Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2016

Το RPG της Ζωής σου: Εσύ ποιο παιχνίδι παίζεις;

«Αυτό που χρειάζονται και απαιτούν πραγματικά οι άνθρωποι από την ζωή τους δεν είναι ούτε τα πλούτη, ούτε οι ανέσεις, ούτε ο σεβασμός των άλλων, αλλά τα παιχνίδια που να αξίζει να παίζονται», δήλωνε ο επαναστατικός ψυχίατρος Thomas Szasz στα μέσα της δεκαετίας του ’60. Αραγε περνάμε όλη μας την ζωή παίζοντας συνειδητά ή ασυνείδητα διάφορα παιχνίδια; Και πώς μπορεί αυτό να επηρεάζει τον πολιτισμό και την ιστορία μας;
Οι άνθρωποι είναι μοναδικοί στη διατήρηση της ικανότητάς τους να παίζουν. Το παιχνίδι αποτελεί μια σταθερή ανθρώπινη συνθήκη που δεν σταματά στα χρόνια της ενηλικίωσης και δεν περιορίζεται μόνο σε όσα εξ’ ορισμού αναγνωρίζονται ως παιχνίδια. Αντίθετα, οι άνθρωποι επιλέγουν –τις περισσότερες φορές ασυνείδητα– εκείνο που θα είναι το «παιχνίδι της ζωής τους» και το παίζουν σε αλληλεπίδραση με άλλους ανθρώπους, ενώ εκείνος που δεν μπορεί να βρει ένα «παιχνίδι» αρκετά αξιόλογο, συνήθως πέφτει σε οκνηρία, δηλαδή στην παράλυση της βούλησης, στην αίσθηση ότι η ζωή δεν έχει κανένα νόημα.
Ενα ενδιαφέρον παράδειγμα αυτής της περίεργης κατάστασης μας δίνει ο διακεκριμένος συγγραφέας του Παράξενου, Colin Wilson (1931-2013), στο βιβλίο του «Mysteries». Εκείνη την εποχή ο Wilson δούλευε πάνω σε μια Εγκυκλοπαίδεια του Εγκλήματος όπου είχε αναλάβει την συγγραφή των περισσότερων λημμάτων. Κάνοντας κάτι που δεν τον ενδιέφερε πραγματικά και έχοντας το άγχος της προθεσμίας, άρχισε να νιώθει όλο και περισσότερο αποδυναμωμένος, κακόκεφος και ζαλισμένος όλη την ώρα, να βουλιάζει μέσα στην κατάθλιψη και στην ματαιότητα της ζωής του.
Στην προσπάθειά του να καταλάβει τι του συνέβαινε, ο Wilson αναφέρει πως ανακάλυψε μια ικανότητα της ανθρώπινης συνείδησης : «Αν πάψεις να βούλεσαι, η μπαταρία πέφτει και η ζωή μοιάζει μάταιη και παράλογη. Προκειμένου να βγεις από αυτή την κατάσταση, το μόνο που απαιτείται είναι να διατηρήσεις οποιοδήποτε είδος σκόπιμης δραστηριότητας και οι μπαταρίες σου θα επαναφορτιστούν αργά, όπως το αυτοκίνητο επαναφορτίζεται όταν κινείται… Επρεπε να αναπτύξω την τεχνική του να στρέφω την προσοχή μου σε κάποιο καθημερινό ζήτημα, σαν να λέω στον εαυτό μου: Α, μάλιστα, αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον».
Ετσι, το καλύτερο αντίδοτο για μια τέτοια οδυνηρή και ανεπιθύμητη κατάσταση είναι να βρει κανείς «το παιχνίδι που αξίζει να το παίζει». Αν δεν έχει βρει αυθόρμητα ποιό είναι αυτό που τον εκφράζει, πρέπει να ψάξει και να το βρει, και όταν το βρει πρέπει να το παίξει αληθινά, με αφοσίωση και θέληση, λες και η ίδια του η ζωή εξαρτάται από αυτό – γιατί, στην πραγματικότητα, όντως εξαρτάται.
Οι κατηγορίες των παιχνιδιών
Η θεωρία αυτή αναπτύχθηκε ιδιαίτερα στην δεκαετία του ’60, όταν και γράφτηκαν αρκετά βιβλία με θέμα τα «παιχνίδια» που παίζουν οι άνθρωποι. Τα δύο πιο σημαντικά από αυτά ήταν το «Games People Play» του Eric Berne και το «The Master Game» του Robert De Ropp. Σύμφωνα με αυτούς, υπάρχουν δύο είδη «παιχνιδιών»: Τα παιχνίδια αντικειμένων (objects games), όπου οι συμμετέχοντες προσβλέπουν σε γήινες απολαύσεις και υλικές απολαβές και τα μετα-παιχνίδια (meta-games), όπου οι συμμετέχοντες εστιάζουν σε άυλα κέρδη και πνευματικά αγαθά. Παρακάτω θα γνωρίσουμε μερικά από αυτά τα «παιχνίδια», δίνοντας και ορισμένα σύγχρονα παραδείγματα.
Σύμφωνα με τον De Ropp, το πρώτο object game ονομάζεται το «Γουρούνι στην γούρνα» και το παίζουν εκείνοι που ενδιαφέρονται στην ζωή τους μόνο για υλικά αγαθά. Πολυτελή αυτοκίνητα, ακριβά σπίτια, συνεχώς καινούρια ρούχα και κοσμήματα, βρίσκονται μέσα στους άμεσους στόχους αυτών των «παιχτών». Η σκέψη τους είναι συνεχώς στο χρήμα και στο τι περισσότερο μπορούν να αποκτήσουν με αυτό, ενώ μια μέρα που δεν αποδίδει σε αφθονία είναι για αυτούς μια χαμένη μέρα.

Αναβολή πληρωμών

Αποτέλεσμα εικόνας για Αναβολή πληρωμών
Το πού ακριβώς οδηγείται η Ελλάδα αργά αλλά σταθερά, είναι πλέον γνωστό σε όλους τους Έλληνες – αναφέροντας από τα πρόσφατα στοιχεία μόνο την έκρηξη του εμπορικού ελλείμματος κατά 88,9% τον Ιούλιο, λόγω στέρησης των εισαγωγών, το νέο χαράτσι στα ακίνητα υπέρ των μηχανικών, τις νέες μειώσεις των συντάξεων (άρα της κατανάλωσης), την έξοδο ή το κλείσιμο ακόμη περισσότερων επιχειρήσεων, τα προβλήματα των τραπεζών κοκ.
Όσον αφορά δε το δυσμενέστερο σενάριο, το οποίο θα ήταν το αναμενόμενο παγκόσμιο κραχ που ναι μεν δεν μπορεί να προβλέψει κανείς πότε θα συμβεί αλλά είναι αναπόφευκτο,καλύτερα να μην το σκεφτόμαστε – αφού πιθανότατα θα προκαλούσε την ανεξέλεγκτη χρεοκοπία της πατρίδας μας.
Σε κάθε περίπτωση, υπενθυμίζουμε πως η μοναδική βιώσιμη (αν και καθόλου εύκολη) λύση που απομένει σήμερα στην Ελλάδα είναι η αναβολή πληρωμών και η καταγγελία των δανειακών συμβάσεων που συνάφθηκαν ερήμην των Πολιτών, στο ευρωπαϊκό δικαστήριο – γεγονός που, για να έχει το σωστό νομικό αποτέλεσμα, φαίνεται πως απαιτεί την άσκηση ποινικών διώξεων εναντίον όλων εκείνων των βουλευτών που ψήφισαν μνημόνια στο παρελθόν, για εσχάτη προδοσία.
Η κατηγορία αυτή είναι βέβαια πάρα πολύ σοβαρή – άδική ίσως, αφού θα μπορούσε να ισχυρισθεί κανείς πως οι περισσότεροι έπραξαν τα παραπάνω ειδεχθή εγκλήματα είτε από άγνοια, είτε επειδή παραπλανήθηκαν πονηρά από ορισμένα κυβερνητικά στελέχη, συμπεριλαμβανομένου του εκάστοτε πρωθυπουργού. Εν τούτοις, είναι δύσκολο να δικαιολογήσει κανείς την άγνοια ή την «αποπλάνηση» ενηλίκων ατόμων – οι οποίοι έχουν επί πλέον το σημαντικότατο πολιτικό αξίωμα του βουλευτή.
Η απόφαση βέβαια για να δρομολογηθούν οι ως άνω διαδικασίες, θα έπρεπε να ληφθεί από τους Πολίτες με ένα δημοψήφισμα – η εναλλακτική ερώτηση του οποίου θα ήταν η συνέχιση της πολιτικής των μνημονίων βασιλικότερα του βασιλιά. Οι ενέργειες που θα ακολουθούσαν, εάν υποθέσει κανείς πως θα εκλεγόταν μία νέα κυβέρνηση, ότι θα ασκούσε ποινικές διώξεις, θα διεξήγαγε το δημοψήφισμα και οι Πολίτες θα συμφωνούσαν με την πρόταση της, θα ήταν κατά σειρά και σε γενικές γραμμές οι εξής:

Η ΣΩΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ



Οι άνθρωποι φοβούνται και απομακρύνουν την ιδέα της απάρνησης, εντούτοις απαρνούνται τόσα πολλά που έχουν αληθινή αξία –εκ των οποίων κάποια σοβαρά είναι η γαλήνη του νου και ακόμα και η ίδια η ζωή τους μερικές φορές– για χάρη των χρημάτων, τα οποία μπορεί να χαθούν. Μπορεί κάποιος να σας πάρει τον πλούτο, ή μπορεί ο θάνατος να σας πάρει απ’ αυτόν. Δεν μπορείτε να τον πάρετε μαζί σας. Η μόνη αξία των χρημάτων είναι να προσφέρουν στην ευημερία σας, καθώς και σ’ αυτή των άλλων.
Αυτοί που σκέφτονται μόνο τη δική τους ασφάλεια και τις δικές τους ανέσεις, λησμονώντας άλλους που βρίσκονται σε ανάγκη, πάνε γυρεύοντας να γίνουν φτωχοί. Η φτώχεια θα τους επιβληθεί κάποτε. Αυτοί που γαντζώνονται με ιδιοτέλεια στον πλούτο τους, αντί να κάνουν καλό μ’ αυτόν, δεν προσελκύουν ευημερία στην επόμενη ζωή τους. Γεννιούνται φτωχοί, αλλά με όλες τις επιθυμίες των πλούσιων. Αυτοί όμως που μοιράζονται την καλή τους τύχη, προσελκύουν πλούτο και αφθονία, όπου κι αν πάνε.
Αν μάθετε να μοιράζεστε με άλλους, θα δείτε ότι ο Θεός θα είναι πάντα μαζί σας. Δεν θα σας εγκαταλείψει ποτέ και ποτέ δεν θα στερηθείτε τίποτα. Να εξαρτάσθε απ’ Αυτόν, κι Αυτός θα σας προσέχει. Μην ξεχνάτε ότι η ίδια η ζωή σας συντηρείται άμεσα από τη δύναμη του Θεού. Όταν θυμάστε ότι η λογική σας, η θέλησή σας και η δραστηριότητά σας εξαρτώνται από Εκείνον, θα καθοδηγείστε από τον Θεό και θα συνειδητοποιήσετε ότι η ζωή σας είναι ένα με δική Του Άπειρη Ζωή.
Αυτός που παρακινείται από ιδιοτελή κίνητρα παραμελεί τον ρόλο που του ανατέθηκε, να βοηθάει στο θεατρικό έργο της δημιουργίας του Θεού. Αυτός που ζει μόνο για τον εαυτό του, φτιάχνοντας ιστούς από επιθυμίες, μπλέκεται σ’ αυτούς τους ιστούς. Αυτός όμως που πράττει και εργάζεται για τον Θεό είναι ελεύθερος.

ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΛΑΚΕΙΑ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΟΛΑΚΕΙΑ


Η Ακουστική Περιοχή, υπό το καθεστώς της Ψυχής, κυβερνάται από τον Πρίγκιπα «Ακροατή της Αλήθειας». Στην αίσθηση της ακοής αρέσουν οι φωνές της ευεργετικής αλήθειας, οι οποίες καθοδηγούν τις σκέψεις του ανθρώπου προς το στόχο της σοφίας.
Υπό το καθεστώς του Εγώ, ο Πρίγκιπας «Κολακεία» προτιμά να ακούει μόνο τεχνητά γλυκές, δηλητηριώδεις αναλήθειες, που οδηγούν τις σκέψεις σε μια πλαστή συνειδητότητα αυτο-επάρκειας και αυτο-σπουδαιότητας και σε μια πεποίθηση ότι οι φαύλες πράξεις δεν ενέχουν καμία εγγενή τιμωρία. Δείτε τους μεγάλους και μικρούς δυνάστες αυτού του κόσμου!
Τα γλυκά λόγια ειλικρινούς επαίνου είναι επιθυμητά όταν ενθαρρύνουν κάποιον προς την ορθή δράση. Η κολακεία ή τα ψεύτικα λόγια ωστόσο είναι ολέθρια – συχνά χρησιμοποιούνται για να κρυφτούν ψυχολογικές πληγές, οι οποίες τότε κακοφορμίζουν και δηλητηριάζουν ολόκληρη τη φύση του ανθρώπου. Η κολακεία είναι σαν το δηλητηριασμένο μέλι.
Η φωνή των σκέψεων κάποιου, περαιτέρω, συχνά τείνει να τον απομονώνει από την πραγματικότητα. Συγχωρεί τα λάθη του και κρύβει όσο το δυνατόν περισσότερο τα σοβαρά ψυχολογικά οιδήματα μέσα του, αντί να τα εκθέσει στο θεραπευτικό μαχαίρι της ανάλυσης και της αυτοπειθαρχίας. Η κολακεία από τους άλλους και οι παρηγορητικοί ψίθυροι των δικών του εκλογικευμένων σκέψεων αντηχούν γλυκά στην αίσθησή του της ακοής.
Η ανθρώπινη σοφία συχνά αιχμαλωτίζεται από τα δηλητηριώδη κολακευτικά λόγια. Πολλοί άνθρωποι θυσιάζουν πρόθυμα τον χρόνο τους, τα χρήματά τους, την υγεία τους, τη φήμη τους και τον χαρακτήρα τους μόνο και μόνο για να λαμβάνουν συνεχώς τον γλυκό έπαινο «παρασιτικών» φίλων. Μάλιστα, οι περισσότεροι προτιμούν την κολακεία αντί την έξυπνη κριτική. Αρνούνται με αγανάκτηση να θέσουν έστω κι ένα ψήγμα αλήθειας υπό ανάλυση που θα αναδείξει τη δυσμενή όψη της αλήθειας αυτής. 

Bill Hicks: Η Λογοκριμένη Εμφάνιση στον Letterman


Αποτέλεσμα εικόνας για Bill Hicks

Την 1η Οκτωβρίου 1993 η εμφάνιση του Bill Hicks στο "Late Night with David Letterman" κόπηκε εξ' ολοκλήρου αφότου είχε γυριστεί και εγκριθεί. 

Ο Hicks ήταν ήδη άρρωστος και πέθανε λίγους μήνες μετά στις 26 Φεβρουαρίου 1994. 

15 χρόνια αργότερα στις 30 Ιανουαρίου 2009 ο Letterman μετέδωσε στην εκπομπή του, παρουσία της μητέρας του Hicks, ολόκληρη την λογοκριμένη εμφάνιση του ζητώντας συγγνώμη.

Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ - Bill Hicks

Ο κόσμος είναι σαν μια βόλτα σε ένα πάρκο ψυχαγωγίας , και όταν επιλέγετε να πάτε σε αυτό νομίζετε ότι είναι πραγματικό , γιατί αυτό μας δείχνει  πόσο ισχυρό είναι το μυαλό μας . Και η διαδρομή πηγαίνει πάνω-κάτω και γύρω γύρω , και έχει συγκινήσεις και ρίγη και είναι πολύ δυνατά και έντονα  έντονα τα  χρώματα . Και αυτό είναι διασκεδαστικό , για μια στιγμή .
Μερικοί άνθρωποι που κάνουν  την βόλτα για μεγάλο χρονικό διάστημα , αρχίζουν να να αναρωτιούνται , « Είναι αυτός ο πραγματικός κόσμος , ή είναι αυτό ακριβώς που βιώνουμε,  μια βόλτα ; » , και άλλοι άνθρωποι έχουν μπει στο νόημα ,έχουν έρθει πίσω σε εμάς και λένε « Hey , μην ανησυχείτε . Μην φοβάστε , ποτέ , γιατί αυτό είναι απλά μια βόλτα . " και τους σκοτώνουν .
" Τους εξαφανίζουν ! Έχουμε πολλά επενδύσει σε αυτό το γύρο ! Αυτουνού που μιλάει,  κλείστου το στόμα, Κοιτάξτε τι έχω επενδύσει. Κοιτάξτε τον  μεγάλο τραπεζικό λογαριασμό μου , και την οικογένειά μου . Αυτή ακριβώς πρέπει να είναι η πραγματικότητα. "
Είναι απλά μια βόλτα .
Αλλά σκοτώνουν πάντα αυτά τα καλά παιδιά που προσπαθούν να μας το πουν . έ παρατηρήσει αυτό. Αφήστε τους δαίμονες να τρέχουν πανικόβλητοι, δεν πειράζει, το όλο θέμα είναι απλά μια βόλτα.

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ "ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ" ΟΤΙ Η ΝΕΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΤΟ 2017


Πολύ σωστά μυρίστηκαν πως τελειώνει η εξουσία του Κρόνου στον πλανήτη το 2017 και αρχίζει η σύνδεση της Γης με την Γαλαξιακή Κοινωνία..
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ "ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ" ΟΤΙ Η ΝΕΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΤΟ 2017
Η ομάδα αυτή δηλώνει ότι το τέλος του πλανήτη είναι σχεδόν σίγουρο το 2017 και απευθύνει δημόσια προειδοποίηση για την επικείμενη ημέρα της κρίσεως που ισχυρίζονται ότι αναφέρεται στο Βιβλίο της Αποκάλυψης.
Ενώ οι περισσότεροι θεολόγοι εκλαμβάνουν την Αποκάλυψη σαν μια αλληγορική ιστορία της σύγκρουσης ανάμεσα στο καλό και το κακό, για κάποιους περιέχει σαφείς προφητείες που θα πραγματοποιηθούν σήμερα.

Η οπλοφορία είναι πολιτισμός…

Ο γράφων
Η οπλοφορία απαγορεύεται στην Ελλάδα, τουλάχιστον για την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών. Ακόμα όμως και σε χώρες που αυτή επιτρέπεται (αλλά δέχεται ισχυρά νομοθετικά πλήγματα), γράφονται εκατοντάδες πύρινων άρθρων. Εδώ; Τίποτα. Σκοπευτικοί, Κυνηγετικές Ομοσπονδίες κτλ. μάλλον τηρούν σιγή ασυρμάτου (ή μήπως ιχθύος;)…
Σαν amynastospiti.gr προβήκαμε στη συγγραφή ενός σχετικού άρθρου – κάποιος έπρεπε να το κάνει! Ελπίζουμε να σας αρέσει, αν και αντιλαμβανόμαστε ότι, μετά από τόσες δεκαετίες προπαγάνδας και αφοπλισμού των πολιτών, κάποια πράγματα θα ακουστούν (στην καλύτερη περίπτωση) αιρετικά:
  • Σε μια πραγματικά πολιτισμένη κοινωνία, οι άνθρωποι πείθουν ο ένας τον άλλο με διάλογο, σκέψη και ανταλλαγή ιδεών. Η βία δεν έχει καμία θέση στον κοινωνικό ιστό ή στις ανθρώπινες σχέσεις – κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται (και) με την οπλοφορία, όσο παράδοξο ή αστείο κι αν ακούγεται κάτι τέτοιο (σε αυτιά αγύμναστα).
  • Σε μια οποιαδήποτε κοινωνία, υπάρχουν 2 βασικοί τρόποι συνεννόησης: Η βία και η λογική – για να ωθήσουμε κάποιον σε μια ενέργεια πρέπει είτε να τον πείσουμε, είτε να χρησιμοποιήσουμε κάποιο είδος βίας (νόμιμο ή παράνομο, για ορισμένους δεν έχει σημασία…). Κάθε ανθρώπινη επικοινωνία αναγκαστικά πέφτει σε μια από τις 2 κατηγορίες.
  • Όταν κάποιος οπλοφορεί, δεν μπορούμε (εύκολα) να χρησιμοποιήσουμε τη βία ως τρόπο επικοινωνίας. Η προφανής λύση λοιπόν είναι η λογική και ο διάλογος. Το πυροβόλο είναι ίσως το μοναδικό όπλο που πρακτικά εξισώνει μια αγύμναστη κυρία 60 ετών με έναν νέο και ρωμαλέο κύριο 2 μέτρων και 100 κιλών. Εξισώνει επίσης έναν φιλήσυχο νεαρό που επιστρέφει σπίτι τα χαράματα με μια ομάδα από μαχαιροβγάλτες (ή αντίστοιχα συμπαθή οικόσιτα) που έτυχε να βρεθούν στο δρόμο του. Η ανομοιομορφία στη δύναμη, την ταχύτητα ή τους αριθμούς εξομαλύνεται με ένα πυροβόλο, αν δεν εξαφανιστεί πλήρως!
  • Πολλοί βέβαια θεωρούν τα όπλα μηχανές παραγωγής άσχημων γεγονότων. Μετά από τόσα χρόνια πλύσης εγκεφάλου από ορισμένα ΜΜΕ, λογικό είναι. Οι άνθρωποι αυτοί ονειρεύονται μια πολιτισμένη, ήρεμη και ασφαλή κοινωνία χωρίς όπλα, γιατί ένας οπλισμένος εγκληματίας έχει πολλαπλάσια επικινδυνότητα – αλλά και πολύ πιο εύκολη δουλειά να κάνει. Αυτό φυσικά είναι 100% αληθές, όταν έχουμε φροντίσει να αφοπλίσουμε αποτελεσματικά όλα τα πιθανά θύματα του προαναφερθέντος κυρίου…

Διώχνοντας την Αρνητική ενέργεια


Ο Διαλογισμός της Απελευθέρωσης
Από το βιβλίο της Δέσποινας Παλαμάρη 
"το φιλί της πεταλούδας"

Αυτός ο διαλογισμός είναι ο συνδυασμός χορού και ενός βιοενεργειακού δυναμικού διαλογισμού που ονομάζεται ¨shaking¨. 

Στόχος του είναι να αφυπνίσει την ενέργεια στο σώμα και ταυτόχρονα να απελευθερώσει την αρνητικότητα και ότι άλλο υπάρχει μέσα μας που ενεργειακά, μας απομακρύνει από την κατάσταση της ψυχικής και της σωματικής υγείας μας.

Τρόπος εκτέλεσης: Χορεύουμε με ελεύθερη κίνηση για πέντε λεπτά και μετά ακολουθεί  για ένα πεντάλεπτο η κίνηση του βιοενεργειακού διαλογισμού "shaking". Αυτό το επαναλαμβάνουμε τρεις φορές και ο διαλογισμός τελειώνει με ένα δεκάλεπτο στη σιωπή (καθιστοί ή ξαπλωμένοι). Είναι σημαντικό, πριν αρχίσουμε, να βάλουμε μια πρόθεση του τι θέλουμε να απελευθερώσουμε. 

Ο κόσμος έχει τ’ όνομά σου

Αποτέλεσμα εικόνας για Ο κόσμος έχει τ’ όνομά σου

Όταν τους δεις να ξαποσταίνουν, όταν χαμογελούν με απάθεια και ότι τους δίνουν τους αρκεί, τότε να τους φτύνεις. Όταν κοιτάνε κάτω σαν ετοιμοθάνατοι, ενώ μόλις που τώρα γνωρίζουν τη ζωή να ουρλιάζεις. Να τους χτυπάς. Φωτιά να τους βάλεις, φωτιά να σου βάλεις.

Γιατί οι νέοι άνθρωποι πρέπει να φλέγονται, να τρέμουν. Να ΄χουν μάτια πιο γεμάτα απo τους άλλους. Όραμα να σφύζουν.

Έτσι πρέπει να ΄ναι, να μην έχουν γωνιά να κάτσουν. Να περπατούν χορεύοντας. Ο χτύπος της καρδιάς τους να ακούγεται πριν απ΄τη φωνή τους. Το ύψος των ονείρων τους να προκαλεί.

Να τους βλέπει ο κεραυνός και να φοβάται και ο ήλιος να ανατέλλει για να φωτίζει τη τόλμη τους, το θάρρος τους να δημιουργούν τον κόσμο που φαντάστηκαν.

Αυτή είναι η ανεξήγητη δύναμη τους, να βλέπουν το όραμα τους να σπαρταράει μπροστά στα μάτια τους, να το μυρίζουν, να το γεύονται.

Μην προσαρμόζεσαι αν κάτι δε σου κάνει


Τέλος εποχής. Τα σύννεφα εμφανίστηκαν στον ορίζοντα κι ο καιρός έχει αρχίσει να ψυχραίνει. Σχεδόν μπορείς να μυρίσεις την πρώτη βροχή και νιώθεις τη γη να την αναζητάει.


Έχει κάτι αυτή η εποχή. Οι τρελοί ρυθμοί του καλοκαιριού πέφτουν και παραχωρούν τη θέση τους σε μια πιο στοχαστική διάθεση. Έτσι, λοιπόν, με μια κούπα ζεστό καφέ, κάθεσαι στο μπαλκόνι σου κι αγναντεύεις τον ορίζοντα. Αγναντεύεις και μέσα σου, κάνοντας τον απολογισμό σου.

Πόσο καιρό είχες να το κάνεις αυτό; Να πάρεις λίγο χρόνο για τον εαυτό σου. Πόση ανάγκη έχεις αυτήν την ηρεμία που θα σου επιτρέψει να βάλεις στο μυαλό σου τα πράγματα σε τάξη και να δεις τι θα κάνεις από ‘δω και πέρα.

Το καλοκαίρι πέρασε, δοκιμάζοντας τις αντοχές σου σε όλα τα επίπεδα. Μια επαγγελματική επιλογή που σε έφερε στα όρια σου. Τρελά ωράρια, μεγάλος φόρτος εργασίας, άγχος που σου έκλεβε τον ύπνο, νεύρα απίστευτα. Είχες χάσει το χαμόγελο σου. Το σώμα σου επαναστάτησε εκδηλώνοντας διάφορα ψυχοσωματικά.

Στη σκέψη και μόνο όσων πέρασες, νιώθεις τα μηνίγγια σου να σφυροκοπούν. Ένα πικρό χαμόγελο στα χείλη σου ενώ περνάει από το μυαλό σου ξανά η προσπάθεια που κατέβαλλες. Για το τίποτα.

Οι μήνες που πέρασαν δεν είχαν μέσα γέλια, όμορφες στιγμές με τον άνθρωπο σου, με φίλους, με τον εαυτό σου. Μόνο δουλειά κι άγχος, λες και το μυαλό σου είχε κολλήσει εκεί. Μαζεύεις τα πόδια σου στο στήθος και υπόσχεσαι στον εαυτό σου να μην ξανακάνεις κάτι που θα στεγνώνει την καρδιά σου. 

Θέμα επιβίωσης: γιατί κάνεις αγγαρείες όταν είσαι ευτυχισμένος;

Θέμα επιβίωσης: γιατί κάνεις αγγαρείες όταν είσαι ευτυχισμένος;

Οι δουλειές του σπιτιού ή άλλες "αγγαρείες" δεν γίνονται όταν είμαστε λυπημένοι, αλλά συνήθως όταν είμαστε ευτυχισμένοι και νιώθουμε καλά. Αυτή η περίεργη σύνδεση συναισθηματικής κατάστασης και επιθυμητής δραστηριότητας εξηγείται επιστημονικά.
Μία ομάδα ερευνητών από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ διαπίστωσε πως επιλέγουμε και επιδιώκουμε συνειδητά να κάνουμε δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα τις δουλειές του σπιτιού, οι οποίες φαινομενικά μας στερούν την καλή μας διάθεση, όταν είμαστε καλά. Ο λόγος;
Στη σχετική μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών (ΗΠΑ), οι ερευνητές προτείνουν ότι “μπορεί έτσι να φαίνεται ότι προσπαθούμε να σαμποτάρουμε την ευτυχία μας, αλλά είναι ο τρόπος της φύσης ώστε να εξασφαλίζει ότι κάνουμε τα καθήκοντά μας”.
Εξάλλου, στα πλαίσια της ίδιας έρευνας, διαπιστώθηκε ότι παρομοίως, όταν δεν είμαστε καλά, επιδιώκουμε να εμπλακούμε σε δραστηριότητες οι οποίες ανεβάζουν τη διάθεσή μας.

«Η αυτάρκεια είναι ο μεγαλύτερος πλούτος»

post-280

«Η αυτάρκεια είναι ο μεγαλύτερος πλούτος», και «μέγιστος καρπός της αυτάρκειας είναι η ελευθερία». Οι βασικές ανάγκες μπορούν να καλυφθούν μ’ ένα μέτριο εισόδημα, αλλά και η ικανοποίηση που προσφέρουν σε όποιον ξέρει να εκτιμά τα πράγματα δεν είναι διόλου μικρότερη από εκείνη που έχουν να μας προσφέρουν τα ψυχοφθόρα εγχειρήματα που μας εμπλέκουν σε ανταγωνισμούς, και που οι κοινοί άνθρωποι θεωρούν ως απαραίτητα για τη συναισθηματική τους πληρότητα. Γιατί ακριβώς όπως είναι πιο εύκολο και βολικό το να αναπροσαρμόζουμε τα έξοδά μας παρά το εισόδημά μας, το ίδιο εύκολο και βολικό είναι να αναπροσαρμόζουμε τη στάση μας: «Αν θέλεις να κάνεις πλούσιο τον Πυθοκλή», συμβούλευε κάποτε ο Επίκουρος, «μη του δίνεις περισσότερα λεφτά` μείωσε τις επιθυμίες του». Γιατί η ευδαιμονία είναι μια εσωτερική νίκη που υπερβαίνει τις εξωτερικές περιστάσεις. Επομένως, το θέμα δεν είναι να ξεπερνά κανείς τις νίκες των άλλων, αλλά να παρατείνει τη νίκη μέσα του:
Αν θέλεις να κυβερνάς τη ζωή σου σύμφωνα με την ανθρώπινη λογική, μάθε πως πραγματικός πλούτος σημαίνει το να αρκούμαστε στα λίγα.

ΟΛΟΣ Ο ΑΝΘΡΑΚΑΣ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΛΑΝΗΤΗ

Σχεδόν όλος ο άνθρακας της Γης -χάρη στον οποίο υπάρχει ζωή πάνω στον πλανήτη μας, αφού στον άνθρακα βασίζονται όλοι οι έμβιοι οργανισμοί- πιθανώς προέρχεται από μια κατακλυσμική σύγκρουση, που συνέβη πριν περίπου 4,4 δισεκατομμύρια χρόνια ανάμεσα στη Γη και σε ένα άλλο εμβρυικό πλανήτη, σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις επιστημόνων.
Earth-collision
Το μυστήριο
Η παρουσία του άνθρακα στη Γη, η οποία δημιουργήθηκε πριν από 4,6 δισεκατομμύρια χρόνια, αποτελεί ένα παλαιό μυστήριο για τους επιστήμονες. Οι γεωλόγοι και χημικοί αναρωτιούνται πώς είναι δυνατό να αναπτύχθηκε η ζωή με βάση τον άνθρακα, αφού  ο τελευταίος -ως πτητικό στοιχείο- κανονικά θα έπρεπε πολύ γρήγορα, λίγο μετά τη δημιουργία του πλανήτη μας, είτε να είχε διαφύγει στο διάστημα εξατμιζόμενος από τις «κολασμένες» θερμοκρασίες της αρχέγονης Γης, είτε να είχε «κλειδωθεί» στον μεταλλικό πυρήνα της Γης. Όμως τόσο ο μανδύας του πλανήτη μας -το ενδιάμεσο στρώμα μεταξύ της επιφάνειας και του πυρήνα- όσο και η βιόσφαιρα της επιφάνειας διαθέτουν άφθονο άνθρακα μέχρι σήμερα.

9 Πράγματα που ΔΕΝ Πρέπει να Κάνετε, αν Επιθυμείτε να Αυξήσετε τον Δείκτη Συναισθηματικής Νοημοσύνης (EQ) σας

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι ο υψηλός δείκτης Συναισθηματικής Νοημοσύνης (emotional intelligence ή EQ) είναι σημαντικότερος και από τον δείκτη νοημοσύνης!  



Αυτό γιατί όσο έξυπνος και αν είναι κανείς, αν δεν γνωρίζει τα προτερήματα και τα ελαττώματά του, αν δε γνωρίζει τα συναισθήματά του και δεν μπορεί να τα ελέγξει, αν δεν έχει κίνητρα, αν δεν μπορεί να συνεργαστεί και να καταλάβει τα κίνητρα, τα συναισθήματα, τις προσθέσεις και την προσωπικότητα των ανθρώπων γύρω του, τότε από μόνη της η νοημοσύνη δεν θα τον βοηθήσει ιδιαίτερα (εκτός και αν είναι επιστήμονας που εργάζεται μόνος του σε ένα κλειστό γραφείο).

Ποιες είναι μερικές χαρακτηριστικές συμπεριφορές ανθρώπων με υψηλό δείκτη Συναισθηματικής Νοημοσύνης;

ü  Η φίλη που μπορείτε να της τηλεφωνήσετε ανά πάσα στιγμή και να σας ακούσει με κατανόηση, να σας στηρίξει και να σας συμβουλέψει σε κάθε μικρή ή μεγάλη δυσκολία ή κρίση που περνάτε…
ü  Ο ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης που μιλάει με χαμόγελο στον πελάτη, ακούει τις ανάγκες του, προτείνει, δείχνει, εξυπηρετεί φιλικά και καλοδιάθετα, χωρίς να βαριέται ή να υποτιμά τον πελάτη…
ü  Η δασκάλα που αντιλαμβάνεται τις διαφορές προσωπικότητας και μαθησιακού στυλ στους μαθητές της και αλλάζει την προσέγγισή της κάθε φορά, για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του καθενός…
ü  Ο/η σύζυγος που σκέφτεται τις ανάγκες του άλλου, που συζητάει και ξέρει να ακούει, που δείχνει την αγάπη του, που αναλαμβάνει τις ευθύνες του και ξέρει να συγχωρεί…
ü  Ο/η εργαζόμενος/η που κάνει σωστά τη δουλειά του, αφιερώνει χρόνο στα παιδιά και την οικογένεια, έχει ψυχική ηρεμία και χαρά ζωής και βρίσκει ισορροπία και ευχαρίστηση στην καθημερινότητα παρά το δύσκολο και απαιτητικό πρόγραμμα που έχει…



Τα οφέλη της υψηλής Συναισθηματικής Νοημοσύνης

ΕΙΜΑΙ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΗΣ ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗΣ?


 
ΕΙΜΑΙ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΗΣ ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗΣ?

Ποσο πολυ σου στοιχιζει που ξεχνας τον εαυτο σου (το κεντρο της υπαρξης σου) και να ταυτιζεσαι με το νου, το σωμα, το εγω και τα αντικειμενα?

'Καιγεσαι' να σταματησεις την ταυτιση και να επιστρεψεις στην αληθεια μεσα σου? Και τι κανεις για να το αλλαξεις?

'Καιγεσαι' που αντι να τρεφεις φωτεινες και θεϊκες σκεψεις το εγω σου αρεσκεσαι να σκεφτεται και να απολαμβανει αισθητηριακα αντικειμενα?

'Καιγεσαι' να βγεις απο την ταμασικη ή ρατζασικη' κατασταση που βρισκεται ο νου σου και να τον ξαναφερεις στην σαττβικη κατασταση? Δηλαδη να γινει συγκεντρωμενος, αγρυπνος, ηρεμος, αποσπασμενος, φωτεινος, διαυγης?

Ακολουθεις με συνεπεια καθημερινα την προγραμματισμενη σου ασκηση?

Αυτο ειναι το μετρο για να γνωριζεις αν εργαζεσαι πραγματικα με τον εαυτο ή απλα εχεις καποιο ενδιαφερον και αφιερωνεις καποιο χρονο σε αυτο αναμεσα στα αλλα.

Ενα μετρο για να αξιολογησεις την δουλεια με την διαλυση του εγω ειναι να παρατηρεις τις αντιδρασεις σου στις ιδιες εξωτερικες καταστασεις. 

Η περιφερειακή όραση


Η όραση μας είναι μία από τις 5 αισθήσεις μας. Για μας είναι σημαντική αίσθηση αφού μας εξυπηρετεί στην καθημερινότητά μας απόλυτα. Όμως πόσο η αίσθηση αυτή είναι σωστή ? Τι μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε μας δίνει ? Πόσο μπορεί να επηρεάσει το υποσυνείδητο χωρίς να το καταλάβουμε ? Τι είναι η περιφερειακή όραση και γιατί μας ενδιαφέρει ?


Ο τρόπος λοιπόν που βλέπουμε ή  εστιάζουμε σε αντικείμενα ή σε τοπία ή σε μία κατάσταση είναι γνωστός σε όλους μας. Όταν επιλέγουμε να εστιάσουμε σε κάτι είναι η στιγμή που θέλουμε να δούμε μία λεπτομέρεια είτε σε έναν χώρο, είτε σε ένα αντικείμενο. Όμως τι ρόλο παίζει η περιφερειακή μας όραση ? Η περιφερειακή όραση σε όλους μας παίζει ρόλο και μάλιστα μεγάλο, απλώς δεν το έχουμε παρατηρήσει ή εντοπίσει το μέγεθός της. Για παράδειγμα την ώρα που περπατάμε κάπου, η περιφερειακή όραση, «με την άκρη του ματιού μας», θα μας παρουσιάσει έναν κίνδυνο ή θα μας οδηγήσει χωρίς να προλάβουμε να καταλάβουμε το γιατί, να κάνουμε στην άκρη του δρόμου. Εκείνη την ώρα δηλαδή συνεργάζεται η περιφερειακή μας όραση με την εσωτερική μας πηγή, ένστικτό και θα μας οδηγήσουν να λειτουργήσουμε σαν «μουδιασμένοι». Κι όταν θα καταλάβουμε, δηλαδή θα έχουμε αντίληψη του τι έγινε ακριβώς, εμείς θα είναι που θα νιώθουμε ότι έχουμε σωθεί από θαύμα. Το θαύμα λοιπόν είναι ο βασικός μηχανισμός του σώματός μας που όταν λειτουργεί μέσα από τις φυσικές του ιδιότητες και δεν προλάβει ούτε το μυαλό, αλλά ούτε το συναίσθημα να παρέμβουν, τότε ναι έτσι είναι. Έτσι μπορούμε να καταλάβουμε ότι η περιφερειακή μας όραση λειτουργεί και συμμετέχει σε όλη μας την καθημερινότητα. Άλλο παράδειγμα είναι στην οδήγησή του αυτοκινήτου. Πάλι «η άκρη του ματιού μας» θα λειτουργήσει και στον δρόμο.
Έτσι η «τυφλή» μας οπτική γωνία, μόνο «τυφλή» δεν είναι.

ΣΟΚ ΜΕ ΝΕΟ ΤΕΡΑΤΟΥΡΓΗΜΑ ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΗΣ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΑΣ! (βίντεο)

596236_cover_mainslider_bigΓράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Ένα κυριολεκτικά τέρας με ανθρώπινη μορφή προκαλεί σοκ σε ξένα ΜΜΕ, ενώ επιστήμονες προσπαθούν να εξηγήσουν αυτό το τερατούργημα που γεννήθηκε από ένα… χοίρο σε μια περιοχή της Κίνας.
Όπως έγινε γνωστό από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στην Κίνα ένα πλάσμα με ανθρώπινο πρόσωπο γεννήθηκε από ένα γουρούνι και μάλιστα έχει και ανθρώπινα γεννητικά όργανα.
Οι φωτογραφίες αυτού του πλάσματος έκαναν το γύρο του διαδιχτύου προκαλώντας κυριολεκτικά σοκ και κάποιοι έκαναν λόγο για μια φρικτή μετάλλαξη που έλαβε χώρα σε ένα κινέζικο αγρόκτημα που εκτρέφει χοίρους.

Ο αετός, το ιερό πουλί του Δία, στα έπη του Ομήρου



Η γνωριμία του ανθρώπου με τα πουλιά είναι τόσο παλιά όσο και ύπαρξή του. Στην αρχή τα κυνήγησε για το νόστιμο κρέας τους και για το πολύχρωμο φτέρωμά τους. Βλέποντάς τα όμως καθημερινά να διασχίζουν χαρούμενα το γαλάζιο ουρανό ή να κελαηδούν δίπλα του στα σύδενδρα και να αναγαλλιάζουν την ψυχή του, να χτίζουν τις φωλιές τους, να γεννούν και να μεγαλώνουν με φροντίδα και στοργή του νεοσσούς τους, αισθάνθηκε την ανάγκη να εξημερώσει μερικά από αυτά και να τα κάνει οικόσιτα, αν και κάποια από αυτά, που τον μάγεψαν με τη μελωδία και το πολύχρωμο φτέρωμά τους, τα φυλάκισε σε κλουβιά, για να τα έχει κοντά του και να τα χαίρεται. 


Αυτή η σχέση του με τα πουλιά, που πετούν λεύτερα στον ουρανό, τον ώθησε στη δημιουργία μύθων γύρω από την ύπαρξή τους και τις ιδιότητές τους. Τα απεικόνισε σε σπήλαια, τα έκανε σύμβολα και τα έθεσε στην υπηρεσία των θεών. Η κουκουβάγια (Γλαύκα) έγινε το ιερό πουλί της Αθηνάς Παλλάδας, σύμβολο της σοφίας, ο αετός, ο βασιλιάς των πουλιών, έγινε το ιερό πουλί και σύμβολο του υπέρτατου θεού, του Δία, που θεωρείται το τελειότατο των πτηνών, ενώ το γεράκι θεωρήθηκε ιερό πουλί του Απόλλωνα.

Ο ΄Ομηρος δεν είναι πουλολόγος ούτε κι ενδιαφέρεται για όλα τα πουλιά του ελλαδικού χώρου. Όχι γατί τα περιφρονεί, αντίθετα τα αγαπά και τα περιγράφει ,γα να ζωντανέψει μερικές εικόνες στην αφηγηματικό του λόγο. Αν τον συγκρίνουμε με τον Αριστοφάνη, εκατοντάδες χρόνων νεότερο του, θα διαπιστώσουμε πως στην κωμωδία του ΄Ορνιθες όχι μόνο παραθέτει ένα μακροσκελή κατάλογο πουλιών αλλά ταυτόχρονα προσδιορίζει και τη σχέση μερικών από αυτά με τους θεούς που λατρεύει. Ισχυρίζεται μάλιστα, μιλώντας ένας ήρωας της κωμωδίας στα πουλιά, ότι είναι παλιότερα από τους θεούς, γι’ αυτό και οι θεοί ως σύμβολα φορούν από ένα πουλί στο κεφάλι τους.

(Ορνιθες 513-517)

Και ο ίδιος ο Δίας, όπου βασιλεύει

τώρα, ένα αετοπούλι ψηλάθε φορεί

στο κεφάλι, ενώ αυτός διαφεντεύει.

Κουκουβάγια και η κόρη του έχει η Αθηνά,

μα και ο Απόλλωνας ένα γεράκι,

παραγιός γερακάρης σα να ήταν. 

Ο Αριστοφάνης είναι πιθανό να αντλεί την πληροφορία του από το έπος, αφού εκεί για πρώτη φορά γίνεται αναφορά σε πουλιά, ως σύμβολα θεών. Ο ποιητής αναφέρεται, βέβαια, επιλεκτικά σε κάποια πουλιά, τα οποία με τις ιδιότητές τους βοηθούν στην παραστατικότερη και αμεσότερη αφήγηση του επικού μύθου. Άλλωστε, είναι γνωστό πως τα πουλιά στο έπος τα χρησιμοποιούν και οι θεοί, για να μεταμορφώνονται σ’ αυτά οι ίδιοι και για να μεταφέρουν μηνύματα στους ανθρώπους, ενώ οι άνθρωποι ως σημάδια, για να ερμηνεύουν τις προθέσεις των θεών όσον αφορά το μέλλον.

Η ΧΕΛΩΝΑ ΣΤΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ







Σύμβολο σταθερότητας, σοφίας και μακροβιότητας, η χελώνα μάς δίνει το παράδειγμα της βραδύτητας και της επιμονής. Κουβαλά στους ώμους της τον κόσμο ολόκληρο, αθόρυβα και αποτελεσματικά, και με το καβούκι της ενώνει μεταφορικά γη και ουρανό, υφαίνοντας αμέτρητους μύθους σε όλους τους πολιτισμούς του κόσμου. Ας δούμε τι έχει να μας μάθει.

Στα παιδικά μας χρόνια μαθαίναμε το μύθο του λαγού και της χελώνας. Τα δυο ζώα ξεκινούν έναν παράλογο εκ πρώτης όψεως αγώνα δρόμου. Σίγουρος για τον εαυτό του ο λαγός, αφού τρέχει για λίγο, ξαπλώνει και αποκοιμιέται. Έτσι η χελώνα, που επιμένει να παλεύει, τον προσπερνά αθόρυβα και τερματίζει πρώτη. Με ένα βαρύ φορτίο από την πρώτη στιγμή της ζωής της, το άχαρο καβούκι-καταφύγιο, αργή και αδέξια, η χελώνα δεν μοιάζει να έχει ευνοηθεί από τη φύση. Παρ’ όλα αυτά είναι υπομονετική, σταθερή, πεισματάρα. Και σοφή. Χαρακτηριστικό που όλοι οι πολιτισμοί έχουν εκτιμήσει. 

Η χελώνα πρωταγωνιστεί στις μυθολογίες όλων των λαών. Στην Άπω Ανατολή συμβολίζει την ένωση του ουρανού και της γης. Πραγματικά, το επάνω μέρος του καβουκιού της καμπυλώνει και καλύπτει προστατευτικά το κάτω, που είναι επίπεδο και τετραγωνισμένο. Και καθώς βρίσκεται διαρκώς σε κίνηση συμβολίζει τη γη και τον ουρανό που αλλάζουν στο πέρασμα των εποχών. Σύμφωνα με την ινδική μυθολογία, η χελώνα Τσούκουα στηρίζει τον ελέφαντα Μαχαπούντμα, στην πλάτη του οποίου ακουμπά όλος ο κόσμος. 


Σ’ αυτόν το μύθο έχει βασίσει και ο Τέρι Πράτσετ το Δισκόκοσμο, στη γνωστή σειρά βιβλίων φαντασίας, μόνο που εδώ ο επίπεδος κόσμος στηρίζεται σε τέσσερις ελέφαντες, κι αυτοί στην πλάτη της τεράστιας χελώνας που κολυμπά αργά στο κενό του σύμπαντος. 

Για να καταλάβετε πόσο εδραιωμένη είναι αυτή η δοξασία στη συνείδηση των Ινδών, αξίζει να αναφέρουμε το εξής: Κάποτε, λέει μια αφήγηση που αναφέρει και ο μεγαλοφυής φυσικός Στίβεν Χόκινγκ στο βιβλίο «Το Χρονικό του Χρόνου», ένας επιστήμονας -πιθανόν ο Μπέρναρντ Ράσελ- έδωσε μια διάλεξη στην Ινδία με θέμα την κίνηση της Γης και των υπόλοιπων πλανητών γύρω από τον ήλιο διανθισμένο με διάφορες αστρονομικές λεπτομέρειες. Όταν τελείωσε, μια ηλικιωμένη Ινδή από το ακροατήριο ζήτησε το λόγο και είπε ευθαρσώς πως όλα αυτά είναι ανοησίες και ότι όλοι γνωρίζουν πως ο κόσμος στηρίζεται στη γιγάντια χελώνα. Ο επιστήμονας τη ρώτησε πού πατάει η χελώνα κι εκείνη απάντησε: Μα, σε άλλες χελώνες τη μια πάνω στην άλλη, αμέτρητες! 

Αθανασία και δημιουργία
Έχοντας μια αξιοζήλευτη αντοχή στο χρόνο η χελώνα κατέληξε να συμβολίζει τη μακροβιότητα. Πολλοί πιστεύουν ότι μπορεί να ξεπεράσει τα 100 χρόνια, μια ηλικία που πολλές χελώνες δεν έφτασαν, καθώς το καβούκι τους χρησίμευε στη μαντική. Έχουν βρεθεί καμένα καύκαλα, χιλιάδων χρόνων, με ερωτήσεις γραμμένες επάνω τους. Ακριβώς έτσι γινόταν η μαντεία. Ο ενδιαφερόμενος έγραφε στο καβούκι την ερώτησή του, μετά αυτό καιγόταν και ο σαμάνος ερμήνευε τα σημάδια. 


Οι χελώνες είναι επίσης σύμβολο αθανασίας και θεωρούνται προσωρινές κατοικίες ψυχών στις διαδοχικές τους μετενσαρκώσεις προς τη νιρβάνα. Στον ινδουισμό τις θεωρούν δεύτερη ενσάρκωση του μεγάλου θεού Βίσνου. Κάθε τέσσερα δισεκατομμύρια χρόνια γίνεται μια τεράστια πλημμύρα που διαλύει τη Γη. Τότε ο Βίσνου παίρνει τη μορφή χελώνας, που κουβαλά στην πλάτη της ένα τεράστιο δοχείο. Μέσα σ’ αυτό οι θεοί και οι δαίμονες θα ανακατέψουν τα απαραίτητα συστατικά για να ξαναδημιουργηθεί ο κόσμος. Ύστερα από χίλια χρόνια, όταν θα έχει ξαναφτιαχτεί ο κόσμος, η χελώνα μένει εκεί. Πάνω στην πλάτη της στέκεται ο ελέφαντας που στηρίζει τη Γη. 


Σύμφωνα με τους μύθους των Ινδιάνων, η χελώνα κολύμπησε στο βυθό του ωκεανού που απλωνόταν σε όλο τον κόσμο, κι αναδύθηκε φέρνοντας στο στόμα της τη λάσπη που χρησιμοποίησε ο δημιουργός για να φτιάξει τη Γη. Καθώς το ζώο αυτό ζει συχνά σε ακρογιαλιές, που θεωρούνται περάσματα στον κόσμο των ξωτικών, παίζει το ρόλο του φύλακα των πυλών και η παρουσία της δείχνει ότι κάπου εκεί κοντά βρίσκονται νεράιδες. Σ’ ένα γιαπωνέζικο παραμύθι, ο άντρας που έσωσε μια χελώνα από τα παιδιά που την πείραζαν οδηγήθηκε από εκείνη στο Βασιλιά του Ωκεανού, ο οποίος του έδωσε για σύζυγο την κόρη του. 


Σε πολλές παραδόσεις οι χελώνες επιβάλλεται να προστατεύονται και ο θάνατός τους θεωρείται πρόξενος κακοτυχίας και συμφοράς. Σε διάφορους λαούς που τις κυνηγούν συνηθίζεται, όταν τις πιάνουν, να καθαγιάζεται η πράξη με ένα τελετουργικό. Στο βουδισμό, που είναι εναντίον της ζωοκτονίας, υπάρχει καθορισμένη τελετή για την απελευθέρωση των χελωνών.


Οι κύκλοι της ζωής
Ένας άλλος συμβολισμός της χελώνας τη συνδέει με το θηλυκό στοιχείο, την πρωταρχική Μητέρα και τη Γαία. Στη Νιγηρία συμβόλιζε τα γυναικεία αναπαραγωγικά όργανα και τη σεξουαλικότητα, ενώ στους Ινδιάνους συνδεόταν με τον κύκλο της Σελήνης, την εμμηνόρροια και τη δύναμη των θηλυκών ενεργειών. Ένας λόγος για τη σύνδεσή της με τη Σελήνη ήταν ότι σε πολλές χελώνες το καύκαλο χωρίζεται σε δεκατρία τμήματα, όσοι και οι σεληνιακοί μήνες. Οι χελώνες μάς θυμίζουν ότι ο δρόμος προς τον ουρανό είναι μέσω της Γης. Στη Μητέρα Γη υπάρχουν όλα όσα χρειαζόμαστε. Μας φροντίζει, μας προστατεύει, μας τρέφει όσο νοιαζόμαστε κι εμείς γι’ αυτήν. Αλλά, για να φτάσουμε στον ουρανό, θα πρέπει να επιβραδύνουμε τους ρυθμούς και να καλλιεργήσουμε την ευαισθησία μας. Πρέπει να δούμε τη σύνδεση όλων των πραγμάτων. Όπως η χελώνα δεν μπορεί να αποχωριστεί το καβούκι της, έτσι κι εμείς δεν μπορούμε να χωρίσουμε τον εαυτό μας από όσα κάνουμε στη Γη.


Η γέννηση του φενγκ σούι
Από τη χελώνα, σύμφωνα με το μύθο, γεννήθηκε το φενγκ σούι. Ο πρώτος αυτοκράτορας της Κίνας, ο Φου Χσι καθόταν στην όχθη του ποταμού Λο, όταν αναδύθηκε μια χελώνα που πάνω στο καύκαλό της -χωρισμένο σε εννιά τετράγωνα ανά τριάδες- ήταν σημειωμένα σημάδια που έδιναν άθροισμα 15 σε κάθε οριζόντια, κάθετη και διαγώνια σειρά. Σ’ αυτό το «μαγικό τετράγωνο» των εννέα αριθμών βασίστηκαν τα ταοϊστικά τελετουργικά και δύο από τις ισχυρότερες σχολές του φενγκ σούι, τα Οκτώ Μέγαρα και το Ιπτάμενο Άστρο. Έτσι λοιπόν η χελώνα είχε γραμμένα επάνω στα σχέδια του καβουκιού της όλα τα μυστικά του ουρανού και της Γης. Κι αυτό την έχει αναγάγει εκτός των άλλων σε ένα από τα συμβολικά ζώα-φύλακες των τεσσάρων κατευθύνσεων. Ο Πράσινος Δράκοντας προσέχει τα άστρα που εμφανίζονται στην ανατολή την άνοιξη. Τα άστρα που εμφανίζονται στη δυτική πλευρά του ορίζοντα βρίσκονται στην κυριαρχία του Λευκού Τίγρη, ενώ του νότου εποπτεύονται από τον Κόκκινο Φοίνικα. Η Μαύρη Χελώνα έχει στη δικαιοδοσία της τα βορινά άστρα.(ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΖΟΥΡΑΚΗ)

 

H Oυρανία Αφροδίτη ξεκουράζει το πόδι της πάνω σε μιά χελώνα

Ελληνική μυθολογία 
Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Χελώνη είναι γνωστή μία Ορεάδα Νύμφη από την Αρκαδία, ή απλώς μία νέα κοπέλα, που κάποτε, σύμφωνα με μύθο του Αισώπου, έκανε το λάθος να μην καταδεχθεί να παραστεί στους θεϊκούς γάμους του Δία και της `Ηρας. Σύμφωνα με άλλη εκδοχή, η Χελώνη πήγε στους γάμους, αλλά ήταν άτακτη και ασεβής. Για να την τιμωρήσουν για την περιφρόνησή της αυτή, οι θεοί την μεταμόρφωσαν στο ομώνυμο ζώο, τη χελώνα, καταδικάζοντάς την έτσι σε αιώνια σιωπή (η χελώνα συμβόλιζε τη σιγή στην αρχαία Ελλάδα). Από το κέλυφός της ο θεός Ερμής αργότερα θα κατασκεύαζε την πρώτη λύρα τεντώνοντας χορδές στην κοίλη πλευρά του.(ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ)

****************** 
 Μύθος της Βόρειας ΑμερικήςΠολλά χρόνια πριν, όταν το μεγαλύτερο μέρος της Γης ήταν σκεπασμένο με νερό, το Μεγάλο Πνεύμα αποφάσισε να δημιουργήσει μια όμορφη χώρα με λίμνες και ποτάμια, την οποία οι θαλάσσιες χελώνες θα μετέφεραν στην πλάτη τους. 
Οι θαλάσσιες χελώνες συνεργάστηκαν και το Μεγάλο Πνεύμα δημιούργησε την πλάση. Μια μέρα όμως οι χελώνες διαφώνησαν μεταξύ τους, οπότε κάποιες από αυτές άρχισαν να κολυμπούν ανατολικά, ενώ άλλες κολύμπησαν δυτικά. Τότε ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος και η Γη άρχισε να σείεται.
Οι χελώνες δεν μπόρεσαν να κολυμπήσουν μακριά γιατί η Γη ήταν πολύ βαριά, έτσι σταμάτησαν να διαφωνούν και συμφιλιώθηκαν. 
Παρ' όλα αυτά κάποιες φορές οι χελώνες, που κουβαλούν την Καλιφόρνια στην πλάτη τους, διαφωνούν και πάλι. Κάθε φορά που γίνεται αυτό η γη τρέμει και εκδηλώνεται σεισμός.(oasp.gr)

 ***************************
 

Η χελώνα ΒΙΧΙ στηρίζει την στήλη του αυτοκράτορα Kangxi κοντά στη Γέφυρα του Μάρκο Πόλο στο Πεκίνο

Η χελώνα στην Κίνα
  
Για τους Κινέζους, η χελώνα είναι ιερή και συμβολίζει τη μακροζωία, δύναμη και αντοχή. Λέγεται ότι η χελώνα βοήθησε   τon Πανγκού (επίσης γνωστή ως P'an Ku) στη δημιουργία του κόσμου: Η δημιουργός θεά Nuwa ή Nugua κόβει τα πόδια από μια θαλάσσια χελώνα και τα χρησιμοποιεί για να στηρίξουν τον ουρανό όταν ο Gong Gong κατέστρεψε το βουνό που  υποστήριζε τον ουρανό. Για τους Κινέζους, καθώς και τους Ινδούς, η χελώνα συμβολίζει το σύμπαν. Το ανώτερο θολωτό τμήμα της ράχης της αντιστοιχεί με τους αστερισμούς στον ουρανό, και  είναι Γιάνγκ(αρσενική ενέργεια). Το κάτω μέρος έχει πολλές γραμμές, οι οποίες σχετίζονται με τη γη και είναι το Γιν(θηλυκή ενέργεια) .  

   Η χελώνα είναι ένα από τα τέσσερα διάσημα ζώα που διέπουν τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, με την μαύρη , προστάτη του βορρά, που συμβολίζει την αντοχή, τη δύναμη, και τη μακροζωία. Οι Κινέζοι πιστεύουν ότι οι χελώνες βγαίνουν την άνοιξη, όταν αλλάζουν τα κελύφη τους, και αδρανοποιούνται κατά τη διάρκεια του χειμώνα, κερδίζοντας έτσι  μεγάλη διάρκεια ζωής . 
  Ο κινεζικός αυτοκρατορικός στρατός  είχε σημαίες με εικόνες από δράκους και χελώνες ως σύμβολα της απαράμιλλης δύναμης επειδή τα ζώα αυτά πολέμησαν μεταξύ τους, αλλά και οι δύο παρέμειναν ζωντανοί. Ο δράκος δεν μπορεί να σπάσει τη χελώνα και η τελευταία δεν μπορεί να φτάσει το δράκο.  Στην Κίνα, η χελώνα επίσης ονομάζεται  μαύρος πολεμιστής, στέκεται ως σύμβολο της δύναμης, αντοχής, και τη μακροζωίας, καθώς και εκείνη του βορρά και του χειμώνα. Μια χελώνα συχνά τίθεται στη βάση των ταφικών μνημείων. Ο μύθος υποστηρίζει ότι οι ξύλινες κολώνες του Ναού του Ουρανού στο Πεκίνο, κτίστηκαν στα κελύφη  ζώντων χελώνων δεδομένου ότι οι άνθρωποι πίστευαν ότι τα ζώα αυτά ήταν ικανά να ζουν για περισσότερο από 3000 χρόνια, χωρίς φαγητό ή νερό και είναι διακοσμημένο με μια μαγική δύναμη που εμποδίζει το ξύλο από την σήψη. 
  Πιστεύεται επίσης ότι η χελώνα δεν θυμάται την ημέρα και το μήνα γέννησης της, ώστε το  να αποκαλέσεις κάποιον «χελώνα» στην Κίνα, να θεωρείται προσβλητικό. 
Στο Θιβέτ, η χελώνα είναι ένα σύμβολο της δημιουργικότητας.  
Η χελώνα είναι το feng shui στοιχείο του νερού  με την τίγρη , Φοίνικα και δράκο να  αντιπροσωπεύουν τα άλλα τρία στοιχεία. Σύμφωνα με τις αρχές του feng shui το πίσω μέρος του σπιτιού αντιπροσωπεύεται από τη Μαύρη χελώνα, που σημαίνει υποστήριξη για το σπίτι, την οικογενειακή ζωή και τις προσωπικές σχέσεις. Μια χελώνα στην πίσω πόρτα ενός σπιτιού ή στην αυλή δίπλα σε μια λίμνη λέγεται ότι προσελκύει καλή τύχη και πολλές ευλογίες. Τρεις χελώνες που στοιβάζονται η μία πάνω από την άλλη αντιπροσωπεύουν μια μητέρα και τα μωρά της. Στον Ταοϊσμό , η χελώνα είναι ένα έμβλημα της τριάδας  γη- ανθρωπότητα-ουρανός.  
Η χελώνα είναι ένα σύμβολο της μακροζωίας, με μια πιθανή διάρκεια ζωής δέκα χιλιάδες χρόνια.  Λόγω της μακροζωίας της, ένα σύμβολο  χελώνας συχνά χρησιμοποιείται   σε τάφους. Ένα ανάχωμα τάφου θα μπορούσε να διαμορφωθεί σαν μια χελώνα, που ονομάζεται «σοβαρή χελώνα." Μιά  λαξευτή χελώνα, γνωστή ως Bixi χρησιμοποιήθηκε ως βάθρο  σε ταφικές επιγραφές υψηλόβαθμων υπαλλήλων κατά τη διάρκεια της δυναστείας Sui (581-618 μ.Χ.) και των Μινγκ περιόδους (CE 1368-1644). Τεράστιες χελώνες υποστήριξαν ταφικές επιγραφές των κινέζων αυτοκρατόρων .Τα καβούκια τους  χρησιμοποιήθηκαν για τη μαγεία και τις μελλοντικές προβλέψεις. Υπάρχουν αμέτρητες ιστορίες για την μακροβιότητα της χελώνας  και την ικανότητά της να  παίρνει και  άλλες μορφές.(wikipedia)


zoosofistonmelathron

Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα