Δευτέρα 27 Μαΐου 2019

TA ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΣΑΚΡΑ – ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΤΟ ΤΣΑΚΡΑ ΤΟΥ ΚΟΚΚΥΓΑ – Η ΠΗΓΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ - Μέρος Τέταρτο

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Αποφασίσαμε να γράψουμε τα βασικά για κάθε τσάκρα και μετά να δώσουμε τη βαθύτερη εξήγησή τους, τι ακριβώς είναι, και πώς συνδέονται με την απελευθέρωση του ανθρώπου – η κουνταλίνι αναγκαστικά εξηγείται αργότερα. (Σημείωση: δεν είναι όλες οι φωτογραφίες στο ίντερνετ σωστές όσον αφορά τα τσάκρα – αυτή που βλέπετε είναι η καλύτερη που βρήκαμε για το πρώτο τσάκρα. Συμβολίζεται από ένα τετράγωνο μέσα στο οποίο βρίσκεται ένα τρίγωνο και έχει 4 πέταλα.)

Συνιστούμε να διαβάσετε τις 3 προηγούμενες αναρτήσεις «ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΣΑΚΡΑ» για να καταλάβετε αυτήν καλύτερα.

Μέρος Πρώτο

Μέρος Δεύτερο

Μέρος Τρίτο


Επανάληψη: Τα 7 τσάκρα του ανθρώπου είναι, σε ανοδική σειρά, 1) το μουλαντάρα (του κόκκυγα, στη βάση της σπονδυλικής στήλης), 2) το σβαντιστάνα (του ιερού οστού, πέντε εκατοστά πάνω από το μουλαντάρα), 3) το μανιπούρα (το οσφυϊκό, απέναντι από τον αφαλό), 4) το αναχάτα (το ραχιαίο, απέναντι από την καρδιά), 5) το βισούντα (το αυχενικό, στη βάση του λαιμού), 6) το άτζνα (παραδοσιακά τοποθετημένο ανάμεσα στα φρύδια, στην πραγματικότητα, άμεσα συνδεδεμένο με τον προμήκη μυελό μέσω πολικότητας, και 7) το σαχασράρα (στο ανώτατο μέρος του εγκεφάλου).
-------------------
Τα κατώτερα εγκεφαλονωτιαία κέντρα, το κέντρο του κόκκυγα, του ιερού οστού και το οσφυϊκό κέντρο, κυβερνούν την ταυτισμένη με το σώμα δραστηριότητα των αισθήσεων συν ολόκληρη την επιφάνεια του δέρματος και τα ισχυρά, ελεγχόμενα από το εγώ, αισθητήρια όργανα και τις δυνάμεις τους των νεύρων μέσα στον υλικό εγκέφαλο και στα πλέγματα της σπονδυλικής στήλης. Κάθε κέντρο όμως έχει μια πνευματική και μια χονδροειδή λειτουργία, επομένως στα κατώτερα τσάκρα δεν λειτουργούν μόνο για να δέσουν τον άνθρωπο με την ύλη, αλλά και για την πνευματική αναρρίχησή του, όπως θα αναφερθεί εκτενώς για καθένα απ’ αυτά. Όλα τα αστρικά εγκεφαλονωτιαία πλέγματα στη φυσική τους κατάσταση είναι πνευματικά, καθώς αντανακλούν τις διάφορες όψεις της θεϊκής νοημοσύνης και της δονητικής δύναμης του υπερσυνειδήτου της ψυχής. Όταν όμως οι ενέργειες αυτών των κέντρων έλκονται προς τα έξω κάτω από την επιρροή των αισθήσεων, και η σύνδεσή τους με την αγνή ικανότητα διάκρισης της ψυχής ελαττώνεται, η έκφρασή τους διαστρέφεται αναλογικά. Τα εξωτερικευμένα εγκεφαλικά κέντρα εκφράζουν διάνοια, λογική και παραμορφωτική ανησυχία (αντί για την παντογνώστρια σοφία της διαίσθησης και την ηρεμία που αντανακλά το Πνεύμα). 

Όλα τα κέντρα (τσάκρα, λωτοί) λέγεται ότι έχουν τα πέταλά τους προς τα κάτω στον συνηθισμένο άνθρωπο – είναι εξωτερικευμένα, ασχολούμενα με τον εξωτερικό κόσμο, είναι δηλαδή κλειστά. Όταν η κουνταλίνι τα αφυπνίζει, ένα προς ένα, τα πέταλα σηκώνονται προς τα πάνω – είναι εσωτερικευμένα, ασχολούμενα με τον εσωτερικό κόσμο, δηλαδή ανοίγουν.

Όλη η δημιουργία και οι δημιουργικές δυνάμεις εκπορεύονται από το Πνεύμα. Στον μικρόκοσμο του ανθρώπινου σώματος, το Πνεύμα και η αντανάκλασή Του, η ψυχή, είναι ενθρονισμένα στα ανώτατα πνευματικά κέντρα στον εγκέφαλο, με υπο-γεννήτριες ζωής και συνειδητότητας στον προμήκη μυελό και στα κέντρα της σπονδυλικής στήλης. Η αλληλεπίδραση των δημιουργικών θεμελιωδών αρχών δημιουργεί το υλικό σώμα και την ανθρώπινη συνειδητότητα. Όταν το εγώ και οι υποστηρικτές του της αυταπάτης, της άγνοιας, των προσκολλήσεων, των επιθυμιών, των συνηθειών, των αισθήσεων, σύρουν συνεχώς προς τα έξω τις συντονισμένες με το Πνεύμα δημιουργικές δυνάμεις και τη συνειδητότητα, ο άνθρωπος ταυτίζεται με τα χονδροειδή, και τα θεωρεί τη φυσική, επιθυμητή «πραγματικότητα». Εδραιώνεται μι
α δυαδικότητα ή πολικότητα: η αρνητική έλξη του νου των αισθήσεων και του εγώ, που στρέφει τα ρεύματα και τις αντιλήψεις προς τα έξω, προς την ταύτιση με την ύλη. Η θετική έλξη της ψυχής, μέσω της διακριτικής νοημοσύνης που αποκαλύπτει την αλήθεια, με την οποία η συνειδητότητα και τα ρεύματα της ζωής κρατούνται σε συντονισμό με την ψυχή και το Πνεύμα.

Σε ανοδική σειρά, πρώτο είναι το μουλαντάρα τσάκρα, το τσάκρα του κόκκυγα, που βρίσκεται στη βάση της σπονδυλικής στήλης, και έχει τέσσερις ακτίνες ή 4 πέταλα. Είναι το «δονητικό στοιχείο της γης». Καθώς λειτουργεί, αυτό το κέντρο εκπέμπει τον ήχο μιας μέλισσας που βουίζει. Ο πιστός που αυτοσυγκεντρώνεται σ’ αυτό το κέντρο ακούει το Ομ ή συμπαντική δόνηση με τον ιδιόμορφο ήχο της μέλισσας. Ο πιστός τότε αναρωτιέται με αμφιβολία αν αυτός ο ήχος είναι μια σωματική δόνηση ή ένας αστρικός ήχος. Το ρεύμα ζωής της γης, στον κόκκυγα, είναι η δύναμη που είναι υπεύθυνη για τη στερεοποίηση της πρωταρχικής δύναμης της ζωής σε άτομα και μόρια σάρκας και για την παραγωγή της αίσθησης της όσφρησης. 

Είναι η έδρα της δημιουργίας του γήινου σώματος και των δραστηριοτήτων του και αντιλήψεών του. Περιγράφεται στις Γραφές της γιόγκα ως ένας λωτός με τέσσερα πέταλα – τα «πέταλα» συμβολίζουν τις τέσσερις συγκεκριμένες ακτίνες συνειδητής δημιουργικής δόνησης, το μέσον των δραστηριοτήτων του κέντρου. Οι Γραφές περαιτέρω εκθέτουν λεπτομερώς μέσα στο τσάκρα ένα διάγραμμα με τέσσερις άκρες που περιέχει ένα σύμβολο με τρεις άκρες, ένα τρίγωνο, το κέντρο της δημιουργικής δύναμης. Στη μέση αυτού του τριγώνου βρίσκεται η αφετηρία της αστρικής σπονδυλικής στήλης (της σουσούμνα, θα εξηγηθεί αργότερα) που εκτείνεται από τον κόκκυγα μέσω του εγκεφαλονωτιαίου άξονα ως τον αστρικό εγκέφαλο. 

Όταν το τσάκρα αυτό είναι αφυπνισμένο, είναι συγκράτηση, δύναμη να μένει κάποιος μακριά από το φαύλο, η θεϊκή ενεργή δύναμη της αντίστασης, της επιμονής, με την οποία τα ανήσυχα εξωτερικά όργανα των αισθήσεων μπορούν να ελεγχθούν. Ένας εξαιρετικά προχωρημένος γιόγκι που αυτοσυγκεντρώνεται στο κέντρο του κόκκυγα μπορεί να δει τις αλήθειες και τις δημιουργικές δυνάμεις σ’ αυτό το κέντρο προσωποποιημένες ως ένα Ον με τέσσερα χέρια ή πλευρές, που κάθεται πάνω στον λωτό φωτός με τα τέσσερα πέταλα. Αυτοσυγκεντρωμένος σ’ αυτό το κέντρο, ο πιστός μπορεί να νιώσει τις δονήσεις της αλήθειας και της σοφίας που αντιλήφθηκαν οι ρίσι (σοφοί) ή, όπως αυτοί οι σοφοί του παρελθόντος, μπορεί να θέτει ερωτήσεις και να λαμβάνει απαντήσεις από την εσωτερικά αντιληπτή εικόνα του Θεού. Ο γιόγκι που μετακινεί τη συνειδητότητά του στον κόκκυγα, ή κέντρο της γης, νιώθει ότι όλη η στερεή ύλη αποτελείται από την ατομική και υποατομική ενέργεια της δύναμης της ζωής, της πράνα. Όταν ο νους του πιστού είναι συγκεντρωμένος στο κέντρο του κόκκυγα, ακούει τον δονητικό ήχο ανάμεσα στο κέντρο του κόκκυγα και το κέντρο του ιερού οστού. Τότε καταλαβαίνει την κυριαρχία των επιθυμιών. Αυτό το κέντρο είναι ο πρώτος σταθμός.

Το κέντρο του κόκκυγα είναι πρωταρχικής σημασίας. Όλες οι λεπτοφυείς δυνάμεις της συνειδητότητας και της δύναμης της ζωής που λειτουργούν στα ανώτερα κέντρα εκδηλώνονται στο υλικό πεδίο μέσω του διαύλου του κέντρου του κόκκυγα: Η ύλη εμφανίζεται σε πέντε ποικιλίες (τα στερεά, τα υγρά, τα πύρινα, τα αέρια, τα αιθερικά – από τη δράση των δονήσεων των στοιχείων της γης, του νερού, της φωτιάς, του αέρα και του αιθέρα στο κέντρο του κόκκυγα, το κέντρο του ιερού οστού, το οσφυϊκό κέντρο, το ραχιαίο κέντρο και το αυχενικό κέντρο), καθώς η δύναμη της ζωής ρέει προς τα ΕΞΩ μέσω του κόκκυγα, δημιουργώντας και συντηρώντας τις περιοχές της σάρκας, των οστών, του αίματος κ.ο.κ. Είναι η έδρα του αστεριού των τεσσάρων ακτίνων της ενέργειας της ζωής – η γη (δηλαδή η χονδροειδής σάρκα που αποτελείται από «γη», από χημικά στοιχεία που βρίσκονται στη «γη», στο χώμα).

Το άνοιγμα αυτού του αστρικού σωλήνα στο τσάκρα του κόκκυγα (καθώς καθώς η δύναμη της ζωής ρέει προς τα ΜΕΣΑ) οδηγεί τη συνειδητότητα του γιόγκι εσωτερικά προς το Πνεύμα που είναι ενθρονισμένο στο ανώτατο κέντρο της συμπαντικής συνειδητότητας στον εγκέφαλο. Τότε η δημιουργική «Μητέρα Φύση» στον κόκκυγα είναι ήρεμη και πειθαρχημένη, φέρνοντας υγεία, ομορφιά και γαλήνη στο σώμα. Με το πρόσταγμα του γιόγκι στον βαθύ διαλογισμό, αυτή η δημιουργική δύναμη στρέφεται προς τα μέσα και ρέει προς τα πίσω, στην πηγή της, στον χιλιοπέταλο λωτό, αποκαλύπτοντας τον ολόλαμπρο εσωτερικό κόσμο των θεϊκών δυνάμεων και της συνειδητότητας της ψυχής και του Πνεύματος. Η γιόγκα ονομάζει αυτή τη δύναμη που ρέει από τον κόκκυγα προς το Πνεύμα «αφυπνισμένη κουνταλίνι». 

Όταν όμως είναι κλειστό, όπως στον συνηθισμένο άνθρωπο, τον βοηθά να επικοινωνεί εξωτερικά για να κατευθύνει τις δημιουργικές δραστηριότητες του σώματος. Ο άνθρωπος τότε βρίσκεται κυρίως κάτω από την επιρροή του νου που έχει συνειδητότητα των αισθήσεων, της δύναμης της απώθησης από το Πνεύμα που συσκοτίζει την αλήθεια και ενώνει τη συνειδητότητα με την ύλη. 

Η συνειδητότητα των αισθήσεων λειτουργεί μέσω των τριών κατώτερων κέντρων της σπονδυλικής στήλης. Όταν όμως η ζωή του ανθρώπου καθοδηγείται από την ψυχή (όταν τα τρία αυτά τσάκρα ανοίγουν με διαλογισμό), οι αισθήσεις που λειτουργούν μέσω των τριών κατώτερων κέντρων υπακούν τις διακριτικές ροπές των ανώτερων εγκεφαλονωτιαίων κέντρων συνειδητότητας. Έτσι, μπορούμε να πούμε ότι ο εγκόσμιος άνθρωπος ζει στα κατώτερα κέντρα συνειδητότητας, στο οσφυϊκό κέντρο, το κέντρο του ιερού οστού και το κέντρο του κόκκυγα, με τη συνειδητότητα των αισθήσεων να κυριαρχεί, διότι η συνειδητότητα των αισθήσεων λειτουργεί μέσω των τριών κατώτερων κέντρων της σπονδυλικής στήλης. 

Δηλαδή, η συνειδητότητα ενός ανθρώπου που είναι νοητικά αρνητικός ή ουδέτερος ή ταυτισμένος με αισθητήριες ασχολίες λειτουργεί προς τα έξω μέσω των τριών κατώτερων κέντρων στη σπονδυλική στήλη. Λέγεται ότι «ζει στην επιφάνεια του δέρματος», γιατί η συνειδητότητά του είναι δεμένη με την περιφέρεια του μικρού του σώματος. Τα εξωτερικευμένα τρία κατώτερα κέντρα θρέφουν τις ακόρεστες ορέξεις των αισθήσεων αντί να εκφράζουν τις θεϊκές δυνατότητες αυτών των τσάκρα. Η συνειδητότητα και η δύναμη της ζωής των ανθρώπων κάτω από την επιρροή του νου των αισθήσεων είναι ισχυρά συγκεντρωμένες στα τρία κατώτερα κέντρα και από εκεί σύρονται προς τα έξω μέσω της σπειροειδούς πύλης στο κέντρο του κόκκυγα, του χαμηλότερου κέντρου, προς το υλικό σώμα. Αυτή η ισχυρή προς τα έξω ροή πρέπει να κυβερνηθεί και να ομαλοποιηθεί από την αγνή εξευγενιστική δύναμη στα κέντρα της καρδιάς και της διάκρισης.

Αυτός του οποίου ο νους εντρυφά κατά συνήθεια σε ανεξέλεγκτες αισθητήριες συνήθειες και που δεν παίρνει την πρωτοβουλία να απαγκιστρωθεί απ’ αυτές, διεγείρει υπερβολικά την προς τα έξω ώθηση των ενεργειών σ’ αυτό το κατώτατο τσάκρα και γίνεται αιχμάλωτος της αυταπάτης, του κόσμου της δυαδικότητας, της αδράνειας και των βασάνων. Όταν όμως η ζωή του ανθρώπου καθοδηγείται από την ψυχή (δηλαδή τα τρία κατώτερα τσάκρα ανοίγουν), οι αισθήσεις που λειτουργούν μέσω των τριών αυτών κατώτερων κέντρων υπακούν τις διακριτικές ροπές των ανώτερων εγκεφαλονωτιαίων κέντρων συνειδητότητας. Όταν η κουνταλίνι σηκώνεται προς τα πάνω, ενώνεται με τα δημιουργικά δονητικά στοιχεία και τη συνειδητότητα στα πέντε κέντρα της σπονδυλικής στήλης, κι έτσι με τις εκδηλώσεις των πέντε ανοιγμένων ή αφυπνισμένων κέντρων της σπονδυλικής στήλης –όπως οι συγκεκριμένες μορφές, τα φώτα ή οι ήχοι που είναι χαρακτηριστικοί του κάθε κέντρου– στα οποία ο γιόγκι αυτοσυγκεντρώνεται για να έλξει θεϊκή διακριτική δύναμη για να αποσυρθεί από τον κόσμο των αισθήσεων και να εισέλθει σε ανώτερα βασίλεια. – Παραμαχάνσα Γιογκανάντα

Στον κόκκυγα βρίσκεται και η κουνταλίνι. 


Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.