Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2018

Αλμπέρ Καμύ: “Αν πρόκειται να μου συμβεί κάτι, θέλω να είμαι εκεί.”

“Τίποτα στη ζωή δεν αξίζει να του γυρίσεις την πλάτη, αν το αγαπάς.”- από τη Μαρία Λυδία Κυριακίδου
camy2
Synopsis
Albert Camus (Αλμπέρ Καμύ) ήταν ένας  Γαλλό-Αλγεριανός , βραβευμένος με Νόμπελ συγγραφέας, γνωστός για τα έργα του, ” Ο ξένος”(1942)“Ο μύθος του Σίσσυφου”(1942),“Η πανούκλα” (1947)“Η πτώση” (1956) κ.ά.
Γεννημένος στις 7 Νοεμβρίου  του 1913 στην γαλλική Αλγερία, ο Camus έγινε ,αρχικά,γνωστός ως δημοσιογράφος για το πολιτικό ρεπορτάζ του κι έπειτα για τις νουβέλες και  τις εκθέσεις του, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1940. Έχει συγγράψει επίσης δοκίμια και θεατρικά έργα.
Σημείωσε πολιτική δράση εισχωρώντας στο κομμουνιστικό κόμμα και μετά στο Κόμμα των Αλγερινών και αντιτάχθηκε στον γαλλικό αποικισμό. Αργότερα,εισχώρησε στο γαλλικό αναρχικό κίνημα.
Στη διάρκεια του Β’Παγκοσμίου Πολέμου, πήρε μέρος στη γαλλική αντίσταση, με σκοπό να συνδράμει στην απελευθέρωση του Παρισιού από τους Ναζί, περίοδος κατά την οποία γνωρίζει τον Jean Paul Sartre. Παρομοίως με τον Sartre, o Camus συντάσσει και εκδίδει πολιτικό σχολιασμό για τα γεγονότα της περιόδου εκείνης.
Το 1945, θα αποτελέσει έναν από τους ελάχιστους δημοσιογράφους των Συμμάχων, που θα καταδικάσει τη χρήση της ατομικής βόμβας από τους Αμερικανούς στη Χιροσίμα.
To 1952 έρχεται η ρήξη στις σχέσεις του με τον Sartre, εξαιτίας ενός άρθρου στο περιοδικό “Μοντέρνοι Καιροί”.
Στη διάρκεια της ζωής του θα παντρευτεί και θα χωρίσει δύο φορές, εκφράζοντας, πάραυτα, με πάθος, την αντίρρηση του στο καθεστώς του γάμου.
Το 1957, τιμάται με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του ενώ , 3 χρόνια μετά, στις 4 Ιανουαρίου 1960, θα βρει τραγικό θάνατο σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα.

Apodyoptis_Special: #56 quotes του μεγάλου διανοητή Alber Kamus
camy1

  1. “Μη περπατάς μπροστά μου.. ίσως να μην ακολουθήσω
    Μη περπατάς πίσω μου..ίσως να μην οδηγήσω
    Περπάτα δίπλα μου..απλά να είσαι φίλος μου”
  2. “Δε θα γίνεις ποτε΄ευτυχισμένος αν συνεχίσεις να ψάχνεις από τι περιέχεται η αγάπη.Δε θα ζήσεις ποτέ, αν ψάχνεις το νόημα της ζωής.”
  3. “Στο βάθος του χειμώνα, επιτέλους κατάλαβα πως μέσα μου, βρίσκεται ένα ανίκητο καλοκαίρι.”
  4. “Ο άνθρωπος, είναι το μόνο πλάσμα, που αρνείται να γίνει αυτό που είναι.”
  5. “Κανείς δε καταλαβαίνει πως μερικοί άνθρωποι, σπαταλούν τρομερή ενέργεια,για να είναι απλώς φυσιολογικοί.”
  6. “Να αυτοκτονήσω ή να πάρω έναν καφέ;”
  7. “Ζήσε ως στο σημείο των δακρύων.”
  8. “Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπίσεις έναν άδικο κόσμο, είναι να γίνεις τόσο απόλυτα ελεύθερος, που η ίδια, η δική σου ύπαρξη να είναι μια πράξη ελευθερίας.”
  9. “Ξέρεις τι είναι γοητεία: ο τρόπος να παίρνεις την απάντηση “ναι”, χωρίς να έχεις κάνει καμία ξεκάθαρη ερώτηση.”
  10. “Όταν κοιτάζω τη ζωή μου και τα μυστικά της χρώματα, νιώθω πως θέλω να ξεσπάσω σε δάκρυα.”
  11. “Ευλογημένες είναι οι καρδιές, που μπορούν και λυγίζουν· δε θα σπάσουν ποτέ.
  12. ” Η αληθινή γενναιότητα προς το μέλλον, βρίσκεται στο να μπορείς να τα δίνεις όλα στο παρόν.”
  13. “To φθινόπωρο είναι ένα δεύτερο καλοκαίρι, με κάθε φύλλο να είναι  ένα λουλούδι.”
  14. “Διανοούμενος; Ναι. Και μη το αρνηθείς ποτέ. Διανοούμενος είναι κάποιος , του οποίου το μυαλό παρακολουθεί τον εαυτό του. Μ’αρέσει αυτό , επειδή είμαι χαρούμενος να είμαι τα δύο μισά, ο παρατηρητής και το παρατηρηθέν. “Μπορούν αυτά τα δύο να συναντηθούν;”Αυτή είναι μια πρακτική ερώτηση. Πρέπει να το διαλευκάνουμε.
  15. “Σιχαίνομαι την ευφυϊα”, στ’αλήθεια σημαίνει : “Δε μπορώ ν’αντέξω τις αμφιβολίες μου.”
  16.  “Μπορεί να μην σιγουρεύτηκα για το τι στ΄αλήθεια με ενδιέφερε, αλλά ήμουν απολύτως σίγoυρος, για αυτό που δε με ενδιέφερε.”
  17. “Για να ‘μαστε ευτυχείς, θα πρέπει να μη μας απασχολούν πολύ οι άλλοι.”
  18. ” Η φαντασία είναι το ψέμα, μέσα από το οποίο λέμε την αλήθεια.”
  19. “Ο σκοπός ενός συγγραφέα, είναι να κρατήσει τον πολιτισμό από το να καταστρέψει τον εαυτό του.”
  20. “Άνοιξα τον εαυτό μου στην ευγενική αδιαφορία του κόσμου.”
  21. Δε πιστεύω στον Θεό και δεν είμαι άθεος.”camy6
  22. “Στην καρδιά όλης της ομορφιάς, βρίσκεται κάτι απάνθρωπο.”
  23. ” Προκειμένου να καταλάβεις τον κόσμο, θα πρέπει να τραβηχτείς μακριά, κατά περίπτωση.”
  24. “Πάντα να πηγαίνεις πολύ μακριά, επειδή εκεί θα βρεις την αλήθεια.”
  25. “Όταν η ψυχή υποφέρει πάρα πολύ, αναδύει μια γεύση για κακοτυχία.”
  26. “Συνήθιζα να διαφημίζω την πίστη μου και δε πιστεύω πως υπάρχει έστω ένας άνθρωπος, τον οποίο δεν έχω προδώσει τελικά.”
  27. “Οι άνθρωποι σπεύδουν να κρίνουν τους άλλους, για να μη κριθούν”
  28. ” Θα προτιμούσα να ζήσω τη ζωή μου σαν να υπάρχει θεός και να πεθάνω και να μάθω πως δεν υπάρχει, παρά να ζήσω τη ζωή μου σαν να μην υπάρχει θεός και να πεθάνω  και να μάθω πως υπάρχει.”
  29. “Δεν υπάρχει αγάπη για τη ζωή, χωρίς απελπισία για τη ζωή.”
  30. “Είχα μόνο λίγο χρόνο να μου απομένει και δεν ήθελα να το σπαταλήσω στον Θεό.”
  31. “Γυρεύοντας αυτό που είναι αληθινό, δεν είναι να γυρεύεις αυτό που είναι επιθυμητό.”
  32. “Από τη στιγμή που όλοι θα πεθάνουμε, είναι φανερό ότι το πότε και το πώς δε έχουν σημασία.”
  33. “Αν πρόκειται να μου συμβεί κάτι, θέλω να είμαι εκεί.”
  34. ” Κάθε επαναστατική πράξη,εκφράζει μια νοσταλγία για την αθωότητα και μια έφεση στην ουσία της ύπαρξης.”
  35. “Ποιος είναι επαναστάτης; Ο άνθρωπος, που λέει όχι.”
  36. Δεν υπάρχει σχεδον κανένα πάθος χωρίς πάλη.”
  37. “Η ελευθερία δεν είναι τίποτα , από μια ευκαιρία να γίνεις καλύτερος.”
  38. ” Οι άνθρωποι δε πείθονται ποτέ για τους λόγους σου, την ειλικρίνειά σου, τη σοβαρότητα των βασάνων σου, εκτός από τον θάνατό σου.Οπότε, για όσο ζεις, η περίπτωσή σου είναι αμφισβητήσιμη· έχεις δικαίωμα μόνο στον σκεπτικισμό τους.”
  39.  “Ό,τι αποκαλείται λόγος για ζωή είναι και εξαιρετικός λόγος να πεθάνεις.
  40. “Η απραξία είναι θανάσιμη μόνο για τη μετριότητα.”
  41. “Το κακό στον κόσμο, σχεδόν πάντα προέρχεται από την αδιαφορία και οι καλές προθέσεις ίσως κάνουν την ίδια ζημιά με την κακοβουλία, αν στερούνται κατανόησης.”
  42. “Δε μπορείς να δημιουργήσεις εμπειρία,την υφίστασαι.”
  43. ” Όπου δεν υπάρχει ελπίδα, είναι υποχρέωσή μας να την εφεύρουμε.”
  44. ” Είμαστε όλοι ειδικές περιπτώσεις.”
  45. ” Ξέρω ότι ο άνθρωπος είναι ικανός για μεγάλες πράξεις. Αλλά, αν δεν είναι ικανός για μεγάλα αισθήματα, λοιπόν, με αφήνει αδιάφορο.”
  46. “Το πιο σημαντικό πράγμα που κάνεις κάθε μέρα που ζεις, είναι που αποφασίζεις πως δε θα αυτοκτονήσεις.”
  47. Το παράλογο είναι η ουσιαστική ιδέα και η πρώτη αλήθεια.”
  48. ” Η αλήθεια είναι πως όλοι βαριούνται και αφιερώνονται στο να καλλιεργούν συνήθειες.”
  49. ” Ξέρω απλά πως ο ουρανός θα κρατήσει περισσότερο από όσο εγώ.”
  50. “Είχα δίκιο, εξακολουθούσα να έχω δίκιο, πάντα είχα δίκιο. Είχα ζήσει όλη μου τη ζωή με έναν τρόπο και θα μπορούσα απλά να την είχα ζήσει με έναν άλλο. Είχα κάνει αυτό και δεν είχα κάνει εκείνο. Δεν είχα κάνει αυτό το πράγμα , αλλά είχα κάνει ένα άλλο. Και λοιπόν;”camy4
  51.  “Τίποτα στη ζωή δεν αξίζει να του γυρίσεις την πλάτη, αν το αγαπάς.”
  52. ” Υπάρχουν εγκλήματα πάθους και εγκλήματα λογικής. Το όριο μεταξύ τους δεν είναι ξεκάθαρα ορισμένο.”
  53. ” Η ανάγκη να έχεις δίκιο- το σημάδι ενός χυδαίου μυαλού.”
  54. ” Η μητέρα πέθανε σήμερα. Ή χθες. Δε μπορώ να είμαι σίγουρος.”
  55. ” Όλοι κουβαλάμε μέσα μας μέρη εξορίας, τα εγκλήματα μας, τις καταστροφές μας. Η αποστολή μας δεν είνα να τις εξαπολύσουμε στον κόσμο· είναι να τις μεταμορφώσουμε στους εαυτούς μας και στους άλλους.”
  56. ” Και ποτέ πριν δεν ένιωσα τόσο βαθειά με τη μία και ταυτόχρονα την ίδια στιγμή τόσο αποκομμένος από τον εαυτό μου και τόσο παρών στον κόσμο.”
    #Apodyoptis_extra_special : ” Νιώθω σα να θέλω να παντρευτώ, ή να αυτοκτονήσω, ή να εγγραφώ στο L’Illustration. Ξέρεις, κάτι απελπισμένο.”

Πηγές :
•  Wikipedia •  biography.com
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα