Νο1
«Δεν μπορούμε να «εκπαιδεύσουμε» τα βρέφη να μη μας χρειάζονται. Είτε είναι στη μέση της ημέρας, είτε στη μέση της νύχτας, οι ανάγκες τους είναι πραγματικές και βάσιμες συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης για ανθρώπινη επαφή. Ένα «εκπαιδευμένο» βρέφος ίσως παραιτηθεί από το να εκπληρωθούν οι ανάγκες του, όμως η ανάγκη υπάρχει ακόμη, αλλά όχι κι η εμπιστοσύνη.» L. R. Knost
Νο2
Συνεργαστείτε με την ιδιοσυγκρασία και την προσωπικότητα του παιδιού σας. Προσαρμόστε τη διαπαιδαγώγησή σας, ώστε να ανταποκρίνεται στις εκάστοτε ανάγκες του παιδιού. Δημιουργήστε δηλαδή καταστάσεις, που να ταιριάζουν στο παιδί σας.
Αν για παράδειγμα, πρόκειται για ένα δραστήριο παιδί, φροντίστε να εκτονώνει αυτά τα αποθέματα ενέργειας σε αντίστοιχες δραστηριότητες, αντί να θέτετε μη ρεαλιστικές προσδοκίες και να περιμένετε να μετατραπεί σε ένα «άλλο», ήσυχο παιδί. Θα είναι σαν να περιμένετε ένα παιδί με μαύρα μάτια να αποκτήσει γαλανά.
Νο3
«Συζητήστε με άλλους γονείς. Σε όλες τις ηλικίες είναι χρήσιμο να μιλάτε με άλλους γονείς. ΠΡΟΣΟΧΗ, σκοπός δεν είναι να θέσουμε τα παιδιά σε κατάσταση ανταγωνισμού και να επιβεβαιώσουμε αν το δικό μας παιδί είναι καλύτερο ή λιγότερο καλό, αλλά να συνηδειτοποιήσουμε ότι ο δικός μας ανυπόφορος «θησαυρός» δεν είναι ο μόνος του είδους του.
Πολλές συμπεριφορές που οι γονείς δυσκολεύονται να ανεχθούν, διότι δεν τις καταλαβαίνουν, ή επειδή θεωρούν ότι δεν μπορούν να τις αντιμετωπίσουν συνδέονται απλώς με την ηλικία (παρ’ όλο που δεν αντιδρούν όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο).
Όταν μιλάτε με άλλους γονείς, μπορείτε εξάλλου να δείτε ότι η δική σας εκπαιδευτική μέθοδος δεν αποτελεί τη μοναδική δυνατότητα κι αυτό μπορεί να σας κάνει να σκεφτείτε.»
Ιζαμπέλ Φιλιοζά
Νο4
«Ο «χαρακτήρας» του παιδιού έχει πολλαπλές «πηγές». Κάθε συμπεριφορά οφείλεται πάντα σε κάποιο αίτιο. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να το ανακαλύψουμε, κάτι που δεν είναι και τόσο εύκολο. Όταν αμφιβάλλουμε, είναι καλύτερα να αποφύγουμε κάθε επίκριση και να ψάξουμε μαζί…»
Ιζαμπέλ Φιλιοζά
Νο5
«Τα παιδιά δεν μιμούνται τόσο αυτό που φαινόμαστε όσο τον απόκρυφο ψυχισμό μας, γι’ αυτό θυμώνουμε υπερβολικά έντονα με κάποια χαρακτηριστικά τους, είναι τα χαρακτηριστικά που έχουμε κι εμείς οι ίδιοι και που τα μισούμε.»
Μάρω Βαμβουνάκη
Νο6
«Η συμπεριφορά μας ως γονείς είναι αυτή που διδάσκει τα παιδιά περισσότερο από τα λόγια μας. Δεν θα θυμούνται τι τους είπαμε αλλά τι είμαστε.»
Jim Henson
Νο7
«Δεν μπορείς να κάνεις τα παιδιά σου να συμπεριφέρονται καλύτερα κάνοντάς τα να νιώθουν χειρότερα. Όταν τα παιδιά νιώθουν καλύτερα, συμπεριφέρονται καλύτερα.»
«Αντί να λέμε: ‘δε θέλω το παιδί μου να θεωρείται διαφορετικό’,
ας αντιστρέψουμε τη φράση και ας πούμε: ‘δε θέλω το παιδί μου να νιώθει πίεση για να είναι φυσιολογικό’.»
ας αντιστρέψουμε τη φράση και ας πούμε: ‘δε θέλω το παιδί μου να νιώθει πίεση για να είναι φυσιολογικό’.»
Μ. Ο. Kelter
Νο9
«Τα παιδιά δε θα πρέπει να κάνουν θυσίες για να έχουμε τη ζωή που θέλουμε.
Οι γονείς πρέπει να κάνουμε θυσίες για να έχουν τα παιδιά τη ζωή που τους αξίζει.»
Οι γονείς πρέπει να κάνουμε θυσίες για να έχουν τα παιδιά τη ζωή που τους αξίζει.»
«Η δουλειά μας ως γονείς είναι να διδάσκουμε στα παιδιά μας πώς να αντιμετωπίζουν την απογοήτευση και όχι να τα κρατάμε μακριά από αυτή. Γιατί κι αυτή είναι μέρος της ζωής.»
«Μη στέκεσαι ακίνητη έξω από την πόρτα ενός μωρού που κλαίει και η μόνη του επιθυμία είναι να σε αγγίξει. Πήγαινε στο μωρό σου, πήγαινε στο μωρό σου ένα εκατομμύριο φορές.»
Peggy O’ Mara
Νο 12
«Δεν είναι πειθαρχημένο το παιδί που είναι αναγκασμένο να μένει μουγκό και ακίνητο. Είναι μηδενισμένο.»
Maria Montessori
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.