Το να ταξιδέψεις με αεροπλάνο είναι η ασφαλέστερη επιλογή. Καθημερινά γίνονται χιλιάδες πτήσεις και το ποσοστό ατυχημάτων/δυστυχημάτων είναι υπερβολικά μικρό. Υπάρχει όμως αυτό το ποσοστό και αποτελεί ακόμα απορία το πόσο εύκολο είναι να χαθεί μια πτήση απ’ τα ραντάρ. Τα ατυχήματα στα αεροσκάφη ίσως χρειάζονται απλά και μόνο ένα λεπτό για να συμβούν, αυτό το μοιραίο λεπτό, που σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και ο πιο έμπειρος πιλότος δεν μπορεί να κάνει απολύτως τίποτα.
Μηχανικές βλάβες, βόμβες, άλλου είδους τρομοκρατικές ενέργειες, αεροπειρατείες ή απλά μυστήριοι λόγοι μπορούν να προκαλέσουν τη συντριβή ενός αεροσκάφους. Οι λόγοι όμως δεν περιορίζονται εκεί, καθώς είδαμε και το πρόσφατο παράδειγμα του συγκυβερνήτη της Germanwings που αποφάσισε μόνος του να ρίξει το αεροσκάφος.
Μπορεί τα ατυχήματα με αεροσκάφη να μη συμβαίνουν συχνά, όμως όταν συμβαίνουν όλος ο κόσμος μένει παγωμένος και παρακολουθεί τις εξελίξεις μέχρι τη λύση του μυστηρίου. Το μυστήριο όμως συχνά παραμένει άλυτο, μιας και δεν είναι λίγες οι φορές που η συντριβή ενός αεροσκάφους παραμένει ανεξήγητη κι ακόμα και οι πιο ειδικοί μένουν στις υποθέσεις και δεν έχουν τα απαραίτητα στοιχεία για να αποδείξουν το πώς ακριβώς συνέβη το δυστύχημα.
Με αφορμή τη συντριβή του αεροσκάφους της EgyptAir και με τους ερευνητές ακόμα ν’ αναζητούν τα πώς και τα γιατί, ας δούμε τις συντριβές αεροσκαφών του πρόσφατου παρελθόντος που συγκλόνισαν τον κόσμο.
14 Αυγούστου 2005: Γραμματικό Αττικής
Η πτήση 522 των αερογραμμών Helios Airways της Κύπρου συνετρίβη στο Γραμματικό Αττικής, με τους 115 επιβάτες και τα 6 μέλη του πληρώματος να βρίσκουν τραγικό θάνατο. Το αεροσκάφος είχε ξεκινήσει απ’ την Λάρνακα και είχε τελικό προορισμό την Πράγα.
Οι αρχικές εικασίες για το λόγο της συντριβής μιλούσαν για απότομη αποσυμπίεση στο εσωτερικό του αεροσκάφους, ενώ πολλοί απ’ τους επιβάτες βρέθηκαν να φοράνε μάσκες οξυγόνου. Το επίσημο πόρισμα καταλόγισε ευθύνες τόσο στους μηχανικούς όσο και στους χειριστές. Εν τέλει, το αίτιο της πτώσης ήταν η διακοπή λειτουργίας των κινητήρων λόγω έλλειψης καυσίμων.
3 Ιουνίου 2012: Λάγος, Νιγηρία
Το δυστύχημα με το αεροσκάφος των αερογραμμών Dana Air ήταν στις 3 Ιουνίου του 2012 ήταν ένα απ’ τα πιο πολύνεκρα. Το αεροσκάφος συνετρίβη πέφτοντας πάνω σε διώροφο κτίριο στην πόλη Λάγος της Νιγηρίας. Και οι 163 επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους, ενώ η συντριβή προήλθε έπειτα από βλάβη στους κινητήρες.
Εκτός όμως των επιβατών, ακόμα 10 άτομα σκοτώθηκαν καθώς βρίσκονταν στο κτίριο τη μοιραία στιγμή.
Θεωρείται η δεύτερη μεγαλύτερη τραγωδία στην ιστορία της Νιγηρίας.
8 Μαρτίου 2014: Η πτήση θεωρείται αγνοουμένη
Η πτήση 370 των αερογραμμών Malaysia Airlines εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου 2014. Το αεροσκάφος, που είχε ξεκινήσει από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ στη Μαλαισία και είχε προορισμό το Πεκίνο, μετέφερε 227 επιβάτες από 15 χώρες με 12 μέλη του πληρώματος να τους συνοδεύουν.
Τον Ιούλιο του 2015, βρέθηκε στο νησί Ρεινιόν στον Ινδικό Ωκεανό ένα κομμάτι που όλα δείχνουν ότι ανήκει στο μοιραίο Boeing. Παράλληλα, το Γενάρη του 2016 ένα ακόμα κομμάτι εντοπίστηκε στην Ταϋλάνδη, ωστόσο, οι ερευνητές δεν θεωρούν πως ανήκει στο μοιραίο αεροσκάφος. Επισήμως, το αεροσκάφος παραμένει αγνοούμενο, το ίδιο και οι επιβάτες του και αποτελεί ακόμα και σήμερα ένα απ’ τα μεγαλύτερα μυστήρια εξαφάνισης πτήσης.
17 Ιουλίου 2014: Ανατολική Ουκρανία
298 άτομα επέβαιναν στη μοιραία πτήση της Malaysia Airlines MH17, η οποία συνετρίβη στην περιφέρεια Ντόνετσκ της Ανατολικής Ουκρανίας. Όλοι οι επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους. Η πτώση του αεροσκάφους προήλθε από εκτόξευση πυραύλου εδάφους- αέρος ενώ βρισκόταν στα 33.000 πόδια.
Το δρομολόγιο που εκτελούσε ήταν Άμστερνταμ- Κουάλα Λουμπούρ. Το αεροσκάφος χάθηκε απ’ τα ραντάρ 4 ώρες μετά την απογείωσή του.
Το επίσημο πόρισμα για την πτήση δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο του 2015 και κατέληγε στο ότι το αεροσκάφος κατερρίφθη από ένα σοβιετικής κατασκευής πυραυλικό σύστημα.
Όσον αφορά την ευθύνη της κατάρριψης, δεν υπάρχουν επαρκείς αποδείξεις για να αποδοθεί. Τα δυτικά ΜΜΕ έκαναν λόγο ότι η Ρωσία παρείχε στους αντάρτες της Ανατολικής Ουκρανίας τους πυραύλους, ενώ τα ρωσικά ΜΜΕ επέρριπταν την ευθύνη στον ουκρανικό στρατό.
28 Δεκεμβρίου 2014: Θάλασσα της Ιάβας
Τον Δεκέμβριο του 2014 η πτήση 8501 της AirAsia ξεκίνησε από τη Surabaya της Ινδονησίας με προορισμό τη Σιγκαπούρη. Το αεροσκάφος συνετρίβη στη Θάλασσα της Ιάβας κάτω από συνθήκες έντονης κακοκαιρίας, σκοτώνοντας και τους 155 επιβάτες.
Δυο μέρες μετά τη συντριβή τα συντρίμμια αλλά κι ανθρώπινα μέλη εντοπίστηκαν στη θάλασσα.
Το αεροσκάφος πήρε πολύ ύψος ξαφνικά για να αποφύγει την κακοκαιρία, έτσι έχασε τη στήριξή του ενώ παράλληλα ο κινητήρας σταμάτησε να λειτουργεί και προκλήθηκε η πτώση.
24 Μαρτίου 2015: Γαλλικές Άλπεις
H πτήση 9525 της Germanwings που είχε αναχωρήσει από την Βαρκελώνη και είχε προορισμό το Ντίσελντορφ κατέπεσε στην περιοχή Ντίνι-λε-Μπαιν των Γαλλικών Άλπεων. 144 επιβάτες και 6 μέλη του πληρώματος έχασαν την ζωή τους.
Η πτώση του αεροσκάφους έγινε εσκεμμένα απ’ τον συγκυβερνήτη Antreas Lubits. Ο Andreas Lubits οδήγησε την πτήση 9525 της Germanwings στα βουνά των Γαλλικών Άλπεων αφού πρώτα κλείδωσε έξω από το πιλοτήριο τον πιλότο.
Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες του Γραφείου Ερευνών και Αναλύσεων της Γαλλίας (BEA) οι γιατροί είχαν προτείνει στον συγκυβερνήτη του αεροσκάφους να επισκεφτεί ένα ψυχιατρικό νοσοκομείο, 2 εβδομάδες πριν από την πτώση.
Ο συγκυβερνήτης έπασχε από μια «σοβαρή ψυχοσωματική ασθένεια» και είχε ζητήσει θεραπεία για τα προβλήματα όρασης που θα μπορούσαν να είχαν βάλει τέλος στην καριέρα του.
31 Οκτωβρίου 2015: Όρος Σινά
217 επιβάτες και 7 μέλη του πληρώματος επέβαιναν στην πτήση 9268 της ρωσικής εταιρείας Κογκαλιμάβια, η οποία συνετρίβη στο Όρος Σινά. Το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο της Αιγύπτου Σαρμ ελ Σέιχ και είχε προορισμό την Αγία Πετρούπολη.
Πρόκειται για το πιο θανατηφόρο δυστύχημα του 2015.
Την ευθύνη ανέλαβε το Ισλαμικό Κράτος, το οποίο φέρεται να είχε τοποθετήσει βόμβα.
Η ύπαρξη βόμβας είχε υποπτευθεί κι απ’ τις αμερικανικές και βρετανικές αρχές. Ρωσικές υπηρεσίες πληροφοριών ανακοίνωσαν επίσημα ότι η συντριβή προήλθε έπειτα από τρομοκρατική ενέργεια. Οι νεότερες πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας έκαναν λόγο για ύπαρξη εκρηκτικών, με τη βόμβα να αποτελείται από 1,5 κιλό ΤΝΤ.
483 χλμ την ώρα ήταν η ταχύτητα με την οποία το αεροπλάνο ξεκίνησε να πέφτει και τελικά συνετρίβη στη χερσόνησο Σίνα.
19 Μαϊου 2016: Μεσόγειος Θάλασσα
Αεροσκάφος της EgyptAir που είχε ξεκινήσει από το αεροδρόμιο Charles de Gaulle στο Παρίσι κι είχε προορισμό το Κάιρο χάθηκε από τα ραντάρ ενώ μετέφερε 66 άτομα- 56 επιβάτες και 10 μέλη του πληρώματος.
Το αεροσκάφος συνετρίβη στη Μεσόγειο Θάλασσα και συγκεκριμένα 130 μίλια νοτιοδυτικά της Καρπάθου.
Διάφορα σενάρια εξετάζονται γύρω από τη συντριβή με τα επικρατέστερα να είναι εκείνο της τρομοκρατικής ενέργειας και της μηχανικής βλάβης. Ωστόσο το τεχνικό μητρώο του αεροσκάφους αποκάλυψε ότι δεν υπήρχε κανένα τεχνικό πρόβλημα με την υπόθεση να περιπλέκεται, ενώ οι έρευνες δεν έχουν ολοκληρωθεί και πολλά απ’ τα συντρίμμια δεν έχουν ακόμα εντοπιστεί.
Σ’ αυτό το πλαίσιο αυξάνονται οι πιθανότητες να προηγήθηκε έκρηξη βόμβας που να προκάλεσε την πτώση του μοιραίου αεροσκάφους. Τις απαντήσεις, ωστόσο, θα δώσει η ανάκτηση των μαύρων κουτιών, ο εντοπισμός των οποίων αποτελεί το κύριο μέλημα των ερευνητών σ’ αυτό το στάδιο.
Μπορεί διαβάζοντας τις παραπάνω γραμμές, το πρώτο πράγμα που να σκεφτήκατε να ήταν: «Δεν ξαναμπαίνω σε αεροπλάνο», όμως σίγουρα ο φόβος και η απογοήτευση δεν είναι η λύση.
Όπως προαναφέραμε, είναι εξαιρετικά μικρό το ποσοστό των δυστυχημάτων σε σύγκριση με τον αριθμό των πτήσεων. Οπότε ναι, συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε ότι η μεταφορά με αεροπλάνο είναι η πιο ασφαλής επιλογή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.