(μέρος πρώτο)
''Ο Avadhuta είπεΜόνο με τη χάρη του Θεού γεννιέται στους σοφούς η επιθυμία για τη γνώση της μη-δυαδικότητας που προστατεύει από το μεγάλο φόβο.-1
Πως θα μπορούσα να επικαλεσθώ αυτό που είναι χωρίς μορφή, αδιαίρετο, και αμετάβλητο, που γεμίζει όλο τον κόσμο καθώς επίσης και τον εαυτό και τον εαυτό του;-2
Το αποτελούμενο από τα πέντε στοιχεία σύμπαν είναι σαν την οπτασία του νερού στον αντικατοπτρισμό. Ω! Σε ποιόν θα μπορούσα να υποκλιθώ εγώ που είμαι ένας και αμόλυντος;-3
Τα πάντα είναι μόνο το Atman. Δεν υπάρχει διαίρεση και μη-διαίρεση. Είμαι γεμάτος κατάπληξη, πώς θα μπορούσα να πω ότι το Atman υπάρχει ή ότι δεν υπάρχει;-4
Αυτή είναι η ουσία όλης της διδασκαλίας της Vedanta καθώς και όλης της γνώσης και εμπειρίας. Εγώ είμαι το χωρίς μορφή Atman το οποίο από τη φύση του διαχέει τα πάντα.-5
Αυτό που είναι θεός, εαυτός του κάθε τι, αδιαίρετο σαν τον ουρανό, αγνό, και από τη φύση του αμόλυντο , αυτό χωρίς καμιά αμφιβολία είμαι εγώ.-6
Εγώ είμαι ακατάστρεπτος, απεριόριστος, η πραγματικότητα της καθαρής συνείδησης. Δεν γνωρίζω πως και σε ποιόν μπορούν να υπάρχουν χαρά και λύπη.-7
Για μένα δεν υπάρχει καλή ή κακή σκέψη. Για μένα δεν υπάρχει καλή ή κακή πράξη. Για μένα δεν υπάρχει καλή ή κακή ομιλία. Είμαι η αθάνατη γνώση, αγνός και πέρα από τις αισθήσεις.-8
Ο νους είναι σαν τον ουρανό. Ο νους βλέπει παντού. Ο νους υπερβαίνει το κάθε τι. Ο νους είναι τα πάντα. Αλλά ο νους δεν είναι η υπέρτατη αλήθεια.-9
Εγώ ο ένας είμαι όλα αυτά, πέρα από τον ουρανό και ατελεύτητος. Πως θα μπορούσα να δω το Atman σαν κάτι φανερό ή σαν κάτι κρυμμένο;-10
Πως είναι δυνατόν να μην καταλαβαίνεις ότι είσαι το απόλυτο ένα, το ακατάστρεπτο που είναι ίδιο παντού. Ω θεσπέσιε! Πως μπορείς εσύ που είσαι πάντα λαμπερός και αδιαίρετος να σκέφτεσαι για μέρα και νύχτα;-11
Γνώριζε πάντα το Atman που είναι ένα παντού και αδιαφοροποίητο. Εγώ είμαι ο διαλογιζόμενος και το υπέρτατο αντικείμενο του διαλογισμού. Πως μπορεί να διαιρεθεί το αδιαίρετο;-12
Ποτέ σου δεν γεννήθηκες, ποτέ σου δεν πέθανες, ποτέ σου δεν πέθανες, ποτέ δεν υπήρξε δικό σου σώμα. Οι γραφές διδάσκουν με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους την περίφημη αλήθεια-ότι τα πάντα είναιBrahman.-13
Εσύ είσαι αυτό που είναι μέσα και έξω, ο Siva που βρίσκεται παντού και πάντα. Γιατί πλανεμένος τρέχεις εδώ και εκεί σαν φάντασμα;-14
Ένωση και χωρισμός δεν υπάρχουν για μένα ούτε για σένα. Δεν υπάρχει 'εσύ', δεν υπάρχει 'εγώ', δεν υπάρχει ο κόσμος. Τα πάντα είναι μόνοAtman.-15
Αυτό που αποτελείται από τα πέντε αντικείμενα των αισθήσεων, όπως ο ήχος κ.τ.λ., δεν είσαι εσύ, ούτε ανήκει σε σένα. Εσύ είσαι μόνο η υπέρτατη πραγματικότητα. Γιατί λοιπόν υποφέρεις;-16
Η γέννηση και ο θάνατος, η σκλαβιά και η ελευθερία, το καλό και το μη-καλό, ανήκουν στον νου και όχι σε σένα. Ω παιδί! Γιατί κλαίς; Ούτε εσύ ούτε εγώ έχουμε όνομα και μορφή.-17
Αχ νου! Γιατί πλανεμένος τρέχεις σαν το φάντασμα; Δες το αδιαίρετο Atman, και έχοντας απαρνηθεί τα πάθη παράμεινε ευτυχής.-18
Εσύ είσαι η πραγματικότητα που είναι χωρίς μεταβολή, ακίνητη, μια, η ίδια η φύση της ελευθερίας. Εσύ είσαι χωρίς προσκόλληση και χωρίς αποστροφή. Γιατί λοιπόν υποφέρεις επιθυμώντας τα αντικείμενα των απολαύσεων;-19
Όλες οι γραφές διακηρύττουν ότι η πραγματικότητα είναι χωρίς ιδιότητες, αγνή και ακατάστρεπτη, ασώματη και ίση παντού. Γνώριζε με λοιπόν σαν αυτή, χωρίς αμφιβολία.-20
Γνώριζε ότι αυτό που έχει μορφή δεν είναι αληθινό και ότι αυτό που δεν έχει μορφή είναι αιώνιο. Αυτός που κατανοεί την αλήθεια αυτής της διδασκαλίας δεν ξαναγεννιέται.-21
Οι σοφοί λένε ότι η πραγματικότητα είναι μια και ομοιογενής. Ο νους που έχει απαρνηθεί όλα τα πάθη δεν γνωρίζει ούτε ένα ούτε πολλά.-22
Αν και τα πάντα είναι ένα, η ίδια η φύση της ελευθερίας, τότε πως μπορεί να υπάρχει Samadhi σ' αυτό που δεν είναι Atman; Πως μπορεί να υπάρχειSamadhi σ' αυτό που είναι Atman; Πως μπορεί να υπάρχει Samadhi σ' αυτό που είναι και δεν είναι;-23
Είσαι αγνή και ομοιογενής πραγματικότητα, ασώματος, αγέννητος και αθάνατος. Πως μπορεί λοιπόν εδώ να διερωτάσαι αν γνωρίζεις το Atman ή δεν το γνωρίζεις;-24
Με το 'εσύ είσαι αυτό' και τους άλλους αφορισμούς η φύση του Atman έχει διασαφηνισθεί. Με το 'δεν είναι αυτό, δεν είναι αυτό' οι γραφές διακηρύττουν ότι αυτό που αποτελείται από τα πέντε στοιχεία της ύλης δε είναι αληθινό.-25
Τα πάντα βρίσκονται μέσα στο Atman σου και είναι συνεχώς γεμάτα από τοAtman. Ούτε ο διαλογιζόμενος ούτε ο διαλογισμός ανήκουν σε σένα. Πως λοιπόν μπορεί ο νους να διαλογίζεται αδιάντροπα;-26
Πώς να μιλήσω για τον Siva που δεν τον γνωρίζω; Πώς να υμνήσω τον Sivaπου δεν τον γνωρίζω; Καθώς εγώ ο ίδιος είμαι ο Siva, η υπέρτατη πραγματικότητα, ομοιογενής και όμοιος με τον ουρανό.-27
Εγώ δεν είμαι στοιχείο της φύσης, αλλά η ομοιογενής πραγματικότητα που είναι πέρα από αιτία και προσδοκία. Είμαι ελεύθερος από τη διάκριση του συλλαμβανόμενου και του συλλαμβάνοντος. Πως λοιπόν μπορεί ο εαυτός να γίνει αντικείμενο γνώσης;-28
Κανένα αντικείμενο δεν είναι απεριόριστο. Κανένα αντικείμενο δεν είναι η πραγματικότητα. Η μοναδική φύση του Atman είναι η υπέρτατη πραγματικότητα που δεν είναι ούτε βίαια ούτε μη-βίαια.-29
Εσύ είσαι η αγνή ομοιογενής αλήθεια, χωρίς σώμα, αγέννητος και ακατάστρεπτος. Πως μπορεί να υπάρξει πλάνη σχετικά με το Atman και πάλι πως μπορώ να είμαι πλανεμένος;-30
Όπως μετά το σπάσιμο της στάμνας ο χώρος της ενώνεται με τον όλο χώρο χωρίς κανένα διαχωρισμό, κατά τον ίδιο τρόπο όταν ο νους έχει εξαγνισθεί ενώνεται με τον Siva και δεν αντιλαμβάνομαι κανένα διαχωρισμό.-31
Δεν υπάρχει στάμνα, ούτε χώρος της στάμνας, ούτε σώμα, ούτε ατομική ψυχή. Συνειδητοποίησε εκείνο το απόλυτο Brahman, που είναι ελεύθερο από το υποκείμενο και το αντικείμενο της γνώσης.-32
Το Atman είναι αμετάβλητο, σταθερό, το κάθε τι, παντού και πάντα. Τα πάντα είναι κενά και μη-κενά. Γνώριζέ με σαν αυτό, χωρίς καμιά αμφιβολία.-33
Δεν υπάρχουν ούτε οι Vedas, Ούτε οι κόσμοι, ούτε οι θεοί, ούτε οι θυσίες, ούτε οι κάστες, ούτε τα στάδια της ζωής, ούτε η οικογένεια, ούτε η καταγωγή, ούτε ο δρόμος του καπνού, ούτε ο δρόμος του φωτός. Υπάρχει μόνο μια υπέρτατη πραγματικότητα, το Brahman.-34
Αν είσαι ένας, ολοκληρωμένος και ελεύθερος από την αίσθηση εκείνου που διαπερνά και εκείνου που διαπερνάται, τότε πως μπορείς να σκέφτεσαι για το Atman σαν κάτι που μπορεί αν γίνει αντιληπτό από τις αισθήσεις ή σαν κάτι που είναι πέρα από αυτές;-35
Μερικοί άνθρωποι επιθυμούν την μη-δυαδικότητα, άλλοι πάλι επιθυμούν τη δυαδικότητα, αλλά κανένας τους δεν γνωρίζει την ομοιογενή πραγματικότητα που είναι ελεύθερη από δυαδικότητα και μη-δυαδικότητα.-36
Πως μπορούν να μιλούν για την πραγματικότητα που είναι χωρίς λευκό και τα άλλα χρώματα, που είναι χωρίς ήχο και άλλες ιδιότητες, που είναι πέρα από το νου και τον λόγο.-37
Όταν γίνει κατανοητό ότι όλος ο κόσμος είναι αναληθής και ότι το σώμα και όλα τα υπόλοιπα είναι όμοια με τον ουρανό, τότε μπορεί κανείς να γνωρίσει το Brahman, και δεν απομένει σ' αυτόν κανένα ίχνος δυαδικότητας.-38
Όταν αντιλαμβάνομαι το υπέρτατο σαν αδιαχώριστο από το φυσικό μου εαυτό και όμοιο με τον συνεχές χώρο, διερωτώμαι πως θα μπορούσε να υπάρχει διαλογιζόμενος και διαλογισμός;-39
Οτιδήποτε κάνω, οτιδήποτε τρώγω, οτιδήποτε θυσιάζω, και οτιδήποτε δίνω, καμία απολύτως από αυτές τις πράξεις δεν μου ανήκει. Είμαι αγνός, αγέννητος και ακατάστρεπτος-40
Γνώριζε ότι ολόκληρος ο κόσμος είναι χωρίς μορφή. Γνώριζε ότι ολόκληρος ο κόσμος είναι χωρίς μεταβολές. Γνώριζε ότι ολόκληρος ο κόσμος είναι εξαγνισμένο σώμα. Γνώριζε ότι ολόκληρος ο κόσμος είναι η μια μορφή τουSiva.-41
Τι άλλο θα μπορούσα να ξέρω πέρα από το ότι εσύ, χωρίς καμία αμφιβολία, είσαι η υπέρτατη πραγματικότητα. Πως θα μπορείς να σκέφτεσαι το Atman σαν κάτι που δεν μπορεί να γίνει γνωστό ή σαν κάτι που μπορεί να γίνει γνωστό από τον εαυτό του;-42
Παιδί μου! Πως μπορεί να υπάρχει άγνοια και απουσία άγνοιας; Δεν υπάρχει ούτε σκιά ούτε έλλειψη σκιάς. Ολόκληρος αυτός ο κόσμος είναι ένας, ακηλίδωτος και όμοιος με τον ουρανό-43
Είμαι χωρίς αρχή μέση και τέλος. Ποτέ μου δεν είμαι δέσμιος. Η σταθερή μου πεποίθηση είναι ότι είμαι από τη φύση μου αμόλυντος και αγνός.-44
Αρχίζοντας από το Mahat, ολόκληρος ο αυτός ο κόσμος δεν αντανακλάται σε μένα ούτε στο ελάχιστο. Αφού τα πάντα είναι μόνο Brahman πως μπορούν να υπάρχουν κάστες και στάδια ζωής;-45
Γνωρίζω ότι είμαι η πραγματικότητα που διέπει τα πάντα, που είναι παντού, συνεχής, αμετάβλητη και χωρίς κενότητα. Τα πέντε στοιχεία, αρχίζοντας από τον αιθέρα είναι κενά.-46
Το Atman δεν είναι ουδέτερου φύλου, ούτε άνδρας ούτε γυναίκα, ούτε γνώση ούτε φαντασίωση. Πως μπορείς λοιπόν να το συλλογίζεσαι σαν κάτι με ευδαιμονία ή χωρίς ευδαιμονία;-47
Το Atman δεν εξαγνίζεται με τα έξη στάδια της γιόγκα. Δεν εξιλεώνεται με την καταστροφή του νου, ούτε με τη διδασκαλία του guru. Είναι από τη φύση του η πραγματικότητα και η αγνότητα;-48
Το Atman δεν έχει σώμα φτιαγμένο από τα πέντε στοιχεία ούτε είναι χωρίς σώμα. Αφού τα πάντα είναι μόνο Atman πως μπορούν να υπάρχουν τα τρία της επίγνωσης και το Turiya;-49
Δεν είμαι ούτε δέσμιος, ούτε ελεύθερος, ούτε είμαι κάτι ξεχωριστό από τοBrahman. Δεν είμαι ούτε αυτός που δρα, ούτε αυτός που απολαμβάνει. Είμαι ελεύθερος από την αίσθηση αυτού που διαπερνά και αυτού που διαπερνάται.-50
Όπως το νερό που χύνεται σε νερό ενώνεται χωρίς κανένα διαχωρισμό, κατά τον ίδιο τρόπο αντιλαμβάνομαι το πνεύμα και την ύλη τελείως αδιαχώριστα.-51
Αν είναι γνωστό ότι δεν είσαι ποτέ δέσμιος και ελεύθερος, τότε πως μπορείς να σκέφτεσαι το Atman σαν κάτι που έχει μορφή ή σαν κάτι που δεν έχει;-52
Γνωρίζω την υπέρτατη μορφή σου που είναι άμεσα αντιληπτή και όμοια με τον ουρανό. Γνωρίζω επίσης την κατώτερη μορφή σου που είναι σαν το νερό του αντικατοπτρισμού.-53
Δεν έχω ούτε δάσκαλο, ούτε διδασκαλία, ούτε τίτλο, ούτε εργασία που θα πρέπει να εκτελώ. Γνώριζε ότι είμαι από τη φύση μου αγνός και ασώματος σαν τον ουρανό.-54
Είσαι τελείως αγνός, ασώματος, χωρίς νου και υπεράνω της Maya. Επομένως μην ντρέπεσαι να λες 'εγώ είμαι το Atman, η υπέρτατη πραγματικότητα.'-55
Ω νου! Γιατί κλαίς; Εσύ είσαι πράγματι το Atman. Συνειδητοποίησε τοAtman με τη βοήθεια του Atman. Παιδί μου, πιες το χωρίς περιορισμό ύψιστο νέκταρ της μη-δυαδικότητας.56
Δεν υπάρχει γνώση, δεν υπάρχει άγνοια, δεν υπάρχει συνδυασμός γνώσης και άγνοιας. Αυτός που διακατέχει πάντα αυτού του είδους τη γνώση είναι η ίδια η γνώση και τίποτα άλλο.-57
Δεν είμαι η γνώση, ούτε η λογική, ούτε το Samadhi της γιόγκα, ούτε ο χρόνος και ο χώρος, ούτε η διδασκαλία του Guru. Είμαι από τη φύση μου η υπέρτατη πραγματικότητα, αυθόρμητος και σταθερός, όμοιος με τον ουρανό.-58
Δεν έχω γεννηθεί και ούτε θα πεθάνω, ούτε μου ανήκουν οι πράξεις-καλές και κακές. Είμαι το αγνό και χωρίς ιδιότητες Brahman. Πως θα μπορούσε να υπάρχει δέσμευση και ελευθερία σε μένα;-59
Αν ο Θεός είναι πανταχού παρών, σταθερός, πλήρης και συνεχής, τότε δεν βλέπω κανένα διαχωρισμό. Πως θα μπορούσε αυτός να είναι εσωτερικός ή εξωτερικός;-60
Ολόκληρος ο κόσμος λάμπει αδιαίρετος και αδιάκοπα. Ω Maya! Εσύ είσαι η μεγάλη πλάνη, η φαντασίωση της δυαδικότητας και της μη-δυαδικότητας.-61
Πάντα(να σκέφτεσαι) δεν είναι αυτό, δεν είναι αυτό για ό,τι έχει μορφή και για ό,τι είναι άμορφο. Υπάρχει μόνο ο Siva που είναι ελεύθερος από διαφορές και μη-διαφορές.-62
Δεν έχεις ούτε μητέρα, ούτε πατέρα, ούτε συγγενή, ούτε σύζυγο, ούτε παιδί, ούτε φίλο, ούτε προσκείμενους σε σένα, ούτε μη-προσκείμενους σε σένα. Επομένως, πως θα μπορούσε να υπάρχει αυτή η αγωνία στον νου σου;-63
Στον νου σου δεν υπάρχει ούτε μέρα ούτε νύχτα, ούτε ανατολή ούτε δύση. Πως θα μπορούσαν οι σοφοί να φανταστούν κάποια ενσώματη κατάσταση του ασώματου;-64
Γνώριζε το ακατάστρεπτο Atman που δεν είναι ούτε διαιρεμένο ούτε αδιαίρετο, ούτε το όλο ούτε το μέρος, ούτε η χαρά ούτε η λύπη, ούτε και τίποτα άλλο.-65
Δεν είμαι αυτός που δρα ούτε αυτός που απολαμβάνει. Σε μένα δεν υπάρχουν πράξεις του παρελθόντος ή του παρόντος. Δεν είμαι ούτε ενσώματος ούτε ασώματος. Επομένως, πως θα μπορούσα να πω ότι αυτό είναι δικό μου ή ότι αυτό δεν είναι δικό μου;-66
Σε μένα δεν υπάρχουν πάθη ή άλλες αδυναμίες, ούτε σωματικοί ή άλλοι πόνοι. Γνώριζε ότι είμαι το Atman, ένας και απέραντος σαν τον ουρανό.-67
Φίλε νου, ποιο είναι το όφελος της πολλής ομιλίας; Φίλε νου, όλα αυτά είναι απλά εικασίες. Σου έχω διατυπώσει αυτό που είναι η ουσία, εσύ είσαι μόνο η πραγματικότητα, όμοια με τον ουρανό.-68
Μ οποιοδήποτε τρόπο και σε οποιοδήποτε τόπο πεθαίνουν οι γιόγκι, εκεί που συγχωνεύονται(στο άπειρο Brahman) όπως ο χώρος της στάμνας στον άπειρο χώρο.-69
Είτε πεθαίνει σε ιερό τόπο, είτε στο σπίτι κάποιου ανέγγιχτου, οι γιόγκι, ακόμη και αν έχει χάσει τη μνήμη του, αμέσως την ίδια ώρα που απελευθερώνεται από το σώμα γίνεται ένα με το απόλυτο.-70
Οι γιόγκι θεωρούν το καθήκον, τον πλούτο, την απόλαυση, την πνευματική ελευθερία, και όλα τα κινητά και ακίνητα, όπως ανθρώπους, δέντρα, κ.τ.λ., σαν το νερό του αντικατοπτρισμού.-71
Εγώ δεν είμαι αυτός που εκτελεί και απολαμβάνει τις πράξεις του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος. Αυτή είναι η ακλόνητη πεποίθησή μου.-72
Σε έρημους τόπους, εξαγνισμένους στην ουσία της σύνθεσης των πάντων, οAvadhuta ζει μόνος και ευτυχής. Έχοντας απαρνηθεί τον εγωισμό κινείται γυμνός και βλέπει τα πάντα μέσα στον απόλυτο Εαυτό.-73
Εκεί που δε υπάρχουν τα τρία στάδια της επίγνωσης, ούτε το τέταρτο(turiya), φθάνει κανείς στο απόλυτο Atman. Εκεί που δεν υπάρχει ηθική και μη-ηθική, πως μπορεί κανείς να είναι σκλαβωμένος ή ελεύθερος;-74
To Brahman δεν το επιτυγχάνει κανείς ούτε με τα mantra, ούτε με την ψαλμωδία της Tantra. Ο Avadhuta έχοντας εξαγνισθεί και συγχωνευθεί στην θεία ουσία έχει πει αυτή τη υπέρτατη αλήθεια.-75
Τα πάντα είναι κενά και συγχρόνως γεμάτα. Δεν υπάρχει ούτε αλήθεια ούτε μη-αλήθεια. Ο Avadhuta έχοντας πλήρη γνώση των γραφών έχει μιλήσει αυθόρμητα από την ίδια του την εμπειρία.-76''
advaitavedantagreece
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.