Σάββατο, 27 Αυγούστου 2016

Οι συνήθειες των ανθρώπων που κοιμούνται καλά: αντίγραψέ τις

Οι συνήθειες των ανθρώπων που κοιμούνται καλά: αντίγραψέ τις


Ο ύπνος δεν είναι παίξε - γέλασε. Όπως πολλά πράγματα σε αυτήν τη ζωή (μεταξύ αυτών και η εξεταστική), θέλει... πρόγραμμα.
Πλήθος μελετών έχουν προσδιορίσει τα οφέλη του καλού -ποιοτικά και ποσοτικά- ύπνου, αλλά και τους κινδύνους που παραμονεύουν αν τον στερούμαστε. Ωστόσο, το άγχος, το στρες, η ένταση της καθημερινότητας και το ασταθές ωράριο στην εργασία μπορούν να βάλουν εμπόδια στον δρόμο για την αγκαλιά του Μορφέα, με αποτέλεσμα να μην ξεκουραζόμαστε όσο θα έπρεπε και όσο θα θέλαμε. 
Καιρός να αντιγράψουμε τους ειδικούς. Και λέγοντας "ειδικοί" εννοούμε εκείνους τους ανθρώπους που ξέρουν να απολαμβάνουν τον ύπνο σωστά, τακτικά και με τρόπο ο οποίος τους επιτρέπει να φορτίζουν μπαταρίες, να ξυπνούν ευδιάθετοι και γεμάτη ενέργεια και πάνω από όλα, να θωρακίζουν τη σωματική και την ψυχική τους υγεία.
Η ποιότητα του ύπνου μας δεν επηρεάζεται από ένα μόνο πράγμα, αλλά από ένα σύνολο ενεργειών μέσα στην ημέρα. Όπως έχει διαπιστωθεί, οι άνθρωποι που χορταίνουν ύπνο, έχουν υιοθετήσει, είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα, κάποιες καλές συνήθειες, τις οποίες αν θέλουμε να κλείσουμε μάτι, καλά κάνουμε να αντιγράψουμε. Ποιες είναι αυτές;

Κοιμούνται και ξυπνούν σε σταθερή ώρα
"Αν κοιμηθώ νωρίς, θα σηκωθώ νωρίς..." λέει το τραγούδι. Ωστόσο, οι περισσότεροι κοιμόμαστε και ξυπνάμε διαφορετικές ώρες κάθε μέρα, με αποτέλεσμα να προκαλούμε ένα χάος στον κύκλο του ύπνου μας, αλλά και να δυσκολευόμαστε να κοιμηθούμε όταν πρέπει. Αν όμως βάζεις ξυπνητήρι καθημερινά την ίδια ώρα χωρίς εξαιρέσεις (ακόμα και τα Σαββατοκύριακα), σύντομα θα διαπιστώσεις ότι θα μπεις σε μία ωραία "ρουτίνα", θα ξυπνάς ακόμα και χωρίς ξυπνητήρι την ίδια ώρα και το κυριότερο, θα μπορείς να κοιμηθείς όποτε χρειάζεται ο οργανισμός σου για να ξυπνά "στην ώρα του" και γεμάτος ενέργεια.


Επιτρέπουν να μπαίνει στο δωμάτιο φυσικό φως

Οι συνήθειες των ανθρώπων που κοιμούνται καλά: αντίγραψέ τις

Πολλοί επιλέγουμε να κοιμόμαστε σε ένα απολύτως σκοτεινό δωμάτιο, με τη δικαιολογία της "ηρεμίας" και της "απομόνωσης". Ωστόσο, με αυτόν τον τρόπο, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να μπερδεύουμε το εσωτερικό μας ρολόι, το οποίο δεν έχει τρόπο να αντιληφθεί ότι έχει ξημερώσει και είναι ώρα να βάλει μπρος ο οργανισμός μας. Οι κιρκάδιοι ρυθμοί προσαρμόζονται αναλόγως του κατά πόσο είναι ημέρα ή νύχτα και αντιλαμβάνονται ποιο από τα δύο ισχύει, με βάση το φως του ήλιου. Επομένως, καλό είναι να κοιμάσαι σε δωμάτιο που επιτρέπει στις πρωινές ακτίνες να σε χαϊδέψουν (ή έστω να ανοίγεις τα παράθυρα διάπλατα μόλις ξυπνήσεις).

Παίρνουν βαθιές ανάσες κάθε πρωί
Αν ξυπνήσουμε γκρινιάζοντας για όσα μας περιμένουν, μάλλον όλη την ημέρα θα είμαστε φορτωμένοι νεύρα και όταν επιστρέψουμε στο κρεβάτι, η ένταση δεν θα μας επιτρέπει να κοιμηθούμε. Αντί αυτού, κάθε πρωί, κάνε μία γοργή αναδρομή ενός λεπτού στην ημέρα σου και φαντάσου όσα έχεις να κάνεις να ολοκληρώνονται με τον καλύτερο πιθανό τρόπο. Μην ξεχάσεις να υπενθυμίσεις στον εαυτό σου, πως ό,τι και αν έχει να αντιμετωπίσει, θα τα πάει καλά. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να αφιερώνεις λίγο χρόνο στην κάθαρση του μυαλού σου, κάθε πρωί, ώστε να νιώθεις έτοιμος να κατακτήσεις τον κόσμο (και το κρεβάτι σου, όταν βραδιάσει).

Ξέρουν να λένε όχι στην έξτρα καφεΐνη
Καλός, χρυσός κι αγαπημένος ο καφές και ειδικά ο πρωινός, αλλά όταν η μία δόση καφεΐνης γίνονται δύο και τρεις και τέσσερις, άντε μετά να κλείσουμε μάτι το βράδυ. Αντί δεύτερης κούπας καφέ, διάλεξε κάτι άλλο για να πιεις το μεσημεράκι με το φαΐ και ειδικά το βράδυ. Το πράσινο τσάι, το νεράκι (ανθρακούχο, με λεμόνι ή σκέτο) ή ένας χυμός είναι καλές εναλλακτικές, οι οποίες θα επηρεάσουν λιγότερο τον ύπνο σου και θα δώσουν παράλληλα στο σώμα σου την ενέργεια που χρειάζεται.

Τρώνε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Οι συνήθειες των ανθρώπων που κοιμούνται καλά: αντίγραψέ τις

Σύμφωνα με νέα έρευνα η τακτική κατανάλωση ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, εκτός των άλλων οφελών για την υγεία μας, μπορεί και να μειώσει τα προβλήματα του ύπνου. Δοκίμασε να προσθέσεις στη διατροφή σου τροφές όπως ο σολομός και το αβοκάντο, για γευστικά πιάτα, τα οποία θα σε "νανουρίσουν" με τον τρόπο τους.

Γυμνάζονται
Οι πιο πολλοί όλο το λέμε κι όλο το αγνοούμε: "Θα ξεκινήσω να γυμνάζομαι". Αν μέχρι τώρα δεν έχει πείσει ούτε εσένα κανένα από τα μυριάδες επιχειρήματα υπέρ της γυμναστικήςκαι αρνείσαι να αθλήσεις το κορμί σου, ίσως αν ακούσεις πως η άσκηση θα οδηγήσει το ταλαιπωρημένο από τις αϋπνίες σώμα σου πιο εύκολα στο κρεβάτι στο τέλος της ημέρας, να το ξανασκεφτείς. Όμως, προσοχή! Η άσκηση κάνει πάντα καλό είτε γίνεται πρωί, είτε μεσημέρι, είτε βράδυ, ωστόσο φρόντισε να μην αυξάνεις την ένταση λίγο πριν την ώρα που θες να κοιμηθείς, γιατί θα έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα: μέχρι το κορμί να χαλαρώσει, δύσκολα θα κλείσεις μάτι.

Ξέρουν να βρίσκουν χρόνο για χαλάρωση

Οι συνήθειες των ανθρώπων που κοιμούνται καλά: αντίγραψέ τις

Συνήθως, όταν παλεύουμε με τα σεντόνια αδυνατώντας να κοιμηθούμε, αφήνουμε το μυαλό μας να πιστέψει ότι είναι η κατάλληλη ώρα για να τρέξει σε αναπάντητα "γιατί" και "πώς". Για να κοιμηθούμε καλά και εύκολα, όμως, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να ηρεμήσει τόσο το σώμα όσο και ο νους. Φρόντισε να βρίσκεις χρόνο για να χαλαρώνουν και τα δύο, ιδανικά κατά τις απογευματινές ώρες. Κάνε ένα ζεστό μπάνιο, διάβασε ένα βιβλίο ή κάνε ό,τι σε οδηγεί στη δική σου νιρβάνα. Από εκεί, η χώρα του Μορφέα είναι ένα κλείσιμο των βλεφάρων δρόμος.
  • Λένε όχι στο βραδινό ποτό και στο νυχτερινό σερφάρισμα
Μετά από μία κουραστική ημέρα ένα ποτήρι ποτό το βράδυ μπορεί να μην μοιάζει τόσο άσχημη ιδέα... μέχρι να πάμε στο κρεβάτι με πονοκέφαλο, να ξυπνήσουμε χάλια, να διαταραχθεί ο φυσικός κύκλος του ύπνου μας και... κοίτα σημείο νούμερο ένα. Την ίδια επίδραση μπορεί να έχουν και κινητά και άλλες έξυπνες συσκευές. Μείνε μακριά, όσο είσαι στο κρεβάτι. Και όνειρα γλυκά!
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα