Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

Ο Διογένης

Αποτέλεσμα εικόνας για Ο Διογένης

Τέσσερις σύντομες ιστορίες με τον Διογένη τον Κυνικό.

Μόλις είχε σχολάσει κάποια παράσταση και οι θεατές στριμώχνονταν
για να βγουν. Τη στιγμή εκείνη ο Διογένης προσπαθούσε να μπει στο θέατρο.
Καθώς έσπρωχνε και σπρωχνόταν κάποιος του είπε:
— Ε, Διογένη, η παράσταση έχει τελειώσει, γιατί προσπαθείς να μπεις
τώρα στο θέατρο;
— Δεν προσπαθώ να μπω στο θέατρο, απάντησε αυτός. Απλά ασκούμαι
στο να πηγαίνω αντίθετα με τους πολλούς!

****

Μια άλλη φορά ο Διογένης είχε σταματήσει μπροστά σε ένα άγαλμα και είχε
απλώσει το χέρι του σαν να ζητούσε ελεημοσύνη. Στεκόταν σ’ αυτή τη στάση
για πολλή ώρα.
Κάποιος περαστικός τον είδε και του είπε:
— Τρελάθηκες, Διογένη; Ζητάς ελεημοσύνη από ένα άγαλμα;
— Όχι. Εκπαιδεύομαι στο να μου την αρνούνται, είπε αυτός.


****

Κάποτε ο Διογένης έπλενε χόρτα σε μία βρύση. Εκείνη τη στιγμή πέρασε από
εκεί ο φιλόσοφος Πλάτωνας.
— Α, Διογένη, είπε ο Πλάτωνας. Αν ήξερες να κολακεύεις τους
δυνατούς, δεν θα χρειαζόσουν να πλένεις χόρτα.
Ο Διογένης του απάντησε:
— Α, Πλάτωνα. Αν ήξερες να πλένεις χόρτα, δεν θα χρειαζόσουν να
κολακεύεις τους δυνατούς.


****


Όταν κάποτε ο Αλέξανδρος είχε βρεθεί στην Κόρινθο όλοι έσπευσαν να
συναντήσουν τον ήδη ξακουστό νεαρό Μακεδόνα βασιλιά. Όλοι, εκτός από
τον Διογένη, τον φημισμένο φιλόσοφο.
Τελικά αποφάσισε ο ίδιος ο Αλέξανδρος να πάει να συναντήσει τον
φιλόσοφο. Τον βρήκε να λιάζεται σε κάποια απάνεμη γωνιά.
— Είμαι ο Αλέξανδρος ο βασιλιάς, είπε περήφανος ο μελλοντικός
στρατηλάτης.
— Κι εγώ είμαι ο Διογένης ο Κυνικός, αποκρίθηκε ο φιλόσοφος.
— Η φήμη σου είναι γνωστή σ’ όλη την Ελλάδα. Ζήτησέ μου όποια χάρη
θέλεις και θα την έχεις αμέσως.
— Να αναμερίσεις λιγάκι γιατί μου κρύβεις τον ήλιο, του ζήτησε ο
Διογένης.
Λένε ότι ο Αλέξανδρος εντυπωσιάστηκε τόσο από την απάντηση του
φιλόσοφου που είπε:
— Αν δεν ήμουν ο Αλέξανδρος ο Βασιλιάς, θα ήθελα να είμαι ο
Διογένης ο Κυνικός.


(Ελλάδα)

Η Σοφία των Λαών, 111 θαυμάσιες ιστορίες από όλο τον κόσμο
Χρήστος Μαγγούτας

Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα