ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (αἰσθάνομαι < (βλέπω, παρατηρώ)
Ετυμολογία:
αίσθηση < αρχαία ελληνική αἴσθησις < αἰσθάνομαι < (βλέπω, παρατηρώ)
Μια ανάλυση σε βάθος..
Ερμής Τρισμέγιστος
Το αισθητικό μέρος της ψυχής είναι θνητό ενώ το λογικό είναι αθάνατο.
Το αισθητικό μέρος της ψυχής είναι θνητό ενώ το λογικό είναι αθάνατο.
(λογική είναι οι δυνάμεις με "σώμα" του πυρός την ψυχή)
(λογική είναι οι δυνάμεις με σώμα θνητό από σάρκα).
Ότι πάσχει αισθάνεται και ότι αισθάνεται πάσχει.(Το θνητό σώμα της σάρκας)
Η αίσθηση δε σημαίνει τίποτε άλλο παρά το κακό η το καλό που μπαίνει στο σώμα η φεύγει από αυτό.
(ενέργειες διπολικές που εισέρχονται στο θνητό σώμα και το σώμα τις κάνει αισθήσεις).
Αλλά, στα αθάνατα σώματα, ούτε μπαίνει ούτε φεύγει κάτι,
Αλλά, στα αθάνατα σώματα, ούτε μπαίνει ούτε φεύγει κάτι,
και γι αυτό σε εκείνα τα σώματα δε δημιουργείται αίσθηση.
(δεν δημιουργούνται διπολικές αισθήσεις "λύπη-χαρά").
σημ.
σημ.
όλα γύρω μας, που μας περιβάλλουν, είναι ενέργεια, ή μάλλον πολλές ενέργειες με πολλές ιδιότητες, ενέργειες καθολικές.
Το θνητό σώμα της σάρκας περιβάλλεται στον χώρο που ζει και κινείται (ατμόσφαιρα του πλανήτη) από καθολικές ενέργειες, δέχεται όλες αυτές τις διπολικές καθολικές ενέργειες στο σώμα του, και τις σωματοποιεί σε αισθήσεις του σώματος, και εκδηλώνει τις ενέργειες ως αισθήσεις όπου κάθε τι έχει και το αντίθετο του. (λύπη-χαρά).
Το αθάνατο σώμα της ψυχής (σώμα του πυρός), αποτελείται από τέλειες ενέργειες, (ειδικές ενέργειες) οι οποίες από μεγάλο έρωτα γι'αυτήν ενώθηκαν μαζί της και την περιβάλλουν, (σώμα του πυρός), και η ψυχή κινείται με το σώμα του πυρός μέσα στο σύμπαν στον δικό της νοητό κόσμο.
ψυχή είναι η νοητή ουσία (Αρμονία-δυνάμεις), με τις δικές της τέλειες αισθήσεις.
Και δεν μπαίνουν μέσα στο σώμα της ψυχής (σώμα του πυρός) οι καθολικές ενέργειες, (δίπολο λύπη-χαρά) μα ούτε και βγαίνουν οι δυνάμεις.
Η ψυχή έχει τις δικές της τέλειες αισθήσεις μόνον (δυνάμεις-Αρμονία), και σε τέλειο σώμα εκδηλώνονται.
Στα έμψυχα όντα υπάρχουν και δύο άλλες ενέργειες που συνοδεύουν τις αισθήσεις και τα πάθη, δηλαδή τη λύπη και τη χαρά.
(το δίπολο, όπου έχει δύο άκρα σε ταλάντωση, όπου κάθετι έχει το αντίθετο του).
Χωρίς αυτές, (λύπη-χαρά = δίπολο) όν έμψυχο και μάλιστα λογικό θα ήταν αδύνατο να αισθάνεται. Γι'αυτό λέω ότι αυτές είναι είδη των παθών που κυριαρχούν κυρίως στα λογικά όντα.
(οι μεν ενέργειες ενεργούν οι δε αισθήσεις φανερώνουν τις ενέργειες).
Αυτές δε, καθώς είναι σωματικές, ανακινούνται από το άλογο μέρος της ψυχής και για αυτό, και για τις δύο λέω ότι φέρουν το κακό.
Διότι, και η χαρά που την αισθάνεται κανείς με ηδονή, αμέσως γίνεται αιτία πολλών δεινών για αυτόν που την αισθάνεται, και η λύπη δίνει πιο δυνατούς πόνους και οδύνες.
Έτσι, φανερά, και οι δύο είναι αιτίες κακού.
Είναι ασώματες ενέργειες μέσα σε σώμα.(θνητό σώμα της σάρκας).
Όμως η αίσθηση ούτε ενέργεια είναι, ούτε ψυχή, ούτε κάτι άλλο ασώματο, αλλά αν δεν είναι ασώματο θαείναι σώμα. (σώμα θνητό που σωματοποιεί τις καθολικές διπολικές ενέργειες).
Χωρίς αυτές, (λύπη-χαρά = δίπολο) όν έμψυχο και μάλιστα λογικό θα ήταν αδύνατο να αισθάνεται. Γι'αυτό λέω ότι αυτές είναι είδη των παθών που κυριαρχούν κυρίως στα λογικά όντα.
(οι μεν ενέργειες ενεργούν οι δε αισθήσεις φανερώνουν τις ενέργειες).
Αυτές δε, καθώς είναι σωματικές, ανακινούνται από το άλογο μέρος της ψυχής και για αυτό, και για τις δύο λέω ότι φέρουν το κακό.
Διότι, και η χαρά που την αισθάνεται κανείς με ηδονή, αμέσως γίνεται αιτία πολλών δεινών για αυτόν που την αισθάνεται, και η λύπη δίνει πιο δυνατούς πόνους και οδύνες.
Έτσι, φανερά, και οι δύο είναι αιτίες κακού.
Είναι ασώματες ενέργειες μέσα σε σώμα.(θνητό σώμα της σάρκας).
Όμως η αίσθηση ούτε ενέργεια είναι, ούτε ψυχή, ούτε κάτι άλλο ασώματο, αλλά αν δεν είναι ασώματο θαείναι σώμα. (σώμα θνητό που σωματοποιεί τις καθολικές διπολικές ενέργειες).
(σημ. η εκδήλωση της ενέργειας στο σώμα εκδηλώνεται από το σώμα ως αίσθηση, άρα ανάλογα με το σώμα ανάλογη θα είναι και η αίσθηση).
Διότι από τα όντα πρέπει άλλα ασώματα να είναι (θεϊκό σώμα), και άλλα σώματα.(άνθρωπος της Γης με θνητό σώμα).
Διότι από τα όντα πρέπει άλλα ασώματα να είναι (θεϊκό σώμα), και άλλα σώματα.(άνθρωπος της Γης με θνητό σώμα).