Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015

ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ & ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΣΑ

Φωτογραφία του χρήστη ΒΟΤΑΝΟ-Γνωσία & Beauty Secrets.


Η οστεοπόρωση επηρεάζει όλο τον σκελετό αλλά η μείωση της οστικής πυκνότητας είναι συνήθως μεγαλύτερη στη σπονδυλική στήλη, τα ισχία και τα πλευρά.

Η σταδιακή μείωση της οστικής πυκνότητας και της αντοχής ονομάζεται αρχικά οστεοπενία και αργότερα οστεοπόρωση. Η μείωση της οστικής πυκνότητας κάτω από κάποιο όριο αυξάνει την πιθανότητα για κατάγματα.

Για τις γυναίκες ο κίνδυνος της οστεοπόρωσης είναι μεγαλύτερος λόγω της συνήθως μικρότερης μυϊκής μάζας και φυσικά λόγω της σημαντικής αλλαγής στα επίπεδα των ορμονών τους μετά την εμμηνόπαυση.

Τα οιστρογόνα για ρυθμίζουν την δράση των οστεοκλαστών, αλλά η προγεστερόνη είναι απαραίτητη για τη βέλτιστη λειτουργία των οστεοβλαστών.

Η καλσιτονίνη, η παραθορμόνη, τα οιστρογόνα, η προγεστερόνη, η τεστοστερόνη, η βιταμίνη D, η Βιταμίνη Κ παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαδικασία ανακατασκευής των οστών

Διατροφικοί παράγοντες όπως η χαμηλή πρόσληψη ασβεστίου και η υψηλή ή πολύ χαμηλή φώσφορου, η διατροφή με πάρα πολύ υψηλή ή πολύ χαμηλή πρωτεΐνη, ελλείψεις σε ιχνοστοιχεία, η μεγάλη κατανάλωση αλατιού είναι μερικοί από αυτούς που επηρεάζουν τον μεταβολισμό των οστών.


Οι φυσικές δραστηριότητες, το ύψος, το πολύ πάχος ή η πολύ αδυναμία, η φυλετική καταγωγή και το ιστορικό οστεοπόρωσης στην οικογένεια προδιαθέτουν και επηρεάζουν ή χρησιμοποιούνται ως δείκτες για την υγεία του σκελετού.

Άλλοι παράγοντες οι οποίοι σχετίζονται με την υγεία των οστών και οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν την μάζα τους είναι:

Η μακροχρόνια χρήση κορτικοστεροειδών φαρμάκων και κάποιων αντι-επιληπτικών φαρμάκων.

Διαταραχές λειτουργίας του θυρεοειδούς.

Αυξημένες ορμόνες παραθυρεοειδούς.

Αλκοολισμός.

Φλεγμονώδεις παθήσεις του εντέρου (Crohn's).

Κυστική ίνωση.

ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΣΑ 

1)ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Κατανάλωσε μια διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά βασισμένη σε πλήρη, βιολογικά αν είναι δυνατό, συστατικά κυρίως φυτικής προέλευσης, συμπεριλαμβανόμενων φρούτων, λαχανικών, δημητριακών, καρπών, λιπαρών ψαριών, βιολογικών γαλακτοκομικών και κρεατικών.

Μείωσε την κατανάλωση ζάχαρης και άλλων απλών υδατανθράκων, απέφυγε τη χρησιμοποίηση ραφιναρισμένων λαδιών και μη χρησιμοποιείς μαργαρίνη. Απέφυγε τη κατανάλωση κορεσμένων ζωικών λιπαρών.

2)''ΑΛΚΑΛΙΚΕΣ'' ΤΡΟΦΕΣ

Όταν το σώμα μεταβολίζει μέταλλα, σχηματίζονται αλκαλικά ιόντα τα οποία βοηθούν στη διατήρηση της οξεο-βασικής ισορροπίας του σώματος. Αν το σώμα γίνει πολύ όξινο, ιόντα ασβεστίου και φωσφόρου απομακρύνονται από το σκελετό για να αποκατασταθεί η ισορροπία, αλλά αυτό έχει ως συνέπεια την μείωση της οστικής μάζας.

Τα λαχανικά και τα φρούτα είναι οι τροφές που περιέχουν τα περισσότερα «αλκαλικά» συστατικά, ενώ τα περισσότερα δημητριακά και οι ζωικές τροφές χαρακτηρίζονται περισσότερο «όξινες».

Η ισορροπία των μεταλλικών στοιχείων λοιπόν στα λαχανικά και τα φρούτα είναι ένας από τους παράγοντες που κάνουν τους ανθρώπους με τη μεγαλύτερη κατανάλωσή τους να έχουν καλύτερη σκελετική υγεία.

3)ΝΕΡΟ & ΥΓΡΑ 

Πιες καθαρό, φιλτραρισμένο νερό ή και ροφήματα βοτάνων. Περιόρισε την υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης. Απόφυγε την υπερβολική χρήση οινοπνεύματος.

Αναψυκτικά τύπου cola περιέχουν μεγάλες ποσότητες από φωσφορικό οξύ και έχουν σαφώς συνδεθεί με την οστεοπόρωση λόγω του ότι μειώνουν τα επίπεδα ασβεστίου στο αίμα και αυξάνουν τα επίπεδα του φώσφορου.

4)ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

α)Χρησιμοποίησε καθημερινά κάποια «πράσινη τροφή» ως συμπληρωματική με τη μορφή ποτού αν μπορείς. Αυτό μπορεί να περιέχει spirulina, chlorella, χυμό νεαρών φυτών σταριού, κριθαριού, φύτρα από μπρόκολα κτλ. (συμπληρώνω εδώ και τα φύκια A.F.A.).

β)Κατανάλωσε μία κουταλιά της σούπας Βιολογικό Λάδι λιναριού την ημέρα μαζί με το φαγητό σου ή ανάλογα έλαια πλούσια σε Ω-3 λιπαρά.

γ)Χρησιμοποίησε ένα ισχυρό συμπλήρωμα διατροφής που να σου παρέχει όλες τις γνωστές βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία το οποίο θα λειτουργήσει ως βάση για το εξατομικευμένο πρόγραμμα.

Για την απορρόφηση του ασβεστίου είναι απαραίτητη η βιταμίνη D η οποία προέρχεται κυρίως από φυτικές πηγές και την χοληκαλσιφερόλη που δημιουργείται με τη δράση της υπεριώδους ακτινοβολίας στο δέρμα του ανθρώπου. Η πρόσληψη υπερβολικής ποσότητας πρωτεΐνης καθώς και λίπους προκαλεί αύξηση της απέκκρισης του ασβεστίου και πρέπει να αποφεύγεται. 

Η πρόσληψη φυτικών ινών δεν επηρεάζει σημαντικά την απορρόφηση του ασβεστίου ενώ η αυξημένη πρόσληψη νατρίου οδηγεί σε αυξημένη απέκκριση ασβεστίου αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης. 

Η καφεΐνη καθώς και το αλκοόλ όταν η κατανάλωση δεν γίνεται με μέτρο αυξάνουν ραγδαία την απέκκριση ασβεστίου στα ούρα και κατά συνέπεια τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης. 

Υπάρχουν κάποια μέταλλα (μαγνήσιο), ιχνοστοιχεία (φθόριο, σίδηρος, χαλκός ψευδάργυρος, μαγγάνιο) και κάποιες βιταμίνες (βιταμίνη C και βιταμίνη K) τα οποία προσλαμβάνονται μέσω μίας ισορροπημένης διατροφής και δρουν προστατευτικά κατά της οστεοπόρωσης.

5)Βιταμίνη D

Δεν ζει χωρίς ήλιο

Πώς λαμβάνεται: Η βιταμίνη D είναι μια βιταμίνη που συντίθεται όταν το γυμνό δέρμα έρχεται σε επαφή με τον ήλιο και είναι πολύ σημαντική για την απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό. 

Έχει υπολογιστεί ότι φθάνει να εκτεθεί στον ήλιο ο πήχης, από τον καρπό μέχρι τον αγκώνα, για 15-20 λεπτά κάθε ημέρα. 

Αν και θα ήταν λογικό στη χώρα μας, μια χώρα με μεγάλη ηλιοφάνεια, να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα με τη βιταμίνη D, έρευνες έχουν δείξει ότι τόσο επειδή η παραμονή στον ήλιο έχει συνδεθεί με την ανάπτυξη καρκίνου του δέρματος και την αποφεύγουμε, όσο και επειδή η βιταμίνη D περιέχεται στις ζωικές λιπαρές τροφές (και όχι στο ελαιόλαδο), που θεωρούνται ανθυγιεινές, οι Έλληνες έχουμε τελικά έλλειψη βιταμίνης D. 

Έτσι, πολύ συχνά τα σκευάσματα ασβεστίου περιέχουν και βιταμίνη D, αλλά υπάρχουν επίσης και ξεχωριστά σκευάσματα που περιέχουν ανάλογα βιταμίνης D (ουσίες παρεμφερείς της βιταμίνης αυτής). Στην Ελλάδα δεν κυκλοφορεί σκέτη βιταμίνη D, πιθανώς επειδή είναι πολύ φτηνό σκεύασμα και δεν συμφέρει τις φαρμακευτικές εταιρείες.

Προσοχή: Τα συμπληρώματα βιταμίνης D μπορεί να προκαλέσουν σε σπάνιες περιπτώσεις (λιγότερο από 1%) αύξηση του ασβεστίου στο αίμα και των περιστατικών νεφρολιθίασης και σπανιότερα να οδηγήσουν σε ασβέστωση των βαλβίδων της καρδιάς.

6)ΒΟΤΑΝΑ

Βότανα που έχουν θετική δράση στην οστεοπόρωση είναι το εκουϊζέτο, η μαλοτίρα και η σπιρουλίνα. Κατά την αρχαιότητα χρησιμοποιούσαν και την Αρτεμισία.
(Μεταφρασμένο από το βιβλίο μου ''Herbs and Special Botanical'' )


ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα