Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2017

Τι απέγινε τελικά το Άστρο της Βηθλεέμ;


Φωτογραφία του κομήτη Hyakutake στον έναστρο ουρανό του Λιβάνου, το έτος 1996.

Τι απέγινε τελικά το Άστρο της Βηθλεέμ;

Τα Χριστούγεννα πέρασαν, το Δωδεκαήμερο ακόμη παραμένει, αλλά το ερώτημα για το τι ήταν το Άστρο της Βηθλεέμ παραμένει κι αυτό αιωρούμενο!.. Διαβάστε μια εμπεριστατωμένη μελέτη σχετική με το Άστρο των Μάγων, που κάποιοι το δέχονται, άλλοι το αρνούνται και άλλοι δεν πιστεύουν πως ήταν ένα ουράνιο φαινόμενο, αλλά ένα θαύμα!..
ΓΙΑ το Άστρο της Βηθλεέμ έχουν γραφτεί χιλιάδες άρθρα. Χύθηκε πολύ μελάνη. Και ίσως χρειαστεί να ξαναχυθεί άλλη τόση στο ποτάμι των αμφιβολιών, των αμφισβητήσεων ή των διχογνωμιών.
Αξίζει, λοιπόν, τον κόπο να διαβάσουμε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του φυσικού επιστήμονος κ. Χαράλαμπου Κονταρίνη, αλιευμένο μέσα από το βιβλίο του: «Το Άστρο των Μάγων» το οποίο, αφού κάνει μια γενική ανασκόπηση για τις προφητείες των αρχαίων ή των βιβλικών προφητών για τον Ερχομό του Ιησού, λέει επί λέξει τα εξής:
«…Ας μη λησμονούμε πως την εποχή γεννήσεως του Ιησού πολλοί λαοί του τότε γνωστού κόσμου, ιδίως οι Εβραίοι, στέναζαν κάτω από τον ρωμαϊκό ζυγό13, που ήταν τυραννικός και ζούσαν σαν δούλοι. Ήταν η εποχή που οι άνθρωποι παρέμεναν στο βαθύ σκοτάδι της άγνοιας και δεισιδαιμονίας, στον βόρβορο της ακολασίας και της διαφθοράς. Ζούσαν σε τρομερή ηθική κατάπτωση, αφού τα έβλεπαν όλα πρόσκαιρα και ζητούσαν μόνο την απόλαυση της ζωής. Κανείς δεν ήθελε να κοπιάσει για κάτι καλό, αφού δεν ήξερε αν θα τιμηθεί γι' αυτό.
Ως πίστευαν τότε, το κέρδος και οι χαρές της στιγμής ήταν τα μόνα που άξιζαν. Ούτε οι θεοί, ούτε οι άνθρωποι μπορούσαν να εμποδίσουν κανένα σ' αυτόν τον ηθικό κατήφορο γιατί όλοι έβλεπαν πως τόσο οι ελάχιστοι ενάρετοι, όπως και αυτοί, όμοια πέθαναιν.
Ήταν η εποχή που η μαγεία, οι εξορκισμοί, οι δαίμονες, τα θαύματα, οι προφητείες, η μαντική και ιδίως η πίστη στην αστρολογία επηρέαζαν την ζωή όλων.
Σε τέτοιο χάος ζούσαν οι άνθρωποι, προ της εμφανίσεως του Ναζωραίου. Όμως υπήρχαν και ευσεβείς που πίστευαν στον σωτήρα Εκείνον που ερχόταν να τους λυτρώσει και θα προ-αγγελλόταν η άφιξη του με την εμφάνιση λαμπρού αστέρος.
Πολύ αργότερα, όταν οι πρώτοι Χριστιανοί πήγαν στις Ινδίες για την διάδοση του Χριστιανισμού, οι Ινδοί δεν παραξενεύτηκαν καθόλου όταν τους είπαν πως ο Θεός κατέβηκε στην Γη και έλαβε ανθρώπινη μορφή. Και αυτό γιατί και ο δικός τους Θεός, ο Κρίσνα, που η θρησκεία ίου είχε επικρατήσει αιώνες προ της γεννήσεως του Χριστού, παρουσίαζε αρκετές ομοιότητες με τον αναμενόμενο Μεσία των Εβραίων που ενσαρκώθηκε στο πρόσωπο του Ιησού. Σε ένα μάλιστα παλαιό θρησκευτικό ποίημα των Ινδών, το «Μπάρτα Χάστραμ», αναφέρεται πως: «Θα γεννηθεί ο Θεός από μία παρθένα... και θα γυρίσει στον κόσμο για να τον λυτρώσει από την αμαρτία».

Υπάρχει όμως η πληροφορία του Ματθαίου που είναι και αξιόπιστη και ιστορικώς παραδεκτή. Δεν επιδέχεται παρερμηνείες η αμφισβητήσεις.
Υποστηρίζεται βεβαίως ότι το κατά Ματθαίο Ευαγγέλιο γράφηκε αρχικά στα εβραϊκά και αποσκοπούσε να τονίσει ότι τα υπό των προφητών περί του αναμενόμενου Μεσσία αναφέρονται στο πρόσωπο του Ιησού. Η Αποκάλυψη πάλι χαρακτηρίζει ως αστέρες τους αγγέλους και τους επισκόπους των επτά εκκλησιών της Μ. Ασίας.

Πίνακας του 15ου αιώνα με θέμα το ταξίδι των Μάγων, ο οποίος εκτίθεται στο Μητροπολιτικό μουσείο της πόλης της Νέας Υόρκης.Το «άστρο» στον πίνακα αυτό προπορεύεται των Μάγων, οι οποίοι το ακολουθούν.
Αλλά και ο ίδιος ο Ιησούς αποκαλεί τον εαυτόν του αστέρα λέγοντας: «Εγώ ειμί ο αστήρ ο λαμπρός και ορθρινός». Και στα Απόκρυφα Ευαγγέλια, που φυσικά η Εκκλησία μας δεν αναγνωρίζει (14), γιατί παραποιήθηκαν, αναφέρεται μεν το κείμενο του Ευαγγελιστού Ματθαίου, αλλά προστίθενται λεπτομέρειες για το είδος του άστρου:
«Είδομεν αστέρα παμμεγέθη λάμψαντα εν τοις άστροις τούτοις και αμβλύναντα αυτούς ώστε τους αστέρας μη φαίνεσθαι...». Και πιο κάτω «έστη, δε, επί την κεφαλήν τού σπηλαίου» και έλαμπε συνεχώς «από εσπέρας μέχρι πρωίας». Τόσο λαμπρό ήταν που φαινόταν και την ήμερα ακόμη και «...ουκ ήδύνατο ήλιος αποκρύπτειν».
Ως προς τον Μαθταίον, εκτός από την ασάφεια του κειμένου του, του σχετικού με το Άστρο των Μάγων (15) αφήνει και ερωτήματα. Δηλαδή τόσο σ' αυτόν όσο και στα άλλα Ευαγγέλια, δεν αναφέρεται ο αριθμός των Μάγων (16). Συμπεραίνουμε πως ήταν τρεις από το δώρο του καθενός προς το Θείον Βρέφος (χρυσός, σμύρνα και λίβανος) (17).
Υπάρχει όμως και άλλο ερώτημα. Αγνοούμε από που ήλθαν οι Μάγοι. Κάθε λαός τους θέλει δικούς του, ενώ μας είναι άγνωστη η χώρα τους. Αν ξέραμε από που ξεκίνησαν και τι πορεία ακολούθησαν, θα είχαμε περισσότερα στοιχεία για την εμφάνιση και κίνηση του Άστρου της Βηθλεέμ.
Σχετική πάντως μαρτυρία έχουμε από χωρικούς της Περσίας που είπαν στον Μάρκο Πόλο, όταν περνούσε από την χώρα τους πηγαίνοντας στην Κίνα, πως οι Μάγοι ξεκίνησαν από το χωριό τους Σαβέχ και πως αυτό αποδεικνυόταν από αρχαία κείμενα με σφηνοειδή γραφή. Γραφή που χρησιμοποιούσαν 1.900 χρόνια προ της γεννήσεως του Ιησού, την εποχή του Χαμουραμπή!!
Ο Ιουστίνος αναφέρει πως οι Μάγοι ήταν Άραβες (18), ενώ ο Γρηγόριος μιλούσε περί Αστέρος των Μάγων και ο Ωριγένης για το ότι «καινούργιο άστρο φαινόταν στην Ανατολή».
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί, ως αναφέρει ο Ηρόδοτος, πως υπήρξε στην εποχή του (5ον αιώνα π.Χ.), τάξη η φυλή Μηδική από την οποία προέρχονταν ιερείς, μάντεις και μάγοι, ιδίως αστρολόγοι, που φυσικά είχαν μελετήσει τον αστρικό κόσμο και ιδίως τους πλανήτες και τις κινήσεις τους στον ουράνιο θόλο.
Στο θέμα των Μάγων λοιπόν που έχει σχέση με την εποχή γεννήσεως του Ιησού, καθώς και το Άστρο της Βηθλεέμ, υπήρξε μεγάλη ασυμφωνία οφειλομένη κυρίως στην αοριστία με την οποία αναφέρεται το γεγονός στην ευαγγελική περικοπή.
Υποστηρίχθηκε δηλαδή ότι η εμφάνιση του Άστρου της Βηθλεέμ δεν ήταν αξιοσημείωτο ουράνιο φαινόμενο αλλά «φαινόμενον με αλληγορικήν σημασίαν», πως δεν πρόκειται για πραγματικό άστρο «αλλά περί θείας και υπερφυσικής δυνάμεως, η οποία λαβούσα μορφήν αστέρος ωδήγησε τους Μάγους από της πατρίδος των μέχρι της Φάτνης. Κατ' άλλους επρόκειτο μάλλον περί αγγέλου, όστις συμβολικώς απεκλήθη από τους Μάγους αστήρ».
Οπωσδήποτε πάντως υπάρχουν πολλοί που υποστηρίζουν ότι πρόκειται για φυσικό ουράνιο φαινόμενο «ουδεμίαν επιδεχουμένου αμφισβήτησιν, αλλά αορίστως αναφερομένου υπό του Ευαγγελιστού και ώς εκ τούτου χρήζοντος της αναγκαίας επιστημονικής υποστηρίξεως» (19).
Πάντως είναι τόσες οι θρησκευτικές κυρίως πηγές που αναφέρουν το άστρο και τους Μάγους ώστε οι περιγραφές τους αντικρούονται μεταξύ τους. Ακριβώς γι' αυτό, επειδή αγνοούμε τον χρόνο εμφανίσεως ως και την φύση του άστρου, αδυνατούμε να καθορίσουμε την ακριβή ημερομηνία γεννήσεως του Ιησού.
Το περίεργο είναι πως ενώ το Άστρο της Βηθλεέμ περιγράφεται από πολλούς διάσημους κληρικούς, δεν έχουμε καμιά επιβεβαίωση για την θέση, την μορφή καθώς και την λαμπρότητα του από αστρονόμους ή και αστρολόγους ακόμη ούτε και από ιστορικούς που ζούσαν την εποχή εκείνη.
Έκλειψη Ηλίου, φαινόμενο που όχι μόνο μπορεί να προβλεφθεί με ακρίβεια μα και να μας δώσει σαφείς χρονολογίες για ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν στο μακρινό παρελθόν. Το ίδιο ισχύει και για τις σεληνιακές εκλείψεις.
Και μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση αυτό, γιατί σε πολλές χώρες περί την Ιουδαία, υπήρχαν εξαίρετοι αστρονόμοι που έκαναν αξιόλογες παρατηρήσεις, επειδή στην περιοχή αυτή, μέχρι της Περσίας, Αιγύπτου και Ελλάδος, ο ουρανός είναι διαυγής και όλα τα εξαιρετικά ουράνια φαινόμενα, εκλείψεις, κομήτες, νέα άστρα, δηλαδή νόβα και σουπερνόβα, γίνονταν αμέσως αντιληπτά και κατεγράφοντο. Έχουμε δε σχετικές περιγραφές από διάσημους αστρονόμους, ιδίως Έλληνες, αιώνες πριν και μετά την γέννηση του Χριστού.
Κανείς από αυτούς δεν αναφέρει πως παρατήρησε νέο - λαμπρό άστρο, ενώ έχουμε παρατηρήσεις από Κινέζους του 2470 π.Χ. καθώς και από Χαλδαίους, Αιγυπτίους και Έλληνες, από τους προϊστορικούς μάλιστα χρόνους. Αυτοί οι λαοί και ιδίως οι Κινέζοι, κρατούσαν σημειώσεις των παρατηρουμένων ουρανίων φαινομένων που ήταν πιο αξιόλογα και τους εντυπωσίαζαν.
Σπουδαίες, ακριβείς και ιστορικές παρατηρήσεις έχουμε από τους Έλληνες αστρονόμους και ιδίως από τον πατέρα της Αστρονομίας Ίππαρχο, που παρατήρησε νέο άστρο - νόβα και έκανε το πρώτο στον κόσμο ουράνιο χάρτη με 1.200 άστρα. Ακριβώς γι' αυτό ήταν εύκολη η παρατήρηση νέων άστρων, από το δεύτερο δηλαδή αιώνα π.Χ. και ιδίως από το 120 π.Χ. που ήταν περίοδος μελέτης του ουρανού από τον Ίππαρχο.
Επίσης έχουμε εξαιρετικές παρατηρήσεις και ιστορικές μελέτες και από τον αστρονόμο Κλαύδιο Πτολεμαίο, κατά τον Β' αιώνα μ.Χ.20.
Επειδή λοιπόν δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία για το Άστρο της Βηθλεέμ από εκκλησιαστικές η άλλες πηγές, ας προσπαθήσουμε να ερευνήσουμε το θέμα μας χρησιμοποιώντας μόνο αστρονομικά στοιχεία. Αυτό είναι εφικτό γιατί ότι συμβαίνει σε πολλά ουράνια σώματα, κίνηση Ηλίου, εκλείψεις αυτού, εκλείψεις Σελήνης, αλλαγή θέσεων πλανητών κ.λπ., επαναλαμβάνονται με απόλυτη ακρίβεια έτσι ώστε όχι μόνο να μπορούμε να καθορίσουμε χρονολογικώς γεγονότα στο παρελθόν, βάσει των αστρονομικών αυτών στοιχείων, μα και να προβλέψουμε μελλοντικές θέσεις ουρανίων σωμάτων, διαβάσεις περιοδικών κομητών, εκλείψεις κ.λ.π.
Βάσει λοιπόν των πολύτιμων αυτών μέσων που διαθέτουμε θα προσπαθήσουμε να διαπιστώσουμε, ανατρέχοντας στο παρελθόν, τι ήταν το άστρο της Βηθλεέμ, ποια ήταν η φύση του, ποιος ο χρόνος εμφανίσεως του καθώς και ποια η θέση του ώστε να γνωρίσουμε όχι μόνο τι άστρο ήταν αυτό μα και τον πραγματικό χρόνο γεννήσεως του Ιησού (…)».
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
13. Αν συγκρίνουμε τους Έλληνες με τους Ρωμαίους, κατά την αρχαιότητα, θα καταλήγαμε στο συμπέρασμα πως οι Έλληνες κατέκτησαν τον κόσμο με το πνεύμα τους, ενώ οι Ρωμαίοι με το ξίφος. Και ενώ οι Ρωμαίοι διψούσαν για δόξα και πλούτο, οι Έλληνες ζούσαν «με την πενία και την φιλοσοφία».
14. Η Εκκλησία μας θεωρεί 27 συνολικά ιερά βιβλία ως θεόπνευστα. Τα τέσσερα Ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης, την Παλαιά Διαθήκη καθώς και την ιερή παράδοση, που συνθέτουν όλη την χριστιανική Πίστη και Αλήθεια.
15.Οι Μάγοι, που γνώριζαν την θείαν φύσιν του γεννηθέντος βασιλέως, ξεκίνησαν, κατά τον ιερό Ιωάννη Χρυσόστομο από την Περσία. Είχαν τα ονόματα Βιθισαρεά, Μελχιώρ και Γκαθεσπά, που για πρώτη φορά, αναφέρονται από τον Μπέντα Βενεράβιλις (672-735). Όμως αργότερα τους δόθηκαν και άλλα ονόματα, Βαλτάσαρ, Μελχιώρ και Γκασπάρ.
16.Η λέξη «μάγος» θεωρείται ως Ιρανική (MAGUS) η Ασσυριακή (αν και ετυμολογείται και εκ του μέγας) και σήμαινε, τόσο για τους Μήδους όσο και τους ΙΙερσες, τον δάσκαλο και τον σοφό, ειδι
κως δε τον ιερατικό λειτουργό, τον μάντη και τον αστρολόγο.
17.Τα δώρα αυτά, ως δέχονται όλοι οι Εκκλησιαστικοί Συγγραφείς καθώς και οι αποκρυφολόγοι, είχαν τις εξής μυστικές και καθαρά εσωτερικές σημασίες. Ο χρυσός φανέρωνε την κοσμική βασιλεία του Ιησού, η σμύρνα τον θάνατο Του και ο λίβανος αποκάλυπτε την «Θείαν Φύσιν» του Ιησού καθώς και την λατρεία, της οποίας θα τύχαινε, μετά την εκ νεκρών Ανάσταση Του, ως Θεός.
18.Ο Κέπλερ υποστήριζε τον 17ον αιώνα πως οι Μάγοι ήταν Χαλδαίοι, από την χώρα δηλαδή που γεννήθηκε η αστρολογία, που γνώριζαν τις θέσεις των αστερισμών, ιδίως των Ζωδιακών, καθώς και τους κινούμενους πλανήτες μέσα στο πλέγμα των αστρικών ομάδων.
19.Ο Ωριγένης είναι ο πρώτος που προσπάθησε να εξηγήσει την εμφάνιση του άστρου με φυσικά αίτια. Πίστευε πως το άστρο που είδαν οι Μάγοι στην Ανατολή ήταν τεράστιος κομήτης.
20. Αναφέραμε κυρίως τους δυο μεγάλους αυτούς αστρονόμους μας όχι μόνο για το εξαίρετο έργο τους και την μεγάλη συμβολή τους στην ανάπτυξη της Αστρονομίας, που είναι δημιούργημα του Ελληνικού Πνεύματος, μα και γιατί έζησαν ένα - δυο αιώνες προ και μετά την γέννηση του Χριστού. *
----------
* ΠΗΓΗ: ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗ: «ΤΟ ΑΣΤΡΟ ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ», Δευτέρα Έκδοση, Αθήνα 1999.
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα