ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ" ΤΗΣ ΑΛΙΚΗΣ ΜΠΕΙΛΗ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ
Η Έννοια του Άθλου
Παρά την αρχική μερική αποτυχία ο Ηρακλής έκανε μια αρχή.
Σύμφωνα με τον παγκόσμιο νόμο άρχισε το έργο του στο νοητικό πεδίο.
Στην πραγματοποίηση του δημιουργικού σχεδίου, η σκέψη – παρόρμησηακολουθείται από την επιθυμία.
Την κατάσταση αυτή συνείδησης, που αποκαλούμε νοητική, την ακολουθεί μια κατάσταση ευαισθησίας και ο δεύτερος αυτός άθλος ασχολείται με
– τον κόσμο της επιθυμίας και
– τη δύναμη της επιθυμίας.
Είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες άθλους και μας περιγράφεται με πολλές λεπτομέρειες.
Μερικές από τις περιγραφές που δόθηκαν για τις διάφορες δοκιμασίες στις οποίες υποβλήθηκε ο Ηρακλής είναι
– εξαιρετικά αδρές και
– περιγραφικά σύντομες,
αλλά οι δοκιμασίες
– στον Ταύρο
– τους Διδύμους
– το Σκορπιό και
– τους Ιχθείς
αναφέρονται πολύ εκτενώς.
– Είναι δραστικές στην εφαρμογή τους και
– δοκιμάζουν κάθε τμήμα της φύσης του ζηλωτή.
Το κλειδί στον άθλο του Ταύρου είναι η ορθή κατανόηση του Νόμου της Έλξης.
Είναι ο Νόμος που
– διέπει τη
– μαγνητική δύναμη και
– αρχή της συνοχής
που δομεί τις μορφές
μέσω των οποίων εκδηλώνεται
– ο Θεός ή
– η ψυχή
– δημιουργεί τη σταθερότητα που δείχνει την αντίσταση της μορφής σ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου της ύπαρξής της και
– αφορά στην αλληλοσχέτιση μεταξύ
– εκείνου που δομεί τη μορφή και της ίδιας της μορφής
– των δύο πόλων, θετικού και αρνητικού
– πνεύματος και ύλης
– Εαυτού και μη-Εαυτού
– αρσενικού και θηλυκού και
έτσι μεταξύ των αντιθέτων.
Τέσσερις Συμβολικές Λέξεις
Βλέπουμε ότι η δοκιμασία αυτή αφορά κυρίως στο πρόβλημα του σεξ.
Υπάρχουν στην Αγγλική γλώσσα τέσσερις λέξεις που είναι ιδεογραφικές καισυμβολικές.
Αποτελούνται από τρία γράμματα και είναι οι εξής:
– Θεός (God)
– Φύλο (Sex)
– Νόμος (Law) και
– Αμαρτία (Sin).
Στις τέσσερις αυτές λέξεις εκφράζεται το σύνολο όσων υπάρχουν.
Θεός, το
– άθροισμα όλων των μορφών
– σύνολο όλων των καταστάσεων της
– συνείδησης και
– ενεργοποιού Ζωής.
Σεξ, η
– ίδια η ζωή στη λειτουργία της
– ελκύοντας πνεύμα και ύλη και
– εδραιώνοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ
– αντικειμενικού και υποκειμενικού
– εξωτερικού και εσωτερικού
– επιθυμία
– έλξη
– ενστικτώδης ώθηση για δημιουργία
– έλξη της ψυχής
– παρόρμηση για τη Θεότητα
– επιθυμία του αρσενικού για το θηλυκό
το δέλεαρ της ύλης για το πνεύμα: όλες αυτές οι φράσεις μπορούν να συσσωρευτούν για να εκφράσουν μερικές από τις δραστηριότητες του Σεξ στις ποικίλες σχέσεις του.
Νόμος,
– η παρακινούμενη από τη σκέψη ανταπόκριση του Θεού στη μορφή
– οι θεσπισμένες συνήθειες από την άχρονη αλληλεπίδραση των πολικώναντιθέτων που έχουν αναγνωριστεί από την ανθρωπότητα σαν αναπόφευκτοι νόμοι της φύσης
– η επιβολή της Θέλησης του Θεού και
– η εντύπωση αυτής της Θέλησης πάνω στη μορφή και
– η αναγνώρισή Της από τον άνθρωπο.
Αμαρτία,
σύμφωνα με το νόημά της σημαίνει
“ο ένας που υπάρχει”,
– ανταρσία της μονάδας εναντίον της ολότητας
– η ατομικότητα εναντίον της ομάδας,
– η ιδιοτέλεια εναντίον του γενικού συμφέροντος.
Αυτή είναι η ιστορία του σύμπαντος, που γράφεται για μας με τις τέσσεριςαυτές λέξεις
– Θεός, το Όλο
– Σεξ, η έλξη μεταξύ των μερών μέσα σ’ αυτό το Όλο
– Νόμος, η συνήθεια του Όλου και
– Αμαρτία, η εξέγερση της μονάδας μέσα στο Όλο.
Το διήγημα του Άθλου
Ο Μίνωας, βασιλιάς της Κρήτης, είχε έναν ιερό ταύρο που τον φύλαγε στο νησί της Κρήτης.
Ο Ευρυσθέας ζήτησε τον Ηρακλή και του είπε ότι πρέπει να συλλάβει τονταύρο και να τον φέρει από το νησί στην ενδοχώρα.
Καμιά οδηγία δε δόθηκε για το πώς θα το κατόρθωνε, το μόνο που ήξερε ο Ηρακλής ήταν ότι
– ο ταύρος ήταν ιερός
– γεννήθηκε από τη θάλασσα και
– το πεπρωμένο του ήταν να προσφερθεί θυσία στο Μίνωα.
Έτσι ο Ηρακλής ταξίδεψε στην Κρήτη κι έψαξε όλο το νησί, καταδιώκονταςτον ταύρο από τόπο σε τόπο ωσότου τον έπιασε.
Έπειτα, λέγεται,
– καβαλίκεψε τον ταύρο σαν άλογο
– διέσχισε το νησί και
– μέσα από τα νερά που χώριζαν την Κρήτη από τη στεριά, τον έφερε στην πόλη των Κυκλώπων.
Οι Κύκλωπες ήταν παράξενα όντα για τα οποία λέγεται ότι είχαν ένα μόνο μάτι στη μέση του μετώπου.
Κυβερνώνταν από τρεις εξέχουσες μορφές των οποίων τα ονόματα ήταν
– Βρόντος που σημαίνει βροντή
– Στέρωπις που σημαίνει αστραπή και
– Άργος που σημαίνει στροβιλιζόμενη ενέργεια.
Όταν ο Ηρακλής έφτασε με τον ταύρο στις πύλες της πόλης, συναντήθηκε με τους τρεις Κύκλωπες οι οποίοι παρέλαβαν τον ιερό ταύρο και ανέλαβαν τη φροντίδα του. Έτσι τελείωσε ο δεύτερος άθλος.
το δεύτερο ζωδιακό σημείο: Ο Ταύρος
Ο Ταύρος είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες αστερισμούς του Ζωδιακού, ειδικά αυτή την εποχή.
Είναι ο Σταθερός Σταυρόςτων ουρανών, ο Σταυρός του Μαθητή και
το ακόλουθο απόσπασμα έχει ενδιαφέρον σχετικά μ’ αυτό:
“Μυστικιστικά, λέγεται ότι ‘οι ουρανοί είναι ο Ναός και η αιώνια συνείδηση του Θεού.
Βωμός του είναι ο Ήλιος του οποίου οι τέσσερις βραχίονες ή ακτίνεςαπεικονίζουν τις τέσσερις γωνίες του θεμελιώδη σταυρού του σύμπαντος’, οι οποίες έχουν γίνει τα τέσσερα σταθερά σημεία του Ζωδιακού και όπως τα τέσσερα πανίσχυρα ιερά σημεία των Ζώων είναι και κοσμικά και πνευματικά, αντιπροσωπεύουν τα βασικά στοιχεία, που μοιάζουν στα ανθρώπινα στοιχεία μας.
– Το σημείο του Λέοντος αντιπροσωπεύει το Πυρ ή Πνεύμα.
– Το σημείο του Ταύρου αντιπροσωπεύει τη Γη ή το Σώμα.
– Το σημείο του Υδροχόου αντιπροσωπεύει τον Αέρα ή το Νου.
– Το σημείο του Σκορπιού αντιπροσωπεύει το Ύδωρ που μοιάζει με την ψυχή.
Ο Λέων είναι η δύναμη της κατώτερης φύσης και ο όφις της δύναμης υπερισχύει, αν διευθυνθεί προς τα πάνω.
Ο Ταύρος είναι πάντα το σύμβολο της δημιουργικής δύναμης.
Ο Υδροχόος, ο άνθρωπος, είναι ο κομιστής Φωτός ή Φωτοδότης.
Ο Σκορπιός μετουσιώνεται συχνά στον Αετό… που υψώνεται συγχρόνως με το Σκορπιό. Στο Συμβολισμό είναι στενά συνδεδεμένα.
Ο Σκορπιός είναι ‘το Τέρας του Σκότους’ που κεντρίζει μέχρι θανάτου και όμωςδιατηρεί και αναπαράγει, συμβολίζοντας όχι μόνο τη γέννηση αλλά και την αναγέννηση.
Τελευταίος είναι ο Αετός, το πουλί του Ήλιου, που κατάκτησε τη σκοτεινήπλευρά του Σκορπιού (τον αντίπαλο που μπορεί να σύρει τον άνθρωπο πιο κάτω από τα ζώα),
που, όταν, όμως μετουσιωθεί είναι ο Αετός του Φωτός, που μπορεί να υψωθεί πάνω και από τους Θεούς.”
(Ε.Β. Στράιτον, Το Ουράνιο Πλοίο του Βορρά, Τόμ. I.)
Ο “οφθαλμός του ταύρου” στον Ταύρο, ο λαμπρός σταθερός αστέρας Αλντεμπαράν, είναι ένας από τους λόγους που ο αστερισμός αυτός θεωρείται ότι δίνει φώτιση.
Στις αρχαίες μέρες ονομαζόταν ο οδηγός αστέρας των ουρανών και ο Ταύρος συνδεόταν πάντα με το φως και γι’ αυτό συνδέθηκε με το Χριστό που ανακηρύχθηκε το Φως του Κόσμου.
– Φως
– φώτιση και
– ήχος σαν έκφραση της δημιουργικής δύναμης
αυτές είναι οι τρεις βασικές ιδέες που συνδέονται μ’ αυτό τον αστερισμό.
Ο “ερμηνευτής της Θείας Φωνής”, όπως ονομαζόταν ο Ταύρος στην αρχαία Αίγυπτο, μπορεί να παραφρασθεί στη Χριστιανική ορολογία και να ονομασθεί “ο Λόγος σαρξ εγένετο”.
Είναι μια ενδιαφέρουσα φωτεινή πλευρά στη δύναμη των εκφράσεων του Ζωδιακού, να αναλογισθούμε ότι ο πρυμναίος φανός ανάγεται στον οφθαλμό του Ταύρου και ότι η βούλα του ποντίφηκα ή οι παπικές εξαγγελίες θεωρούνται σαν διερμηνείς της Φωνής του Θεού και που είναι σήμερα ένας όρος σε κοινή χρήση.
Θα μπορούσε σωστά να τεθεί εδώ το ερώτημα, με ποιο τρόπο ο Ταύρος γίνεται κομιστής της φώτισης;
Λέγεται ότι σ’ αυτό το σημείο η Σελήνη εκθειάζεται και η Αφροδίτη είναι ο Κυβερνήτης.
Η Σελήνη θεωρήθηκε πάντοτε από τη σκοπιά των εσωτεριστών και μεταξύ των πρωτόγονων αγροτικών λαών σαν η όψη της μορφής – δομής.
Η Σελήνη είναι επομένως το σύμβολο της ύλης κσι αυτό το βλέπουμε σε πολλές εκκλησίες μας, όπου συνδέεται στενά με την Παρθένο Μαρία.
Η Τελείωση του έργου που αναλήφθηκε στον Ταύρο και το αποτέλεσμα της Ταυρικής επίδρασης είναι
– ο δοξασμός της ύλης και
– η επακόλουθη φώτιση δια μέσου αυτής.
Ό,τι εμποδίζει προς το παρόν
– τη δόξα που είναι η ψυχή και
– την ακτινοβολία που πηγάζει από το Θεό,
μέσα στη μορφή, να λάμψει στην πλήρη ισχύ της, είναι η ύλη ή μορφική όψη.
Όταν αυτή
– καθαγιασθεί
– εξαγνισθεί και
– πνευματοποιηθεί,
τότε
– η δόξα και
– το φως
μπορούν πραγματικά να διαλάμψουν και
η σεληνιακή όψη μπορεί, κατ’ ακολουθία, να ανυψωθεί στον Ταύρο.
Αυτό γίνεται με την επιρροή της Αφροδίτης, του συμβόλου
– της γήινης και της ουράνιας αγάπης
– της πνευματικής έφεσης και
– του σαρκικού πόθου,
γι’ αυτό ο κατάλληλος Κυβερνήτης στο ζωδιακό αυτό σημείο είναι η Αφροδίτη.
Πάνω από κάθε άλλο, η αγάπη είναι, ο δημιουργός
– του κάλλους
– του ρυθμού και
– της ενότητας.
Ο ταύρος μαζί με την αγελάδα αντιπροσωπεύουν τη δημιουργία και έτσι
ο Ταύρος και η Αφροδίτη συνδέονται στενά.
Τα παρακάτω έχουν ενδιαφέρον:
“Ο Ταύρος ή η Αγελάδα είναι το σύμβολο αυτού του ζωδίου και στον ουράνιο χάρτη παρατηρούμε ότι η μικρή ομάδα άστρων που ονομάζονται Πλειάδες, παρίστανται ακριβώς στη ράχη του Ταύρου.
Στα Αιγυπτιακά γλυπτά ή ζωγραφιές οι Πλειάδες εικονίζονται μερικές φορές με τη μορφή περιστεράς με ανοιχτά φτερά πάνω από τη σέλα του Ταύρου.
Όπως θυμόμαστε, το Περιστέρι είναι το ιερό πτηνό της Αφροδίτης και καθώς οι Πλειάδες αποτελούν μέρος του αστερισμού του Ταύρου και όπως θα δούμε, είναι περισσότερο Ταυρικής φύσης, αν τούτο είναι δυνατό, και από αυτόν τον ίδιο τον Ταύρο, η περιστερά γίνεται ένα ιδιαίτερα κατάλληλο σύμβολο γι’ αυτή τη μικρή ομάδα των άστρων.”
(Ουώλτερ Χ. Σάμπσον, Ζωδιακός: Η Επιτομή της Ζωής, σελ. 24.)
Οι τρεις αστερισμοί που συνδέονται μ’ αυτό το ζωδιακό σημείο είναι
– ο Ωρίων
– ο Ηριδανός και
– ο Ηνίοχος.
Η φύση του έργου στον Ταύρο μας δίνεται στις τρεις ουράνιες εικόνες που παρουσιάζουν.
Το αρχαίο όνομα του Ωρίωνα ήταν “οι Τρεις Βασιλείς”, επειδή στη Ζώνη του Ωρίωνα βρίσκονται τρία όμορφα άστρα.
Οι Τρεις Βασιλείς εκπροσωπούν τις τρεις Θείες όψεις:
– τη Θέλησης
– την Αγάπη και
– τη Νοημοσύνης
και γι’ αυτό ο Ωρίων συμβολίζει το Πνεύμα.
Καθώς στρεφόμαστε συνεχώς γύρω από το Ζωδιακό, βρίσκουμε να εμφανίζεται αυτό που μπορεί να ονομασθεί “το πνευματικό πρωτότυπο” του Ηρακλή, ο Περσέας, ο Ερχόμενος Πρίγκιπας, που σκότωσε τη Μέδουσα, σύμβολο της μεγάλης πλάνης. Βρίσκεταιστον Κριό.
Ο Ωρίων, του οποίου το όνομα σημαίνει “Φως”, βρίσκεται στον Ταύρο.
Στο Σκορπιό εμφανίζεται ο ίδιος ο Ηρακλής, θριαμβευτής και νικητής.
Έπειτα έχουμε τον Τοξότη, τον έφιππο τοξότη, που πηγαίνει κατευθείαν στον τελικό στόχο του.
Στους Ιχθείς βρίσκουμε το Βασιλιά.
Όσο πιο βαθειά μελετούμε αυτό το ουράνιο εικονογραφημένο βιβλίο τόσο περισσότερο αντιλαμβανόμαστε ότι μπροστά μας διατηρείται πάντα
– το σύμβολο της Θειότητάς μας
– το σύμβολο της ψυχής σε ενσάρκωση και
– η ιστορία της ύλης καθώς εξαγνίζεται και δοξάζεται, δια μέσου του επίμοχθου έργου της ψυχής.
Ο δεύτερος αστερισμός που συνδέεται μ’ αυτό το ζώδιο είναι ένας απέραντος ποταμός αστέρων που κυλά κάτω από τα πόδια του Ωρίωνα.
Ονομάζεται Ηριδανός ή ο “Ποταμός του Κριτή” και είναι σύμβολο του ποταμού της Ζωής που μεταφέρει ψυχές στην ενσάρκωση, όπου μαθαίνουν την έννοια των λόγων “ό γαρ εάν σπείρη άνθρωπος, τούτο και θερίσει” και όπου αντιλαμβάνονται το τεράστιο έργο της πραγμάτωσης της σωτηρίας τους.
Όπως ακριβώς ο Ωρίων συμβολίζει την όψη – πνεύμα, έτσι και ο Ηριδανόςαφορά στην όψη της λήψης μορφής και κρατά μπροστά μας τη σκέψη της ενσάρκωσης, ενώ ο τρίτος αστερισμός, ο Ηνίοχος, είναι ο αρματηλάτης που μας οδηγεί σε νέους τόπους, συμβολίζοντας έτσι την ψυχή.
Από το απόσπασμα αυτό και από πολλά άλλα που μπορούν να αναφερθούν, είναι φανερό πόσο στενά συνδέεται με το σεξ, στην κατώτερη και την ανώτερη όψη του, ο ενδιαφέρων αυτός αστερισμός του Ταύρου.
Γι’ αυτό σε μερικά βιβλία καλείται “το Ζωδιακό σημείο της γέννησης” τόσο της γήινης όσο και της ουράνιας.
Είδαμε ότι η δύναμη του ζωδίου του Ταύρου είναι εκείνη της έλξης ή της συνένωσης.
Ασκεί μια σταθερή και συνεχή έλξη και έλκει με συμβολική και αστρονομικήέννοια.
Είδαμε, ότι στο ζώδιο αυτό βρίσκονται οι Πλειάδες, μεταξύ αυτών η Αλκυόνη, που ονομάζεται ο κεντρικός ήλιος του σύμπαντός μας και γύρω της περιστρέφεται ο ήλιος μας με τους συνοδευτικούς πλανήτες του.
Τα λόγια του Ιώβ όταν είπε: “Μπορείς να περιορίσεις τη γλυκιά επιρροή των Πλειάδων ή να χαλαρώσεις τα δεσμά του Ωρίωνα;” το κάνουν σαφές.
Οι Πλειάδες είναι το σύμβολο της ψυχής, γύρω από την οποία περιστρέφεται ο τροχός της ζωής.
Έχει ενδιαφέρον ν’ ανακαλύψουμε πάλι στον Ταύρο την τριαδικότητα που επαναλαμβάνεται σταθερά στην αστρονομική γνώση και τη μυθολογία.
Ο Ταύρος εκπροσωπεί τη μορφή και την ελκτική ώθηση της ύλης.
Οι Πλειάδες εκπροσωπούν την ψυχή και τον απέραντο επαναλαμβανόμενο κύκλο της εμπειρίας.
Μεταξύ των επτά Πλειάδων, η Χαμένη Πλειάδα (γιατί μόνο έξι είναι ορατές), σύμβολο της συσκότισης του πνεύματος κατά το χρόνο που η ψυχή, δια μέσου της επιθυμίας, προσλαμβάνει σώμα.
Έτσι, η ιδέα της σχέσης του Εαυτού και του μη-Εαυτού για να επέλθει η έσχατη αποκάλυψη του πνεύματος, υπόκειται
– σ’ όλη τη μυθολογική διδασκαλία
– τις γραφές και
– τα σύμβολα όλων των εποχών και
έτσι έχουμε επίσης την ανάδυση της ιδέας της μεγάλης πλάνης και της θυμικής αυταπάτης.
Το Πνεύμα ή ο Θεός “απωλέσθη” ή συγκαλύφθηκε και εξαφανίστηκε
– στην ελκτικότητα της εξωτερικής μορφής και
– στη θυμική αυταπάτη που προσελκύει η ψυχή γύρω της.
Πρέπει εδώ να θυμηθούμε ότι το αντίθετο σημείο του Ταύρου είναι ο Σκορπιόςκαι ότι τα δύο αυτά ζωδιακά σημεία αποτελούν το πεδίο μιας τεράστιας προσπάθειας εκ μέρους του Ηρακλή, γιατί
– στο ένα παλεύει με το πρόβλημα του σεξ και
– στο άλλο υπερνικά τη μεγάλη πλάνη.
Ο πρώτος άθλος του Ηρακλή - Τα άλογα του Διομήδη
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.