«Όσον αφορά τις δημιουργικές ικανότητες και τον πλούτο της φαντασίας, ο κόσμος θα περιμένει πολύ καιρό ακόμη μέχρι να εμφανιστεί ένα μυαλό ισάξιο του Τέσλα».
E. H. Armstrong, Αμερικανός εφευρέτης βραβευμένος με Νόμπελ
Toυ Γιώργου Στάμκου (stamkos@post.com)
Αρκετές από τις εφευρέσεις του Νίκολα Τέσλα (1856-1943), ακόμη κι εκείνες που έχουν ηλικία πάνω από έναν αιώνα, συνεχίζουν να φαντάζουν επιστημονική φαντασία. Και αυτό είναι απολύτως φυσικό, εφόσον ο επιστήμονας και εφευρέτης κατοχύρωσε πάνω από 700 εφευρέσεις, οι περισσότερες εκ των οποίων δεν είχαν ποτέ εμπορική εφαρμογή. Ορισμένες από αυτές τις εφευρέσεις ήταν τόσο «εξωτικές» και προχωρημένες σε σχέση με την εποχή τους, που δεν υπήρχε η ελπίδα να βγουν ποτέ στην αγορά. Ο κατάλογος των πιο ασυνήθιστων εφευρέσεων του Τέσλα είναι απίστευτα μεγάλος. Ας δούμε μερικές από αυτές…
Το 1891 ο Τέσλα παρουσίασε σε άρθρο του το περιοδικό TheElectricalEngineer (2 Σεπτεμβρίου 1891) τη δική του εκδοχή της μονοπολικής γεννήτριας (UnipolarGenerator). Από τότε δεν υπάρχει κατασκευαστής γεννητριών στον κόσμο που να μην έχει αντιγράψει αυτό το αρχικό σχέδιο του εφευρέτη. Το 1893 ο Τέσλα προσπάθησε να κατασκευάσει μια μηχανή που θα «φωτογράφιζε τη σκέψη»! Την αποκάλυψη αυτή έκανε ο εφευρέτης στους δημοσιογράφους 40 χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1933, όταν ήταν 78 ετών. Το σχέδιο του ήταν να κατασκευάσει μια ειδική κάμερα που θα αποσπούσε την εικόνα ενός αντικειμένου από το οπτικό νεύρο και μια άλλη που θα την αναπαρήγαγε!
Το 1894 ο Τέσλα κατασκεύασε μια Ηλεκτρο-Δυναμική Επαγωγική Λάμπα (Electro-Dynamic Induction Lamp),που κατοχυρώθηκε ως ευρεσιτεχνία με τον αριθμό 514,170. Επρόκειτο για ένα είδος ηλεκτρικής λυχνίας, που ήταν πολύ πιο προηγμένη ακόμη κι από αυτές που χρησιμοποιούμε σήμερα. Το 1896 ο εφευρέτης κατασκεύασε μια γεννήτρια όζοντος την οποία και κατοχύρωσε με την υπ’ αριθμόν 568,177 ευρεσιτεχνία. Η γεννήτρια όζοντος χρησιμοποιείται από ορισμένους γιατρούς ακόμη και σήμερα για τη θεραπεία βαριών ασθενειών, όπως ο καρκίνος.
Ο μηχανικός ταλαντωτής του Τέσλα είναι μια άλλη ασυνήθιστη εφεύρεση. Ο ταλαντωτής αυτός μπορούσε να συμπιέζει τόσο πολύ τον αέρα, ώστε να τον υγροποιεί. Ο εφευρέτης πίστευε πως ένα «σύστημα ανακύκλωσης οξυγόνου» θα μπορούσε να αντικαταστήσει τις μηχανές εσωτερικής καύσης και γι’ αυτό ήθελε να πειραματιστεί με κινητήρες που καίνε υγρό οξυγόνο.
Ο Τέσλα ανέπτυξε διάφορες φθηνές θεραπευτικές μεθόδους, βασιζόμενες σε αρχές που η σύγχρονη συμβατική ιατρική μόλις αρχίζει να ερευνά. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί και η λεγόμενη «Πορφυρή Πλακέτα», η οποία επιδρά με το δικό της βιομαγνητικό πεδίο βελτιώνοντας τις βιολογικές λειτουργίες των κυττάρων, επιταχύνοντας το μεταβολισμό και την αναγέννηση των εξασθενημένων ιστών του ανθρώπινου οργανισμού. Η Πλακέτα αυτή, η ανακάλυψη της οποίας ανάγεται στα μέσα της δεκαετίας του 1890, αυξάνει τη Δονητική Συχνότητα (Vibrational Frequency) του χρήστη της, θωρακίζοντας τον και ενεργειακά. Είναι πάντως άξιον απορίας πως αυτός ο φθηνός «βιοενεργειακός συσσωρευτής» παρέμεινε για έναν σχεδόν αιώνα στα χαρτιά, μέχρι που ένας αμερικανός ερευνητής αποφάσισε τη δεκαετία του 1970 να την κατασκευάσει και να τη προωθήσει στο εμπόριο…
Το ηλεκτρικό υποβρύχιο ή «τηλεαυτόματο πλοιάριο» (TeleautomatonBoat) είναι ακόμη μια παράξενη εφεύρεση του Τέσλα, η επίδειξη της οποίας το 1898 σε μια προβλήτα της Νέας Υόρκης εξέπληξε το κοινό της Βικτοριανής Εποχής. Το πλοιάριο αυτό, που κινούνταν με ηλεκτρικές μπαταρίες, ήταν τηλεκατευθυνόμενο και μπορούσε κάποιος να το χειριστεί από απόσταση. Ήταν ο πρόγονος των σύγχρονων τηλεκατευθυνόμενων ρομπότ, αλλά και των τηλεκατευθυνόμενων τορπίλων.
Ο προωθητικός κινητήρας χωρίς έλικα κατοχυρώθηκε από τον Τέσλα το 1916 (αριθμός ευρεσιτεχνίας 1,329,559) και χρησιμοποιούσε μια σειρά από περιστρεφόμενους δίσκους, που διοχέτευαν με πίεση υγρά ή αέρια μέσα στη μηχανή της τουρμπίνας. Τα Χόβερκραφτ και τα ταχύτατα πλοία επιφανείας μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν αυτό το είδος του προωθητικού κινητήρα, που ήταν 20 φορές πιο αποδοτικό από μια συμβατική τουρμπίνα, ακόμη σαν κι αυτές που χρησιμοποιούμε σήμερα!
Το 1927 ο Τέσλα σχεδίασε ένα αεροσκάφος καθέτου από/προσγείωσης (VTOL), η πατέντα του οποίου κατοχυρώθηκε στις 2 Ιανουαρίου του 1928. Σήμερα τέτοιου είδους αεροσκάφη εξορμούν από τα αεροπλανοφόρα και συμμετέχουν σε πολλές στρατιωτικές επιχειρήσεις Για τον Τέσλα αυτή ήταν και η τελευταία εφεύρεση που κατατέθηκε επίσημα για κατοχύρωση. Μετά από αυτή ο Τέσλα εγκατέλειψε τις εργαστηριακές έρευνες, αλλά συνέχισε τις θεωρητικές μέχρι το τέλος της ζωής του…
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΕΣ ΤΟΥ ΤΕΣΛΑ (Περίοδος 1886-1928)
ΕυρεσιτεχνIα | ΗμερομηνIα | ΤIτλοΣ | |
1 | 334,823 | 26/1/1886 | Commutator for Dymano Electric Machines |
2 | 335,786 | 9/2/1886 | Electric Arc Lamp |
3 | 335,787 | 9/2/1886 | Electric Arc Lamp |
4 | 336,961 | 2/3/1886 | Regulator for Dynamo Electric Machines |
5 | 336,962 | 2/3/1886 | Regulator for Dynamo Electric Machines |
6 | 359,748 | 19/10/1886 | Regulator for Dynamo Electric Machines |
7 | 381,968 | 22/3/1887 | Dynamo Electric Machine |
8 | 381,969 | 1/5/1888 | Electro Magnetic Motor |
9 | 381,970 | 1/5/1888 | Electro Magnetic Motor |
10 | 382,279 | 5/1/1888 | System of Electrical Distribution |
11 | 382,280 | 1/5/1888 | Electro Magnetic Motor |
12 | 382,280 | 1/5/1888 | Electrical Transimission of Power |
13 | 382,281 | 1/5/1888 | Electrical Transmission of Power |
14 | 382,282 | 1/5/1888 | Method of Converting and Distributing Electric Currents |
15 | 382,845 | 15/5/1888 | Commutator for Dynamo Electric Machines |
16 | 390,414 | 2/10/1888 | System of Electrical Distribution |
17 | 390,415 | 2/10/1888 | Dynamo Electric Machine |
18 | 390,721 | 2/10/1888 | Dynamo Electric Machine or Motor |
19 | 390,721 | 9/10/1888 | Dynamo Electric Machine |
20 | 390,820 | 9/10/1888 | Regulator of Alternate Current Motors |
21 | 396,121 | 15/1/1889 | Thermo Magnetic Motor |
22 | 401,520 | 16/4/1889 | Method of Operating Electrico Magnetic Motors |
23 | 405,858 | 25/6/1889 | Electro Magnetic Motor |
24 | 405,859 | 25/6/1889 | Method of Electrical Power Transmission |
25 | 406,968 | 16/7/1889 | Dynamo Electric Machine |
26 | 413,353 | 22/10/1889 | Method of Obtaining Direct from Alternating Currents |
27 | 416,191 | 3/12/1889 | Electro Magnetic Motor |
28 | 416,192 | 3/12/1889 | Method of Operating Electro Magnetic Motors |
29 | 416,193 | 3/12/1889 | Electro Magnetic Motor |
30 | 416,194 | 3/12/1889 | Electric Motor |
31 | 416,195 | 3/12/1889 | Electro Magnetic Motor |
32 | 417,794 | 24/12/1889 | Armature for Electric Machines (A. Schmid & N. Tesla) |
33 | 418.248 | 31/12/1889 | Electro Magnetic Motor |
34 | 424,036 | 25/3/1890 | Electro Magnetic Motor |
35 | 428,057 | 13/5/1890 | Pyromagneto Electric Generator |
36 | 433,700 | 5/8/1890 | Alternating Current Electro Magnetic Motor |
37 | 433,701 | 5/8/1890 | Alternating Current Motor |
38 | 433,702 | 5/8/1890 | Electrical Transformer or Induction Device |
39 | 433,703 | 5/8/1890 | Electro Magnetic Motor |
40 | 445,207 | 27/1/1891 | Electro Magnetic Motor |
41 | 447,920 | 10/3/1891 | Method of Operating Arc Lamp |
42 | 447,921 | 10/3/1891 | Alternating Electric Current Generator |
43 | 454,622 | 23/6/1891 | System of Electric Lighting |
44 | 455,068 | 30/6/1891 | Electro Magnetic Motor |
45 | 455,069 | 30/6/1891 | Electrical Meter |
46 | 459,772 | 30/6/1891 | Electric Incandescent lamp |
47 | 462,418 | 22/9/1891 | Electro Magnetic Motor |
48 | 462,418 | 3/11/1891 | Method of and Apparatus for Electrical Conversion and Distribution |
49 | 464,666 | 8/12/1891 | Electro Magnetic Motor |
50 | 464,667 | 8/12/1891 | Electrical Condenser |
51 | 487,796 | 13/12/1892 | System of Electrical Transmission of Power |
52 | 511,559 | 26/12/1893 | Electrical Transmission of Power |
53 | 511,560 | 26/12/1893 | System of Electrical Power Transmission |
54 | 511,915 | 2/1/1894 | Electrical Transmission of Power |
55 | 511,916 | 2/1/1894 | Electric Generator |
56 | 512,340 | 9/1/1894 | Coil for Electro Magnets |
57 | 514,167 | 6/2/1894 | Electrical Conductor |
58 | 514,168 | 6/2/1894 | Means for Generating Electric Currents |
59 | 514,169 | 6/2/1894 | Reciprocating Engine |
60 | 514,170 | 6/2/1894 | Incandescent Electric Light |
61 | 514,972 | 20/2/1894 | Electric Railway System |
62 | 514,973 | 20/2/1894 | Electrical Meter |
63 | 517,900 | 10/4/1894 | Steam Engine |
64 | 524,426 | 14/8/1894 | Electromagnetic Motor |
65 | 555,190 | 25/2/1896 | Alternating Motor |
66 | 567,818 | 15/9/1896 | Electrical Condenser |
67 | 568,176 | 22/9/1896 | Apparatus for producing Electric Currents of High Frequency and Potential |
68 | 568,177 | 22/9/1896 | Method of Regulating Apparatus for Producing Currents of High Frequency |
69 | 568,178 | 22/9/1896 | Method of and Apparatus for Producing Currents of High Frequency |
70 | 568,179 | 22/9/1896 | Apparatus for Producing Electrical Currents of High Frequency |
71 | 568,180 | 23/2/1897 | Apparatus for Producing Electric Currents of High Frequency |
72 | 577,670 | 23/2/1897 | Manufacture of Electrical Condensers, Coils, & c |
73 | 577,671 | 8/6/1897 | Apparatus for Producing Currents of High Frequency |
74 | 583,953 | 2/11/1897 | Electrical Transformer |
75 | 593,138 | 16/8/1898 | Electrical Circuit Controller |
76 | 609,245 | 16/8/1898 | Electric Circuit Controller |
77 | 609,246 | 16/8/1898 | Electric Circuit Controller |
78 | 609,247 | 16/8/1898 | Electric Circuit Controller |
79 | 609,248 | 16/8/1898 | Electric Circuit Controller |
80 | 609,249 | 16/8/1898 | Electric Circuit Controller |
81 | 609,250 | 16/8/1898 | Electrical Igniter for Gas Engines |
82 | 609,251 | 16/8/1898 | Electric Circuit Controller |
83 | 611,719 | 4/10/1898 | Electrical Circuit Controller |
84 | 613,735 | 8/11/1898 | Electric Circuit Controller |
85 | 613,809 | 8/11/1898 | Method of and Apparatus for Controlling Mechanism of Moving Vessels or Vehicles |
86 | 645,576 | 20/3/1900 | System of Transmission of Electrical Energy |
87 | 649,621 | 15/5/1900 | Apparatus for Transimission of Electrical Energy |
88 | 655,838 | 14/8/1900 | Method of Insulating Electric Conductors |
89 | 11,865 | 23/10/1900 | Method of Insulating Electric Conductors |
90 | 685,012 | 22/10/1901 | Means for Increasing the intensity of Electrical Oscillations |
91 | 685,953 | 5/11/1901 | Method of Intensifying and Utilizing Effects Transmitted Through Natural Media |
92 | 685,954 | 5/11/1901 | Method of utilizing Effects Transmitted Through Natural Media |
93 | 685,955 | 5/11/1901 | Apparatus for Utilizing Effects Transmitted From a Distance to a Receiving Devics Through Natural Media |
94 | 685,956 | 5/11/1901 | Apparatus for Utilizing Effects Transmitted Through Natural Media |
95 | 685,957 | 5/11/1901 | Apparatus for the Utilization of Radiant Energy |
96 | 685,958 | 5/11/1901 | Method of utilizing Radiant Energy |
97 | 723,188 | 17/3/1903 | Method of Signaling |
98 | 725,605 | 14/4/1903 | System of Signaling |
99 | 787,412 | 18/4/1905 | Art of Transmitting Electrical Energy Through the Natural Mediums |
100 | 1,061,142 | 29/4/1913 | Fluid Propulsion |
101 | 1,061,206 | 6/5/1913 | Turbine |
102 | 1,113,716 | 13/10/1914 | Fourtain |
103 | 1,119,732 | 1/12/1914 | Apparatus for Transmitting Electrical Energy |
104 | 1,209,359 | 19/12/1916 | Speed Indicator |
105 | 1,266,175 | 14/5/1918 | Lightning Protector |
106 | 1,274,186 | 6/8/1918 | Speed Indicator |
107 | 1,314,718 | 2/9/1919 | Ship’s Log |
108 | 1,329,559 | 3/2/1920 | Valvular Conduit |
109 | 1,365,547 | 11/1/1921 | Flow Meter |
110 | 1,402,025 | 3/1/1922 | Frequency Meter |
111 | 1,655,113 | 3/1/1928 | Method of Aerial Transportation |
112 | 1,655,114 | 3/1/1928 | Apparatus for Aerial Transportation |
Πηγές
Γιώργος Στάμκος, Νίκολα Τέσλα: Ο Προφήτης του 21ου Αιώνα, Εκδ. Αρχέτυπο 1η Έκδοση 1999, 8ηΈκδοση 2008.
Γιώργος Στάμκος, Ο Θαυμαστός Κόσμος του Τέσλα, Εκδ. Άγνωστο, 1η Έκδοση 2004. 4η Έκδοση 2011
Γιώργος Στάμκος, ΤΕΣΛΑ: Ο Απαγορευμένος Επιστήμονας (Μονογραφία), Εκδ. Άγνωστο 2007
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.