Η ψυχή, κατεβαίνοντας από τον Θεό στη σάρκα, εκδηλώνει τη συνειδητότητά της και τη ζωική δύναμή της μέσω επτά τσάκρα, ή κέντρων φωτός, στη σπονδυλική στήλη του ανθρώπου. (Αυτά είναι τα «επτά αστέρια» και οι «επτά εκκλησίες» για τις οποίες μίλησε ο Άγιος Ιωάννης στο πολύ λίγο κατανοημένο βιβλίο της Αποκάλυψης της Αγίας Γραφής.) Εγκλωβισμένες στη φυλακή του σώματος, η συνειδητότητα της ψυχής και η ζωική δύναμη ταυτίζονται με το σώμα και τους θνητούς περιορισμούς του. Ο επιστημονικός διαλογισμός αφυπνίζει τη συνειδητότητα της ψυχής στα επτά εγκεφαλονωτιαία κέντρα. Σε μια κατάσταση θεϊκής ενθύμησης των πάντων, η ψυχή συνειδητοποιεί διαισθητικά την αθάνατη φύση και προέλευσή της. Οι διάφορες προοδευτικές καταστάσεις της αφύπνισης της ψυχής συνοδεύονται από μια διαρκώς αυξανόμενη εσωτερική γαλήνη και χαρά.
Το Πνεύμα ως ψυχή κατήλθε μέσω των λεπτοφυών αστρικών εγκεφαλονωτιαίων κέντρων (τσάκρα, που επίσης λέγονται λωτοί, κέντρα, πάντμα, τροχοί, ή πλέγματα) στον εγκέφαλο και στα πλέγματα της σπονδυλικής στήλης και στο νευρικό σύστημα, στις αισθήσεις και στο υπόλοιπο σώμα, και εμπλέκεται εκεί ως η ψευδο-ψυχή ή εγώ. Στην ταυτισμένη με το σώμα κατάσταση το εγώ εμπλέκεται περαιτέρω με τον αντικειμενικό κόσμο. Το εγώ πρέπει να υποχρεωθεί να ανέβει μέσω του ίδιου μονοπατιού της σπονδυλικής στήλης μέχρι να συνειδητοποιήσει τον αληθινό Εαυτό του ως ψυχή και μέχρι να ενωθεί ξανά η ψυχή με το Πνεύμα. Η γιόγκα δηλώνει ότι αυτή η εγκεφαλονωτιαία οδός είναι η μία ευθεία λεωφόρος που όλα τα κατελθόντα στη γη θνητά όντα πρέπει να ακολουθήσουν για την τελική άνοδο προς την απελευθέρωση.
Τα επτά κέντρα είναι θεϊκά σχεδιασμένες έξοδοι ή «πόρτες-παγίδες» μέσα από τις οποίες η ψυχή κατήλθε στο σώμα και μέσα από τις οποίες πρέπει να ανέλθει ξανά με τη διαδικασία του διαλογισμού. Με επτά διαδοχικά βήματα, η ψυχή δραπετεύει και εισέρχεται στη Συμπαντική Συνειδητότητα. Στη συνειδητή ανοδική διέλευσή της μέσα από τα επτά ανοιγμένα ή «αφυπνισμένα» εγκεφαλονωτιαία κέντρα, η ψυχή διασχίζει τη λεωφόρο προς το Άπειρο, το αληθινό μονοπάτι από το οποίο η ψυχή πρέπει να ξαναπεράσει για να επανενωθεί με τον Θεό.
Τα τσάκρα είναι τα επτά απόκρυφα κέντρα ζωής και συνειδητότητας στη σπονδυλική στήλη και στον εγκέφαλο, τα οποία ζωογονούν το υλικό και το αστρικό σώμα του ανθρώπου. Αυτά τα κέντρα αναφέρονται ως τσάκρα («τροχοί») επειδή η συγκεντρωμένη ενέργεια στο καθένα απ’ αυτά μοιάζει με ένα κέντρο τροχού από το οποίο εκπέμπονται ακτίνες φωτός και ενέργειας. Τα τσάκρα ονομάζονται επίσης «λωτοί». Κάθε λωτός έχει ένα χαρακτηριστικό αριθμό από πέταλα ή ακτίνες. Τα «πέταλα» σημαίνουν ακτίνες ή δονήσεις που έχουν συντεθεί από πράνα (ζωική δύναμη). Αυτές οι δονήσεις, μόνες τους ή σε συνδυασμούς, και σε σύνδεση με τα πέντε στοιχεία (τάτβα, που είναι γη, νερό, φωτιά, αέρας, αιθέρας) και με άλλες θεμελιώδεις αρχές της φύσης, είναι υπεύθυνες για τις διάφορες δραστηριότητες ψυχολογίας και φυσιολογίας στο υλικό και στο αστρικό σώμα του ανθρώπου.
Με ανοδική σειρά, αυτά τα τσάκρα είναι
1) το μουλαντάρα (του κόκκυγα, στη βάση της σπονδυλικής στήλης),
2) το σβαντιστάνα (του ιερού οστού, πέντε εκατοστά πάνω από το μουλαντάρα),
3) το μανιπούρα (το οσφυϊκό, απέναντι από τον αφαλό),
4) το αναχάτα (το ραχιαίο, απέναντι από την καρδιά),
5) το βισούντα (το αυχενικό, στη βάση του λαιμού),
6) το άτζνα (παραδοσιακά τοποθετημένο ανάμεσα στα φρύδια, στην πραγματικότητα, άμεσα συνδεδεμένο με τον προμήκη μυελό μέσω πολικότητας, και
7) το σαχασράρα (στο ανώτατο μέρος του εγκεφάλου).
1) το μουλαντάρα (του κόκκυγα, στη βάση της σπονδυλικής στήλης),
2) το σβαντιστάνα (του ιερού οστού, πέντε εκατοστά πάνω από το μουλαντάρα),
3) το μανιπούρα (το οσφυϊκό, απέναντι από τον αφαλό),
4) το αναχάτα (το ραχιαίο, απέναντι από την καρδιά),
5) το βισούντα (το αυχενικό, στη βάση του λαιμού),
6) το άτζνα (παραδοσιακά τοποθετημένο ανάμεσα στα φρύδια, στην πραγματικότητα, άμεσα συνδεδεμένο με τον προμήκη μυελό μέσω πολικότητας, και
7) το σαχασράρα (στο ανώτατο μέρος του εγκεφάλου).
Οι πραγματείες της Γιόγκα γενικά θεωρούν ως τσάκρα μόνο τα έξι κατώτερα κέντρα, αναφερόμενες στο σαχασράρα ξεχωριστά ως ένα έβδομο κέντρο. Εντούτοις, και τα επτά κέντρα συχνά αναφέρονται ως λωτοί, με τα πέταλά τους ανοικτά ή στραμμένα προς τα πάνω, σε πνευματική αφύπνιση, καθώς η ζωή και η συνειδητότητα διασχίζουν ανοδικά τη σπονδυλική στήλη. Το έβδομο κέντρο, «ο χιλιοπέταλος λωτός» στον εγκέφαλο, είναι ο θρόνος της Άπειρης Συνειδητότητας. Στην κατάσταση της θείας φώτισης ο γιόγκι λέγεται ότι αντιλαμβάνεται τον Θεό τον Δημιουργό. Η «στάση του λωτού» ονομάζεται έτσι γιατί σ’ αυτήν την παραδοσιακή στάση ο γιόγκι βλέπει τους πολύχρωμους λωτούς (πάντμα) των εγκεφαλονωτιαίων κέντρων.
– Παραμαχάνσα Γιογκανάντα
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.