Παρασκευή 1 Αυγούστου 2014

Πότε να μιλάμε και πότε να σωπαίνουμε




 
Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι
Ρώσος ποιητής «αυτοκτονημένος» από τον Στάλιν …..
Έγραψε στις αρχές του 20ου αιώνα:

Την πρώτη νύχτα, μπήκαν κρυφά στον κήπο μας κι έκοψαν ένα λουλούδι.
Και εμείς δεν είπαμε τίποτε.
Την δεύτερη νύχτα δεν κρύφτηκαν, μπήκαν, πάτησαν τα λουλούδια, σκότωσαν τον σκύλο μας.
Και εμείς δεν είπαμε τίποτε.
Τώρα κάποια νύχτα, ένας και μόνος, μπήκε  στο σπίτι μας, έκλεψε το φως μας, και βλέποντας το φόβο μας, ξερίζωσε τη φωνή μας.
Και επειδή εμείς δεν είπαμε τίποτε, τώρα άφωνοι δεν μπορούμε να πούμε κάτι.

Μετά τον Μαγιακόφσκι …..


Πρώτα πήραν τους νέγρους.
Δεν ενδιαφέρθηκα.
Εγώ δεν είμαι νέγρος!
Στην συνέχεια πήραν κάποιους εργάτες. Δεν με ένοιαξε.
Εγώ δεν είμαι εργάτης!
Μετά συνέλαβαν τους ρακένδυτους. Γιατί να ενδιαφερθώ;
Εγώ δεν είμαι ρακένδυτος!
Μετά άρπαξαν τους άνεργους.
Μα εγώ εργάζομαι.
Γιατί να ενδιαφερθώ;
Τώρα παίρνουν εμένα.
Αλλά είναι αργά.
Εγώ δεν ενδιαφέρθηκα για κανένα,
Τώρα κανένας δεν ενδιαφέρεται για μένα!
Bertolt Brecht (1898-1956)


ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα