Η Διώρυγα του Σουέζ έχει μήκος 190 χιλιόμετρα. Η Διώρυγα του Παναμά είναι 77 χιλιόμετρα. Η δική μας, αυτή που ενώνει τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό δεν ξεπερνάει τα 6,5 χιλιόμετρα και είναι έργο με πολύ πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Μέχρι να εγκαινιαστεί, το 1893, σα σήμερα στις 25 Ιουλίου, συνέβησαν τόσα πολλά, σε διαφορετικές εποχές και αιώνες.
Ο πρώτος που σκέφθηκε να φτιάξει ένα πέρασμα θαλάσσιο στον Ισθμό της Κορίνθου, εκείνη τη λωρίδα γης που ενώνει την Πελοπόννησο με την Στερεά Ελλάδα, ήταν ο περίφημος Περίανδρος, ένας από τους 7 σοφούς της αρχαιότητας και κυβερνήτης του κράτους της Κορίνθου, ο αποκαλούμενος «τύραννος». Δεν γίνεται να συνεχίσω την κουβέντα μου αν δεν το πω: «Η δημοκρατία είναι καλύτερο πολίτευμα από την τυραννίδα» είχε εκτιμήσει ο... τύραννος Περίανδρος.
Τέλος πάντων, έτσι έχει κλασάρει η Ιστορία τον εν λόγω Περίανδρο, ως «τύραννο». Αυτός, λοιπόν, 600 χρόνια πριν τον Ναζωραίο σκέφθηκε να ανοίξει το κανάλι. Δεν το έκανε, όμως άρχισε να παίρνει τα πρώτα διόδια στην Ιστορία της Ελλάδος. Πώς;
Έφτιαξε τον περίφημο «Διολκό», ένα δρόμο στρωμένο με ξύλα που τα αλείφανε με λίπος για να γλυστράνε τα καράβια της εποχής. Αυτός ήταν ο στόχος. Να γλυτώσουν δρόμο και χρόνο τα παπόρια αλλά και τον επικίνδυνο κάβο Μαλέα. Ο Περίανδρος, θρησκόληπτος όπως όλοι οι εξουσιαστές, φοβήθηκε την οργή του Ολύμπου, αν παρέμβαινε στη φύση, αν αλλοίωνε το περιβάλλον με την διάνοιξη του καναλιού.
Τριακόσα χρόνια αργότερα έβαλε μπροστά τη δουλειά ο Αθηναίος Δημήτριος ο Πολιορκητής κι έφερε μηχανικούς από τον Αίγυπτο. Αυτοί του είπαν μια μαλακία και την έχαψε, παρά το σπουδαίο του μυαλό. Ότι η στάθμη του νερού είναι... πιο υψηλή στον Κορινθιακό κόλπο κι αν ενώσουμε τις θάλασσες θα πλημμυρίσει ο Σαρωνικός και θα πνιγεί η Αίγινα.
Σειρά παίρνουν ο Ιούλιος Καίσαρ και ο Καλιγούλας, οι δύο Ρωμαίοι αυτοκράτορες, 40 χρόνια πριν τον Χριστό. Στη συνέχεια ο συνάδελφός τους Νέρων με πιο προηγμένο σχέδιο ξεκινάει την επιχείρηση διώρυξης και θα την τελείωνε αν δεν έκανε μανούρα ένα στρατιωτικό πραξικόπημα στη Ρώμη. Ούτε ο επίσης φιλέλλην αυτοκράτωρ Ηρώδης ο Αττικός τα κατάφερε.
Προσπάθησαν ακόμα οι Βυζαντινοί, οι Ενετοί, όπως και ο πρώτος κυβερνήτης της ελεύθερης Ελλάδος, ο Ιωάννης Καποδίστριας. Τα λεφτά είναι πολλά, όμως, όπως λέει και η κινηματογραφική ατάκα. Τελικά, το 1869 ψηφίζεται νόμος του κράτους για τη διάνοιξη της διώρυγος, οι εργασίες ξεκινάνε το 1882, σε σχέδιο Ούγγρου που βασίστηκε στη μελέτη επί... Νέρωνα.
Πάλι, για λόγους οικονομικών πόρων, το έργο μένει στη μέση και στο παιχνίδι μπαίνει ο φοβερός Ανδρέας Συγγρός που αναλαμβάνει αυτός να ολοκληρώσει το έργο. Η διώρυγα έχει πλάτος 24,6 μέτρα, βάθος 7,50-8 μ. και κάθε χρόνο τα χρησιμοποιούν 12.000 καράβια.
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.