Γράφει ο αλλάμα Ιμπν ουλ-Κάιγιμ αλ-Τζαουζίγια (ραχίμαχουλλάχ)
“Πες: {Και όμως ο Κύριος μου απαγόρευσε πράγματι τις αισχρές πράξεις (αλ φαουάχις), είτε όσες απ’ αυτές έγιναν στα φανερά είτε στα κρυφά, τις αμαρτίες και τα αδικήματα κατά της αλήθειας και της λογικής και το να συνεταιρίζετε (άλλους) με τον ΑΛΛΑΧ, εφόσον κανένα δικαίωμα δεν έστειλε γι’ αυτό και να λέτε για τον ΑΛΛΑΧ ό,τι εσείς δεν γνωρίζετε}” (Κοράνι, 7:33).
.
.
Έτσι τα τέσσερα απαγορευμένα που αναφέρονται, είναι σε διαφορετικά επίπεδα αυστηρότητας.
- Στην αρχή αναφέρθηκαν τα τελευταία που ήταν οι αισχρές πράξεις (μοιχείες κ.α.),
- δεύτερον αναφέρθηκαν αυτά που είναι περισσότερο απαγορευμένα, που είναι πολλών ειδών αμαρτίες και άδικη καταπίεση,
- τρίτον, αναφέρθηκαν αυτά που είναι ακόμα πιο απαγορευμένα (από τα άλλα δύο) που είναι το σιρκ (ειδωλολατρεία) για τον ΑΛΛΑΧ Σουμπχάνα ουά Ταάλα.
- Τότε, αναφέρθηκαν τέταρτον αυτά που είναι τα αυστηρότερα απαγορευμένα από κάθε τι, που είναι το να μιλάς για τον Ύψιστο ΑΛΛΑΧ χωρίς γνώση. Αυτό είναι γενικό είτε όταν ένας μιλάει για τον Ύψιστο ΑΛΛΑΧ χωρίς γνώση (όσον αφορά τα ονόματα Του και τις ιδιότητες Του ή όσον αφορά τις ενέργειες Του) ή επίσης το να μιλάς χωρίς γνώση για τη θρησκεία και τη νομοθεσία Του [1].
Ο ΑΛΛΑΧ λέει: “Να μη λέτε ψέματα σε σχήμα γλωσσικής περιγραφής που κυκλοφορεί λέγοντας: {Αυτό είναι νόμιμο και αυτό απαγορεύεται} ώστε να αποδόσετε το ψέμα στον ΑΛΛΑΧ. Γιατί εκείνοι που επινοούν το ψέμα για τον ΑΛΛΑΧ, ποτέ τους δεν θα ευδοκιμήσουν.
Η απόλαυση τους σ’ αυτή τη ζωή είναι ελάχιστη ενώ θα έχουν μια σκληρή τιμωρία στη ζωή στον Άλλο Κόσμο” (Κοράνι, 16:116-117).
Έτσι ο ΑΛΛΑΧ τους ‘απείλησε’ με μια αυστηρή τιμωρία, δηλαδή αυτούς που ψεύδονται σχετικά με τον ΑΛΛΑΧ, όσον αφορά τους κανονισμούς (που Αυτός έχει θεσπίσει). (Για παράδειγμα), αναφορικά με αυτό που δεν είναι χαράμ (επειδή στην πραγματικότητα είναι χαλάλ/επιτρεπτό) η δήλωση τους: “Αυτό είναι χαράμ (απαγορευμένο)”, ή αναφορικά με αυτό που δεν είναι χαλάλ (επειδή στην πραγματικότητα είναι χαράμ) η δήλωση τους: “Αυτό επιτρέπεται” (και τα σχετικά). Έτσι ο Ύψιστος ΑΛΛΑΧ έχει ξεκάθαρα εξηγήσει ότι δεν επιτρέπεται σε έναν ‘δούλο’ να λέει ότι κάτι είναι χαλάλ ή χαράμ εκτός αν έχει τη γνώση ότι ο ΑΛΛΑΧ το έκανε να επιτρέπεται ή κάτι άλλο να απαγορεύεται (πριν κάνει τέτοιες δηλώσεις).
Μερικοί από τους Σάλαφ ους-Σάλιχ (τους Ένδοξους Προγόνους {οι τρεις πρώτες γενιές μουσουλμάνων}) συνήθιζαν να λένε, “Φοβηθείτε τον ΑΛΛΑΧ όταν λέτε: {Ο ΑΛΛΑΧ έχει απαγορεύσει ή έχει επιτρέψει εκείνο} μη τυχόν και ο ΑΛΛΑΧ σας πει: {Ψεύδεσαι. Δεν έχω επιτρέψει αυτό ούτε απαγόρευσα εκείνο}”.
[1] : Ο σέιχ Ράμπι αλ-Μαδχάλι και μερικοί άλλοι ουλεμά (λόγιοι), σχολιάζοντας αυτό το εδάφιο, εξηγούν ότι η αιτία που το να μιλάς χωρίς γνώση για τον ΑΛΛΑΧ είναι χειρότερο από το σιρκ (ειδωλολατρία), είναι επειδή το σιρκ προέρχεται και είναι συνέπεια του να μιλάς χωρίς γνώση (για τον ΑΛΛΑΧ). Έτσι, δεν πρέπει να πεις γι’ αυτό για το οποίο δεν έχεις καμία γνώση (αυτό επιτρέπεται ή αυτό απαγορεύεται), τη στιγμή που η αποκάλυψη που έχει έρθει (το Κοράνι) εξηγεί και αποσαφηνίζει το επιτρεπτό και το απαγορευμένο. Πρόσεχε λοιπόν όταν μιλάς όταν βασίζεσαι μόνο σε τυφλή εμπιστοσύνη (σε κάτι μη σίγουρο) και σε λανθασμένες ερμηνείες.
(από το ‘I’laam ul Muwaqqi’een ‘an Rabb il ‘Aalameen‘)
Salaf-us-Saalih.com :: The Call of the Salaf is True Islam
alialyunani
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.