11586097_Giannis_Xaroulis_Photo_Giorgos_Vitsaropoulos_211L7818.limghandler
 Γιατί όλοι ανησυχούμε για το προς τα πού πάει το Ελληνικό τραγούδι, αλλά ας αναρωτηθούμε αν κάνουμε και εμείς κάτι γι’ αυτό. Γιατί τα δεχόμαστε όλα αβίαστα χωρίς να διαμαρτυρόμαστε;
Ο φίλος Κωνσταντίνος Πολυζώης μου έστειλε ένα μήνυμα που έλεγε: «Αγαπητέ δε φταίνε μονάχα αυτοί! Τα λες που τα λες, πες τα ολοκληρωμένα. Σε ρωτάω ευθέως λοιπόν. Πρώτον, σε ποιους πιστεύεις ότι απευθύνεται το προϊόν του Παντελίδη και της ξανθιάς τηλεπαρουσίαστριας; Και όταν απαντήσεις, αναρωτήσου και αυτό: Θα βρει εύφορο έδαφος σε αυτό το target group κάτι που είναι ποιοτικό;»
Ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου λοιπόν. Φυσικά και δεν φταίει ο Παντελίδης . Ο Παντελίδης αρχικά έκατσε και έκανε τραγούδια τα ερωτικά του τραύματα και τις απογοητεύσεις…. Με τον τρόπο που μπορούσε. Τα έπαιξε με μια κιθάρα, με ένα φανελάκι και μια κάμερα στημένη απέναντι του και τα ανέβασε στο Internet. Άρεσαν σε πολύ κόσμο, ίσως γιατί ήταν αληθινά, ίσως γιατί ήταν πρόχειρα, απλοϊκά, ίσως γιατί μπορούσαν να τα σιγοψιθυρίσουν όλοι…. Και ίσως γιατί τον Παντελίδη δεν μας τον έκανε «κλύσμα» καμία εταιρία, καμία κλίκα, κανένα ραδιόφωνο, καμία κινητή τηλεφωνία. Μετά κι’ αυτόν τον ίδιο τον κατάπιε η μαύρη τρύπα της νύχτας και της επανάληψης.
Πάντα υπήρχε στην πιάτσα το φτηνό, το εύκολο και το λεγόμενο τραγούδι της νύχτας. Αλλά δεν ήταν κυρίαρχο όπως τώρα. Κάποτε ήταν η εξαίρεση, και τώρα είναι ο κανόνας. Στις δεκαετίες του ’60 και του ’70 οι επιτυχίες ήταν πολύ υψηλού επιπέδου. Και αληθινές επιτυχίες. Άγγιζαν τον κόσμο, τις τραγουδούσε και τις είχε σπίτι του.
Ο ρόλος που παίζει η τηλεόραση και το ραδιόφωνο είναι μέγιστος, και φταίνε βέβαια αυτοί που έχουν καταλάβει τα πόστα. Φταίει η παιδεία τους, η κουλτούρα τους και η αισθητική τους. Και το πιο ανησυχητικό είναι ότι καλούν στις εκπομπές τους σκουπίδια, ατάλαντους, φάλτσους και τους χειροκροτούν. Χειροκροτούν την αθλιότητα. Τι παράδειγμα θα πάρουν τα νέα παιδιά;
Για το αν θα βρει «εύφορο έδαφος σε αυτό το target group κάτι που είναι ποιοτικό», πιστεύω το εξής. Αν οι εκπομπές της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου αντί να παίζουν και να προβάλουν σαχλοτράγουδα που προορίζονται για τα σκυλάδικα, αρχίζουν να παίζουν κανονικά τραγούδια και να στηρίζουν κανονικούς καλλιτέχνες, θα διαμορφωθεί και το γούστο του κόσμου. Υπάρχει περισσότερος κόσμος που ακούει Φοίβο Δεληβοριά, Αλκίνοο Ιωαννίδη, Γιάννη Χαρούλη, Νατάσα Μποφίλου, Ελεωνόρα Ζουγανέλη… κτλ. Αυτοί και κάποιοι άλλοι είναι οι πραγματικά εμπορικοί καλλιτέχνες σήμερα. Και όχι αυτοί που λένε οι τηλεοράσεις.
Και για να ολοκληρώσουμε κάπως. Πρέπει να μάθουμε να ξεχωρίζουμε το κανονικό τραγούδι που είναι τέχνη, που είναι μουσική, που είναι στίχος… από το άλλο, το ευτελές το χαβαλετζίδικο που είναι για τη νύχτα.
293539_301137146579573_293250037368284_1267842_1315573946_n
Διαβάστε επίσης: Η Ελληνική μουσική σε αμηχανία http://www.nikosonline.gr/?p=16507#
xaroulis4
Έχετε δει κάποιον απ’ αυτούς που δείχνει η τηλεόραση να έχει τόσο κόσμο σε συναυλία όσο ο Χαρούλης;
Germanou-Menegaki_M
Τηλεπαρουσίαστριες πρώτο τραπέζι πίστα
Tragoudistries_M
Αυτές δηλαδή είναι συνάδελφοι της Αλεξίου, της Βιτάλη, και της Γαλάνη;
roula3
Αχ τι ωραία που περνάμε!!! Πάνε εκεί που θα τις κάνουν «βασίλισσες», και θα τις «θάψουν» στα λουλούδια. Αυτά ξέρουν, αυτά καταλαβαίνουν, αυτό το γούστο έχουν…..
Koromila-Pantazis_M
Αυθόρμητα στιγμιότυπα από ανθρώπους που ασχολούνται με την Ελληνική μουσική…..
1C_M
Φουρέϊρα-Ρόκκος: Οι στυλιστικές επιλογές της τραγουδίστριας συμβαδίζουν με το ρεπερτόριο της. Και δίπλα μια συνάδελφος της Τσανακλίδου, της Αρβανιτάκη και της Πρωτοψάλτη.