Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Η διαφορά παιδείας και μάθησης

 
 
Ήξερα ένα κορίτσι που δούλευε για τόσο πολλά χρόνια, σχεδόν μέρα και νύχτα, για να κάνει τον φίλο της δικηγόρο. Χρόνια μετά έγινε δικηγόρος και άνοιξε δικό του γραφείο. Λίγους μήνες αργότερα άρχισε να ενδιαφέρεται για μια απ’ τις πελάτισσές του. Τελικά έγραψε ένα γράμμα στην πρώτη του φίλη ότι πρόκειται να παντρευτεί μια άλλη κοπέλα. Εκείνη ήρθε σε μένα με δάκρυα στα μάτια και είπε, “Μπορείτε να φανταστείτε αυτήν την πράξη; Σκοτώθηκα για να τον κάνω δικηγόρο και τώρα με αρνείται, κι ενώ έχουμε και δύο παιδιά μαζί!”

Ήθελα να είμαι ευθύς προς εκείνη, και της είπα, “Να είσαι ευτυχής. Τελικά γνώρισες τι είναι. Δεν μπορείς να ζεις με έναν άνδρα που δεν έχει καρδιά και παιδεία.”

“Τι εννοείτε;” είπε κλαίγοντας. “Είναι δικηγόρος.”

“Το να είσαι δικηγόρος δεν σημαίνει απαραίτητα να είσαι μορφωμένος άνθρωπος. Ένας καλλιεργημένος άνθρωπος δεν μπορεί να είναι αχάριστος. Αλλά εσύ είσαι μια καλλιεργημένη γυναίκα. Όλα όσα του έδωσες θα σου έρθουν πίσω από τους νόμους της ζωής. Συνέχισε να εργάζεσαι και ποτέ μην τα παρατάς!”

Χρόνια αργότερα μου έγραψε ένα γράμμα και μου είπε, “Τώρα καταλαβαίνω καθαρά την διαφορά μεταξύ παιδείας και μάθησης. Τα παιδιά μου θα είναι μορφωμένοι άνθρωποι. Το αφεντικό μου μου έδωσε προαγωγή. Θα βγάζω καλά λεφτά και θα κάνω το καλύτερο για να σπουδάσω τα παιδιά μου.”

Η φωτισμένη κατανόηση  δεν βλέπει μόνο την αιτία αλλά και το αποτέλεσμα. Ο δικηγόρος δεν είδε ποτέ το αποτέλεσμα της απόρριψής του και της αχάριστης στάσης του. Τα παιδιά δεν ήταν πολύτιμα για εκείνον. Εκείνη που τον στήριξε για χρόνια ήταν μόνο ένας σκλάβος. Αλλά δεν είδε τις συνέπειες, τις συνέπειες στα παιδιά του και στο δικό του μέλλον.

Παιδεία είναι η αναζήτηση της ψυχής σας. Μάθηση είναι η αναζήτηση για δρόμους και τρόπους ώστε να απολαύσει κανείς τη ζωή, ακόμα και εις βάρος των άλλων.

-Τορκόμ Σαραϊνταριάν
Education as Transformation vol.2 
 
 elenastral
 
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα