Τα συμπεράσματα του Διαθρειασκειακού Φόρουμ G20 :
- Δεδομένης της συνάφειας μεταξύ της θρησκείας και της χάραξης πολιτικής, όπως αποδεικνύεται από την επιτυχία του φετινού Διαθρησκειακού Φόρουμ G20 και τη διαδικασία που οδήγησε σε αυτό, μια κεντρική πρόταση είναι ότι ήρθε η ώρα για την επίσημη αναγνώριση της διαθρησκειακής πλατφόρμας της G20, το Interfaith Forum, ως επίσημη ομάδα που θα συμμετέχει στις μελλοντικές συνόδους κορυφής των G20.(σ.ι. οι θρησκευτικοί ηγέτες θα συμμετέχουν στις πολιτικές διασκέψεις κορυφής. Καθόλου περίεργο αφού όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα του Παγκοσμίου Οικονομικού Φόρουμ «οι αναφορές για τον θάνατο των οργανωμένων θρησκειών υπερέβαλαν. Σύμφωνα με έρευνα του 2015 η αύξηση των θρησκευόμενων πληθυσμών παγκοσμίως εκτιμάται ότι θα είναι 23 φορές μεγαλύτερη από την αύξηση των άθρησκων, μεταξύ του 2010 και 2050».)
- Η συστηματική συμμετοχή των θρησκευτικών φορέων στις διαδικασίες χάραξης πολιτικής σε εθνικό και διεθνές επίπεδο προσφέρει σημαντικές δυνατότητες εμπλουτισμού και ενίσχυσης των δράσεων και των εφαρμογών για πολλά θέματα, συμπεριλαμβανομένης της ετοιμότητας για την αντιμετώπιση καταστροφών.
- Η διαδικασία των G20 θα πρέπει να έχει ως σταθερό οδοδείκτη την εστίαση στις ευάλωτες κοινότητες και μπορεί να επωφεληθεί από τη συνεχή συνεργασία με το Διαθρησκειακό Φόρουμ G20 για να διατηρεί αυτήν την ηθική και πρακτική προτεραιότητα πάντα στο προσκήνιο.
- Τις επόμενες μέρες, πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην εμπλοκή των θρησκευτικών κοινοτήτων για την ανάπτυξη, τον έλεγχο και τη διανομή εμβολίων κατά του COVID-19.
- Η επείγουσα και επιτακτική πρόκληση για την προστασία του πλανήτη εγείρει όχι μόνο φυσικές αλλά και ηθικές και πνευματικές ανησυχίες, τις οποίες οι θρησκευτικές κοινότητες είναι μοναδικά προετοιμασμένες να αντιμετωπίσουν ως εταίροι στα όργανα της παγκόσμιας διακυβέρνησης.
Ο Πάπας Φραγκίσκος ζήτησε ξανά περισσότερες γυναίκες σε ηγετικές θέσεις.
Ο καρδινάλιος José Ornelas από την Πορτογαλία δήλωσε: «Η εκτίμηση του ρόλου των γυναικών», είπε, «συμβάλλει αποφασιστικά στην εκτίμηση του ποιμαντικού ρόλου στην εκκλησία σήμερα, που επικεντρώνεται υπερβολικά στους καθορισμένους ρόλους».
Αυτή η πρόσκληση του επικεφαλής της διάσκεψης των Πορτογάλων επισκόπων αντηχεί το μήνυμα του Πάπα Φραγκίσκου στις 11 Οκτωβρίου.
«Πρέπει να προωθήσουμε την ένταξη των γυναικών στα μέρη όπου λαμβάνονται οι σημαντικές αποφάσεις», είπε ο Πάπας υπενθυμίζοντας ότι αυτό είναι το θέμα της προσευχής του για τον Οκτώβριο.
Οι παπικές γυναίκες θεολόγοι δήλωσαν ότι κουράστηκαν να ακούν λόγια που προωθούν τις γυναίκες στην εκκλησία χωρίς συνοδευτικές δράσεις που τοποθετούν τις γυναίκες σε σαφείς ηγετικούς ρόλους.
«Ας προσευχηθούμε ότι, χάρη στο βάπτισμα, οι λαϊκοί πιστοί, ειδικά οι γυναίκες, μπορούν να συμμετέχουν περισσότερο στους θεσμούς ευθύνης στην εκκλησία, χωρίς να πέσουν σε κληρικαλισμούς που ακυρώνουν το λαϊκό χάρισμα και επίσης αμαυρώνουν το πρόσωπο της Αγίας Μητέρας Εκκλησίας. "
Ο καρδινάλιος José Ornelas τόνισε την ανάγκη να προσφερθούν στις γυναίκες πραγματικές ευκαιρίες ηγεσίας στην εκκλησία και όχι απλώς να εκπληρώνουν τους παραδοσιακούς ρόλους που τους έχουν ανατεθεί.
«Η ανάδειξη της θηλυκότητας και της μητρότητας δεν επιδιώκει απλώς μια ισορροπία δυνάμεων ή επιρροών στην λειτουργική οργάνωση της εκκλησίας», είπε. «Πρόκειται για μια αλλαγή παραδείγματος: Η εκκλησιαστική ηγεσία δεν στηρίζεται στην ιδέα της εξουσίας αλλά στη ζωή, τη φροντίδα και την υπηρεσία, χρησιμοποιώντας τα δώρα του Πνεύματος στην οικοδόμηση του οίκου του Κυρίου, που προέρχεται από την πατρική και μητρική αγάπη του Θεού."
«Οι γυναίκες χάνουν την υπομονή τους,» είπε η Ναταλία Imperatori-Lee, καθηγήτρια θρησκευτικών στο Manhattan College στη Νέα Υόρκη. «Και οι δύο αυτές δηλώσεις βασίζονται στην έννοια της συμπληρωματικότητας, μια ιδεολογία του φύλου που υποστηρίζεται από το Βατικανό που καθορίζει τους ρόλους των γυναικών στην εκκλησία και την κοινωνία (και των ανδρών) με βάση τη βιολογία τους», είπε.
«Εκτός από την προσευχή για ένταξη των γυναικών στην ηγεσία της εκκλησίας, η ιεραρχία και οι κληρικοί σε όλα τα επίπεδα πρέπει να δεσμευτούν για δράσεις που φέρνουν τις γυναίκες σε ρόλους λήψης αποφάσεων». Και όχι μόνο για θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση και την οικογένεια, αλλά για όλα τα εκκλησιαστικά θέματα, πρότεινε η Dr. Imperatori-Lee, «σε κάθε επίπεδο: ενορίας, επισκοπής, επισκοπικών συνόδων κ.λπ.»
Όσο οι γυναίκες καθορίζονται από έναν ρόλο, είπε, «σε αυτή την περίπτωση: μητρότητα, συμπληρωματικότητα, υπηρεσία», η εκκλησία θα χάσει εντελώς την πληρότητα των γυναικών ως εικόνα του Θεού.
Ο καρδινάλιος José Ornelas σημείωσε την υπεροχή της Μαρίας στην πρώιμη εκκλησία, «από τον καιρό του Ιησού και από την αρχή της εκκλησίας», είπε, «όχι ως δευτερεύον γεγονός ή θυγατρικό μέρος του ανδρικού πρωταγωνισμού, αλλά ως σημαντικό συστατικό στοιχείο της εκκλησίας ».
Η Μαρία Κλάρα Μπίνγκερ, καθηγήτρια θεολογίας στο Παπικό Καθολικό Πανεπιστήμιο του Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας, επαίνεσε την έμφαση του καρδιναλίου «όχι μόνο στη Μαρία αλλά και σε όλες τις γυναίκες που εμφανίζονται στο Ευαγγέλιο κοντά στον Ιησού», και σχολιάζοντας μέσω email πρόσθεσε, «Η στάση του Ιησού προς τις γυναίκες είναι μια επανάσταση που ακόμα αγνοείται».
«Αυτή η στάση δεν ενσωματώθηκε καλά στην εκκλησία μας. Οι πρόσφατες δηλώσεις του Πάπα Φραγκίσκου το μαρτυρούν αυτό. "
Η Cecilia González-Andrieu, καθηγήτρια θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Loyola Marymount του Λος Άτζελες πρόσθεσε: «Η ιδέα ότι υπάρχει απλώς μια γυναικεία παρουσία είναι πραγματικά μειωτική. Παρουσιάζει τις γυναίκες ότι απλώς έχουν ένα σύνολο χαρακτηριστικών που έχουν συνταγογραφηθεί για εμάς - για να μας περιγράψουν σαν να είμαστε σαν ένας μικρός χαρακτήρας σε ένα έργο που δεν έχει ελευθερία.
«Είναι καλό να μην εστιάζουμε υπερβολικά στην ιεροσύνη, αλλά αυτό εξακολουθεί να μην παρέχει στις γυναίκες την ελευθερία να ανταποκριθούν στο κάλεσμα του Αγίου Πνεύματος για την ποιμαντική», δήλωσε η Δρ González-Andrieu. Ένα σημάδι ύβρεως, είπε, είναι «να υποθέσουμε ότι το Άγιο Πνεύμα επιλέγει ποιον (το Άγιο Πνεύμα) θα καλέσει προς ένα ποιμαντικό σκοπό βασιζόμενο στη γενετική σύνθεση των ανθρώπων που βασικά αυτό είναι η αρρενωπότητα και η θηλυκότητα».
«Η αλλαγή του παραδείγματος πρέπει να είναι τεράστια», πρόσθεσε, «αλλά δεν είναι αδύνατο, επειδή είναι όλα στις Γραφές. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να το κοιτάξουμε με καθαρή ματιά χωρίς όλες αυτές τις προκαταλήψεις που είχαμε στο παρελθόν λόγω της συμπληρωματικότητας των γυναικών. "
(σ.ι. Στην ιστοσελίδα του Παγκοσμίου Οικονομικού Φόρουμ διαβάζουμε : «Πολύ συχνά, τα θρησκευτικά κείμενα (των τριών αβραμικών θρησκειών) έχουν παρερμηνευτεί για να δικαιολογήσουν την πατριαρχία και τις ανισότητες που βασίζονται στο φύλο, με αποτέλεσμα οι γυναίκες να μην μπορούν να κατέχουν θέσεις θρησκευτικής ηγεσίας και να μην μπορούν να παρευρεθούν ή / και να συμμετέχουν σε προσευχές και συγκεντρώσεις. Δεδομένου ότι η πλειοψηφία των θρησκευτικών πρακτικών διεξάγεται τώρα στο σπίτι (λόγω lockdown) σε οικογενειακό επίπεδο, οι θρησκευτικοί ηγέτες πρέπει να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των γυναικών».
...κάτι σαν τον παραλληλισμό της Γκρέτα με τον Μωυσή .
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.