Στον Κρότωνα της Κάτω Ιταλίας, στη Μεγάλη Ελλάδα, αφού ο Πυθαγόρας κατέφυγε εκεί μετά την εκδίωξή του απ' τον Πολυκράτη, τύρρανο της Σάμου, στέγασε τη σχολή του σ' ένα μεγαλοπρεπές κτήριο, τον ΝΑΟ ΤΩΝ ΜΟΥΣΣΩΝ και εξελίσσεται σε φιλοσοφική σχολή. Μπροστά στο άγαλμα του ΛΟΓΙΟΥ ΕΡΜΗ και η επιγραφή «ΕΚΑΣ ΟΙ ΒΕΒΑΛΟΙ» - έξω οι αμύητοι, οι ιερόσυλοι. Για να γίνεις μαθητής έπρεπε να περάσεις δοκιμασίες, αυστηρές επίπονες μυήσεις. Οι τάξεις ήταν δύο: Η τάξη των ΑΚΟΥΣΜΑΤΙΚΩΝ- ΤΟ ΟΜΟΑΚΟΕΙΟΝ και η τάξη των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ή ΜΥΣΤΩΝ.
Η Ιερά τετρακτύς: Το κλειδί του Σύμπαντος, ο κώδιξ της διαστολής του, η αρμονία των ουρανίων σφαιρών. Το «ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ» στην δημιουργία. Και ένας κώδιξ-νόμος. Παγκόσμιος νόμος 0+∞=1=ΘΕΟΣ.Οι γνώσεις ήταν αποκλειστικό δικαίωμα των μυστών, που δεν είχαν το δικαίωμα να τις γράφουν ή να τις μεταδίδουν σε τρίτους και αμύητους.
«Σχάμα και βάμμα, αλλ' ού σχάμα και τριώβολον».Οι ΠΥΘΑΓΟΡΙΟΙ δεν απέβλεπαν στο χρήμα και καταγίγνονταν με την επιστήμη για την επιστήμη, για την πρόοδο και την αλήθεια. Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ χώρισε την μαθηματική επιστήμη σε τέσσερις κλάδους: την αριθμητική, τη μουσική, τη γεωμετρία, και τη σφαιρική αστρονομία. Ο Θέωνας ο Σμυρναίος αναφέρει ότι η μαθηματική κατασκευή της μουσικής κλιμακας είναι επίτευγμα του ίδιου του ΠΥΘΑΓΟΡΑ.
Μια εκατόμβη θυσίασε ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ για την εύρεση του ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΜΑΤΟΣ.«Εν τοίς ορθογωνίοις τριγώνοις τό από την ορθήν γωνίαν υποτεινούσης πλευράς τετράγωγον ίσον εστί τοίς από τήν ορθήν γωνίαν περιεχουσών πλευρών τετραγώνου».
Το μεγαλύτερο μέρος της κλασσικής γεωμετρίας (του Ευκλείδου) οφείλεται στους ΠΥΘΑΓΟΡΙΟΥΣ, ήτοι η θεωρία των τριών πρώτων βιβλίων από τα «Στοιχεία του Ευκλείδου». Επίσης, στον ΠΥΘΑΓΟΡΑ οφείλεται και η επίλυση του προβλήματος της χρυσής τομής. Η επινόηση των καμπυλών, και οι κωνικές τομές (παραβολή, κύκλος, έλλειψη, υπερβολή) είναι επίσης επιτεύγματα του Μεγάλου Μύστη της αρχαιότητας και των μαθητών του. Η πεντάλφα(πεντάγραμμα), αποτελεί για τους Πυθαγορείους σχήμα αναγνώρισης. Στις πέντε κορυφές της τοποθετούνται τα γράμματα της λέξεως «υγίεια» :«Καί το γε τριπλούν αυτοίς τρίγωνο, το δι' αλλήλων το πεντάγραμμο, ώ σύμβολο προς τους ομοδόξους εχρέωντο, υγίεια προς αυτής ωνομάζετο».
Στο Πανεπιστήμιο του Κρότωνα, οι Πυθαγόρειοι ανακάλυψαν τους ασύμμετρους ή άρρητους αριθμούς, τα ασύμμετρα μεγέθη, τις πυθαγόρειες αναλογίες, τη διαίρεση των αριθμών σε άρτιους και περιττούς. Εν τώ αριθμώ πάντα γίγνεσθαι. Στους αριθμούς στηρίζονται όλα τα ΔΟΓΜΑΤΑ της Πυθαγόρεια παραδόσεως. Οι αριθμοί παριστάνουν ιδιότητες και αισθήματα. Είναι τέλειοι. Είναι φίλοι.Η ευθεία παριστάνει τις γνώσεις και τη ζωή. Ο κύκλος παριστάνει το θείο. Γι' αυτό το λόγο τα γεωμετρικά προβλήματα πρέπει να λύνονται με κανόνα και διαβήτη. Κάθε αριθμός και μία δύναμη. Κάθε αριθμός και ένας νόμος.
Το ένα.Η πρωταρχική μονάδα. Η αχαλίνωτη ενέργεια. Η δύναμις απ' όπυ εκχύνεται το πάν. Τα Άναρχο Ον. Η αιώνια αρχή. Το πρωτοαίτιο. Η Γενεσιουργός αιτία. Το αιώνιο, το αναλλοίωτο. Το πνεύμα και η δύναμη που συγκρατεί τα πάντα, μορφοποιημένα και όχι. Ο πρώτος ναός. Το ένα παράγει τον εαυτό του, μέσα στο είναι του. Αντικατοπτρίζεται. Το είδωλο του σχηματίζεται. Η άλλη όψην του μόνου και του τέλειου.
Γεννιέται το δύο.Το ένα και το άλλο. Το άρρεν και το θήλυ. Η θέση και η αντίθεση. Το αγαθό και το κακό. Η δράση και η αντίδραση. Η στάση και η κίνηση. Η ύλη. Η θήλεια αρχή. Η αξιποίηση της δύναμης του πρώτου νου. Έτσι ο ένας άναρχος Θεός γίνεται διττός. Η αδιαίρετη ύλη γίνεται διαιρετή. Η ύπαρξη στην ανυπαρξία, το περιορισμένο στο απεριόριστο. Το ένα είναι η πνευματοψυχή. Το δύο είναι η ταφή τηςστο φυσικό μας σώμα. Το ένα είναι η αρχή, το δύο το τέλος, ο θάνατος.Στο ένα παραθέτουμε την άλλη του όψη, το δύο.
Έτσι σχηματίζεται η τριάδα.Η σκέψη του μεγάλου νου παίρνει μορφή. Γίνεται χρόνος. Μέσα του κρύβει τις ρίζες των πρωταρχικών μονάδων – το ένα και το δύο. Η μορφοποίηση του πεπερασμένου. Η Ιερότητα του του εφήμερου (1+2=3). Το σημείο – η ευθεία – ο κύκλος. Η αρχή – το μέσο και το τέλος. Η γένεση, η ζωή, η μετάσταση. Το τρία είναι Ιερό. Έχει τις ιδιότητες το ένα και του δύο. Είναι ο αριθμός όπου συνατούνται το ένα και το δύο. Πνεύμα – ψυχή και Σώμα.
Το τεσσερα.Η Ιερά Τετρακτύς. Ο διπλασιασμός του δύο, η συμπληρωματική διαδικασία της επέκτασης του δημιουργικού οργασμού σ' όλο το πεπρασμένο. Ο Σταυρός, τα 4 τρίγωνα της τελείωσης, οι διπλές δυνάμεις. Η Γη, το ύδωρ, το πύρ, ο αέρας. Το δύο και το τέσσερα. Το τέσσερα η επανάληψη της πρωτοϋλης, που χαλιναγωγεί την ανησυχία του τρία, την εξισορροπεί.
Η πεντάδα Το πέντε συμβολίζει τα αιώνια κατώτερα στοιχεία, τη γη, το νερό, τον αέρα, την φωτιά, τον αιθέρα. Το πεντα φέρνει την πρωτοεξαρχή των αγνώστων στοιχείων της εσωύλης. Καλύπτει τα μυστήρια. Αποκρύπτει την ασυμμετρία προστατεύοντας το συμμετρικό που επικρατεί παντού. Η αλυσίδα της παραγωγής όλων των δυνάμεων. Η πρόοδος μέσα στη δημιουργία, για το σχηματισμό νέων κόσμων κατώτερης μορφής απ’ τους αρχέγονους.Η τριάδα 3,4,5 είναι το μυστικό της δυναμογέννησης. Η πορεία για τη καινούργια πολλαπλότητατων κόσμων. Οι αριθμοί ιεροί 1+2=3, 3+4+5=12, 3^2+4^2=5^2.
Το έξι.Ο αριθμός του γάμου, της μεγάλης ευτυχίας. Ενώνη δύο φορές το ιερό τρία. Η ισορροπημένη ζωή των όντων. Το έξι. Οι Θεοί, οι δαίμονες, οι ήρωες, οι άνθρωποι, τα ζώα, τα φυτά. Ύψιστες κραδασμικές ενέργειες. Είναι 3^3+4^3+5^3=6^3. Ο ψυχογονικός κύβος.
Το ιερό επτά.Το επτά παράδοξο. Η ακτινοβολία της εσώτατης μορφής. Οι επτά πλανήτες Ερμής, Αφροδίτη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Σελήνη, Ήλιος. Η νίκη του ίδιου του πνεύματος, της αρχικής Αιτίας, πάνω στα παράγωγα της ύλης. Ο Άρχων των πάντων, το πνεύμα της Σοφίας. Η Θεά Αθηνά. Επτά βαθμίδες της Πυθαγόρειας μουσικής κλίμακος, η αρμονία, του Φυσικού Κόσμου. Επτά οι φάσεις της Σελήνης. Επτά και οι σοφοί!, τα θαύματα του κόσμου, τα μυστήρια. Το επτάψυχο σύμπαν. Το επτά. Η ένωση της ύλης και του πνεύματος (4+3=7). Ο Ιερός αριθμός του Απόλλωνος. Επτά οι χορδές και στη λύρα του. Γεννημένος την έβδομη μέρα, κι οι λευκοί κύκνοι να φέρνουν επτά φορές ολόγυρα τη Δήλο.
Το οκτώ.Οι σφαίρες του ουρανού. Οι εσωδιαστάσεις. Η αρμονία του κόσμου. Το φως και το σκότος. Η αιώνια γαλήνη του άρτιου.
Το εννέα.Παριστάνει τους κοσμικούς χώρους στο στερέωμα. Η θεία ουσία που εκδηλώνεται με χαρακτηριστική λεπτότητα και υπερταχύτατες κοσμοδονήσεις. Το εννεαδικό βασίλειο του κόσμου.
Δέκα.Παριστάνει τον Σύμπαντα κόσμο. Είναι το όλον. Το τέλειο Δέκα. (1+2+3+4=10) Η μέτρηση στη μορφή-είδος. Ο κόσμος, το μέτρο, το κάλλος, η αρμονία του χάους (Orbo ab chao). Η αρχή και το τέλος της μορφοποιήσεως των όντων.
Η Ιερά Τετρακτύς- το κλειδί του Σύμπαντος-το φυλαγμένο μυστικό. Οι απόλυτες αλήθειες. Και ο φυσικός κόσμος; Η αντανάκλασή του, έσω, που είναι άπειρα πιο μεγάλος, πιο τέλειος, πιο αρμονικός, πιο έμμορφος. Με τα άρρητα και τα κρυφά για μας. Τους μη μυημένους.
«Εν αρχά πάντων» ψιθύρισε ο Φιλόλαος. Και οι μαθητές του άκουγαν τον Ένα, τον Δάσκαλο, στο κέντρο της άιθουσας με τις Μούσσες. Εις τους αιώνες των αιώνων.
«ΟΥ ΜΑ ΑΜΕΤΕΡΑ ΓΕΝΕΑ ΠΑΡΑΔΟΝΤΑ ΤΕΤΡΑΚΤΥΝ, ΠΑΓΑΝ ΑΕΝΑΟΝ ΦΥΣΕΩΣ ΡΙΖΩΜΑ Τ' ΕΧΟΥΣΑΝ»
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.