Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

Συνέχισε Να Τρέχεις: Πως ο Εγκέφαλος Μπορεί Να Χειραγωγηθεί

Συνέχισε Να Τρέχεις: Πως ο Εγκέφαλος Μπορεί Να Χειραγωγηθεί

Από πού προέρχεται η κόπωση;

Δεν έρχεται απ’ το σώμα. Ακόμα κι όταν οι άνθρωποι ασκούνται μέχρι να εξαντληθούν, μελέτες έχουν δείξει ότι υπάρχει «καύσιμο στο ρεζερβουάρ» – μία έδειξε πως είχε απομείνει αρκετή ενέργεια στον μυϊκό ιστό των συμμετεχόντων για άλλα 7 ή 8 λεπτά. Ο εγκέφαλος βάζει τα «φρένα», ώστε να μας σταματήσει από την υπερβολική άσκηση και να τραυματίσουμε τους εαυτούς μας πολύ πριν φτάσουμε στα πραγματικά μας όρια.
Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, η σωματική μας αντοχή καθορίζεται από την «αντίληψη της προσπάθειας μας» – πόση δουλειά ο εγκέφαλος νομίζει ότι το σώμα έχει κάνει. Αλλά ο εγκέφαλος μπορεί να εξαπατηθεί. Στη Βραζιλία, μια ομάδα επιστημόνων βελτίωσε την απόδοση της αντοχής σε ποδηλάτες κατά 10%, εκτελώντας ένα μικρό ηλεκτρικό ρεύμα μέσω του εγκεφάλου. Αλλού, έχει αποδειχθεί ότι δίνοντας σε αθλητές εσφαλμένες πληροφορίες σχετικά με τη θερμοκρασία μπορεί να τους βοηθήσει να διατηρήσουν την απόδοσή τους σε θερμές συνθήκες, και ότι λέγοντάς τους ψέματα για τους ενδιάμεσους χρόνους τους μπορεί να τους βοηθήσει να σπάσουν προσωπικά ρεκόρ.
Σε μία μελέτη, ο καθηγητής Samuele Marcora κι οι συνεργάτες του ζήτησαν από ανθρώπους να κάνουν πετάλι σε ένα ποδήλατο γυμναστικής με σταθερό ρυθμό για όσο το δυνατόν περισσότερο. Εν αγνοία συμμετεχόντων, μια οθόνη μπροστά τους αναβόσβηνε δείχνοντας υποσυνείδητες εικόνες για 1/16 του δευτερολέπτου κάθε φορά. Οι ποδηλάτες που δέχτηκαν εικόνες με λυπημένα πρόσωπα έκαναν πετάλι για 22 λεπτά και 22 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο. Αυτοί που δέχτηκαν εικόνες με χαρούμενα πρόσωπα ανέφεραν λιγότερη αντιληπτή προσπάθεια, και οδήγησαν για τρία λεπτά περισσότερο. Ο Marcora θέλει τώρα να φτιάξει ένα ζευγάρι γυαλιά στα οποία θα αναβοσβήνουν αυτού του είδους εικόνες σε αθλητές, ενώ κάνουν προπόνηση.
Αναγκάζοντας τους εαυτούς μας να συνεχίσουμε σημαίνει επίσης ότι αγνοούμαι όλα τα σήματα από το σώμα μας που μας λέει να σταματήσει. Αυτή η «ανασταλτική απάντηση» είναι μία πολύ διανοητική επιβάρυνση, και προκαλεί μια ουσία που ονομάζεται αδενοσίνη να συγκεντρωθεί στον εγκέφαλο. Η αδενοσίνη σχετίζεται με την αίσθηση της ψυχικής κόπωσης – συσσωρεύεται όταν οι άνθρωποι τρέχουν μαραθωνίους ή εργάζονται σε βαρετά λογιστικά φύλλα, ή όταν δεν έχουν αρκετό ύπνο. Η αδενοσίνη αυξάνει την αντίληψη της προσπάθειας. Είναι ο εχθρός της αντοχής.
Ο Mo Farah πίνει έναν-δυο εσπρέσο πριν από έναν αγώνα, για να μειώσει την ψυχική κόπωση.

ΠΟΙΑ ΒΟΤΑΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ Η ΕΓΚΥΟΣ;

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΟΙΑ ΒΟΤΑΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ Η ΕΓΚΥΟΣ;
Η θεραπευτική δράση των βοτάνων είναι από την αρχαιότητα γνωστή, όταν ο άνθρωπος άρχισε να πειραματίζεται συστηματικά με τη χρήση των φυτών στην αντιμετώπιση των διαφόρων ασθενειών. Σύμφωνα με τον ορισμό, που δίνει το Λεξικό της Οξφόρδης, ο όρος βότανα «αφορά φυτά των οποίων τα φύλλα ή οι μίσχοι και τα φύλλα χρησιμεύουν ως τροφή ή θεραπεία ή με κάποιον τρόπο, χάρη στη μυρωδιά ή το άρωμά τους».
Ποιες είναι οι βασικές αρχές της χρήσης των βοτάνων;
Ένα πρώτο πρόβλημα της οικιακής χρήσης των βοτάνων είναι ο καθορισμός της κατάλληλης δοσολογίας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως, όπως κάθε φάρμακο, έτσι και σε ό,τι αφορά τα βότανα η δοσολογία μπορεί να καθορίσει τη θεραπευτική τους δράση. Συνεπώς, αν η ληφθείσα ποσότητα είναι ιδιαίτερα μικρή, τότε ενδέχεται να αποδειχθεί ανεπαρκής και ανίκανη να επιτύχει τη θεραπευτική δράση, ενώ αντίθετα, αν η δόση είναι μεγαλύτερη της ενδεδειγμένης, τότε αυξάνεται η πιθανότητα να εμφανιστούν παρενέργειες.
Υπάρχουν «ειδικές» προφυλάξεις, που πρέπει να ληφθούν στην κύηση, σε ό,τι αφορά την κατανάλωση βοτάνων;
Κατά την κύηση έχουμε να αντιμετωπίσουμε δύο (ή και περισσότερους) οργανισμούς, οι οποίοι θα «μοιραστούν» τη δράση του όποιου χορηγηθέντος φαρμάκου ή βοτάνου. Τόσο ο οργανισμός της μητέρας, όσο και του εμβρύου (ή των εμβρύων), παρουσιάζουν λόγω αυτής καθαυτής της κατάστασης της κύησης ιδιαίτερες ευαισθησίες.
Ο μεν οργανισμός της μητέρας δοκιμάζεται αφού η πρόοδος της κύησης απαιτεί τη συνεχή προσαρμογή του σε ραγδαίως μεταβαλλόμενες συνθήκες, ο δε ανώριμος οργανισμός του εμβρύου δεν είναι πάντα βέβαιο, πως θα ωφεληθεί από μια θεραπευτική παρέμβαση, όπως η χορήγηση κάποιου βοτάνου, κατά τον τρόπο, που θα ωφεληθεί η μητέρα.
Η ασφάλεια των διαφόρων βοτάνων κατά την κύηση άλλωστε δεν έχει επαρκώς τεκμηριωθείμε επιστημονικές έρευνες. Επομένως, πριν λάβετε κάποιο βότανο, συνιστάται να ενημερωθεί σχετικώς ο ιατρός σας.
Επίσης, όταν προμηθεύεστε κάποιο θεραπευτικό βότανο, σιγουρευτείτε πως δεν περιέχει προσμίξεις από άλλα βότανα, τα οποία ενδεχομένως να προκαλέσουν προβλήματα στην κύηση.

ΔΡΑΚΟΙ ΜΕ ΦΩΤΙΕΣ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ


Ο Πελέ είναι γιός του Δία. Ποιός βασιληάς της μπάλας; Ποιός ασχολείται με το γαλαζοαίματον, με το χρώμα που τρέχει στις φλέβες του. Εδω μιλάμε για το θεικό πνέυμα του μεγαλύτερου ποδοσφαιριστή. Και ο μεγαλύτερος ποδοσφαιριστής και ο μεγαλύτερος κιθαριστής και ο μέγιστος των ποιητών και των χημικών και των κηπουρών, και άλλων πολλών πρώτων δεν μπορεί παρά να είναι γόνος θεού, έστω μιας θεότητας. Είναι απλά τα πράγματα. Οφείλεις, δηλαδή, να τα βλέπεις τα πράγματα απλά. Με απλότητα, όχι περίπλοκα, όχι να τα αντιμετωπίζεις ως ακαταλαβίστικα και μπερδεμένα.
Χιλιάδες, εκατομμύρια αυτοί που κλωτσάνε το τόπι. Κάποιοι, όμως, είναι ξεχωριστεί, εκλεκτοί και ο πιο ολοκληρωμένος απ’ όλους είναι Ένας, Ο Πελέ. Λοιπόν; Είναι δυνατόν αυτόν τον τέλειο ποδοσφαιριστή να τον γέννησε μια Κατίνα; Βεβαίως και μπορεί να τον γέννησε Κατίνα, όμως όχι μόνη της. Κάποιος θεός την επέλεξε αυτή κυρά Κατίνα, αυτή την πλύστρα, την δούλα, αυτή την κόρη μέσα στο πλήθος να γεννήσει τον μεγαλύτερο τραγουδιστή ή τον μέγιστο των γιατρών και των δικαστών και δεν ξέρω ποιών άλλων ευλογημένων.
Γιός του Δία, λοιπόν, ή στην χειρώτερη περίπτωση γιός του Απόλλωνα ή του Ερμή και μιας αραπίνας στρηπτηζούς που δούλευε σε καμπαρέ στην παραλία της Κοπακαμπάνας ήταν ο Πελέ με το κοσμικό όνομα ‘Εντσον Αράντες ντο Νασιμέντο.
Βλέπεις μπροστά σου ένα δέντρο, ένα ποτάμι. Τι είναι τούτα; Τυχαία πράγματα ή γεννήματα της φαντασίας σου; Όχι, βέβαια. Κάποιος τα έφτιαξε κι αυτός ο κάποιος δεν μπορεί να είναι ο κοινοτάρχης της περιοχής, κάποιος περαστικός μάγος. Ποιός, λοιπόν, έφτιαξε αυτό το δέντρο και παραπέρα εκείνο το δάσος; Και ποιός το προστατεύει. Και ποιός επικοινωνεί με το πνεύμα αυτού του άγριου λουλουδιού που έχει αρχίσει να απλώνεται εκεί κοντά στην πηγή.
Οπωσδήποτε αυτές δεν είναι δουλειές των ανώτερων θεών. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Για τέτοια ψιλά και συνηθισμένα πραγματάκια έχουν άλλοι κατώτεροι θεοί την ευθύνη και την αποστολή. Οι θεοί της κλάσεως ενός Άρη και ενός Ποσειδώνα π.χ. έχουν άλλες πιο χοντρές, πιο βαρβάτες υποχρεώσεις.
Σημασία, πάντως, έχει ότι η ζωή, ότι η ύπαρξη σου είναι ένα ποίημα, μια καλλιτεχνική δημιουργία με μυστήριο κι εσύ είσαι ένας πάμφθηνός μαλάκας αν δεν έχεις απαντήσει σ’ όλα τα μαγικά που αντικρύζεις στην φύση κι όλα όσα σου συμβαίνουν. Απαντήσεις άλλες, απλούστατες χωρίς να δηλητηριάζεις το ποίημα της ζωής, της φύσης κι έτσι να γίνεσαι άσεμνος, πρόστυχος, βέβηλος και θεοβλαβής.

ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ ΙΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΕΡΜΗ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΑΣΚΛΗΠΙΟ




Το συγκεκριμένο κείμενο περιέχει πενήντα σελίδες, και θα σας το παραδώσω εν καιρώ προσθέτοντας τις αναλύσεις μου στην εν λόγο ανάρτηση ώστε να σας γίνει κατανοητός ο λόγος....morfeas sky


1. Ο Θεός αν τον αντιληφθείς με τον νου σου, (σημ: τον Θεό, τον αντιλαμβάνεσαι με τον νου σου. Με καμιά από τις διαθέσιμες αισθήσεις, ξεκινά λέγοντας μας ότι υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος κρυμμένος από τις αισθήσεις μας).


Ο Θεός αν τον αντιληφθείς με τον νου σου, τότε ο νους σου θα γεμίσει με όλα τα αγαθά - αν τα αγαθά είναι περισσότερα από ένα και όχι ένα, μέσα στο οποίο ενυπάρχουν όλα τα υπόλοιπα.
Γιατί το ένα και το σύνολο συγγενεύουν μεταξύ τους καθώς και η διαπίστωση ότι, τα πάντα ενυπάρχουν στο ένα, (σημ: ο Θεός ενυπάρχει στα πάντα είναι πανταχού παρών και τα πάντα πληρών, όλα έχουν πάρει ζωή από την ουσία του Θεού), συγγενεύει με την διαπίστωση ότι, τα πάντα είναι ένα.
Γιατί είναι με τέτοιον τρόπο συνδεδεμένο το ένα με το άλλο, ώστε είναι αδύνατον να χωριστούν. 

Αλλά από τον παρακάτω λόγο, αν δώσεις μεγάλη προσοχή, θα το γνωρίσεις. Αυτή την πραγματεία Ασκληπιέ την απευθύνω σε σένα για να μην βεβηλωθεί η ιερότητα του λόγου και η σπουδαιότητα του θέματος από την παρουσία και την παρέμβαση πολλών προσώπων. Γιατί είναι ανόσιο να παραδώσει κανείς σε πολλούς το σύνολο της απεραντοσύνης του θεϊκού πνεύματος που περιέχεται σε αυτή την πραγματεία.
(Σημ: θεϊκό πνεύμα εισούται με τον πνευματικό λόγο, όπου το πνεύμα καθοδηγείται από τον Νου, διότι πνεύμα είναι ο αισθητός θνητός διττός κόσμος στον οποίο καθοδηγούμαστε ταυτόχρονα και από τις αισθήσεις οι οποίες βλέπουν την αλήθεια του σώματος και όχι του πνευματικού λόγου).

Και με τον νου του καθενός από τους τέσσερις παρευρισκόμενους και με την ιερή παρουσία του θεού, με μεγάλη ευσέβεια και με τη δέουσα σιωπή , με τη ψυχή και το νου του καθενός να εξαρτάται από τα λόγια του Ερμή, άρχισε ο θεϊκός Έρωτας να λέει τα εξής..


Ασκληπιέ, όλες οι ανθρώπινες ψυχές είναι αθάνατες, όμως καθεμιά με διαφορετικό τρόπο και σε διαφορετική χρονική στιγμή.

- Όλες οι ανθρώπινες ψυχές, Τρισμέγιστε, δεν έχουν την ίδια ποιότητα;

2. -Ασκληπιέ, μην ξεπέφτεις τόσο γρήγορα από το πραγματικό νόημα του λόγου. Αυτό δεν είπα; ότι δηλαδή τα πάντα είναι ένα και το ένα περιέχει τα πάντα, καθώς όλα ενυπήρχαν μέσα στο δημιουργό, πριν ακόμα δημιουργήσει τα πάντα;
(σημ: τα πάντα που δημιουργήθηκαν και γεννήθηκαν προϋπήρχαν στον Αγέννητο και Προϋπάρχων κόσμο του Θεού).


Γιατί δικαιολογημένα θεωρείται αυτός ως τα πάντα, ο οποίος έχει ως μέλη του τα πάντα. Φρόντισε, λοιπόν, να θυμάσαι κατά τη διάρκεια όλης αυτής της συζήτησης ότι αυτός, το ένα, είναι τα πάντα και είναι ο ίδιος ο δημιουργός των πάντων.

Κι ας αναγνωρίσει ο καθένας τον εαυτό του αθάνατο και τον αίτιο του θανάτου τον έρωτα







ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΛΑ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΨΥΧΕΣ

ΑΝ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΝ ΛΑΤΡΕΥΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΥΦΛΟΙ ΜΗ ΝΟΗΜΟΝ ΟΝΤΑ ΚΑΙ ΘΝΗΤΑ
ΤΑ ΟΝΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΘΑΝΑΤΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΟΝΟΣ
ΟΛΑ ΤΑ ΘΝΗΤΑ ΟΝΤΑ ΓΕΝΝΙΟΥΝΤΑΙ ME TON ΕΡΩΤΑ ΓΙΑΤΙ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΔΙΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΟΥΝ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΤΟΥΣ

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΝΗΤΑ ΟΝΤΑ

Μην πετάτε τις φλούδες από τις πατάτες που καθαρίζετε – Δείτε γιατί!

πατάτες
Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων συνηθίζει να πετάει στα σκουπίδια τις φλούδες από τις πατάτες που καθαρίζει για το τηγάνισμα/μαγείρεμα.

Αν ανήκετε και εσείς σε αυτή την πλειοψηφία, τότε σίγουρα θα αλλάξετε γνώμη και συνήθειες μόλις διαβάσετε πόσα πράγματα μπορείτε να κάνετε με τις φλούδες από τις πατάτες.
Τι κερδίζετε αν καταναλώνετε την πατάτα μαζί με την φλούδα
  1. Βοηθά στην απώλεια βάρους: Οι πατάτες είναι πλούσιες σε σάκχαρα που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αύξηση του βάρους σας. Οι φλούδες πατάτας περιέχουν ασήμαντη ποσότητα λίπους, χοληστερόλης και νατρίου. Αν τρώτε και την φλούδα της πατάτας, τότε θα χορτάσετε ευκολότερα έχοντας ταυτόχρονα καταναλώσει λιγότερες θερμίδες, αφού θα μειώσετε την ποσότητα που θα φάτε από άλλες τροφές.
  2. Ενισχύει το ανοσοποιητικό: Η φλούδα της πατάτας περιέχει τεράστιες ποσότητες βιταμίνης C και βιταμινών του συμπλέγματος Β, καθώς και αρκετό ασβέστιο, που είναι απαραίτητο στην δόμηση ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος.

Προσδόκιμο ζωής: Γιατι οι γυναίκες ζουν περισσότερο; Μα επειδή οι άντρες δεν…

προσδόκιμο ζωής

Διαφορετικά αξιολογούν τα δυο φύλα την υγεία τους, γεγονός που θα μπορούσε να εξηγήσει, εν μέρει, το λόγο που οι γυναίκες ζουν περισσότερο, σύμφωνα με μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Michigan.

Όπως διαπιστώθηκε από τα αποτελέσματα της μελέτης για το προσδόκιμο ζωής, στην οποία συμμετείχαν 1.500 ενήλικοι, οι γυναίκες αξιολογούν τον εαυτό τους ως λιγότερο υγιή, παρότι τείνουν να ζουν περισσότερο, ενώ οι άνδρες θεωρούν τους εαυτούς τους ως εξαιρετικά υγιείς, ενδεχομένως γιατί είναι πιθανότερο να μην αναζητούν ιατρική βοήθεια.
Σύμφωνα με τον ερευνητή ψυχιατρικής Shervin Assari, οι άνδρες αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο που σχετίζεται με θέματα υγείας με διαφορετικό τρόπο από ό,τι οι γυναίκες, και αυτό γιατί «ο εγκέφαλος είναι σχεδιασμένος με τρόπο που να προστατεύει τους άνδρες από την αντίληψη του κινδύνου».
«Οι γυναίκες είναι γενικά πολύ πιο επιμελείς από τους άνδρες σε θέματα που άπτονται της υγείας τους, όπως άλλωστε και της υγείας των οικείων τους, ενδεχομένως λόγω της φύσης τους», αναφέρει ο γενικός χειρουργός και ειδικός σε θέματα παχυσαρκίας δρ Γιώργος Σπηλιόπουλος. Προσθέτει ότι οι γυναίκες σκέφτονται τη μελλοντική υγεία τους, καθώς είναι περισσότερο ενημερωμένες για τις συνέπειες της παχυσαρκίας στον οργανισμό, οι οποίες αυξάνονται με την πάροδο του χρόνου. Επίσης, έχουν πρότυπα ομορφιάς και δεν παύουν ποτέ να επιδιώκουν.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΥΚΟΛΑ ΤΕΣΤ ΑΥΤΟΕΛΕΓΧΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΟΥ;

Πως να καταλάβεις αν είσαι καλά με ένα απλό κοίταγμα στον καθρέφτη.


Ξεκίνα από τον καθρέφτη σου. «Τα μάτια αποκαλύπτουν πολλά για τη γενική υγεία» επισημαίνει ο Ted Epperly, σύμβουλος οικογενειακής ιατρικής.

 Φυσιολογικά, η περιοχή γύρω από την ίριδα είναι λευκή, οπότε μια αλλαγή στο χρώμα υποδηλώνει πρόβλημα υγείας. Πιθανότατα ξέρεις ήδη ότι τα κόκκινα μάτια συνήθως σημαίνουν ξηρότητα ή αλλεργία. 

Τι γνωρίζεις όμως για την κίτρινη χροιά; Αυτό ονομάζεται ίκτερος και συνήθως σχετίζεται με προβλήματα στο ήπαρ. 

Κι αν δεις έναν γκρίζο ή λευκωπό δακτύλιο στον κερατοειδή; Μάλλον πρόκειται για γεροντότοξο (arcus senilis), που προκαλείται από αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης και λιπιδίων. 

ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΕΓΩ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΓΚΟΥΝΑΣ



ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΕΓΩ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΓΚΟΥΝΑΣ

Το εγώ μαζί με τις τρείς γκούνας (σάττβα-ράτζας-τάμας) δημιουργούν την ταύτιση με το σώμα και μας κάνουν να ξεχνάμε τον αληθινό μας Εαυτό. Και πιο συγκεκριμένα είναι το ρατζασοταμασικό εγώ που δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι είμαστε το σώμα και στρέφει το νου προς τα αντικείμενα των αισθήσεων και αναζητεί την απόλαυση και τις επίγειες επιτυχίες.

Ο νους* (Ανταχκαράνα* ή τετραπλό εσωτερικό όργανο) και το εγώ που είναι μια από τις απόψεις του Ανταχκαράνα  προέρχονται από τις γκούνας, οι οποίες είναι και οι θεμελιώδεις ποιότητες που τα αποτελούν. Η ποιότητα λειτουργίας του νου και του εγώ εξαρτάται από την γκούνα που υπερτερεί σε αυτά. Κάθε γκούνα έχει συγκεκριμένες ιδιότητες και ο νους λειτουργεί και εκφράζεται ανάλογα με την γκούνα που κυριαρχεί σε αυτόν. (Διαβάστε για τα χαρακτηριστικά του νου σε σχέση με κάθε γκούνα στις αναρτήσεις που προτείνονται στο τέλος αυτού του άρθρου για πληρέστερη γνώση  και καλύτερη κατανόηση).

ΣΧΟΛΙΟ: Ανταχκαράνα*, τετραπλό εσωτερικό όργανο: Στην ανατολική παράδοση ονομάζουν το νου (στο σύνολο του) με το όνομα Ανταχκαράνα. Αν και ο νους είναι ένα ενιαίο όργανο, έχει διάφορες λειτουργείες και επίπεδα. Τον ονομάζουν ωςτετραπλό εσωτερικό όργανο, γιατί ο νους ή Ανταχαράνα έχει τέσσερις πολύ διακριτές απόψεις.. 

Οι τέσσερις απόψεις του Ανταχκαράνα ( ή του Νου με την γενική του έννοια) είναι: 
  1. Μάνας-Manas (νους), 
  2. Μπούντι-Buddhi ( Ευφυία, Διάνοια), 
  3. Αχάμκαρα-Ahamkara (Εγώ, η ψευδαισθησιακή ταυτότητα), 
  4. Τσίττα-Chitta (Υποσυνείδητο, Μνήμη, γενικό πεδίο του νου). 
Κάθε μία από τις παραπάνω απόψεις έχει συγκεκριμένες δυνατότητες και λειτουργίες και η λειτουργία τους επηρεάζεται άμεσα από την γκούνα που κυριαρχεί σε αυτά.Η φυσική κατάσταση του νου είναι να λειτουργεί με το σάττβα. Το ράτζας και το τάμας είναι σαν τοξίνες για το νου (εδώ χρησιμοποιώ τη λέξη νου για όλα τα επίπεδα το νου)

Η σέχτα του Αλέξη Τσίπρα

Óôéãìéüôõðï áðü ôçí ôñßôç çìÝñá ôùí åñãáóéþí óôï 2ï ÓõíÝäñéï ôïõ ÓÕÑÉÆÁ óôéò åãêáôáóôÜóåéò ôïõ Óôáäßïõ Tae Kwon Do óôï Ðáëáéü ÖÜëçñï, ÓÜââáôï 15 Ïêôùâñßïõ 2016. (EUROKINISSI/ÔÁÔÉÁÍÁ ÌÐÏËÁÑÇ)

1954, Λέικ Σίτι, Μινεσότα, ΗΠΑ
Η Μάριον Κιτς και ο δρ. Άμστρονγκ είχαν γνωριστεί σε μια λέσχη για ιπτάμενους δίσκους. Τον Νοέμβρη του ’51 η Μάριον έλαβε ένα μήνυμα από κάποιο όν «εξαιρετικής πυκνότητας» [sic] ονόματι Σανάντα.
Το μήνυμα ήρθε με μια δόνηση, που πέρασε μέσα απ’ το σώμα της και την ανάγκασε να γράψει στο σημειωματάριο της τα ακόλουθα λόγια: «Θα σηκωθεί ο πυθμένας του Ατλαντικού και θα βυθίσει τα παράλια του. Η Γαλλία θα βουλιάξει, η Ρωσία θα γίνει μια μεγάλη θάλασσα. Ένα μεγάλο κύμα θα κατακλύσει τα Βραχώδη Όρη. Η Γη θα καταστραφεί για να εξαγνιστεί από τα πλάσματα της και να δημιουργηθεί η νέα τάξη.»
Αυτή ήταν η αρχή. Τα μηνύματα συνέχιζαν να έρχονται, κάθε μέρα. Προειδοποιούσαν ότι την 21η Δεκεμβρίου εκείνης της χρονιάς [1954], τα μεσάνυχτα, η Γη θα καταστραφόταν από πλημμύρα και παλιρροιακά κύματα. Θα σώζονταν μόνο όσοι πίστευαν στην εξωγήινη θεότητα Σανάντα.
Γύρω από τους «ιδρυτές» μαζεύτηκε μια μικρή ομάδα πιστών. Η Κίτι, μία απ’ αυτούς, παράτησε τη δουλειά της, πούλησε το σπίτι της και πήγε να μείνει στον ναό της Μάριον. Ο δρ Άμστρονγκ, που ήταν γιατρός, με θέση κύρους στο πανεπιστήμιο, ξεκίνησε να κάνει κήρυγμα για την επικείμενη πλημμύρα κι απολύθηκε με συνοπτικές διαδικασίες.
Όλα τα μέλη της θρησκευτικής ομάδας παράτησαν τα εγκόσμια και περίμεναν το χειμερινό ηλιοστάσιο, όπου ένα διαστημόπλοιο θα τους πήγαινε σ’ έναν νέο πλανήτη, μακριά από την καταδικασμένη Γη.
Η Κιτς έστειλε ένα δελτίο τύπου στο τοπικό ειδησεογραφικό πρακτορείο, αλλά απέφευγε τη διασημότητα. Ωστόσο πολλοί έμαθαν για τον Σανάντα και το Τέλος του Κόσμου.

Ψυχολογικές εξηγήσεις του ρατσισμού

Αν και συχνά ακούμε για τις βαθύτερες δομικές και πολιτισμικές δυνάμεις που συνεισφέρουν στο ρατσισμό, φαίνεται ότι σπανιότερα ακούμε για τα ψυχολογικά κίνητρα και τις διαδικασίες που εμπλέκονται. Με άλλα λόγια, τι σημαίνει από ψυχολογικής άποψης για ένα άτομο το να είναι ρατσιστής; Παραθέτω μια λίστα από ψυχολογικά κίνητρα που φαίνεται να συνεισφέρουν στο ρατσισμό:
racism
1. αυτοεκτίμηση: πολλές δημοσιευμένες έρευνες έχουν καταδείξει ότι οι άνθρωποι μερικές φορές χρησιμοποιούν προκαταλήψεις και διακρίσεις στη συμπεριφορά τους, για να τονώσουν την αυτοεκτίμησή τους. Όταν απειλείται η αυτοεκτίμηση των ανθρώπων, για κάποιους ανθρώπους η συμπεριφορά όπως είναι ο ρατσισμός φαίνεται να αναπληρώνει τη χαμένη αυτοεκτίμηση. Σίγουρα δεν πρόκειται για έναν κοινωνικά παραγωγικό τρόπο να ανακτήσει κάποιος την αυτοαξία του, αλλά φαίνεται ότι μερικοί τον χρησιμοποιούν.
2. θετική διάκριση: οι άνθρωποι είναι κοινωνικά όντα. Μας αρέσει να συμμετέχουμε σε ομάδες και, καθώς προτιμούμε να βλέπουμε τον εαυτό μας θετικά (αυτοεκτίμηση), μας αρέσει να έχουμε την αντίληψη ότι οι ομάδες στις οποίες ανήκουμε είναι σημαντικές (θετική διάκριση). Το πρόβλημα έιναι ότι ένας τρόπος να το πετύχει κανείς αυτό είναι να υποβιβάζει τα μέλη άλλων ομάδων. Έτσι, αν κάποιος είναι διαφορετικός με κάποιον τρόπο, οι άνθρωποι συχνά έχουν αρνητικές στάσεις για αυτό το άτομο, γιατί ανήκουν σε μια διαφορετική ομάδα. Η κλασσική και η σύγχρονη έρευνα της κοινωνικής ψυχολογίας υποστηρίζει την ιδέα αυτή, καθώς οι άνθρωποι έχουν την τάση να ανταποκρίνονται πιο θετικά σε άλλους, αν μοιράζονται μια κοινή ομαδική ταυτότητα. Αυτή μπορεί να είναι θρησκευτική, πολιτική, κοινωνική, ακόμα και φυλετική. Καθώς η Αμερική εμφανίζει ολοένα και μεγαλύτερη ποικιλία και οι στάσεις μας στον προσδιορισμό των ομάδων συμπεριλαμβάνουν περισσότερους ανθρώπους, αυτό ελπίζω ότι θα αλλάξει. Ωστόσο, τουλάχιστον για μερικά άτομα, φαίνετια ότι η φυλή εξακολουθεί να είναι μια σημαντική διάκριση της ομάδας και αυτή η διάκριση προάγει αρνητικές στάσεις απέναντι σε ανθρώπους που ανήκουν σε άλλες φυλές.

Η ΑΠΙΣΤΙΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΟΜΑΛΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΓΑΜΟ




Άσε τον άνδρα σου να τσιλιμπουρδίσει. Γιατί να αισθάνεσαι προδομένη, κυρία μου. Η φύση του είναι πολυγαμική, η πιο όμορφη της γης να είσαι, αυτός θα ξενοκυττάξει. Άσε το άλλο. Δεν πάει ο άνδρας σου με άλλη για να σε μειώσει. Το κάνει διότι το... ζητάει ο οργανισμός του. Γιατί θέλει την επιβεβαίωση, ότι μετράει σαν αρσενικός.
Εκεί θα κολλήσουμε; Τι να είναι εκείνο που στον άντρα δεν του φθάνει μονάχα μια γυναίκα, μάλιστα άμα αυτή είναι η σύζυγός του. Το παίρνουμε σα δεδομένο.
Στην Αμερική, λέει, άρχισε να παίζει μια νέα τάση στα ζευγάρια. Ό,τι λέμε, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας. Τι ακριβώς συμβαίνει;
Η γυναίκα θέλει γάμο, ένα το κρατούμενο. Η γυναίκα θέλει να κάνει παιδί, παιδιά, δεύτερο το κρατούμενο. Αυτά είναι δεδομένα. Μη ψάξουμε το γιατί. Η φύση της γυναίκας την προστάζει να κάνει παιδί, πρώτα αυτό, και μετά έρχεται η αναγκαιότητα του γάμου για την γυναίκα, διότι θέλει το παιδί της, το δικό της παιδί, όχι και του άνδρα της το παιδί, να έχει νόμιμο πατέρα.
Αν, λοιπόν, η σύγχρονη γυναίκα έχει εξασφαλισμένο το γάμο, δηλαδή την οικογένεια, δηλαδή παιδί και σύζυγο-πατέρα, τότε η κυρία είναι οκέυ. Γιατί, λοιπόν, να τον καταπιέζει τον σύζυγο;

ΘΥΜΑ ΤΟΥ ΕΡΑΣΤΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΥ


Ο Όσκαρ Ουάιλντ γεννήθηκε σα σήμερα 16 Οκτωβρίου το 1854 και θα συζητιόταν το ίδιο ακόμα και σήμερα αν ζούσε και πέντε-έξι αιώνες πριν. Είναι κλασικός. Είναι σύγχρονος, οπωσδήποτε. Τεράστιο ταλέντο που όμως με την προσωπική του ζωή, τόσο προκλητική, τόσο αναιδή, περισσότερο από τον εαυτό του διέσυρε τη πουριτανική αγγλική κοινωνία.
Παράνομη τότε η ομοφυλοφιλία, κολάσιμη στα δικαστήρια, όμως αρκετά διαδεδομένη στην συντηρητική british high society, που ανεχόταν το ερωτικό ζευγάρωμα δύο ανδρών, όχι και την εκτός ορίων gay συμπεριφορά του Oscar Wilde. Ο οποίος ποτέ δεν προσπάθησε να λαμογιάρει με την αριστοκρατία του Λονδίνου. Ήταν άτομο ο ορισμός της υπερηφάνειας και της ανεξαρτησίας.

15 λόγοι που θα ‘θελα να ήμουν άντρας

Το ότι είμαι γυναίκα, είναι νομίζω αδιαπραγμάτευτο. Ανήκω στο ασθενές αλλά πανίσχυρο φύλο και μπορώ να σκεφτώ χίλιους λόγους που το γουστάρω αυτό.
Είναι βέβαια και κάποιες στιγμές, που η έλλειψη του Ψ χρωμοσώματος από το DNA μου, με κάνει να ζηλεύω.
photo_1
Να ζηλεύω και να σκέφτομαι πιθανούς κι απίθανους λόγους που θα ήθελα να είμαι άντρας.
Ζούμε σ’έναν κόσμο αρσενικά πλασμένο, με τη γυναίκα από τις απαρχές του να διεκδικεί τη θέση της μέσα σε αυτόν.
Ένας ατέλειωτος γυναικείος αγώνας δρόμου για την κατάκτηση της ομορφιάς, του έρωτα, της επαγγελματικής καταξίωσης και οικογενειακής ευτυχίας.
Δεν είπε βέβαια κανείς ότι για το ανδρικό φύλο είναι όλα ρόδινα. Αλλά οφείλουμε να παραδεχτούμε πως κάποια πράγματα είναι πιο εύκολα για τους άντρες.
Ιδού λοιπόν κάποιοι από τους πιο τρανταχτούς λόγους που θα’θελα να ήμουν ένας απ’αυτούς:
1. Αν στα 35 μου παρέμενα ανύπαντρη, θα θεωρούμουν πολύφερνος γαμπρός και περιζήτητος εργένης, όχι γεροντοκόρη.
2. Το ξύρισμα θα ήταν εθελοντικό κι η έκτασή του θα περιοριζόταν από το λαιμό και πάνω.
Και για όλη τη διαδικασία θα απαιτούνταν ένα ξυράφι και πέντε λεπτά σύνολο.
Έτσι θα γλίτωνα χρόνο, χρήμα και φυσικά ταλαιπωρία.
Ωραία η ατάκα «Μπρος τα κάλλη τι είναι ο πόνος», αλλά προφανώς αυτός που την έβγαλε δεν είχε δοκιμάσει να κάνει χαλάουα στο μπικίνι.
3. Δε θα εμφάνιζα τρελές αλλαγές στη διάθεση κάθε μήνα, υπακούοντας στις παρανοϊκές εντολές περιόδου κι ωορρηξίας.

ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΞ ΣΤΟΝ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟ ΕΡΩΤΑ



Σεξ, μια λέξη αγγλική με ελληνική ρίζα ( από το έξις που η δασεία μετατρέπεται σε σ , σ+έξις=σέξις=σεξ ή κατ'άλλους από το τέκος (αόριστος του τίκτω), σέκος, secus-sexus) διφορούμενη, φορτωμένη με πολλούς και αντιθετικούς συνειρμούς. Από τη βιολογική διαδικασία της αναπαραγωγής, στην αγαπητική  συνεύρεση, τον ερωτικό μυστικισμό, αλλά και την σκανδαλολογία, την πορνογραφία και την εμπορευματοποίηση.

Στην αρχαιότητα η γενετήσια λειτουργία προσεγγιζόταν με ένα πνεύμα βαθιάς ιερότητας και σεβασμού. Οι αρχαίοι 'Έλληνες ζούσαν πολύ πιο κοντά στη  φύση και είχαν σαφώς διαφορετική αντίληψη για τον έρωτα και τη σεξουαλική χαρά από εμάς, πού έχουμε υποστεί την αυστηρή ιουδαιοχριστιανική αντίληψη.  

Από κοινωνική άποψη η σεξουαλική ζωή ήταν πολύ πιο ελεύθερη απ' ότι είναι σήμερα και επιπλέον, κι αυτό είναι και το σπουδαιότερο, είχε μεγάλη ιδεολογική, κοινωνική και κυρίως θρησκευτική σημασία. 

Ένα σημαντικό μέρος της λατρείας ήταν άμεσα συνδεδεμένο με αυτήν, βάσει της ομοιοπαθητικής μαγείας πού μπόλιασε ιδεολογικά και πρακτικά με τελετουργίες τη  θρησκεία, διαμορφώνοντας τη  μαγικοθρησκευτική αντίληψη πώς η αναπαράσταση της σεξουαλικής πράξης και οι τελετουργίες με την παρουσίαση σεξουαλικών οργάνων θα βοηθήσουν τη  γονιμότητα της γης και των γυναικών, μίας και το όμοιο θα προκαλέσει το όμοιο. 

Οι αρχαίοι θεοί ζουν μία ζωή στα πρότυπα των ανθρώπων. Ερωτεύονται, ζηλεύουν, συνευρίσκονται. Ο Δίας είναι το πρότυπο του ουράνιου εραστή πού συγκινείται από κάθε όμορφη γυναίκα, είτε είναι θεά, νύμφη, είτε θνητή. 

Η αντίληψη των αρχαίων Ελλήνων ήταν βαθύτατα ηδονιστική (ευδαιμονιστική) με την ευρύτερη έννοια του όρου και τη  βλέπουμε να εκφράζεται στη νομοθεσία, στην τέχνη και στη φιλοσοφία. Η ιεροδουλεία, θεσμός πανάρχαιος και θρησκευτικός, ήταν εξαπλωμένη σ' όλο το χώρο της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Στην Ελλάδα ξακουστό ήταν το Ιερό της Αφροδίτης στην Κόρινθο πού είχε περισσότερες από χίλιες ιερόδουλες εταίρες αφιερωμένες  στη θεά.

Όλοι ετοιμάζουν ταξίδι στον Άρη, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα...

Όλοι ετοιμάζουν ταξίδι στον Άρη, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα...

Όποιος φιλοδοξεί να βρίσκεται ανάμεσα στους πρώτους επίδοξους αποίκους του Άρη, καλά κάνει να ετοιμάζεται για μόνιμη εγκεφαλική βλάβη, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Η SpaceX ανακοίνωσε ότι η πρώτη εκτόξευση επανδρωμένης αποστολής με στόχο τον αποικισμό του Άρη θα πραγματοποιηθεί σε μόλις 10 χρόνια από σήμερα, ενώ το σχέδιο της NASA για επανδρωμένη αποστολή στον Άρη μέσα στη δεκαετία του 2030 είναι καλά γνωστό εδώ και χρόνια.
Πρέπει να το παραδεχτούμε. Ζούμε την αυγή της εποχής που η ανθρωπότητα θα επιχειρήσει να αποκτήσει νέα "σπίτια", πέραν της Γης. Και είναι συναρπαστικό. Αλλά είμαστε πράγματι τόσο κοντά στον αποικισμό άλλων πλανητών όσο πιστεύουν τα πιο φιλόδοξα μυαλά αυτού του πλανήτη;
Η πραγματικότητα είναι πως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, καθώς ανάμεσα στα σχέδια αποστολής ανθρώπων στον Άρη και στην επιτυχημένη ολοκλήρωσή τους υπάρχει ένα σοβαρό εμπόδιο: το ίδιο το διάστημα και συγκεκριμένα, η διαστημική ακτινοβολία στην οποία θα πρέπει να εκτεθούν όσοι επιχειρήσουν το διαπλανητικό ταξίδι.
Στη Γη, το μαγνητικό πεδίο του πλανήτη, μας προστατεύει σημαντικά από τις συνέπειες της έκθεσής μας στην ακτινοβολία του διαστήματος. Ωστόσο, τα τοιχώματα ενός διαστημόπλοιου δεν μπορούν να προσφέρουν το ίδιο επίπεδο προστασίας, για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Είναι για αυτό άλλωστε, που ο μέγιστος χρόνος που μπορεί να περάσει ένας αστροναύτης της NASA στο διάστημα είναι από 275 μέχρι 500 μέρες, ανάλογα με την ηλιακή δραστηριότητα. Διάστημα πέραν αυτού, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου περισσότερο από 3%.

Η έκθεση σε ακτινοβολία προκαλεί μη αναστρέψιμη βλάβη (;)

Μάχες Μεταξύ Εξωγήινων σύμφωνα με Αρχαία Κείμενα (Βίντεο)

Μάχες Μεταξύ Εξωγήινων σύμφωνα με Αρχαία Κείμενα (video)
Το θέμα των επισκέψεων εξωγήινων μορφών ζωής κατά το παρελθόν,αλλά και στο παρόν,αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια όλων των εποχών για την ανθρωπότητα.
Υπάρχουν πολλές ιστορίες στα αρχαία κείμενα που περιγράφουν με μεγάλη λεπτομέρεια μάχες στον ουρανό από αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενα αντικείμενα προκαλώντας πανικό και τον τρόμο στον πληθυσμό.
Η αλήθεια είναι ότι όλοι μας πρέπει να μάθουμε σιγά σιγά να ακούμε αρχικά
και στη συνέχεια να παίρνουμε στα σοβαρά το παράδοξο γιατί η εποχή που θα αποκαλυφθούν πολλά όχι μόνο δεν αργεί έχει ήδη αρχίσει!

Κυνισμός

post-329
Οι Κυνικοί ήταν μία από τις μακροβιότερες Φιλοσοφικές Σχολές στην αρχαιότητα η οποία ιδρύθηκε από τον Αντισθένη (445 – 360 ή 444 – 368) στο Κυνόσαργες των Αθηνών, το μόνο γυμνάσιο της πόλεως που δεχόταν μη Αθηναίους πολίτες και ταυτοχρόνως αποτελούσε Ιερό άλσος του Ηρακλέους (από το οποίο άλσος και μετονομάστηκαν άλλωστε τα μέλη σε «Κυνικούς» από «Αντισθενικοί» που λέγονταν αρχικώς).
Οι καταβολές και οι βασικές τους θέσεις
Οι «Κυνικοί», ήσαν πνευματικοί απόγονοι του Σωκράτους, ανήκοντας στις Σχολές που απεκλήθησαν «Ελάσσοντες Σωκρατικοί», αν και ως προς τη μέθοδο της διδασκαλίας τους έλαβαν αρκετά στοιχεία από τους «Σοφιστές». Για τον Αντισθένη και τους μαθητές του, η Φιλοσοφία είναι καθαρά κοσμική σοφία (χαρακτηριστική είναι μάλιστα η ρήση του πρώτου ότι «τότε οι πόλεις χάνονται, όταν δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τους κακούς από τους καλούς»), ενώ η Αρετή, αν και εξακολουθεί να παραμένει σκοπός του βίου, είναι κάτι το απολύτως πρακτικό που δεν χρειάζεται ούτε πολλά λόγια, ούτε επίπονη εκπαίδευση (Διογένης Λαέρτιος 6, 2). Η Αρετή, που είναι κάτι το υπαρκτό, μπορεί να διδαχθεί με πολύ απλό τρόπο στον άνθρωπο, αφού η αρχή για τη μάθηση είναι η προσεκτική σπουδή των λέξεων («ΑΡΧΗ ΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ Η ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ»), και αν μάλιστα αυτή (δηλ. η Αρετή) κάποτε κατακτηθεί, είναι παντελώς αδύνατον να απωλεσθεί.
Για τους «Κυνικούς», ο λόγος λειτουργεί μόνον στο να αποφαίνεται για το τι υπάρχει ή υπήρχε: «ΠΡΩΤΟΣ (ΑΝΤΙΣΘΕΝΗΣ) ΩΡΙΣΑΤΟ ΛΟΓΟΝ, ΕΙΠΩΝ, ΛΟΓΟΣ ΕΣΤΙΝ Ο ΤΟ ΤΙ ΗΝ Ή ΕΣΤΙ ΔΗΛΩΝ» (Ed. Mullach, Fragmenta Philosophorum Graecorum, II, 283), ενώ τα αγαθά διακρίνονται μόνο σε δύο κατηγορίες, τα εξωτερικά (ιδιοκτησία, σωματική ηδονή, πολυτέλεια) και τα εσωτερικά. Στα δεύτερα είναι που ανήκει το κατ’ εξοχήν ζητούμενο των φιλοσόφων, δηλαδή η ασφαλής γνώση της Αληθείας και του Εαυτού. Οι «Κυνικοί», κηρύσσουν ωστόσο μία «έμπρακτη» Ηθική, κατά την οποία η Αρετή όλως «παραδόξως» δεν εξαρτάται από τη Γνώση, αλλά είναι αποτέλεσμα ασκήσεως, εθισμού και αυτοελέγχου. Με πρότυπο τον Ηρακλέα, καλούν σε προσωπική αυτάρκεια μέσω της απαλλαγής από τις λεγόμενες ανάγκες, αλλά και μέσω της πορεύσεως σε έναν φυσικό τρόπο καθημερινού βίου, με απλότητα, σκληραγωγία και αυτοδιάθεση. Ο «σοφός» των «Κυνικών» είναι ΑΥΤΑΡΚΗΣ, αφού έχει (με το να είναι τέτοιος) τον πλούτο όλων των ανθρώπων. Δίνοντας συνεπώς έμφαση στον καθημερινό Τρόπο αντί στη Θεωρία, οι «Κυνικοί» επίγονοι του Αντισθένους, οι λεγόμενοι και «Αντισθενικοί», ταξίδευσαν με ιεραποστολική σχεδόν διάθεση από άκρου σε άκρο του Ελληνιστικού και Ρωμαϊκού κόσμου, ντυμένοι πτωχικά, μ’ ένα σακούλι στον ώμο για τη λιγοστή τροφή τους, αντισυμβατικοί σε όλους τους τομείς (κατά κανόνα αρνούμενοι ακόμη και εκείνους τους συγκεκριμένους τομείς της κοινωνικότητας που αναμφίβολα σεβόταν και τιμούσε ο ιδρυτής τους Αντισθένης), βρώμικοι, ατημέλητοι και προκλητικοί τόσο στα λόγια όσο και στα έργα τους, και καθιέρωσαν περισσότερο μία φιγούρα στάσεως, μορφής και συμπεριφοράς, παρά ένα οργανωμένο φιλοσοφικό σύστημα.
Σπουδαίος συνεχιστής των διδασκαλιών τους υπήρξε ο εκ Σινώπης Διογένης. Διάδοχος αυτού αναφέρεται ο εκ Θηβών Κράτης οποίος δώρισε στη πατρίδα του όλη τη περιουσία του διάγοντας τη ζωή του με την -επίσης φιλόσοφο- σύζυγό του Ιππαρχία και με μόνη περιουσία τη ράβδο του (βακτηρία) και τον σάκο του (πήρα). Μαθητής δε αυτού ήταν ο εκ Μαρωνείας Μητροκλής ο οποίος και επινόησε νέο φιλολογικό είδος τις «Χρείες» το περιεχόμενο του οποίου αποτελούν παράδοξα και αστεία ανέκδοτα. ΄

Αρχές Κυνικής φιλοσοφίας

Βιώνοντας την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας

Βιώνοντας την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας

«Το είδος των προσωπικών αναζητήσεών μας και ο τύπος των ερωτήσεων που απευθύνουμε στον εαυτό μας, καθορίζει τελικά τι άνθρωποι θα γίνουμε.» – Leo Babauta
Όλοι έχουμε βιώσει στιγμές κρίσης στη ζωή μας που η αίσθηση του ανικανοποίητου σκεπάζει παροδικά όλα τα επιτεύγματα και τις κατακτήσεις μας. Στιγμές που μεγάλοι κύκλοι ζωής ολοκληρώνονται, σχέσεις σταθμοί στη ζωή μας τελειώνουν, η καριέρα μας αλλάζει ρότα, τα παιδιά μας ενηλικιώνονται και αναχωρούν από το σπίτι. Στιγμές που η κοινωνία αλλάζει σαρρωτικά, τα οικονομικά και κοινωνικά δεδομένα μεταβάλλονται, φθίνουν ή καταρρέουν ολοκληρωτικά. Στιγμές που η ζωή φαίνεται να προχωρά μπροστά γκρεμίζοντας φαινομενικά όλα τα συμβατικά μας αυτονόητα, ωθώντας μας σε μια νέα πορεία όπου τίποτα δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο, όπου δεν υπάρχουν εγγυήσεις εγγύτητας και ασφάλειας.
Στιγμές όπου καλούμαστε να πάρουμε ξανά το τιμόνι της ζωής στα χέρια μας με πλήρη συνείδηση ευθύνης και προσωπική ακεραιότητα. Δίχως υποστήριξη. Δίχως εύκολες λύσεις. Χωρίς μαξιλάρια και δικλείδες εξασφάλισης. Δίχως σταθερές κοινωνικοπολιτικές δομές και διαδικασίες. Εν ολίγοις, χωρίς δίχτυ ασφαλείας.
Σε αυτές τις στιγμές που μοιάζουν σαν βρισκόμαστε βαθιά μέσα στον πυρήνα της ίδιας μας της ύπαρξης, είναι σημαντικό να εχουμε στα χέρια μας:
• εργαλεία αυτό-συνείδησης και αυτό-εξέλιξης
• συνείδηση και πρακτική αίσθηση των προσωπικών και συλλογικών μας στόχων, και το πιο σημαντικό..
• βούληση και επιμονή, να τα χρησιμοποιήσουμε για να πάμε παρακάτω.
Γιατί είναι εύκολο να βουλιάξουμε στη θλίψη και την αυτολύπηση, να χαθούμε μέσα στο βούρκο των συναισθημάτων. Είναι εύκολο να παρασυρθούμε από τη δίνη όσων μας πλήττουν και να ξεχάσουμε το Ανώτερο Όραμα που οφείλουμε να έχουμε τόσο σε προσωπικό, όσο και σε συλλλογικό επίπεδο. Είναι εύκολο να παραμείνουμε προσκολλημένοι σε ένα ένδοξο προσωπικό, οικονομικό και κοινωνικό παρελθόν, που όμως έχει πια τελειώσει.

ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΩ ΟΤΑΝ ΤΡΕΧΩ;


Απάντηση με μία λέξη.
Η απάντηση: Μπροστά
Σύμφωνα με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, με το να εστιάζεις σε κάτι που βρίσκεται μπροστά σου -αλλά όχι σε μεγάλη απόσταση- αυξάνεις την απόδοσή σου στο τρέξιμο κατά 23%. 
Αυτό συμβαίνει επειδή

Ο ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΓΩ (Μέρος Γ)




Η Πνευματική Γέννηση
Ο καλύτερος, πιο ελκυστικός τρόπος που οδηγεί στην εκ νέου ανακάλυψη του Θαύματος, αρχίζει γύρω στα μέσα της ανθρώπινης ζωής, όταν το άτομο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εμπειρίας του, τείνει να αναγνωρίσει τους μηχανισμούς λειτουργίας του Εγώ και συνειδητοποιεί πόσο τυραννικό το Εγώ είναι. Το άτομο στη συνέχεια στρέφεται μακριά από μορφές και σχήματα προς έναν υπερβατικό κόσμο, ελεύθερο από μορφές. Αυτό είναι αυτό που ο πιο διάσημος ψυχολόγος, ο Carl Gustav Jung, αποκάλεσε η πνευματική γέννηση του ανθρώπου.
Η πνευματική γέννηση ξεκινά με την αναγνώριση που οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν μόνο στο κατώφλι του θανάτου: ότι η απομάκρυνση από το Θαύμα και η ταύτιση με τις μορφές και τα σχήματα είναι ο λόγος για όλα τα δεινά μας. Ένα άτομο που κάνει την αναγνώριση αυτή, σταδιακά εγκαταλείπει την ταύτιση του με τις μορφές και τα σχήματα, και αποτραβιέται από έναν κόσμο που στροβιλίζεται και επιστρέφει σε μια πιο ήσυχη περιοχή. Με αυτόν τον τρόπο θα είναι πιο έτοιμος για τον εαυτό του και το περιβάλλον του. Ο καθαρός ουρανός της Συνειδητότητας θα μολύνεται από όλο και λιγότερα σύννεφα, αφήνοντας έτσι χώρο για την επιστροφή στο Θαύμα της Συνειδητότητας.
Το Εγώ Επιδιώκει τον Διαχωρισμό, το Πνεύμα την Ενοποίηση και την Γιατρειά

Ο ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΓΩ (Μέρος Β)


Η Άνοδος του Εγώ
Όταν το παιδί πάει στο σχολείο, μαθαίνει όλο και περισσότερα - συχνά ασυνείδητα - από τους ενήλικες, από τους γονείς, τους δασκάλους, και αναντίρρητα αποδέχεται όλα αυτά που του λέγονται από τους μεγάλους ανθρώπους που το παιδί θεωρεί παντογνώστες.
Όταν το παιδί μεγαλώσει, ταυτίζεται πλήρως με τις ιδέες, το όνομα και το φύλο του, με τις μάσκες που απέκτησε, τα προσόντα, τους τίτλους, την εργασία και την περιουσία του, μαθαίνει ιστορίες, και η προσωπική ιστορία της ζωής του θα είναι ένα μέρος του Εγώ του, αυξάνοντας το περιεχόμενο αυτού του Εγώ.
Και το Εγώ θέλει να έχει όλο και περισσότερα, θέλει να γίνεται όλο και πιο ισχυρό. Περισσότερη γνώση, περισσότερη πίστη, περισσότερο υλικό πλούτο. Το Εγώ θέλει να καταβροχθίζει περισσότερο και θέλει να το κάνει όλο και με περισσότερη αγωνία. Αυτός είναι ο τρόπος που το Εγώ γίνεται τύραννος και κυριαρχεί στη ζωή μας σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Το Eγώ ταυτίζεται με την ανθρώπινη ύπαρξη, ένα «ειδικό είδος» που έχει τα προνόμια της Γης όπου ζουν όλα τα πλάσματα, και οι άνθρωποι προορίζονται να υπερισχύουν όλων των άλλων πλασμάτων. Θέλουν να κατακτήσουν και να υποτάξουν τη φύση, μετά αποξενώνονται και διαχωρίζονται από τη φύση, αν και θα έπρεπε να αποτελούν οργανικό και αναπόσπαστο μέρος της - στην πραγματικότητα, πανομοιότυπο με αυτήν.
Το Εγώ (το οποίο δεν είναι παρά μια διανοητική παραγωγή, ένα σύστημα πεποιθήσεων) αντιμετωπίζει το βαθιά ριζωμένο, φυσικό πρόγραμμα της ζωής, τα ένστικτα, τα συναισθηματικά προειδοποιητικά σημάδια, και τα διώχνει μακριά, αντικαθιστώντας τα με νεύρωση, άγχος και μια κατάσταση burn out. Επιπλέον, σε κάποιες περιπτώσεις είναι ακόμη σε θέση να καταστρέψει και το άτομο με διάφορους τρόπους. Έρχεται επίσης αντιμέτωπο με τον εξωτερικό κόσμο ( «Ας κατακτήσουμε τη Γη!»).

Ο ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΓΩ (Μέρος Α)



Ζούμε εδώ πάνω σε αυτήν την Γη, στον κόσμο των ατομικών «Εαυτών». Κατοικούμε στην αυτοκρατορία των επτά δισεκατομμυρίων ξεχωριστών και απομονωμένων Εγώ, καθώς και στην περιοχή του Εγώ τείνουμε να ξεχνάμε το Θαύμα της Συνειδητότητας. Το Εγώ ακολουθεί μόνο τα δικά του όνειρα και τις φιλοδοξίες, και γι' αυτό πολύ συχνά πικραίνει ζωή μας.
Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα: υπάρχει ένα τυραννικό «μικρό εγώ» μέσα στο κεφάλι του καθενός, και αυτό το μικρό εγώ γκρινιάζει και παραπονιέται όλη την ώρα. Είναι ένα δυσαρεστημένο, κτητικό εγώ που συχνά κάνει τη ζωή μας, μια δυστυχία. Είναι βέβαιον ότι αυτό το μικρό εγώ - ή, ακριβέστερα, αυτό που πιστεύουμε ότι είναι ο Εαυτός μας, το Εγώ μας - κουλουριασμένο σφιχτά στο πίσω μέρος του μυαλού μας, είναι υπεύθυνο για μια τεράστια ποσότητα παράλογης και άσκοπης ταλαιπωρίας και καταστροφής στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Η Γέννηση του Εγώ
Το Εγώ, ως κέντρο οργάνωσης και ελέγχου της προσωπικότητάς μας, είναι υπεύθυνο για τη δημιουργία της ισορροπίας μεταξύ των ατόμων και του περιβάλλοντος τους. Σε αυτές τις προσπάθειες, το Εγώ βοηθιέται από δύο άλλα στοιχεία της προσωπικότητάς μας: Την Περσόνα (δηλαδή, την «προσωπικότητα ρόλο») και τη Σκιά. Αυτά τα δύο στοιχεία εκπληρώνουν μια προστατευτική λειτουργία, όπου η Περσόνα ελέγχει δυνητικά επιβλαβείς συνέπειες από τον εξωτερικό κόσμο, ενώ η Σκιά κάνει το ίδιο με τις απειλές που προέρχονται από το ασυνείδητο. Αυτά τα συστατικά μαζί αποτελούν την ταυτότητα του ατόμου.
Ένα μωρό δεν διαθέτει ακόμη προσωπικότητα, εγώ, ταυτότητα ξεχωριστή από τη μητέρα του. Για ένα μωρό, ο κόσμος είναι ένα μίγμα γεύσεων, φωνών, χρωμάτων, μορφών και εντυπώσεων, τα στοιχεία των οποίων είναι δυσδιάκριτα. Δεν υπάρχει Εαυτός και μη-Εαυτός, ένα μωρό εξακολουθεί να ζει σε μια ασυνείδητη ενότητα. Ως συνέπεια σωματικών αναγκών που πρέπει να ικανοποιηθούν, αναπόφευκτα συγκρούεται με τον εξωτερικό κόσμο, με την «πραγματικότητα», και η αρμονία μεταξύ του μωρού και του εξωτερικού κόσμου θα διαταραχθεί.

ΞΕΧΝΑ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΕΘΥΣΕΙΣ


Τελικά, η κατανάλωση αλκοόλ -αρκεί να γίνεται με μέτρο- δεν κάνει τόσο κακό όσο πίστευες.



Για την ακρίβεια, μια μπύρα με ποσοστό αλκοόλ έως και 4% επιταχύνει τη μυϊκή αποκατάσταση. 

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Dietary Supplements έδειξε ότι η cool ξανθιά βοηθάει το ανοσοποιητικό σύστημα να αντιμετωπίσει την καταπόνηση, που έχουν υποστεί οι μύες σου από την προπόνηση.