Η 4η ημέρα του Ιανουαρίου έχει επιλεχθεί από τους Θεόσοφους -και ειδικά από εκείνους του εσωτερικού τμήματος- ως η αρχή του νέου έτους. Ο Ιανουάριος βρίσκεται στο ζώδιο του Αιγόκερω, τον μυστηριώδη Μakara των Ινδών Μυστών (το όνομα σημαίνει θαλάσσιος δράκος στα σανσκριτικά και για τους Ινδούς συμβολίζει το ζώδιο του Αιγόκερω) και τους Κουμάρα, οι οποίοι ενσαρκώθηκαν κάτω από το 10 ζώδιο.
Για πολλά χρόνια η 4η ημέρα του Ιανουαρίου ήταν αφιερωμένη στον Ερμή-Βούδα, ή Θωθ – Ερμή. Έτσι η ημέρα αυτή γιορτάζεται ιδιαίτερα από εκείνους που σπουδάζουν την αρχαία Σοφία. (C.W. XII, σελ. 76)
Ο Ιανουάριος είναι αφιερωμένος στον Θεό του Χρόνου τον Ιανό - στον αιώνιο περιστρεφόμενο κύκλο, στον διπλοπρόσωπο Θεό – όπου έχει στραμμένο το ένα του πρόσωπο στην Ανατολή και το άλλο στη Δύση, στο παρελθόν και στο παρόν!
Το άγαλμα στα πόδια του είχε δώδεκα βωμούς, συμβολίζοντας τα δώδεκα σύμβολα του ζωδιακού, τους δώδεκα μεγάλους Θεούς, τους δώδεκα μήνες του ηλιακού έτους καθώς και τους δώδεκα Αποστόλους του Ήλιου-Χριστού.Κύριος (Dominus) ήταν ο τίτλος που δόθηκε στον ήλιο από τους αρχαίους.
«Ενα παιδί που γεννιέται σε εμάς, Κύριος των κυρίων», (Puer nobis nasciturdominus dominorum) τραγουδούν οι Καθολικοί την ημέρα των Χριστουγέννων.
Το άγαλμα του Ιανού έχει χαραγμένο στο δεξί χέρι τον αριθμό 300 ενώ στο αριστερό τον αριθμό 65, δηλαδή τις ημέρες ενός ηλιακού έτους. Στο ένα χέρι κρατά ένα σκήπτρο ενώ στο άλλο κρατά ένα κλειδί, εξ ου και το όνομα «επιστάτης» (janitor), δηλαδή ο φύλακας των Ουρανών, αυτός που ανοίγει τις πύλες κάθε νέου έτους.
Το άγαλμα του Ιανού έχει χαραγμένο στο δεξί χέρι τον αριθμό 300 ενώ στο αριστερό τον αριθμό 65, δηλαδή τις ημέρες ενός ηλιακού έτους. Στο ένα χέρι κρατά ένα σκήπτρο ενώ στο άλλο κρατά ένα κλειδί, εξ ου και το όνομα «επιστάτης» (janitor), δηλαδή ο φύλακας των Ουρανών, αυτός που ανοίγει τις πύλες κάθε νέου έτους.
Ρωμαϊκό νόμισμα του 102 π.Χ, με τον θεό Ιανό από τη μία
πλευρά και την πλώρη ενός πλοίου στην άλλη.
πλευρά και την πλώρη ενός πλοίου στην άλλη.
Παλιά ρωμαϊκά νομίσματα αναπαριστούν τον Ιανό στη μία πλευρά και ένα πλοίο στην άλλη. Δεν είναι δύσκολο λοιπόν να διακρίνουμε το πρωτότυπο του Πέτρου, τον ψαρά με το ουράνιο πλοίο, τον επιστάτη που κατέχει τα κλειδιά των πυλών του Παραδείσου;
Ο Ιανός προήδρευε κατά τη διάρκεια των τεσσάρων εποχών. Ο Πέτρος προεδρεύει πέρα από τους τέσσερις Ευαγγελιστές. Στον Αποκρυφισμό η δύναμη και η σημασία των αριθμών και των συμβόλων βρίσκονται στη σωστή εφαρμογή και τη μεταλλαγή τους. Εάν πρόκειται να εξιλεωθούμε σε κάποιο μυστηριακό αριθμό, τότε σίγουρα θα πρέπει να απευθυνθούμε στον Ιανό – Πέτρο και στη σχέση του με το ΕΝΑ – τον Ήλιο. (C.W. Χ, σελ. 279)
Κάθε πρόσωπο το οποίο αντλεί την πνοή της ζωής επηρεάζει την ψυχική και ηθική ατμόσφαιρα του κόσμου, και βοηθά να χρωματίσει την ημέρα εκείνων που βρίσκονται κοντά του. Εκείνους που δεν βοηθούν στο να εξυψώσουν τις σκέψεις και τις ζωές των άλλων θα πρέπει αναγκαστικά να τους αγνοήσουμε.
Ο σοβαρός θεόσοφος αναγνωρίζει τις ευθύνες του και προσπαθεί να βρει τη γνώση, ζώντας στο μεταξύ με τα υψηλότερα πρότυπα τα οποία γνωρίζει. Η ζωή του κάθε ανθρώπου βρίσκεται στα ίδια του τα χέρια όπως και η μοίρα του.
Τα ηλιοτρόπια πάντα ακολουθούν την φορά του ήλιου γιατί όχι και εμείς? Ο ήλιος ο δικός μας βρίσκεται μέσα μας, στην καρδιά μας. Γιατί τότε να μην προσπαθήσουμε αυτή η χρονιά να γίνει ένα έτος μεγαλύτερης πνευματικής εξέλιξης από οποιοδήποτε έχουμε ζήσει μέχρι τώρα; Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από εμάς, και αυτό είναι πραγματικό γεγονός και όχι μια θρησκευτική πρόταση…
Μην αφήσετε κανέναν να πιστέψει ότι είναι μια νεανική φαντασίωση η σπουδαιότητα που έχει η γέννηση του έτους. Η Γη περνά μέσα από καθορισμένες φάσεις το ίδιο και ο άνθρωπος μαζί της. Όπως μπορεί μια μέρα να έχει ένα ιδιαίτερο χρώμα, το ίδιο μπορεί και το έτος. Η αστρική ζωή της γης είναι νέα και δυνατή μεταξύ Χριστουγέννων και Πάσχα. Εκείνοι οι οποίοι προσφωνούν τις ευχές τους το διάστημα αυτό, θα έχουν έξτρα δύναμη στο να τις εκπληρώσουν. (CW IX, 3-5).
Κάθε άνθρωπος είναι προικισμένος, λίγο ή πολύ, με μια μαγνητική προσωπικότητα, η οποία βοηθούμενη από μία ειλικρινή, έντονη και αδάμαστη θέληση –το πιο μαγικό εργαλείο το οποίο η Φύση τοποθέτησε στα ανθρώπινα χέρια- προσφέρει θρήνους ή ευτυχία. Ας κάνουμε χρήση αυτής της θέλησης εμείς οι Θεόσοφοι για να στείλουμε ειλικρινείς χαιρετισμούς και να ευχηθούμε καλή τύχη για το Νέο Έτος σε κάθε πλάσμα που ζει κάτω από τον ήλιο, συμπεριλαμβανομένων των εχθρών και των ανηλεών συκοφαντών μας. Ας προσπαθήσουμε να είμαστε ιδιαίτερα ευγενικοί συγχωρώντας τους εχθρούς και τους διώκτες μας, τίμιους και ανέντιμους. (CW XII, 67).
Κάθε άνθρωπος είναι προικισμένος, λίγο ή πολύ, με μια μαγνητική προσωπικότητα, η οποία βοηθούμενη από μία ειλικρινή, έντονη και αδάμαστη θέληση –το πιο μαγικό εργαλείο το οποίο η Φύση τοποθέτησε στα ανθρώπινα χέρια- προσφέρει θρήνους ή ευτυχία. Ας κάνουμε χρήση αυτής της θέλησης εμείς οι Θεόσοφοι για να στείλουμε ειλικρινείς χαιρετισμούς και να ευχηθούμε καλή τύχη για το Νέο Έτος σε κάθε πλάσμα που ζει κάτω από τον ήλιο, συμπεριλαμβανομένων των εχθρών και των ανηλεών συκοφαντών μας. Ας προσπαθήσουμε να είμαστε ιδιαίτερα ευγενικοί συγχωρώντας τους εχθρούς και τους διώκτες μας, τίμιους και ανέντιμους. (CW XII, 67).
Το άγαλμα του Ιανού και της Αθηνάς στον κήπο του Schoenbrunn στη Βιέννη
Η 3η ημέρα του Ιανουαρίου ήταν αφιερωμένη στην Παλλάδα Αθηνά, τη Θεά της Σοφίας, ενώ η 4η ημέρα στον Ερμή ο οποίος παρέχει νου στον εγκέφαλο εκείνων οι οποίοι είναι προσκείμενοι σε αυτόν... (CW IX, 3-5)
Το ξεκίνημα του νέου έτους είναι κατάλληλο ώστε να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα. Έτσι ας δηλώσουμε για άλλη μια φορά ότι: Η Θεοσοφία δεν διδάσκει καμία νέα θρησκεία, δεν έχει σκοπό να καταστρέψει καμία, δεν διακηρύσσει κανένα δικό της δόγμα, δεν ακολουθεί κάποιο θρησκευτικό ηγέτη, σαφώς και κατηγορηματικά, δεν ήταν ποτέ κάποια αίρεση και ούτε θα γίνει.
Το Θεοσοφικό Κίνημα δέχεται σαν μέλη του ανθρώπους από οποιαδήποτε θρησκεία, υπό τον όρο της αμοιβαίας ανοχής και αμοιβαίας βοήθειας για να ανακαλύψουν την αλήθεια. Οι ιδρυτές του ποτέ δεν επέτρεψαν να τους θεωρήσουν θρησκευτικούς ηγέτες, απαρνήθηκαν τέτοιες ιδέες και ποτέ δεν είχαν ούτε πρόκειται να έχουν μαθητές. Στο Θεοσοφικό Κίνημα δεν υπάρχουν άθεοι, ούτε διατείνεται προς όφελος του αθεϊσμού περισσότερο από εκείνο του δυϊσμού ή του πολυθεϊσμού. Έχει μέλη σχεδόν από κάθε θρησκεία και είναι με εξίσου αδελφικούς όρους με κάθε έναν ξεχωριστά αλλά και με όλους. Μια μικρή μειοψηφία, αριθμητικά μιλώντας, είναι μαθητές της αποκρυφιστικής επιστήμης ή ευελπιστούν να γίνουν adepts. Όσοι ενδιαφέρονται έχουν ενημερωθεί για τις υποχρεωτικές «θυσίες» που θα πρέπει να κάνουν στη ζωή τους έτσι ώστε να κερδίσουν την υψηλότερη γνώση, ενώ ελάχιστοι είναι σε θέση να πράξουν έστω και το 1/10 από τις στερήσεις αυτές.
Αυτός που συμμετέχει στο Θεοσοφικό Κίνημα δεν κερδίζει κανένα ιδιαίτερο προνόμιο με αυτή του την πράξη ώστε να μπορεί να βιώσει μεταφυσικά φαινόμενα (siddhis). Ορισμένοι ίσως είχαν την ευκαιρία να βιώσουν κάποια γεγονότα και έτσι η ύπαρξη των φαινομένων αυτών δεν στηρίζεται απλά στους ανεπιβεβαίωτους ισχυρισμούς μας. Ομως αυτό δεν έχει να κάνει με τη συμμετοχή τους στο Θεοσοφικό Κίνημα γιατί όπως έλεγε και η Ελενα Π. Μπλαβάτσκυ τα διάφορα ψυχικά ή άλλου είδους φαινόμενα δεν είναι ο τελικός προορισμός του ταξιδιού αλλά μόνο ένα μικρό κομμάτι που απλώς δηλώνει την παρουσία του άυλου κόσμου. Ο τελικός σκοπός για τον δικό μας κύκλο είναι η πνευματική μας αυτοσυνειδητότητα η οποία κατορθώνεται μόνο όταν οι απαιτήσεις της σάρκας υποταχθούν στα πνευματικά ενδιαφέροντα ύστερα από πολλές ενσαρκώσεις.
Το πνεύμα μπορεί να γίνει η κατευθυντήρια δύναμη μόνο όταν κάθε είδους ιδιοτέλεια εξαλειφθεί από την κατώτερη φύση ώστε να φτάσει στη θεία κατάστασή της.
Η Θεοσοφία είναι το μονοπάτι της Γνώσης που δίνει έμφαση στους νόμους του σύμπαντος και βοηθά τον άνθρωπο να καταλάβει ότι μέσα από το "δόγμα της Καρδιάς" δηλαδή ότι μέσω του αλτρουισμού, της συμπόνιας, της δικαιοσύνης, της σοφίας, της προσφοράς και της υπηρεσίας, πετυχαίνει την πραγμάτωση του εξελικτικού σκοπού.
Το πνεύμα μπορεί να γίνει η κατευθυντήρια δύναμη μόνο όταν κάθε είδους ιδιοτέλεια εξαλειφθεί από την κατώτερη φύση ώστε να φτάσει στη θεία κατάστασή της.
Η Θεοσοφία είναι το μονοπάτι της Γνώσης που δίνει έμφαση στους νόμους του σύμπαντος και βοηθά τον άνθρωπο να καταλάβει ότι μέσα από το "δόγμα της Καρδιάς" δηλαδή ότι μέσω του αλτρουισμού, της συμπόνιας, της δικαιοσύνης, της σοφίας, της προσφοράς και της υπηρεσίας, πετυχαίνει την πραγμάτωση του εξελικτικού σκοπού.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.