Όλα ξεκίνησαν από το μεγάλο έρωτα του Δία προς την κόρη του Κάδμου και της Αρμονίας κι εγγονή της Αφροδίτης, τη Σεμέλη . Κι όπως συχνά συνέβαινε, η Ήρα την εκδικήθηκε: Παίρνοντας τη μορφή της παραμάνας της, την έπεισε να ζητήσει από το Δία να εμφανιστεί μπροστά της με τη θεϊκή του μορφή,για πιστοποίηση της ταυτότητάς του. Η άμυαλη Σεμέλη του το ζήτησε πιεστικά, κι ο Δίας εμφανίστηκε ως θεός, με όλη του τη δόξα, την αγριότητα και τους κεραυνούς του οι οποίοι και τη σκότωσαν ενώ έφερε στα σπλάχνα της τον καρπό του έρωτά τους, το Διόνυσο στους έξι μήνες κύησης .
Ο Δίας πρόλαβε, και παίρνοντας τον αγέννητο ακόμα Διόνυσο από την κοιλιά της τον έραψε στον μηρό του για να τρέφεται από αυτόν ώσπου να γεννηθεί.Ήταν δηλαδή σαν τη σημερινή παρένθετη μητέρα. Όταν ήρθε η ώρα να γεννηθεί τον έβγαλε ο Δίας από τον μηρό του (η "καισαρική τομή" στη μυθολογία), και για αυτό λένε πως ο Διόνυσος γεννήθηκε δυο φορές.
Υπάρχουν πολλές παραλλαγές στο μύθο σχετικά με τη συνέχεια. Μιλούν για διάφορες νύμφες διαφόρων τόπων που ανέλαβαν να μεγαλώσουν το ορφανό. Η πιο γνωστή παραλλαγή αναφέρει τις νύμφες της Νύσσας, ενός μυθικού παραδείσου της αρχαιότητας, ως τροφούς του Διόνυσου.Εξ ου και η ετυμολογία του ονόματος: Δίας+Νύσσα>Διόνυσος.Οι γνωστές επωνυμίες του Διόνυσου είναι Διμήτωρ και Δισσίτοκος (γεννημένος δηλ. δύο φορές), Μηρορραφής, Πυριγενής, Λιαίος, (που διαλύει τα λίπη), Ληναίος, Ίακχος, και κυρίως Βάκχος.
Ο βασικός αυτός μύθος του Διόνυσου σύντομα συνδέθηκε ή παραφράστηκε με άλλους ανάλογους μύθους, που εξέφραζαν τις ίδιες βασικές ιδέες της ανανέωσης της ζωής μέσα από το μυστήριο του θανάτου και της αναγέννησης. Σύμφωνα με αυτούς μόλις ανδρώθηκε ο Διόνυσος, ανακάλυψε τη χρησιμότητα του κρασιού. Όταν κατέβηκε στην Αττική φιλοξενήθηκε από τον Ικάριο στον οποίο χάρισε ως δώρο το κρασί.
Το κλάδεμα του αμπελιού αφορά την αφαίρεση του ακραίου τμήματος του βλαστού μαζί με διάφορο αριθμό φύλλων. Γίνεται είτε αφαίρεση 2 έως 5 cm από το άκρο των βλαστών είτε με την αφαίρεση μεγάλου τμήματος βλαστού μέχρι και το πρώτο γόνατο πάνω από την τελευταία σταφυλή πριν, κατά ή μετά την άνθηση.
Αν προσέξετε και στην εικόνα 1, από τα κομμένα γόνατα πετάγονται νέα βλαστάρια. Γι, αυτό, μερικοί μελετητές είπαν πως στις παραστάσεις της γέννησης του Διονύσου, τον εμφανίζουν να "πετάγεται" από το γόνατο του Δία, όπως το νέο βλαστάρι από το "γόνατο" του φυτού του κρασιού...
The Mythologists
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.