«Εδώ μιλάμε για ανθρώπινες ζωές. Μ’ αυτές δεν παίζουμε. Δεν είναι μόνο οι εργαζόμενοι στα ΕΚΑΒ, είναι οι άνθρωποι που βοηθάμε σε καθημερινή βάση»Ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού ΕΚΑΒ Ιερόθεος Γιαμουρίδης, μιλώντας στις «6μέρες», δεν «μασάει τα λόγια του» και αναδεικνύει την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το Κέντρο Αμεσης Βοήθειας. Τα προβλήματα αυξάνονται μέρα με τη μέρα.
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Στην Αττική ένα ασθενοφόρο αντιστοιχεί σε 75.000 κατοίκους, όταν -σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα- ένα όχημα απαιτείται να αντιστοιχεί σε 25.000 άτομα. Οι προσλήψεις είναι επιτακτική ανάγκη, προκειμένου να καλυφθεί έστω ένα μικρό μέρος των ελλείψεων, που αγγίζουν τα 2/3 του αναγκαίου προσωπικού.
Στην επαρχία η λειτουργία του ΕΚΑΒ κρέμεται από μία κλωστή. Στην Ξάνθη, τη Φλώρινα, την Καστοριά και τη Δράμα αντιστοιχεί ένα ασθενοφόρο, που μαζί με το προσωπικό του καλείται να καλύψει τις ανάγκες ενός ολόκληρου νομού! Παράλληλα, όπως καταγγέλλει ο γραμματέας της ομοσπονδίας, το καλοκαίρι υπήρξε περιστατικό ανακοπής στα Μουδανιά της Χαλκιδικής και επειδή δεν υπήρχε ασθενοφόρο ξεκίνησε ένα από τη Θεσσαλονίκη. «Μάλλον εκεί θες νεκροφόρα και όχι ασθενοφόρο. Απλώς κοροϊδεύουν τον κόσμο» τονίζει.
Στην Αρτα, σύμφωνα με έγγραφο που εστάλη στη διοίκηση του ΕΚΑΒ, στα κέντρα υγείας και στους διευθυντές των κλινικών, από τον διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου της πόλης, λόγω «έλλειψης οδηγών και δεσμεύσεων δημοσιονομικής προσαρμογής» από τις 16 Ιανουαρίου του 2013, σε όλες τις νυχτερινές βάρδιες δεν υπάρχει οδηγός υπηρεσίας όπως επίσης και τις Κυριακές και τις αργίες. Στις τελευταίες περιπτώσεις, δε, οι ανάγκες των ασθενών δεν καλύπτονται ούτε τις πρωινές ούτε τις βραδινές ώρες.
Στη Λάρισα υπάρχουν 6 οχήματα τα οποία απαιτείται να καλύψουν τις ανάγκες 200.000 και πλέον κατοίκων. Τις δυσκολίες επιτείνει το γεγονός ότι απαιτείται η κάλυψη αποστάσεων που ξεπερνούν τα 150 χιλιόμετρα. «Μέσα στην πόλη υπερβάλλουμε εαυτόν για να καλύψουμε τις ανάγκες. Υπάρχουν όμως και περιστατικά σε επαρχιακές περιοχές που καλύπτονται πολύ δύσκολα, ενώ τα ασθενοφόρα είναι σε τρομερά άσχημη κατάσταση» μας είπε ο πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων Λάρισας Γιάννης Γούλας.
Στα νησιά η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη, μιας και το ΕΚΑΒ είναι υποστελεχωμένο. Το περιφερειακό συμβούλιο Βορείου Αιγαίου, μεταξύ άλλων, στις αποφάσεις του μετά τη συνεδρίαση στις 20 Μαρτίου του 2013, ζήτησε από την κεντρική διοίκηση του ΕΚΑΒ στη Β΄ ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου και από το υπουργείο Υγείας την άμεση στελέχωση των παραρτημάτων του ΕΚΑΒ στα νησιά της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Ενα από τα αιτήματά του ήταν η στελέχωση του Παραρτήματος του ΕΚΑΒ της Σάμου, εν όψει και της θερινής περιόδου, με δύο τουλάχιστον ασθενοφόρα στελεχωμένα όπως συνέβαινε πάντα, ένα στη Δυτική κι ένα στην Ανατολική Σάμο. Ενδεικτικό της άσχημης κατάστασης είναι πως στην Πάρο δεν υπάρχει για αρκετές μέρες κανένα ασθενοφόρο, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές.
Το μείζον ζήτημα δεν είναι μόνο η έλλειψη προσωπικού. Ο μισθός ενός νεοδιόριστου στην υπηρεσία ανέρχεται στα 600 ευρώ για 8 ώρες εργασίας ανεξαρτήτως βάρδιας. Ωστόσο, πλέον δεν υπάρχει κάλυψη των εκτός έδρας, κάτι που σημαίνει ότι ο εργαζόμενος πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη όταν κληθεί να μεταβεί στην επαρχία για κάτι έκτακτο. Ηδη οι οφειλές για τα εκτός έδρας των εργαζομένων ανέρχονται στις 388.000 ευρώ, με το ποσό που αντιστοιχεί στον εκάστοτε τραυματιοφορέα να κυμαίνεται από 1.000 έως 1.500 ευρώ.
«Η απεργία είναι η έσχατη λύση από τη στιγμή που έχουμε υποχρέωση απέναντι στους πολίτες. Εδώ μιλάμε για ανθρώπινες ζωές, με τις οποίες δεν πρέπει να παίζουμε. Θα απεργήσουμε, ωστόσο, άμα μας φτάσουν στο έσχατο σημείο. Εχουμε συναντηθεί με τον υπουργό Υγείας αρκετές φορές, όμως στην ουσία δεν έχουμε προχωρήσει σε τίποτα» μας είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Γιάννης Χούσος.
ΜΕ ΒΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΤΟ ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ
Τα οχήματα που εξυπηρετούν τους ασθενείς έχουν αγοραστεί το 2004, πράγμα που σημαίνει ότι κοντεύουν να κλείσουν μία δεκαετία. Σήμερα, δίνεται μία πραγματική μάχη για να συνεχίσουν να βρίσκονται στον δρόμο. Ελλείψει χρηματοδότησης τα συνεργεία δεν έχουν τα απαραίτητα εργαλεία και ανταλλακτικά για να επιδιορθώνουν τις τυχόν βλάβες και φθορές. Αρκετά είναι τα ασθενοφόρα που ξεπερνούν τα 1.000.000 χιλιόμετρα. Επίσης, υπάρχει χρέος σε πρατήρια καυσίμων, αντιπροσωπείες ανταλλακτικών, συνεργεία, εκτός έδρας αποζημιώσεις εργαζομένων κ.λπ. το οποίο στις 30/11/2012 ανερχόταν στο ποσό των 4.988.218 ευρώ. Εάν το συγκεκριμένο ποσό δεν δοθεί άμεσα, θα έχει συνέπεια τη διακοπή της συνεργασίας των προμηθευτών με το ΕΚΑΒ και την πλήρη αδυναμία της περαιτέρω λειτουργίας του. Παράλληλα, για τον μήνα Δεκέμβριο του 2012 κατανεμήθηκε το ποσό της τάξεως των 250.000 ευρώ ως επιχορήγηση του ΕΚΑΒ για την κάλυψη τακτικών λειτουργικών δαπανών, αντί του ποσού του 1.500.000 ευρώ(!), που είχε αρχικά υπολογιστεί με την έγκριση του προϋπολογισμού του περασμένου έτους.
Του Μίλτου Σακελλάρη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.