Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2017

Θα σταματήσεις να μιλάς αρνητικά στον εαυτό σου... με αυτές τις δύο ασκήσεις!



Σκέψου όσες φιλοφρονήσεις έχεις κάνει στον εαυτό σου έως σήμερα.
 
Έπειτα, σκέψου πόσες φορές έχεις πει κάτι αρνητικό στον εαυτό σου, για σένα.
 
Ποιό από τα δύο είναι περισσότερα;
 
Αν ανήκεις στην πλειονότητα των ανθρώπων, μάλλον η απάντησή σου είναι ότι υπερτερεί το δεύτερο.
 
Το να μιλάμε αρνητικά στον εαυτό μας γίνεται χωρίς έλεγχο. Έχουμε την τάση να σκεφτόμαστε χρησιμοποιώντας το ίδιο μοτίβο σκέψης, το οποίο συνήθως είναι καταπιεστικό. Και όσο περισσότερο σκεφτόμαστε με αυτόν τον τρόπο, τόσο μεγαλώνει και η δύναμή του πάνω μας. Μοιάζει να ακολουθούμε ξανά και ξανά τον ίδιο δρόμο, ενώ ξέρουμε ότι είναι ο πιο δύσκολος και ο πιο μακρινός.
 
Αλλά αυτή η διαδρομή αλλάζει, αρκεί εμείς να δημιουργήσουμε ένα άλλο μονοπάτι, το οποίο μπορεί να μας οδηγήσει σε ένα ομορφότερο τόπο.

Στην περίπτωση του εσωτερικού διαλόγου, όταν μιλάμε, δηλαδή, στον εαυτό μας, αντικαθιστούμε τις αρνητικές σκέψεις με θετικές, μεγιστοποιώντας τη δύναμή τους. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που επιδίδονται σε αυτήν την προσπάθεια, της αλλαγής μοτίβου σκέψης, έχουν πιο υγιή νού και πιο ευτυχισμένη ζωή, μακροπρόθεσμα.
 
Είναι σημαντικό να σου πω, ότι το να αντικαταστήσεις την αρνητική σκέψη με θετική, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι απενεργοποιείς δια παντός την αρνητική σκέψη – αυτό είναι σχεδόν αδύνατο να συμβεί, μιας και οι αρνητικές σκέψεις ενεργοποιούνται σχεδόν αυτόματα. Επιπλέον, αυτή η δράση, δεν σχετίζεται με το να αντικαταστήσουμε “δήθεν” τις αρνητικές σκέψεις με θετικές. Στόχος είναι να αντικαταστίσουμε αποτελεσματικά τις αρνητικές σκέψεις, ώστε, στο τέλος της ημέρας, να βασίζονται μόνο σε ρεαλιστικά γεγονότα και να είναι απαλλαγμένες από κάθε είδους “δράμα” και “υπερβολή”, για να είμαστε ικανοί να επικεντρωθούμε στα θετικά βήματα που μπορούμε να κάνουμε τη στιγμή που συμβαίνει κάτι.
 
Ακούγεται ακατόρθωτο; Κι όμως δεν είναι.


 
Κάνε τις δύο αυτές ασκήσεις όταν συνειδητοποιείς ότι μιλάς αρνητικά στον εαυτό σου.
 
Άσκηση #1 - Κατάγραψε και επεξεργάσου την αρνητικότητα σε πραγματικό χρόνο. 
 
Για να αλλάξεις τη σκέψη σου πρέπει να αναγνωρίζεις με σαφήνεια αυτό ακριβώς που σκέφτεσαι. Όταν μια σκέψη ανησυχίας ή άγχους παράγεται στο μυαλό σου, εστίασε την προσοχή σου σε αυτήν, αντί να την αγνοήσεις και γράψε ακριβώς αυτό που σκέφτεσαι. Για παράδειγμα, αν κάθεσαι στο γραφείο σου και περάσει μία αρνητική σκέψη από το μυαλό σου, σταμάτησε για λίγο ό,τι κάνεις και κατάγραψε την αρνητική σκέψη σου. Γράψε στο χαρτί αυτό που διαπέρασε το μυαλό σου. Κάντο σε μία σύντομη φράση…ή δύο, αρκεί να απεικονίζει με ειλικρίνεια αυτό που πέρασε από το μυαλό σου και σε “ενόχλησε” αυτή ακριβώς τη στιγμή: “δεν είμαι αρκετά καλός να διεκδικήσω αυτή τη θέση γιατί δεν έχω ούτε τα προσόντα, ούτε την εμπειρία”.
 
Στη συνέχεια, πολύ γρήγορα, προσδιόρισε τί προκάλεσε αυτή τη σκέψη. Και πάλι, να είσαι σύντομος και συγκεκριμένος: “είμαι νέος στη δουλειά και ως εκ τούτου νιώθω ανασφαλής”.
 
Η διαδικασία της καταγραφής των αρνητικών σκέψεων θα φέρει στη ζωή σου ένα επίπεδο συνειδητότητας σε ότι αφορά στην αρνητικότητα που παράγεται μέσα σου και αυτό, από μόνο του, θα σε βοηθήσει να αλλάξεις, σταδιακά, τη νοοτροπία σου.
 
Άσκηση #2 - “Προκάλεσε” τις αρνητικές σου σκέψεις μετατρέποντάς τις σε ερωτήσεις. 
 
Πολλά από αυτά που λέμε στον εαυτό μας όταν σκεφτόμαστε τα ‘προβλήματά’ μας, δεν ισχύουν. Πιάσε τον εαυτό σου “στα πράσα” όταν σκέφτεται αρνητικά και φέρτον πίσω στην πραγματικότητα.
 
Πώς;
 
Το κλειδί βρίσκεται στο να αμφισβητήσεις τις αρνητικές σου σκέψεις. Και ένας από τους πιο απλούς τρόπους για να το κάνεις είναι να τις μετατρέψεις σε ερωτήσεις. Άλλαξε την αρνητική σκέψη σε ερώτηση. Για παράδειγμα: “δεν είμαι αρκετά καλός για να διεκδικήσω τη θέση γιατί δεν έχω αρκετή εμπειρία”. Άλλαξε τη σκέψη σε ερώτηση. “Δεν είμαι αρκετά καλός για να διεκδικήσω τη θέση, επειδή δεν έχω αρκετή εμπειρία;”
 
Αμέσως μετά, ρώτησε τον εαυτό σου. “Μπορώ να είμαι απόλυτα βέβαιος ότι η απάντηση είναι ΝΑΙ;”
 
Σκέψου το και στη συνέχεια βρες στοιχεία για το αντίθετο. Ποιες και πόσες επιτυχίες είχες, στο παρελθόν, στη δουλειά σου, που μπορούν να λειτουργήσουν και στη νέα σου δουλειά; Που και πότε έκανες προσπάθειες που έφεραν θετικό αποτέλεσμα; Κάνε μία λίστα, πολύ συγκεκριμένη, με τις φορές που ήσουν αρκετά καλός και στη συνέχεια εξέτασέ την.
 
Τι βλέπεις; Έχεις αποτύχει κάποιες φορές; Φυσικά και έχεις. Όλοι έχουμε. Αλλά έχεις πετύχει και πολλές πολλές άλλες, σε απίθανες συνθήκες, με απροσδόκητους τρόπους. Σωστά; Ναι. Αυτή είναι η αλήθεια. Και αξίζει να τη δεις και να ξανασκεφτείς.
 
Ο στόχος είναι να δεις τον εαυτό σου στις πραγματικές του διαστάσεις, με ακρίβεια και σαφήνεια. Ξεκίνησε την άσκηση τώρα…γιατί μπορεί να σε βοηθήσει να ζήσεις καλύτερα αυτή τη χρονιά.
 
Εξάσκηση – εξάσκηση – εξάσκηση!  
 
Όσο εξασκείσαι στις δύο παραπάνω ασκήσεις θα παρατηρείς ότι, σταδιακά, ο αρνητικός εσωτερικός διάλογος θα αρχίσει να υποχωρεί, ενώ σιγά-σιγά ένα νέο μονοπάτι θετικής σκέψης θα σχηματίζεται.
 
Φυσικά, αυτό δεν θα συμβεί μέσα σε μία νύχτα. Έχεις περάσει χρόνια κάνοντας, κάθε μέρα, τον ίδιο δρόμο. Το μυαλό θα καταφεύει σε αυτό που ξέρει, σε αυτό που έχει συνηθίσει. Εσύ, όμως, θα μπορείς με επιμονή, να δημιουργήσεις μία νέα συνήθεια, σε ένα σχετικά σύντομο διάστημα. Αυτό που χρειάζεται να κάνεις, είναι καθημερινή πρακτική.
 
Κράτησε τις καταγραφές σου και δούλεψε πάνω σε αυτές, ξεκινώντας να αντικαθιστάς το αρνητικό μοτίβο με ένα θετικό.
 
Αυτό που μπορεί να σε βοηθήσει, είναι να χρησιμοποιήσεις κάποιες λέξεις ή φράσεις κλειδιά, για να μετατοπίζεις τη σκέψη σου. Αυτές τις λέξεις – φράσεις, κώδικες που εσύ επιλέγεις, τις επαναλαμβάνεις σιωπηλά στον εαυτό σου, κάθε φορά που τον “πιάνεις” να παγιδεύεται σε ένα αρνητικό εσωτερικό διάλογο.
 
Να μερικές ιδέες…
- Θετική σκέψη δεν είναι να περιμένεις να συμβεί το καλύτερο αυτή τη στιγμή, είναι να αποδέχεσαι αυτό που συμβαίνει τώρα και να κάνεις το καλύτερο που μπορείς.
- Τα εμπόδια έρχονται στο δρόμο μου όχι για να με σταματήσουν, αλλά για να με κινητοποιήσουν. Εγώ επιλέγω τον τρόπο που ανταποκρίνομαι στα εμπόδια.
- Καμία προσπάθεια δεν πάει ποτέ χαμένη, ακόμη και όταν οδηγεί σε απογοητευτικό αποτέλεσμα. Κάθε προσπάθεια με κάνει πιο σοφό και πιο δυνατό.
- Δεν βιάζομαι. Κάνω μία παύση. Αναπνέω. Είμαι στο εδώ και τώρα. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι μια πολύτιμη εμπειρία.
- Νιώθω την πραγματική, θετική δήναμη που πηγάζει από την απόφασή μου να υπερισχύσω σε όποιο δράμα και όποια αρνητικότητα και να σταθώ πάνω από αυτά. Η αρνητικότητα δεν έχει καμία επιρροή στη ζωή μου.
 
Πες όχι σε κάθετί που δεν έχει νόημα.
Πες όχι στα ίδια παλιά μοτίβα σκέψης, στις δικαιολογίες και στον καταστροφικό εσωτερικό διάλογο.
Άλλαξε τον τρόπο που μιλάς στον εαυτό σου.

Ξεκίνησε σήμερα!
 
Ένας ουσιαστικός τρόπος να ζεις, κατά τη γνώμη μου, είναι η πίστη. Αυτή που τροφοδοτεί τη θετική σκέψη και τη θετική δράση. Μέρα με την ημέρα.
 Αυτός είναι ο τρόπος που επιλέγω για μένα.
Να “προκαλώ” και να “αμφισβητώ” την αρνητικότητα.
 
Να επιλέγω θετικά.
 
Σειρά σου τώρα…
 
Ξεκίνησε με την άσκηση #1.
 
Γράψε μία σύντομη φράση…ή δύο…που απεικονίζει με ειλικρίνεια τη συγκεκριμένη αρνητική σκέψη που κάνεις για σένα. Στη συνέχεια, προσπάθησε να διατυπώσεις με ακρίβεια, τι προκαλεί τη συγκεκριμένη σκέψη…


us10.campaign

Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα