«Πώς μπορεί να πετύχει κάποιος την ανώτατη κατάσταση, να πετύχει εκλέπτυνση της συνείδησης, χωρίς πνευματικό μόχθο;»
Καθώς ο άνθρωπος προχωρεί προς τον εαυτό του περνάει μέσα από τρεις μεγάλες περιοχές πειθαρχίας και άσκησης.
Συχνά περιπλανιέται μέσα σε αυτές τις περιοχές χωρίς να βλέπει κάπου ένα καθοδηγητικό φως, αλλά ο πόνος και η ευχαρίστηση βαθμιαία τον οδηγούν από το ένα πεδίο στο άλλο.
Περιπλανιέται για μακρόχρονες εποχές στις ερήμους του φυσικού πεδίου, βυθισμένος στην άγνοια, το αίμα και τον πόνο.
Ύστερα, βαθμιαία, περνάει στη θάλασσα των συγκινήσεων και το μεγάλο και δύσκολο ταξίδι του αρχίζει μέσα στα κύματα αυτής της τεράστιας και φουρτουνιασμένης θάλασσας.
Όπως έχουμε πει, είναι ένας ωκεανός από οφθαλμαπάτες και πλάνες, μια θάλασσα βαθιάς θλίψης και ευχαρίστησης. Είναι μια άγρια και φουρτουνιασμένη θάλασσα που μπορεί να σας καταπιεί οποιαδήποτε στιγμή. Μια θάλασσα πάνω στην οποία δε μπορεί να βρείτε ούτε ένα σημάδι σταθερής καθοδήγησης, και που πάνω της θα χάσετε τον εαυτό σας εκατοντάδες φορές.
Υπάρχουν στιγμές που εγκαταλείπετε το ταξίδι σας και ρίχνεστε απλώς στα άγρια κύματα των συναισθημάτων, της θυμαπάτης και της πλάνης.
Κάπου – κάπου, μέσα από την καταχνιά, βλέπετε μερικά φωτεινά άστρα να λάμπουν, αλλά την επόμενη στιγμή χάνονται από τα μάτια σας.
Ακούτε φωνές από τον ανώτερο κόσμο αλλά οι φωνές μετατρέπονται στο βρυχηθμό των κυμάτων καθώς χτυπούν πάνω στην ακτή και ο προσκυνητής είναι σαν ένα κομμάτι ξύλο που επιπλέει πάνω στα νερά.
Ο προσκυνητής χρειάζεται πολλούς αιώνες για να διασχίσει αυτό τον ωκεανό.
Σιγά – σιγά αναπτύσσει δυνατότερους μύες, φτιάχνει καλύτερες βάρκες και πλοία και κάποια μέρα πατάει πάνω στην πύρινη γη του νοητικού πεδίου.
Και το νοητικό πεδίο έχει τα προβλήματά του, τα εμπόδια και τις δυσκολίες του. Στα επόμενα μαθήματα θα δούμε με ποιο τρόπο μπορούμε να διασχίσουμε αυτό το πεδίο αλλά τώρα η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι να διασχίσουμε αυτή τη συγκινησιακή θάλασσα και να επιστρέψουμε στον Εσωτερικό μας Χριστό να περπατήσει πάνω στα νερά της χωρίς να βυθιστεί.
Το κύριο καθήκον μας είναι να οργανώσουμε το αισθαντικό μας σώμα, τη βάρκα.
Δε μπορούμε να απαλλαγούμε από ένα φορέα ούτε μπορούμε να τον ελέγξουμε, αν δεν τον οργανώσουμε και δεν τον μετουσιώσουμε στον ανώτατο βαθμό.
Δε μπορούμε να ελέγξουμε το φυσικό μας σώμα αν δεν είναι υγιές, αγνό και γεμάτο ζωτικότητα.
Το ίδιο ισχύει και για το συγκινησιακό σώμα. Μπορούμε να το ελέγξουμε και να αποσπαστούμε από αυτό, αν είναι αγνό, ήρεμο και αναπτυγμένο.
Είναι αδύνατο να φέρουμε το νοητικό φορέα κάτω από τον πλήρη έλεγχο της Ψυχής ή του Εσωτερικού Κυρίου αν το σώμα αυτό δεν είναι ολοκληρωμένο, αρκετά αναπτυγμένο και πειθαρχημένο.
Μπορούμε να αποσπαστούμε και να παρατηρήσουμε τις νοητικές τροποποιήσεις ή δραστηριότητες αν στεκόμαστε ψηλότερα από αυτές.
Κάτι τέτοιο δε μπορεί να γίνει, παρά μόνο όταν ο νους έχει αναπτυχθεί μέχρι την πλήρη του δυνατότητα.
Τις παλιές εποχές οι προχωρημένοι άνθρωποι γνώριζαν ότι ο μόνος τρόπος για την εξάγνιση και την οργάνωση των φορέων ήταν να τους υποβάλουν σε αυστηρή πειθαρχία. Αυτή η πειθαρχία ήταν γνωστή με πολλά ονόματα. Ονομαζόταν μετάνοια, μεταμέλεια, νηστεία ή εξαγνισμός.
Αργότερα το αληθινό νόημα αυτών των λέξεων χάθηκε και πολλοί άνθρωποι προκάλεσαν μεγάλη ταλαιπωρία και πόνο στο σώμα τους, νομίζοντας ότι αυτό ήταν απαραίτητο για το καλό του σώματος και της ψυχής τους.
Η τακτική αυτή ήταν πολύ διαδεδομένη κατά την αρχαιότητα και ειδικά στους πρώτους αιώνες του Χριστιανισμού μέχρι την εποχή του μεσαίωνα. Γενικά ονομαζόταν «εξαγνισμός».
Ο αρχικός σκοπός αυτής της πειθαρχίας ήταν να καθαρίσει το φυσικό, το αισθαντικό και το νοητικό σώμα από τις ακαθαρσίες εκείνες που εμπόδιζαν την ολοκλήρωση, τη συγχώνευση με την ψυχή και την πνευματική ακτινοβολία. Αλλά η πρακτική έγινε υπερβολική και έφτασε στο άκρα. Έγινε μια παρεμποδιστική δύναμη για πολλούς αιώνες και οδήγησε σε υπερβολική καταπίεση ή βίαιες αναστολές που εφαρμόζονταν πάνω στο σώμα προκαλώντας φοβερές επιπλοκές.
Ο σκοπός της πειθαρχίας δεν είναι να σκοτώσει τη ζωτικότητα οποιουδήποτε φορέα.
Αντίθετα, ο σκοπός της είναι να αναπτύξει αυτή τη ζωτικότητα και να την κατευθύνει σε σωστά κανάλια ή να τη μετουσιώσει και να την εξαγνίσει.
Αν έχετε υπερβολική ενέργεια σε κάποιο σώμα, πρέπει να γνωρίζετε τρία πράγματα:
1) Πώς και γιατί υπάρχει εκεί αυτή η υπερβολή ενέργεια.
2) Πώς μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε ή να την ξοδέψετε με εποικοδομητικούς και δημιουργικούς τρόπους.
3) Πώς μπορείτε να τη μετουσιώσετε και να την εξυψώσετε σε ένα ανώτερο επίπεδο.
Καταπιεσμένη ενέργεια σε οποιοδήποτε φορέα δημιουργεί εκεί μια πηγή προβλημάτων. Αν δεν εκφραστεί ή δεν εξυψωθεί απελευθερώνεται βαθμιαία μέσω νευρικών ή άλλων διαταραχών. Επομένως η κύρια πρόθεση της σωστής πειθαρχίας είναι:
α) Να οργανώσει τους φορείς.
β)Να ολοκληρώσει τους φορείς ή σώματα και έτσι να εγκαθιδρύσει σωστή επικοινωνία , σωστές σχέσεις μεταξύ τους.
γ) Να μετουσιώσει τις ενέργειες των φορέων σε ενέργειες των αντίστοιχων ανώτερων φορέων.
Άσκηση Έκτη
Σε αυτή την άσκηση θα μάθουμε πώς να οργανώνουμε τον αισθαντικό φορέα.
Οι οδηγίες δίνονται σε πέντε μέρη.
Μέρος I
Τα ακόλουθα βήματα θα φέρουν δραστικά αποτελέσματα αν ακολουθηθούν με το σωστό τρόπο. Μια συγκεκριμένη ώρα θα κάθεστε στο δωμάτιό σας και θα ακούτε κομμάτια κλασικής μουσικής μεγάλων συνθετών όπως Μπετόβεν, Γιόχαν Στράους, Μότζαρτ, Χέντελ, Τσαϊκόφσκυ, Γκόμιτας, (ειδικά η εκκλησιαστική μουσική του), Σιμπέλιους, Βάγκνερ κτλ.
Αρχίστε πρώτα οπό απαλές μελωδίες και προχωρήστε βαθμιαία σε μεγάλα μουσικά κομμάτια όπως είναι η Όγδοη συμφωνία του Μπετόβεν ή το Πάρσιφαλ του Βάγκνερ.
Καθώς ακούτε τη μουσική κλείστε τα μάτια σας και χαλαρώστε.
Πάρτε μερικές βαθιές εισπνοές και φανταστείτε ότι κάθεστε κοντά σε μια γαλάζια λίμνη, μια ήρεμη, καθαρή λίμνη σε μεγάλο υψόμετρο.
Κοιτάξτε γύρω σας. Δείτε τα όμορφα δέντρα και τα λουλούδια. Δείτε τα χρώματα και πέρα μακριά στο βάθος ένα ψηλό, γαλάζιο βουνό.
Ύστερα πάρτε άλλη μια βαθιά εισπνοή.
Έπειτα φανταστείτε ένα μικρό κορίτσι με ένα αναμμένο κερί στο χέρι που σας πλησιάζει από πίσω. Δείτε το να στέκεται ένα μέτρο πίσω σας και — κρατώντας το κερί στο επίπεδο του ηλιακού σας πλέγματος— να φυσάει τη φλόγα, χωρίς να τη σβήνει, προς τη σπονδυλική σας στήλη και προς τα πάνω προς το κεφάλι σας.
Οραματιστείτε ότι η φλόγα φτάνει στο κεφάλι σας και σχηματίζει μια χρυσαφένια άλω γύρω του. Ύστερα φανταστείτε ότι ολόκληρος ο οραματισμός σας εξαφανίζεται μαγικά.
Εκτελέστε αυτή την άσκηση πολύ αργά, υπολογίζοντας έτσι το χρόνο ώστε ο οραματισμός σας να εξαφανιστεί συγχρόνως με το τέλος του μουσικού κομματιού που ακούτε.
Έπειτα θυμηθείτε ποιος είστε και πού βρίσκεστε. Τρίψτε τα χέρια σας και τελειώστε την άσκηση. Αν δεν μείνετε ικανοποιημένοι από τη μουσική που διαλέξατε, αλλάξτε τη μέχρι που να βρείτε εκείνη που θα χαρίζει στο νου σας καθαρό οραματισμό και εγρήγορση.
Η άσκηση αυτή πρέπει να εκτελείται μια φορά τη μέρα και για δυο βδομάδες.
Στην αρχή ο οραματισμός σας θα είναι αδύναμος, αλλά συνεχίστε την προσπάθεια σας, μέχρις ότου ο οραματισμός σας γίνει καθαρός.
Μαθαίνουμε να κάνουμε κάνοντας.
Μέρος II
Το δεύτερο μέρος της έκτης άσκησης μοιάζει με το πρώτο μέρος μόνο στο σημείο του ότι ακούτε και πάλι μεγάλα μουσικά κομμάτια.
Με τη φαντασία της πηγαίνετε σε ένα αγαπημένο σας εξοχικό μέρος.
Καθίστε και χαλαρώστε για λίγα λεπτά και ύστερα σηκωθείτε αργά και κάντε έναν περίπατο. Καθώς προχωράτε οραματιστείτε ένα χαμηλό, πορτοκαλόχρωμο σύννεφο.
Εισχωρήστε στο σύννεφο και φανταστείτε ότι ολόκληρο το σώμα σας εξαφανίζεται αργά – αργά, διαλυόμενο και ότι εσείς, σαν μια φλόγα, περνάτε μέσα από το σύννεφο.
Όταν βγείτε από το σύννεφο, σταθείτε σαν μια φλόγα, αναπνεύστε βαθιά και φανταστείτε ότι καθώς εισπνέετε, ένα όμορφο σώμα φωτός σχηματίζεται γύρω σας και ένα πολύ όμορφο φυσικό σώμα υλοποιείται.
Μετά από αυτό τον οραματισμό, επιστρέψτε και ακούστε τη μουοική μέχρι να τελειώσει. Εκτελέστε αυτή την άσκηση τουλάχιστον για τέσσερις βδομάδες πριν αρχίσετε το τρίτο μέρος.
Μέρος III
Ακούτε ξανά απαλή μουσική και με τη φαντασία σας πηγαίνετε σε κάποιο μέρος που σας αρέσει και οραματιστείτε χορευτές να εκτελούν έναν όμορφο χορό στο ρυθμό της μουσικής.
Μην προσπαθήσετε να θυμηθείτε ομαδικούς ή λαϊκούς χορούς ή μπαλέτα που ήδη γνωρίζετε. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε έναν καινούργιο νεραϊδένιο χορό στον οποίο πολλές χαριτωμένες φιγούρες κινούνται μαγικά, γλιστρώντας, κολυμπώντας ή ακόμα πετώντας.
Ψάξτε βαθιά μέσα στη φαντασία σας και φέρτε στην επιφάνεια όσο γίνεται πιο όμορφους συνδυασμούς χρώματος, φωτός και μορφής.
Μπορείτε να αρχίσετε από ένα χορό με απλά βήματα και σιγά – σιγά να τον εμπλουτίζετε κάνοντάς τον πιο σύνθετο και περίπλοκο χορό όπου πολλές διαφορετικές εκτελέσεις γίνονται ταυτόχρονα μέσα σε ένα γενικό πλαίσιο.
Εκτελέστε αυτή την άσκηση το λιγότερο για τέσσερις εβδομάδες και τελειώστε την όπως τελειώσατε και τις άλλες.
Μέρος IV
Το τέταρτο μέρος είναι κάπως διαφορετικό. Βάλτε τη μουσική, πηγαίνετε στο αγαπημένο σας εξοχικό μέρος και αφού χαλαρώσετε όλη σας την ύπαρξη, φανταστείτε δυο πουλιά να μαλώνουν. Δείτε τα να μάχονται μανιασμένα, να τραβούν και να μαδούν τα φτερά τους, να τσιμπιούνται και να ξεσχίζονται, προκαλώντας άσχημες πληγές που τρέχουν αίμα. Παρατηρήστε αυτή τη σκηνή μέχρι να τελειώσει η μουσική, προσπαθώντας να μην εκφράσετε κάποιο συναίσθημα.
Να είστε ένας παρατηρητής, ένας αδιάφορος παρατηρητής.
Οραματιστείτε την κατάσταση μόνο μια φορά.
Την επόμενη μέρα, φανταστείτε μια παρόμοια σκηνή στην οποία μάχονται δυο ζώα.
Ακολουθήστε την ίδια διαδικασία της αδιαφορίας.
Την τρίτη μέρα φανταστείτε ότι μια γυναίκα αρχίζει ένα άσχημο κουτσομπολιό για κάποιον που αγαπάτε, για κάποιον που μισείτε, για κάποιον προς τον οποίο είστε αδιάφοροι.
Να ακούτε ήσυχα, ήρεμα, με αποσπασμένη στάση.
Κατά τη διάρκεια των επόμενων δυο μηνών, να φαντάζεστε κάθε μέρα μια δραματοποίηση ενός αρνητικού συναισθήματος από τον κατάλογο που δίνεται στη σελίδα 78.
Όταν τελειώσετε τον κατάλογο αρχίστε πάλι από την αρχή αλλά τη φορά αυτή θα πάρετε μέρος στη δραματοποίηση εσείς οι ίδιοι.
Για παράδειγμα, με τη φαντασία σας, νιώστε θυμωμένος. Κάντε οτιδήποτε μπορεί να κάνει ένας θυμωμένος άνθρωπος και παρατηρήστε τον εαυτό σας σαν να παρατηρούσατε κάποιον άλλον, παρατηρήστε τον εαυτό σας σαν να είστε ένα διαφορετικό πρόσωπο.
Ύστερα πάρτε μέρος σε ένα τέτοιο θέατρο σαν ένας ζηλότυπος άνθρωπος, σαν ένας που μισεί, ένας που φοβάται, ένας καταπιεσμένος, ένας προσβλημένος.
Χρησιμοποιήστε ολόκληρο τον κατάλογο και φτιάξτε εντυπωσιακές σκηνές, έντονα δράματα με κύριο πρωταγωνιστή τον εαυτό σας, αλλά να θυμάστε ότι πρέπει να τον παρατηρείτε χωρίς προσκόλληση, χωρίς αίσθημα ταύτισης.
Αν σε κάποια στιγμή νιώσετε ταύτιση, περάστε μέσα από αυτό ξανά και ξανά μέχρις ότου είστε σε θέση να παρατηρείτε με αδιαφορία, με απόσπαση.
Θα περάσουν πολλοί μήνες ή και χρόνια πριν μπορέσει ο συγκινησιακός φορέας σας να καθαριστεί από τα αρνητικά συναισθήματα.
Όταν, στην καθημερινή σας ζωή, παρατηρήσετε ένα ιδιαίτερο αρνητικό συναίσθημα, εργαστείτε πάνω σε αυτό κατά τη διάρκεια της επόμενης άσκησης αλλά κάντε το βαθμιαία προβάλλοντας το πρώτα πάνω σε πουλιά, ζώα, παιδιά και μεγάλους και ύστερα πάνω στον εαυτό σας.
Μέρος V
Το μέρος αυτό θα εκτελεστεί με τον ίδιο τρόπο, όπως και τα άλλα, με τη χρήση της μουσικής, της φαντασίας και ενός τόπου ηρεμίας και χαλάρωσης.
Ακολουθώντας τα προτεινόμενα βήματα, διαλέξτε κάτι, κάποιο αντικείμενο και προσπαθήστε να το θ α υμά σετ ε.
Βαθμιαία θα ανακαλύψετε ένα βαθύτερο νόημα στο θαυμασμό.
Στην αρχή, θαυμάστε τη μουσική, ύστερα θαυμάστε ένα λουλούδι, ένα δέντρο, ένα ζώο, ένα όμορφο τοπίο ή οτιδήποτε είναι πολύ ωραίο.
Ύστερα προσπαθήστε να λατρέψετε κάτι ή κάποιον και μετά προσπαθήστε να ανυψώσετε τον εαυτό σας στο πεδίο του αντικειμένου που λατρεύετε.
Δημιουργήστε μια τόσο μεγάλη ομορφιά στη φαντασία σας ώστε να το θαυμάζετε και να. το λατρεύετε πραγματικά. Σκεφτείτε ημίθεους, μεγάλους ηγέτες, μεγαλοφυίες και αφυπνίστε μέσα σας ένα αίσθημα βαθιάς εκτίμησης, θαυμασμού και λατρείας. Μπορείτε να το πετύχετε με ανώτερη δημιουργικότητα στη μουσική, τη φιλοσοφία, τη σύνθεση αλλά μπορεί να γίνει και με τον πιο απλό τρόπο.
Σε όλη την περίοδο των ασκήσεων, που μπορεί να διαρκέσει πέντε μήνες ή πέντε χρόνια, πρέπει να παρατηρείτε συνεχώς τον εαυτό σας στην καθημερινή σας ζωή. Οποτεδήποτε εμφανίζεστε αρνητικοί, κάθε φορά που εκφράζετε αρνητικά συναισθήματα, πηγαίνετε στο δωμάτιο ή στον ιδιαίτερο χώρο σας και ξαναζήστε αυτή την εμπειρία, αλλά αυτή τη φορά αντιστρέψτε την κατάσταση αντικαθιστώντας την αρνητική έκφραση με θετική.
Για παράδειγμα, βρισκόσαστε με μια ομάδα ανθρώπων και ακούτε κάποια δυσάρεστη κριτική για το άτομό σας, νιώθετε πληγωμένοι, δυσαρεστημένοι και εκφέρετε μερικά αρνητικά λόγια.Για να διώξετε την αρνητική αντίδραση επιδιώξτε να βρεθείτε κάπου μόνοι σας και φανταστείτε ότι ξαναζήτε το ίδιο γεγονός. Αλλά αυτή τη φορά αντί να νιώσετε πληγωμένοι και δυσαρεστημένοι νιώστε κεφάτοι, χαρούμενοι, ευτυχισμένοι και ευλογήστε αυτόν που εξέφρασε την αρνητική κριτική.
Η ίδια διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί σχετικά με άλλα συμβάντα και με πολλές διαφορετικές αρνητικές εμπειρίες. Με αυτό τον τρόπο πολλά από τα καταπιεσμένα συναισθήματα σας θα έρθουν στην επιφάνεια και θα απομακρυνθούν.
Όλες αυτές οι ασκήσεις θα σας βοηθήσουν να οργανώσετε σε μεγάλο βαθμό το αισθαντικό σας σώμα και μετά από σύντομη χρονική περίοδο θα νιώθετε καινούργια ενέργεια να κυλάει μέσα στην ύπαρξή σας.
Θα γίνετε πιο μαγνητικοί, αισιόδοξοι, υπομονετικοί, χαρούμενοι και υγιείς, ακτινοβολώντας ένα πνεύμα κατανόησης, ανεκτικότητας και αγάπης.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου είναι σημαντικό να ασκήσετε μια αυστηρή πειθαρχία στην ομιλία. Τα εκφραζόμενα λόγια συνδέονται στενά με το αισθαντικό σώμα. Αυτός που μπορεί και ελέγχει την ομιλία του, μπορεί επίσης να ελέγχει και να οργανώνει το συγκινησιακό του σώμα και έτσι διευκολύνει τον έλεγχο του νοητικού του σώματος.
Η πειθάρχηση της ομιλίας μας είναι μια διαδικασία σκέψης.
«Είναι καλό να μιλάς λίγο. Ακόμα καλύτερο το να μη λες κάτι, παρά μόνο όταν είσαι απόλυτα σίγουρος ότι αυτό που θέλεις να πεις είναι αληθινό, ευγενικό και χρήσιμο. Πριν μιλήσεις, σκέψου προσεκτικά αν αυτό που επρόκειτο να πεις έχει αυτές τις ιδιότητες. Αν δεν τις έχει, τότε μην το πεις».
- (Κρισναμούρτι, Στα Πόδια του Διδασκάλου.)
Η κακή, αρνητική ομιλία, σχίζει το αισθαντικό σώμα και φέρνει μέσα του κατακαίουσες ενέργειες που καταλήγουν σε τοξικές καταστάσεις. Η αρνητική ομιλία πυρακτώνει την κατάσταση του συγκινησιακού σώματος, προκαλεί κακή υγεία στο φυσικό σώμα και συσκοτίζει τη νοητική όραση. Ελέγχοντας την ομιλία σας βαθμιαία αποκτάτε έλεγχο πάνω στο αισθαντικό σας σώμα, το νοητικό σας σώμα και με αυτό τον τρόπο πάνω στο φυσικό σας σώμα.
Σε κάθε λέξη που εκφέρετε εμπεριέχονται πολλές ενέργειες. Υπάρχουν οι κραδασμοί της φωνής, η συναισθηματική ενέργεια και η νοητική ενέργεια. Καθοριζόμαστε από αυτό που εκφράζουμε.
Ο Χριστός είπε:
«Ου το εισερχόμενον εις το στόμα κοινοί τον άνθρωπον, αλλά το εκπορευόμενον εκ του στόματος τούτο κοινοί τον άνθρωπο».
(Κατά Ματθαίον, 15: 11-19.)
Όταν εκφράζουμε νοητική, συγκινησιακή και φυσική ενέργεια μέσω της ομιλίας μας με ψέματα, κακολογίες, φόβο ή άλλα αρνητικά συναισθήματα μιαίνουμε τον εαυτό μας.
Οι εκφράσεις μας γίνονται ζωντανά παράσιτα μέσα στη νοητική και τη συγκινησιακή μας ατμόσφαιρα.
Καθορίζουν την ελεύθερη κυκλοφορία της συγκινησιακής, νοητικής και της ζωτικής ενέργειας. Δομούν επίσης και παρουσιάζουν μια εικόνα του εαυτού μας έτσι όπως είμαστε.
Στην εσωτερική πλευρά αναγνωριζόμαστε από αυτό που δομούμε μέσω της ομιλίας μας. Γινόμαστε αυτό που λέμε.
Αυτή είναι μια μορφή ταύτισης με τις συγκινήσεις και τις σκέψεις μας.
Στην Καινή Διαθήκη διαβάζουμε:
«Εκ γαρ των λόγων σου δικαιωθήση και εκ των λόγων σου καταδικασθήση».
(Κατά Ματθαίον, 12: 37.)
Ταυτιζόμενοι με οποιοδήποτε συναίσθημα, πέφτουμε κάτω από την κυριαρχία αυτού του συναισθήματος. Αποσπώμενοι από τα συναισθήματά μας, κυριαρχούμε πάνω τους.
Το μυστικό πίσω από αυτές τις ασκήσεις και τις πειθαρχίες, είναι απόσπαση, μη ταύτιση, μετουσίωση και εξύψωση
Το κυριότερο αποτέλεσμα της εργασίας μας πάνω στην οργάνωση και την εξάγνιση του αισθαντικού μας σώματος, είναι μια βαθμιαία και φυσική ανάλυση της έμφυτης δημιουργικότητάς μας.
«Πώς μπορεί να απομονωθεί κάποιος από ολόκληρη την κοσμική δημιουργικότητα, όταν ο άνθρωπος είναι ο δημιουργικός εκτελεστής της Κοσμικής Θέλησης;
Πρέπει, λοιπόν, να αναπτύξει κάποιος αρμονία με τις ανώτερες δυνάμεις μέσα του, γιατί χωρίς αυτή την επιδίωξη δεν υπάρχει δημιουργικότητα».
(AGNI YOGA SOCIETY, ΙΕΡΑΡΧΙΑ, παρ. 72.)
«Κάθε δημιουργικό βήμα είναι η επιβεβαίωση μεγάλων μαχών».
(AGNI YOGA SOCIETY, ΙΕΡΑΡΧΙΑ, παρ. 320.)
«Ορθά σημειώνεται ότι η αγάπη είναι μια καθοδηγητική και δημιουργική αρχή.
Αυτό σημαίνει ότι η αγάπη πρέπει να είναι συνειδητή, αγωνιστική και αλτρουιστική.
Η δημιουργικότητα απαιτεί αυτές τις συνθήκες, γιατί η αγάπη είναι η καθοδηγητική δημιουργική αρχή».
(AGNI YOGA SOCIETY, ΙΕΡΑΡΧΙΑ, παρ. 280 – 281.)
Για να καλλιεργήσετε τα σπέρματα της δημιουργικότητας, διαλέξτε έναν από τους πολλούς κλάδους της τέχνης και δοκιμάστε τον.
Δεν έχει σημασία το αν δημιουργείτε ή όχι κάτι μεγάλο. Ο σημαντικός παράγοντας είναι ότι στην προσπάθειά σας προς αυτό το σκοπό, ένα μικρό ρεύμα ενέργειας θα αρχίσει να κυλάει από τα ανώτερα επίπεδα της συνείδησής σας και θα εκφράζεται στο αισθαντικό και το φυσικό πεδίο.
Όταν αρχίσει να κυλάει μέσα σας η δημιουργικότητα, θα ανακαλύψετε ότι βαθμιαία όλες οι κατώτερες δυνάμεις σας εξαγνίζονται και γίνονται δημιουργικές ενέργειες σε ανώτερα επίπεδα.
Θα ανακαλύψετε, επίσης, ότι η αγάπη και η ευσπλαχνία γεμίζουν την καρδιά σας.
Όταν το συγκινησιακό σας σώμα είναι οργανωμένο και εξαγνισμένο μετατρέπεται σε μια γέφυρα ανάμεσα στο ενορατικό πεδίο και στη ζωή σας.
Μέσα από έναν τέτοιο εξαγνισμένο συγκινησιακό φορέα μπορεί να κυλήσει η ενέργεια της ενόρασης, φέρνοντας μαζί της ένα αίσθημα μεγάλης αφοσίωσης, ένα αίσθημα κατεύθυνσης και ένα αίσθημα διάκρισης.
Η άσκηση στη δημιουργική έκφραση θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε τη θεία ενέργεια της Θέλησης.
Η ενέργεια της Θέλησης είναι η ακτίνα Φωτός που κατέρχεται από την εσωτερική μας Θεότητα και βαθμιαία συνταιριάζει, εναρμονίζει, ολοκληρώνει και συγχωνεύει τους φορείς μας με το Σχέδιο και το σκοπό της εσωτερικής μας Θεότητας, μεταβάλλοντάς μας έτσι σε έκφραση της εσωτερικής Πραγματικότητας.
Μέσω των φορέων μας, η ενέργεια της Θέλησης φτιάχνει τη γέφυρα που μας οδηγεί σε αυτό που είμαστε ουσιαστικά.
Είναι η ενέργεια της απόσπασης και της μη ταύτισης, ενώ ταυτόχρονα είναι η βασική ενέργεια που μας οδηγεί στην ενότητα με το όλο.
Μερικές φορές συμβαίνει οι άνθρωποι να υπερφορτίζονται από ένα βίαιο συναίσθημα που παρασύρει το σώμα, το νου και τη «θέληση» σε λαθεμένη κατεύθυνση και τα χρησιμοποιεί για τυφλούς, καταστροφικούς σκοπούς. Κάτω από αυτές τις συνθήκες οι άνθρωποι βλάπτονται, αλληλοσκοτώνονται, αρχίζουν πολέμους και όλα όσα θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται για το καλό χρησιμοποιούνται σαν καύσιμα για να θρέψουν τις φλόγες του πολέμου.
Όταν έχει συμβεί αυτό, είναι πολύ αργά για. να ελέγξουμε τη ροή των αρνητικών συναισθημάτων και να ηρεμήσουμε τις κραυγές μάχης των αντιθέτων δυνάμεων.
Έτσι βλέπουμε τη μεγάλη αναγκαιότητα για τον έλεγχο και του παραμικρού αρνητικού συναισθήματος, της μικρότερης φωτιάς, ενθουμούμενοι πάντα ότι έχετε τη δύναμη να τα ελέγξετε γιατί είστε ο Εσωτερικός Κύριος.
«Ο Ένοικος του σώματος δε γεννιέται ποτέ, ούτε πεθαίνει.
Δεν είναι αλήθεια ότι μη έχοντας ύπαρξη έρχεται σε ύπαρξη, ούτε ότι έχοντας ύπαρξη σταματάει να υπάρχει.
Είναι ο αγέννητος, ο αιώνιος, ο αμετάβλητος Εαυτός.
Δε μπορεί να καταστραφεί ακόμα και όταν το σώμα διαμελιστεί».
( ΜΠΑΓΚΑΒΑΤ ΓΚΙΤΑ, 2:20 σε μετάφραση Χ. Σαραϊνταριάν.)
«Ο Ένοικος στο σώμα μπορεί να πετύχει την αθανασία όταν είναι αδιάφορος απέναντι στον πόνο και την ευχαρίστηση και δεν επηρεάζεται από αυτά».
( ΜΠΑΓΚΑΒΑΤ ΓΚΙΤΑ, 2:15 σε μετάφραση Χ. Σαραϊνταριάν.)
Μέσα σε αυτούς τους δυο στίχους βρίσκεται η ιστορία της εξέλιξης.
Σας συμβουλεύουμε να τους απομνημονεύσετε και να τους φέρνετε στο νου σας κάθε φορά που ανακαλύπτετε και το παραμικρό σημάδι αρνητικού συναισθήματος μέσα σας.
Δίνοντας σας αυτές τις ασκήσεις η πρόθεσή μας δεν είναι να σας μάθουμε να μάχεστε ενάντια στα αρνητικά συναισθήματα, αλλά να σας βοηθήσουμε να μάθετε να δημιουργείτε συνθήκες μέσα στις οποίες θα είναι αδύνατη η γέννηση αρνητικών συναισθημάτων.
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.