάς , αβοκάντο , φιστίκια , όσπρια , γαλακτοκομικά ,τα δημητριακά ( αναποφλοίωτα σιτάρι , κριθάρι , βρώμη...), σκόρδο , κρεμύδι , σπόροι κολοκύθας , τσάι άσπρο , μαύρο , πράσινο , τα αυγά (το ασπράδι), κρέας , σόγια , αμύγδαλα , καρύδια , λιναρόσπορος...
Είναι απαραίτητα τα μικρά τακτικά γεύματα , διότι , η έλλειψη τροφής για ώρες προκαλεί απότομη πτώση του σακχάρου . Όταν τελικά τρως , το σάκχαρο εκτοξεύεται και επιτίθεται στο κολλαγόνο και στον ελαστικό ιστό .
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίδεται στην σωστή ώρα λήψης κάποιας συγκεκριμένης τροφής . Ο κανόνας της Ορθοβιονομίας (ορθώς τον βίον νέμω -διαχειρίζομαι) συνιστά να καθυστερούμε την λήψη του προγεύματος , το οποίο πρέπει να περιέχει φρούτα(ξινά-βιταμίνη C) και δημητριακά ολικής άλεσης με ταχίνη και μέλι , λίγο κατσικίσιο βούτυρο , τσάι ή κακάο. Ενδιάμεσα των γευμάτων δεν επιτρέπεται τίποτε , παρά μόνον νερό ή φρέσκος χυμός φρούτων ή λαχανικών, δυο ώρες μετά την λήψη τροφής ή μια ώρα πριν .Το γεύμα πρέπει να περιλαμβάνει φρέσκα ωμά λαχανικά(σαλάτα εποχής με ελαιόλαδο ,κουκουνάρια , μαϊντανό και λεμόνι), βρασμένα χόρτα-λαχανικά και το κύριο πιάτο με ψάρι συν πατάτες ή όσπρια ή ρύζι με λαχανικά... . Το απόγευμα φρούτα φρέσκα ή αποξηραμένα ή γαούρτι (μόνο του) . Νωρίς το βράδυ σαλάτα με λίγο άπαχο τυρί ή με δυο αυγά ή ξηροί καρποί . Αργότερα ένα κατευναστικό αφέψημα (μελισσοβότανο ή τίλιο ή χαμομήλι...) εγγυάται καλόν ύπνο . Γενικά πρέπει να γνωρίζομε ότι τα ξινά φρούτα αφομοιώνονται σωστά τις πρωινές ώρες , ενώ τα γλυκά φρούτα τις απογευματινές- βραδινές . Η μπανάνα είναι ημερήσια τροφή , ενώ το βράδυ γερνάει το δέρμα . Το γάλα δεν συνιστάται για ηλικίες μεγαλύτερες των έξι ετών , διότι ο οργανισμός δεν έχει πλέον τα κατάλληλα ένζυμα για να το αφομοιώσει και γερνάει προώρως. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα αφομοιώνονται καλύτερα τις εσπερινές ώρες . Απαγορεύεται το κρεμμύδι το βράδυ , διότι επιβαρύνει επικίνδυνα τον οργανισμό . Πριν και μετά τα γεύματα πρέπει να ξεκουραζόμαστε και να επικεντρωνόμαστε κατόπιν στην διαδικασία της αφομοίωσης των τροφών , ευλογώντας την θεία προσφορά της Φύσης.
(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.