Κυριακή 27 Αυγούστου 2017

Μόνο η ποίηση μπορεί να πηδήξει μέσα στην παραδοξότητα της αγάπης. (OSHO)

Η λογική είναι στεγνή, η ποίηση είναι ζωντανή. Η λογική δεν μπορεί να χορέψει. Είναι αδύνατον να δεις τη λογική να χορεύει. Το να δεις τη λογική να χορεύει, είναι σαν να βλέπεις το Μαχάτμα Γκάντι να χορεύει. Θα έμοιαζε γελοίο.
Η ποίηση μπορεί να χορέψει. Η ποίηση είναι χορός της καρδιάς. Η λογική δεν μπορεί ν’ αγαπήσει. Μπορεί να μιλήσει για την αγάπη, μα δεν μπορεί ν’ αγαπήσει. Η αγάπη φαίνεται παράλογη. Μόνο η ποίηση μπορεί ν’ αγαπήσει.
Μόνο η ποίηση μπορεί να πηδήξει μέσα στην παραδοξότητα της αγάπης. Η λογική είναι κρύα. Είναι καλή σε ό,τι αφορά τα μαθηματικά, μα δεν είναι καλή σε ό,τι αφορά την ανθρωπότητα.
Αν η ανθρωπότητα γίνει υπερβολικά λογική, τότε θα εξαφανιστεί. Τότε υπάρχουν μόνο αριθμοί, όχι ανθρώπινες οντότητες. Απλώς και μόνο αριθμοί, που θα αντικαθιστούν άλλους αριθμούς. Η ποίηση και η αγάπη σε κάνουν να νιώθεις τη ζεστασιά, το βάθος. Λιώνουν τον πάγο σου. Σε κάνουν πιο ανθρώπινο.Ο Βούδας είναι υπεράνθρωπος, δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό, αλλά έχει χάσει την ανθρώπινή του διάσταση. Δεν είναι γήινος. Έχει την ομορφιά του μη γήινου, μα δεν έχει την ομορφιά του Ζορμπά. Ο Ζορμπάς είναι τόσο γήινος!

Διάλειμμα…

Ἀπαιτεῖται συχνά.
Μικρό, τόσο δά…
Ὅσο νὰ κλείσουν γιὰ κάποιες στιγμὲς τὰ μάτια καὶ νὰ πάρουμε βαθειὲς ἀνάσες.
Ἕνα τόσο δὰ διάλειμμα, ποὺ μπορεῖ ὅμως νὰ μᾶς γεμίσῃ ἐνέργεια, δύναμιν, σιγουριά.
Αὐτὰ δῆλα δὴ ποὺ μᾶς κλέβουν τὰ γεγονότα τῆς καθημερινότητος.
Ὅταν ἡ ζωή μας μετατρέπεται σὲ κάτι δύσκολο, τὸ μόνον ποὺ ἔχουμε νὰ κάνουμε εἶναι νὰ σταθοῦμε καὶ νὰ …ἀνατρέψουμε τὰ πάντα.

Το μακάβριο ανέκδοτο που έγινε πραγματικότητα

Αποτέλεσμα εικόνας για Το μακάβριο ανέκδοτο που έγινε πραγματικότητα

Πίσω στη δεκαετία 80 είχε κυκλοφορήσει ένα μαύρο ανέκδοτο που πήγαινε ως εξής:

Κατά τη διάρκεια υπερατλαντικής πτήσης με 4κινητήριο αεροπλάνο, γίνονται σφοδρές αναταράξεις και ανάβει η σήμανση “προσδεθείτε και μην καπνίζετε”. Αμέσως μετά, ακούγεται ένας δυνατός θόρυβος και σύντομα ακολουθεί ανακοίνωση του πιλότου που λέει ότι “χάσαμε τον ένα κινητήρα, αλλά μην ανησυχείτε, θα κάνουμε σύντομα αναγκαστική προσγείωση στο κοντινότερο αεροδρόμιο”. Όμως πριν φτάσουν στο αεροδρόμιο, ακούγεται και δεύτερος θόρυβος και τρίτος, με ακόλουθη καθησυχαστική ανακοίνωση του πιλότου.
Στο τέταρτο μπαμ, η ανακοίνωση του πιλότου αλλάζει: “Δυστυχώς χάσαμε και τον τελευταίο κινητήρα. Παρακαλούνται οι επιβάτες να παραμείνουν προσδεδεμένοι στα καθίσματα τους και να βάλουν τα διαβατήρια ανάμεσα στα δόντια, για να μην ξαναγίνει της πουτ@άνας όπως την τελευταία φορά με την αναγνώριση πτωμάτων”.
Αυτό, λοιπόν, το εντελώς κακόγουστο, μακάβριο ανέκδοτο, εν έτη 2017 είναι γεγονός. Οι αρχές του Τέξας είπαν να εγκαταλείψουν οι κάτοικοι τα σπίτια τους εν όψει της καταιγίδας Χάρβεϊ, αλλιώς όσοι μείνουν, να γράψουν με μαρκαδόρο στο χέρι τους το όνομά τους και το ΑΜΚΑ τους! Απίστευτο; κι όμως αληθινό! Το βαρέλι του θράσους τους δεν έχει πάτο!
Οι καιρικοί τρομοκράτες κατασκεύασαν την καταιγίδα Χάρβεϊ, καταγγέλλουν οι Αμερικάνοι ακτιβιστές που παρακολουθούν στενά το έγκλημα που συντελείται με τους χημικούς αεροψεκασμούς και τα ηλεκτρομαγνητικά τους συστήματα. Της ανέβασαν ισχύ και πέρασε από το Τέξας προκαλώντας αμέτρητες ζημιές. Προηγήθηκε χαμός στα σούπερ μάρκετ, έλλειψη εμφιαλωμένου νερού, εκτίναξη τιμών καυσίμων, αναβολή έναρξης σχολικής χρονιάς και μπόλικος πανικός.

«Έψιλον εν Δελφοίς»: Ποια είναι η αξία και φιλοσοφία πίσω από το σύμβολο;


Το Δελφικό Έψιλον, δηλαδή το σύμβολο αυτό που ήταν τοποθετημένο (σύμφωνα με τα αρχαία κείμενα και τα ευρήματα), στην κορυφή τού Αετώματος τού Ναού τού Απόλλωνος στους Δελφούς, είχε για τον αρχαίο κόσμο την δικιά του σημαντική αξία και φιλοσοφία.


Να λοιπόν ποιο ήταν και τι σήμαινε το ΔΕΛΦΙΚΟ ΕΨΙΛΟΝ:
Το Γράμμα Έψιλον σαν σύμβολο σχετίζεται άμεσα με την Δελφική Ηλιακή μυσταγωγία, την μύηση του ανθρώπου στο ΦΩΣ. Η τοποθέτησης του στο αέτωμα του Δελφικού Ναού του ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ (θεού του Φωτός – Ηλιακή λατρεία) δηλώνει την αέναη σχέση του με το Φως, την τελείωση και ως εκ τούτου σαν Έψιλον υποδηλώνεται ο Φωτεινός. Το γράμμα Ε είναι σαν σχήμα η έκφανση της τριαδικότητας εξ ου και η τρείς φορές τοποθέτηση του εις το αέτωμα του Απολλώνιου ναού μια σε ξύλο, δεύτερη σε χαλκό και τρίτη σε χρυσό.Το γράμμα Ε ως αριθμός συμβολίζεται με τον αριθμό 5. Τα 4 κοσμογονικά στοιχεία της Γής, του Αέρα, του Νερού και του Πυρ με την πεμπτουσία του Ουράνιου – Αιθέρα. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν τον Άνθρωπο. Ομοίως γνωρίζουμε ότι το ιερό πεντάγραμμο (πεντάλφα) συμβολίζει τον άνθρωπο και παράλληλα τα 5 στοιχεία που τον αποτελούν κατά τους Πυθαγόρειους μύστες όπου το είχαν σαν ιερό σύμβολο.
Τρείς φορές τοποθετήθηκε ένα Ε (ΕΨΙΛΟΝ) στην κορυφή τού Αετώματος τού Ναού τού Απόλλωνος στους Δελφούς, κατάντικρυ σε όποιον πλησίαζε την κεντρική, ανατολική Πύλη του, πάντοτε συνοδευόμενο από το ΓΝΩΘΙ Σ’ΑΥΤΟΝ στην κάτω αριστερή γωνία και το ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ στην κάτω δεξιά τού ιδίου Αετώματος. Ήταν γνωστά σαν »Δελφικά παραγγέλματα», το δε Ε το »προεδρεύον» αυτών. Το παλαιότερο από αυτά (τα Ε) ήταν ξύλινο κι αναφέρεται σαν »Ε των Σοφών », γιατί αφιερώθηκε από τον Σόλωνα κατά μία εκδοχή, κατά δε άλλη από όλους μαζί τούς τότε αναγνωρισμένους Σοφούς.
Όταν αυτό εφθάρη, οι Αθηναίοι ανέθεσαν στο Ναό το δεύτερο, το οποίο ήταν χάλκινο. Σε αντικατάσταση και αυτού, η Λιβία Δρουσέλλα, σύζυγος τού Αυγούστου, αφιέρωσε το τρίτο και τελευταίο, από καθαρό χρυσό. Η μοναδική πληροφορία για το Ε των Δελφών προέρχεται από τον Πλούταρχο (46-127 μ.Χ.), ο οποίος ως Ιερεύς διά βίου τού Απόλλωνος, πρέπει να ήταν κοινωνός και γνώστης των Μυστηρίων.
Το ότι λοιπόν ένα γράμμα τού Αλφαβήτου, είναι το αποκλειστικό αντικείμενο μιας ολόκληρης διατριβής του, δείχνει, όπως και τα γραφόμενα, την μεγάλη σημασία πού ένας συγγραφέας της ολκής του, απέδιδε σ’ αυτό. Το ότι κανείς άλλος δεν έγραψε γι’ αυτό, αλλά κι ο τρόπος (σε μορφή διαλόγου) πού ο ίδιος ο Πλούταρχος το παρουσιάζει, συνηγορούν ότι πρόκειται για κλείδα των Δελφικών Μυστηρίων, γιατί ως γνωστόν η αποκάλυψη στοιχείων τους στους αμύητους, αποτελούσε ηθικό και ποινικό αδίκημα.
Στον διάλογο αυτόν, προβάλλονται διάφορες ερμηνείες από τούς διαλεγόμενους, σαν προσωπικές τους απόψεις, μερικές αδύναμα τεκμηριωμένες, άλλες ισχυρά, πολλές αλληλοαναιρούσες. Σε κάποιες επεμβαίνει ο ίδιος ο Πλούταρχος, με πληθώρα αναλύσεων, μη παίρνοντας ρητή θέση, αλλ’ ωστόσο καθοδηγώντας διακριτικά τον αναγνώστη. Δεν μπορεί έτσι να κατηγορηθεί ότι αποκαλύπτει τα των Μυστηρίων, αλλά προτρέπει σε συλλογισμούς προσέγγισής τους, τηρώντας το ρηθέν από τον Ηράκλειτο ότι : «Ο ΑΝΑΞ Ο ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ, ΟΥΤΕ ΛΕΓΕΙ, ΟΥΤΕ ΚΡΥΠΤΕΙ, ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ». Τα δε σημαίνοντα διαφέρουν ως προς την προσέγγισή τους, ανάλογα με την πνευματική, την ποιοτική και την μυητική διαβάθμιση των πιστών. Γιατί κι ο ίδιος ο Θεός έχει ανάλογα ονόματα προς αυτούς: είναι ΛΟΞΙΑΣ για τούς μη νοούντας, ΠΥΘΙΟΣ για εκείνους που αρχίζουν να μαθαίνουν, να ερωτούν, να ενημερώνονται και ΔΗΛΙΟΣ και ΦΑΝΑΙΟΣ σε όσους φανερώνεται και διαφαίνεται κάποια Αλήθεια. Είναι ΙΣΜΗΝΙΟΣ σ’ αυτούς που γνωρίζουν την αλήθεια και ΛΕΣΧΗΤΟΡΙΟΣ σ’ εκείνους που μεταχειρίζονται αυτήν την Αλήθεια, φιλοσοφώντας. 

Η ΑΟΡΑΤΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ




Ο ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΜΠΕΡΝΑΙΖ Ο ΑΝΗΨΙΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΣΗΜΟΥ ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΗ ΣΙΓΚΜΟΥΝΤ ΦΡΟΥΝΤ ΕΓΡΑΨΕ ΤΟ 1928 ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΘΕΙ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΑΛΟΓΗ ΜΑΖΑ ΕΝΟΣ ΑΓΕΛΑΙΟΥ ΚΟΠΑΔΙΟΥ ΑΠΟ ΑΛΟΓΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΑ ΑΝΘΡΩΠΟΖΩΑ.

ΠΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΧΕΙΡΑΓΩΓΟΥΝΤΑΙ ΕΞΥΠΝΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΟΙ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΖΩΝ (ΟΧΙ ΠΛΕΟΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ) ΣΕ ΜΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι πολυεθνικές δεν χρηματοδότητσαν μόνον τις στρατιωτικές βιομηχανίες τα μεγάλα στρατιωτικά έργα, εδώ και στο εξωτερικό, που βέβαια τους ανήκουν, αλλά τους ανήκει και όλη η παραγωγή καταναλωτικών προϊόντων, καθώς και όλα τα σημαντικά ΜΜΕ .

Και αφού ακούμε και βλέπουμε καθημερινά χειραγωγηθήκαμε σε μαζική κλίμακα σε ότι αφορά τα "πιστεύω" και τα "θέλω" μας, και σε κοινωνικό και σε πολιτικό επίπεδο και στα πάντα.

Ο ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΜΠΕΡΝΑΙΖ Ο ΑΝΗΨΙΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΣΗΜΟΥ ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΗ ΣΙΓΚΜΟΥΝΤ ΦΡΟΥΝΤ συνέχισε λέγοντας πως αυτοί που ελέγχουν αυτόν τον αθέατο κοινωνικό μηχανισμό αποτελούν μια "αόρατη κυβέρνηση" και είναι αυτοί που κυβερνούν πραγματικά.

Αυτοί ορίζουν τα "καλώδια" που ελέγχουν την σκέψη του κόσμου.
Αυτοί είναι που καθοδηγούν όλες τις κοινωνικές ομάδες-δυνάμεις και επινοούν νέους τρόπους που "δένουν" και κατευθύνουν τον κόσμο.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Απόκοσμο σφαιρικό ΑΤΙΑ πάνω από το Χαλάνδρι




Το εν λόγω βίντεο τραβήχτηκε στις 19/5/15 πάνω από την περιοχή του Χαλανδρίου από φίλο της ομάδας, ο οποίος και μου απέστειλε το βίντεο. Ο κ. Δ.Π., κάτοικος Χαλανδρίου. παρατηρούσε στης 11 το βράδυ αρχικά ένα φωτεινό αντικείμενο στον ουρανό με την οικογένειά του, από το μπαλκόνι της οικείας του, όταν αποφάσισε να το καταγράψει με την προσωπική του κάμερα.

Το αντικείμενο άλλες φορές έμενε ακίνητο, άλλες κινούταν σε ακατανόητες τροχιές, ενώ αυξομείωνε συνεχώς την απόσταση του. Στο ζουμ της κάμερας διακρίνεται ένα σφαιρικό αντικείμενο, άσπρο, με κάτι σαν πυργίσκο οβάλ στο πάνω του μέρος. Η φωτεινότητά του αντικειμένου άλλαζε χρώματα  (μοβ, πράσινο, λευκό) ενώ κάποιες στιγμές μπορούν να παρατηρηθούν 2 περίεργες μαύρες(συμμετρικές)κηλίδες(π.χ ζευγάρι μάτια) να κινούνται πάνω στο αντικείμενο(!) Το ΑΤΙΑ παρέμενε στο οπτικό πεδίο του κ. Δ.Π για πάνω από 1 ώρα.


ΜΗΠΩΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΛΙΓΑΚΙ ΤΟ DEATH STAR ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΝΩΣΤΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ STAR WARS?

Antoine de Saint Exupery - H γη των ανθρώπων

Antoine de Saint Exupery - H γη των ανθρώπων

[...] Η γη μας διδάσκει περισσότερα απ’ ό,τι όλα τα βιβλία μαζί, διότι μας αντιστέκεται. Ο άνθρωπος ανακαλύπτει τον εαυτό του όταν αναμετριέται μ’ αυτό που του αντιστέκεται
[...] Γερογραφειοκράτη, φίλε μου, που κάθεσαι πλάι μου και είσαι ο ίδιος ο εαυτός μου. Τίποτα δε σ’ έκανε να ξεφύγεις απ’ όπου βρίσκεσαι και δεν είσαι διόλου υπεύθυνος γι’ αυτό. Έφτιαξες την ηρεμία σου όπως κάνουν οι τερμίτες, έχοντας για τα καλά φρακάρει όλους τους δρόμους που οδηγούν από τη φυλακή τους στο φως. Τυλίχτηκες μέσα στην αστική ασφάλεια, με τις συνήθειές σου να πνίγουν την επαρχιώτικη ζωή σου˙ σήκωσες τούτο το ταπεινό ανάχωμα ενάντια στους ανέμους, τις πλημμύρες και τα άστρα. Δεν έχεις κέφι να νοιαστείς διόλου για τα μεγάλα προβλήματα και είχες αρκετά τέτοια για να ξεχάσεις την ανθρώπινη υπόστασή σου. Δεν είσαι πλέον ο κάτοικος ενός περιπλανώμενου πλανήτη, δεν θέτεις πια ερωτήματα στον εαυτό σου χωρίς να παίρνεις απάντηση: είσαι ένας μικροαστός. Κανείς δε σε άρπαξε από τους ώμους για να σε ταρακουνήσει, όταν ακόμη ήταν καιρός. Τώρα, έχει πια ξεραθεί και σκληρύνει ο πηλός που σ’ έπλασε˙ κανένας δε θα μπορέσει να ξυπνήσει τον κοιμισμένο μουσικό μέσα σου, ή τον ποιητή, ή τον αστρονόμο – αν υπήρξες ποτέ κάτι απ’ όλα αυτά.
[...] Ο πιλότος, ο μηχανικός και ο ασυρματιστής δεν οδεύουν πια σε μια περιπέτεια, παρά μόνο κλείνονται μέσα σ’ ένα εργαστήριο. Παρακολουθούν το παιχνίδι που κάνουν οι βελόνες στα καντράν και όχι το ξετύλιγμα των τοπίων, τα οποία είναι αόρατες δυνάμεις των οποίων την απόσταση πρέπει να υπολογίσουν καλά
[...] Έτσι προχωράει η ζωή: στην αρχή φροντίζουμε για χρόνια κάτι που έχουμε φυτέψει, αλλά κάποτε ο χρόνος καταστρέφει και ξεριζώνει ό,τι έχουμε φτιάξει
[...] Νομίζοντας πως δουλεύουμε για κάποια μοναδικά και σημαντικά υλικά αγαθά, το μόνο που κάνουμε είναι να χτίζουμε οι ίδιοι τη φυλακή μας. Κλεινόμαστε εκεί ολομόναχοι, με το ανούσιο και το παροδικό του χρήματος

Οι δέκα (10) σπουδαιότεροι ήρωες της αρχαίας Ελληνικής μυθολογίας και των Ομηρικών Επών




Στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν άνθρωποι που είχαν ασυνήθιστες δυνάμεις. Οι άνθρωποι αυτοί ήταν δυνατοί, καλοί, και βοηθούσαν τους φτωχούς και τους αδύνατους. Ήταν οι ήρωες. Μερικοί απ' αυτούς είχαν δυνάμεις που τους έδωσαν οι θεοί. Άλλοι ήταν ημίθεοι, γεννημένοι από διασταύρωση θεών και ανθρώπων. Θυμηθήτε, οι αρχαίοι έλληνες πίστευαν οτι οι θεοί είχαν ανθρώπινες αδυναμίες. Οι πιο διάσημοι ήρωες ήταν ο Ηρακλής, ο Θησέας, ο Ιάσονας και ο Περσέας. Πολλές φορές οι θεοί ανάθεταν κατορθώματα στους ήρωες. Δεν είχαν όλοι οι ήρωες την υποστήριξη των θεών. Πολλές φορές συγκεκριμένοι θεοί προσπάθησαν να διαλύσουν τα σχέδια των ηρώων και άλλες φορές προσπάθησαν να τους βλάψουν. Οι αρχαίοι Έλληνες πίστεψαν και στηρίχτηκαν σ'αυτούς τους ήρωες. Οι ιστορίες τους ειπώθηκαν και έμπνευσαν καθε γενιά.

 Η ουσία ΙΧΩΡ είναι η ουσία που κυκλοφορούσε στο αίμα των Ελλήνων θεών και ξεχώριζαν από τους κοινούς θνητούς. Κατά την άποψη των φιλοσόφων και αρκετών Ελλήνων σοφών και ανθρώπων του πνεύματος, πιστεύεται ότι ο ΙΧΩΡ είναι αθάνατη, άφθαρτη ουσία και δεν υπόκειται στούς νόμους σύνθεσης και αποσύνθεσης. Είναι η ουσία που έρεε στο αίμα των Ολύμπιων θεών και ρέει στο αίμα των Ελλήνων. Είναι η ουσία που ενεργοποιείται από την ακτινοβολία του Σείριου και αφυπνίζει όσους έχουν Ελληνικά γονίδια. Ιχώρ λοιπόν έρρεε στις φλέβες των Θεών και ήταν γαλαζόχρωμο. Το ενεργοποιημένο ιχώρ τρέπει το αίμα από κόκκινο σε γαλάζιο. Τα τέκνα που προέκυπταν από την ένωση Θεού και θνητού  θα είχαν είτε γαλάζιο αίμα είτε κόκκινο. Όσα είχαν κόκκινο διέθεταν ανενεργό ιχώρ όπως εξακολουθούν να διαθέτουν και σήμερα οι απόγονοι των Ολυμπιων θεών. Η ουσία αυτή θα ενεργοποιηθεί μόλις το μητρικό άστρο (Σείριος)  επανέλθει σε απόσταση «βολής». Τότε η ακτινοβολία του ή το μαγνητικό του πεδίο θα ενεργοποιήσει ξανά το ιχώρ. Η άποψη αυτή προϋποθέτει πως οι Ολυμπιοι θεοί είναι υπαρκτοί, εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα και τεκνοποίησαν ενώνοντας τα γονίδιά τους με των ανθρώπων.

1) ΗΡΑΚΛΗΣ: Ο Ηρακλής ήταν αρχαίος μυθικός ήρωας, θεωρούμενος ως ο μέγιστος των Ελλήνων ηρώων. Γεννήθηκε στη Θήβα και ήταν γιός του Δία και της Αλκμήνης, απόγονος του Περσέα. Ο Δίας πήρε τη μορφή του Αμφιτρύονα και κοιμήθηκε με την Αλκμήνη. Πριν γεννηθεί ακόμα ο Ηρακλής, ο Δίας ανήγγειλε στους Θεούς ότι θα γεννηθεί από την Αλκμήνη απόγονος του Περσέα, που θα βασιλεύσει στον Θρόνο των Περσίδων.


 Όταν γεννήθηκε ο Ηρακλής, η Ήρα, η γυναίκα του Δία, που τον ζήλευε για τις απιστίες του, έστειλε στην κούνια του δύο φίδια, αλλά το βρέφος τα στραγγάλισε. 

Ο Ηρακλής καθισμένος σ' ένα σταυροδρόμι, είδε να περνούν από μπροστά του δύο πανέμορφες κοπέλες. Η μια του έδειξε έναν εύκολο δρόμο, φαρδύ και ίσιο, που αν τον ακολουθούσε, θα χαιρόταν τη ζωή, αλλά θα έκανε ένα σωρό κακές πράξεις που θα τον καταδίκαζαν στην κρίση των ανθρώπων. Αυτή ήταν η Κακία. Η άλλη κόρη, η Αρετή, του έδειξε ένα δύσκολο δρόμο, γεμάτο κοφτερές πέτρες και αγκάθια, στενό και δύσβατο, που θα τον βάδιζε δύσκολα, αλλά θα κέρδιζε στο τέλος του την αναγνώριση από τους συνανθρώπους του.

 Έτσι ο Ηρακλής ακολούθησε την Αρετή, προτιμώντας να υποφέρει για να διαβεί το δύσβατο δρόμο της, αλλά να γνωρίσει τη δόξα και την τιμή με τις καλές του πράξεις και την αρετή του. 

Ως έφηβος προκάλεσε τον πόλεμο μεταξύ της Θήβας με το βασίλειο του Ορχομενού. Ως ανταμοιβή για τη νίκη του εναντίον του Ορχομενού, πήρε για γυναίκα του τη Μεγάρα, κόρη του βασιλιά της Θήβας, με την οποία απέκτησε τρία παιδιά. Η Ήρα όμως τον τρέλανε, με αποτέλεσμα να σκοτώσει τη γυναίκα του και τα παιδιά του. 

Πήγε στο Μαντείο των Δελφών για να πάρει χρησμό, ώστε να εξαγνισθεί. Σύμφωνα με τον χρησμό έπρεπε να υπηρετήσει για δώδεκα χρόνια τον Ευρυσθέα, βασιλιά της Τίρυνθας, και να πραγματοποιήσει τους άθλους που του πρόσταζε εκείνος. 

Στο πλαίσιο τών άθλων ο Ηρακλής : σκότωσε το λιοντάρι της Νεμέας, σκότωσε τη Λερναία Ύδρα, έπιασε το γοργό ελάφι της Κερύνειας, σκότωσε τον Ερυμάνθιο Κάπρο, καθάρισε τους στάβλους του Αυγεία, σκότωσε τις Στυμφαλίδες Όρνιθες, έπιασε τον άγριο ταύρο της Κρήτης, έκλεψε τα άγρια άλογα του Διομήδη, πήρε τη ζώνη της Ιππολύτης, έφερε τα βόδια του Γηρυόνη στον Ευρυσθέα, άρπαξε τα μήλα των Εσπερίδων, έφερε τον Κέρβερο από τον Άδη. 

Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία, οι ανθρώπινες ψυχές είναι κάτι περισσότερο από «αλληλεπιδράσεις» νευρώνων στον εγκέφαλό μας …



Σύμφωνα με δύο κορυφαίους επιστήμονες, ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι στην πραγματικότητα ένας «βιολογικός υπολογιστής» και η συνείδηση ​​των ανθρώπων είναι ένα πρόγραμμα που διευθύνεται από τον κβαντικό υπολογιστή που βρίσκεται μέσα στον εγκέφαλο και συνεχίζει να υπάρχει και μετά το θάνατό του.
Όπως το εξηγούν οι ειδικοί. «Αφού οι άνθρωποι πεθάνουν, η ψυχή τους επιστρέφει στο σύμπαν και δεν πεθαίνει».

Η συζήτηση για την ύπαρξη της ψυχής και αν είναι αθάνατη ή πεθαίνει με το άτομο είναι μια ατελείωτη ιστορία που για αιώνες κατέλαβε την εποχή των μεγάλων στοχαστών της παγκόσμιας ιστορίας. Η μυστηριώδης φύση της συνεχίζει να συναρπάζει διαφορετικούς τομείς της επιστήμης, αλλά τώρα μια ομάδα ερευνητών ανακάλυψε μια νέα αλήθεια γι ‘αυτό: η “ψυχή” δεν πεθαίνει. Επιστρέφει στο σύμπαν .
Από το 1996, ο δρ Stuart Hameroff, Αμερικανός φυσικός και ομότιμος στο Τμήμα Αναισθησιολογίας και Ψυχολογίας, και ο Sir Roger Penrose, μαθηματικός φυσικός στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, εργάστηκαν σε μια Κβαντική Θεωρία της Συνείδησης στην οποία δηλώνουν ότι διατηρείται η ψυχή σε μικρο-σωληνάρια των κυττάρων του εγκεφάλου.
Η προκλητική θεωρία τους δηλώνει ότι η ανθρώπινη ψυχή πρέπει να περιέχεται από τα κύτταρα του εγκεφάλου σε δομές μέσα τους που ονομάζονται μικρο-σωληνάρια.

Τελικά Γίνεται να τους Ικανοποιήσεις Όλους;

Μήπως προσπαθείς να ικανοποιήσεις του πάντες χωρίς αποτέλεσμα; Ίσως ήρθε η ώρα να βάλεις κάποια όρια.

Μήπως προσπαθείς να ικανοποιήσεις του πάντες χωρίς αποτέλεσμα; Ίσως ήρθε η ώρα να βάλεις κάποια όρια.
Πόσες φορές έχεις γίνει λάστιχο προσπαθώντας να ικανοποιήσεις τους πάντες;
Φαντάζομαι πως έχει συμβεί σε όλους και πιθανότητα. Τουλάχιστον ανά διαστήματα, να συνεχίσει να βρίσκεται μέσα στην σφαίρα της πραγματικότητας μας.
Φυσικά και δεν είναι αρνητικό να προσπαθείς να ικανοποιήσεις τους άλλους, ειδικότερα αν είναι οι δικοί σου άνθρωποι και μάλιστα χρειάζονται την βοήθεια σου.
Αλίμονο.
Ωστόσο, πολλές φορές μπορεί να πέσεις στην παγίδα να προσπαθείς να ικανοποιήσεις ανθρώπους που έχουν ως συνήθεια μόνο να ζητάνε και ξεχνάνε όλως τυχαίως να δώσουν κάτι πίσω.
Μάλιστα, μια επίπτωση του παραπάνω είναι να ξεχνάς να ικανοποιήσεις τον ίδιο σου εαυτό.
Και αυτό είναι ζήτημα.

Πόσο Χώρο Αφήνεις για να Ικανοποιήσεις τον Εαυτό σου;
Μήπως προσπαθείς να ικανοποιήσεις του πάντες χωρίς αποτέλεσμα; Ίσως ήρθε η ώρα να βάλεις κάποια όρια.

Διάβασα πρόσφατα μια φράση που μου έκανε εντύπωση, απλά γιατί μου άρεσε και είναι της Marianne Williamson:
« Όσο περισσότερο χώρο δίνεις στον εαυτό σου να εκφράσει τις πραγματικές του σκέψεις και συναισθήματα, τόσος περισσότερος χώρος μένει για να αναδυθεί η σοφία »

Ψάχνοντας για Νόημα: Επαναπροσδιορίζοντας τι Είναι Σημαντικό


Υπάρχουν τέσσερις πυλώνες που θα σε βοηθήσουν να ξεκαθαρίσεις ποιο είναι το νόημα που έχε η καθημερινότητα σου.
Υπάρχουν τέσσερις πυλώνες που θα σε βοηθήσουν να ξεκαθαρίσεις ποιο είναι το νόημα που έχε η καθημερινότητα σου.
Είναι καλοκαίρι και σε περίπτωση που κάνεις διακοπές, που σου το εύχομαι ή απλά οι ρυθμοί είναι χαμηλότεροι από τους συνηθισμένους, τότε σίγουρα θα είχες χρόνο να ξεκουραστείς.
Εκτός από την ξεκούραση και την διασκέδαση, όταν βρίσκουμε χρόνο να περάσουμε λίγο ποιοτικό χρόνο με τον εαυτό μας, αναπόφευκτα θα κάνουμε και ένα είδος απολογισμού.
Τι πέρασε, τι πήγε καλά, τι πετύχαμε, τι θα θέλαμε να έχουμε καταφέρει και φυσικά τι έρχεται έπειτα, όταν μπούμε και πάλι στους ρυθμούς της καθημερινότητας και ρουτίνας.
Στόχους έχουμε όλοι. Άλλοι έχουν μικρούς στόχους, όπως για παράδειγμα να χάσουν τα έξτρα κιλά που πήραν στις διακοπές, ενώ κάποιοι άλλοι έχουν μεγαλύτερους, όπως να κάνουν μια σοβαρή αλλαγή στην επαγγελματική τους καριέρα.
Όσες στροφές και αν κάνει το μυαλό σου και όσα βουνά και αν σκέφτεσαι να σκαρφαλώσεις από Δευτέρα, συνήθως καταλήγεις σε έναν κοινό παρανομαστή:
Στην βάση σου.
Η βάση μας είναι όλα αυτά που ξεχωρίζουν ως πιο σημαντικά. Όλα αυτά που έχουν μοναδικό νόημα για εμάς.
Είναι αυτά που το νόημα τους δεν θα το βρεις σε κάποιο τραπεζικό λογαριασμό, δεν μπορείς να τα παραγγείλεις σε κάποιο μενού, ούτε μπορείς να τα δεις στην οθόνη ενός Smartphone.
Το νόημα δεν είναι εύκολο να το αποκαλύψεις.
Χρειάζεται να ψάξεις αρκετά και να απαντήσεις σε δύσκολα ερωτήματα. Ερωτήματα που θα φανερώσουν όχι μόνο ανάγκες, αλλά πιθανότατα να μεταβάλλουν και τον τρόπο σκέψης σου.
Τι πραγματικά αναζητάς; Είσαι στο κατάλληλο μονοπάτι για να το αποκτήσεις; Τι σημαίνει για εσένα επιτυχία και ποια είναι τα κριτήρια για να θεωρείς τον εαυτό σου πετυχημένο;
Αν μπορούσες να αλλάξεις το οτιδήποτε στην ζωή σου, ποιο θα ήταν το πρώτο που θα ήθελες να βελτιώσεις και για ποιο λόγο;
Οι ερωτήσεις ίσως να είναι και ατελείωτες, όμως πιστεύω πως κατάλαβες τι θέλω να πω.
Όσο και αν ψάξεις για νόημα λοιπόν, θεωρώ πως θα πέφτεις συνεχώς σε τέσσερις βασικούς πυλώνες.

Τα πιο παράξενα σχολεία στον κόσμο (pictorial)

Δεκαπέντε ασυνήθιστα σχολεία που δείχνουν ότι η εκπαίδευση είναι θέμα θέλησης και  αυτοθυσίας και όχι κτιρίων, θερμαινόμενων αιθουσών και εφοδίων.

Στο Ελεύθερο Σχολείο του Μπρούκλιν οι μαθητές αποφασίζουν για τα πάντα. Image: Supplied
ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ο καιρός που θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι για εκατομμύρια μαθητές σε όλο τον κόσμο. Οι περισσότεροι από αυτούς έχουν παρόμοιες εμπειρίες, σε οπουδήποτε σχολείο κι αν πηγαίνουν: βιβλία, πίνακες, σχολικά λεωφορεία, θερμασμένες αίθουσες, διαγωνίσματα, εκδρομές. Αλλά υπάρχουν μερικά ασυνήθιστα σχολεία, όπου κάποια πράγματα δεν είναι ούτε αυτονόητα ούτε δεδομένα. Μπορεί να είναι σε μια παράξενη τοποθεσία ή να ακολουθούν μια αμφιλεγόμενη πρακτική ή οι δάσκαλοι να εργάζονται χωρίς αμοιβή. Σε κάθε περίπτωση συμβάλλουν στη μόρφωση των παιδιών, ενσταλάζοντας μέσα τους την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.

15 ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ

Παπούα Νέα Γουινέα (βόρεια της Αυστραλίας)

Ένας μαθητής με τη χαρακτηριστική κόμμωση της φυλής (η λέξη «Παπούα» σημαίνει «σγουρά μαλλιά») έχει σηκωθεί στον πίνακα για να λύσει μια άσκηση, υπό το άγρυπνο βλέμμα της δασκάλας (δεξιά). Στο σχολείο οι μαθητές πηγαίνουν όπως ζουν, δηλαδή γυμνοί, καθώς προέρχονται από οικογένειες που ασχολούνται με τη γεωργία με πρωτόγονα μέσα. Η κυβέρνηση της χώρας προσπαθεί, μέσω της εκπαίδευσης, να τους κάνει να αποβάλουν τυχόν κανιβαλικά ένστικτα.

Πλωτό σχολείο στο Μπαγκλαντές

Το Μπαγκλαντές, εξαιτίας των μουσώνων και της ανόδου της στάθμης των θαλασσών, πλήττεται συχνά από πλημμύρες που αφήνουν εκατομμύρια ανθρώπους χωρίς σπίτι, ηλεκτρικό ρεύμα και καθαρό νερό. Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Shidhulai Swanirvar Sangstha έχει κατασκευάσει σπίτια, σχολεία και κέντρα υγείας σε βάρκες. Τα πλωτά σχολεία παίρνουν τα παιδιά που περιμένουν στην αποβάθρα και ξεκινούν τα μαθήματα. Όταν τελειώσει το πρόγραμμα, τα επιστρέφουν στην αποβάθρα για να παραλάβουν άλλα.

Δημοτικό σχολείο μέσα σε σπηλιά

Η επαρχία Γκουιτσόου στη Νότια Κίνα είναι από τις πλέον φτωχές περιοχές της χώρας. Το χωριό Μάο δεν είχε χρήματα για να χτίσει δημοτικό σχολείο, έτσι οι τοπικές αρχές αποφάσισαν το 1984 να στεγάσουν τους 186 μαθητές και τους 8 δασκάλους στο σπήλαιο Dongzhong. Από τότε το σχολείο λειτουργεί κανονικά, παρ’ όλο που πολλοί μαθητές χρειάζονται σχεδόν έξι ώρες από και προς το σχολείο.

Σήμερα το πρωί τα μάζεψα να φύγω

Uwe%20Jacobs%20-%20www.pixabay.com
Uwe Jacobs - www.pixabay.com

Σήμερα το πρωί τα μάζεψα να φύγω.

Ξύπνησα και μόλις άνοιξα τα μάτια μου είδα από το παράθυρο την ανατολή. Εκεί ξαπλωμένη στο κρεβάτι σου έβλεπα την Ανατολή κι εσένα στην άλλη γωνία στην κόγχη του κρεβατιού με γυρισμένη την πλάτη κι αγκαλιά το μαξιλάρι.

Σήμερα το πρωί τα μάζεψα να φύγω.

Θυμήθηκα που μου είπες το προηγούμενο βράδυ για τις φίλες που είχαν ξαπλώσει στο κρεβάτι σου. Αναρωτήθηκα ξανά πως βρέθηκαν στο δωμάτιό σου. Ακάλεστες σίγουρα όχι. Γέμισαν ξαφνικά τα μάτια μου δάκρυα. Συνειδητοποίησα ότι αντιλαμβάνεσαι τη ζωή, σε βασικά για μένα θέματα, με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Συνειδητοποίησα ότι όσο μένω τόσο δένομαι και τόσο περισσότερο θα πονέσω όταν φύγω.

Σήμερα το πρωί τα μάζεψα να φύγω.

Κι αποφάσισα συνειδητά να σου αφήσω το βιβλίο, που συμβολίζει έναν καλό φίλο, τη συσκευή του φοντύ, που συμβολίζει τη συντροφικότητα και το μοίρασμα, τις κόκκινες γούνινες χειροπέδες, που συμβολίζουν το πάθος και τον ερωτισμό και το κλάμερ μου, που βρίσκονταν κάπου κάτω από τα μαξιλάρια. Αυτό για να σου θυμίζει την θετική μου σκέψη, την αισιοδοξία και τη δύναμη.

Σήμερα το πρωί τα μάζεψα να φύγω

«ΠΕΡΙΕΡΓΑ» ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ: Ο ΩΚΕΑΝΟΣ ΥΠΟΧΩΡΕΙ ΣΤΗΝ ΒΡΑΖΙΛΙΑ (βίντεο)

Γράφει Συντακτική Ομάδα Χειλαδάκη
Ένα περίεργο φαινόμενο που συμβαίνει για δεύτερη φορά στην Βραζιλία και προκαλεί πολλά αναπάντητα ερωτήματα.
Τα καταπληκτικά βίντεο δείχνουν ότι μπορεί να είναι η αρχή του τέλους. Αυτό ακριβώς συνέβη στη Βραζιλία, ΞΑΝΑ!

Η επιθυμία για τροφή έχει τις ρίζες της στην ανάγκη της ψυχής για πνευματική ουσία

Αποτέλεσμα εικόνας για Η επιθυμία για τροφή έχει τις ρίζες της στην ανάγκη της ψυχής για πνευματική ουσία

Η επιθυμία του σώματος για τροφή έχει τις ρίζες της στην ανάγκη της ψυχής για πνευματική ουσία. 

Όταν κάποιος έρχεται σε επαφή με το Θείο, υπάρχει μια τέτοια αίσθηση ικανοποίησης, χαράς, ειρήνης και πληρότητας που η τροφή δεν έχει την δύναμη να τον ρίξει εκτός ισορροπίας.

 Η αιώνια λαχτάρα για τη θεϊκή ευτυχία εκπληρώνεται στο βαθύτερο επίπεδο.

---

Οι διατροφικές δυσκολίες και μοτίβα διατροφής σχετίζονται με μια ολόκληρη σειρά θεμάτων. 

Μοτίβα αντίστασης και προφάσεις που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να είναι υπέρβαροι

Αποτέλεσμα εικόνας για  χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να είναι υπέρβαροι

1. Μου αρέσει να χρησιμοποιώ το πρόβλημα του βάρους μου για να τιμωρώ τον εαυτό μου, να δείχνω στον κόσμο ότι δεν είμαι καλός. Εμμένω στην ενοχή μου επειδή η ενοχή είναι ο τρόπος που έτσι ζω από πάντα. Είναι αυτό στο οποίο είμαι συνηθισμένος. Δεν ξέρω τι θα έκανα αν ήμουν εντάξει.

2. Μου αρέσει να παραπονιέμαι και να αισθάνομαι οίκτο για τον εαυτό μου. Μου δίνει συμπάθεια και προσοχή από τους γονείς μου και από τους φίλους μου. Θα το χάσω αυτό αν χάσω βάρος.

3. Το να είσαι υπέρβαρος είναι μια καλή, ασφαλής δικαιολογία για να μην πετύχεις. Η επιτυχία και η δύναμη αποτελούν απειλή. Θα πρέπει να παραιτηθώ από το να μην είμαι "μη εντάξει". Αν είμαι επιτυχής, οι άνθρωποι θα με ζηλέψουν και θα με απορρίψουν.

4. Το υπερβολικό βάρος με προστατεύει από τη σεξουαλική οικειότητα και την οικειότητα στις σχέσεις. Αποδεικνύει ότι κανείς δεν με θέλει.

5. Το φαγητό είναι ασφαλές σεξ. Το φαγητό είναι αισθησιακό, προσβάσιμο και εύκολο.

6. Το φαγητό είναι φίλος μου. Είναι ο μόνος φίλος μου και το μόνο που μπορώ να βασίζομαι. Είναι κάτι στο οποίο επιστρέφω για ασφάλεια, σαν το σπίτι μου.

7. Το φαγητό με κάνει να αισθάνομαι συνδεδεμένος με τη ζωή και τον κόσμο.

8. Το φαγητό είναι ένας εθισμός που δεν μπορώ να ζήσω χωρίς. Είναι ένας κακοποιητικός εραστής.

Αναμετρήσεις θανάτου. Δείτε επιθέσεις άγριων ζώων σε βίντεο του Wild Animals Planet που κόβουν την ανάσα



Το κανάλι του YouTube, Wild Animals Planet, ανέβασε βίντεο που παίζουν non-stop σε ζωντανή μετάδοση τις πιο τρελές επιθέσεις ζώων που έχει καταγράψει η κάμερα και έχει γίνει viral. Οnline βρίσκονται κάθε στιγμή πάνω 1.000 άτομα για να παρακολουθήσουν την άγρια φύση, ενώ τα σχόλια των θεατών δεν σταματάνε.
Δείτε τα βίντεο:

ΑΙΤΙΑ ΧΩΡΙΣΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΑΠΙΣΤΙΑ

zevgari-xorismos-500

Ένα ζευγάρι μπορεί να χωρίσει για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Θα περίμενε κανείς η νούμερο ένα αιτία να είναι η απιστία. Κι όμως. Έπειτα από έρευνες ετών αποκαλύφθηκε ότι υπάρχουν άλλες πιο βασικές, και σίγουρα πιο ουσιαστικές, τις οποίες μπορεί εκ πρώτης όψεως να θεωρούμε αδιάφορες, διότι μπροστά στην απιστία όλα τα άλλα είναι πταίσματα. Αν όμως σκεφτεί κανείς σίγουρα θα υπάρχει κάτι άλλο κοινό σε σχέσεις που τελειώνουν και καταλήγουν στον χωρισμό.

Ο Dr. JohnGottman λοιπόν, έπειτα από παρατήρηση ζευγαριών, αμέτρητες μελέτες και ψυχανάλυση, κατέληξε στο ότι η βασική αιτία η οποία οδηγεί συνήθως στο χωρισμό δεν είναι άλλη από τη συσσώρευση αρνητικών συναισθημάτων για το σύντροφό μας, τα οποία μοιραία οδηγούν σε αίσθημα, τουλάχιστον, απέχθειας.

ΤΙ ΕΣΩΡΟΥΧΟ ΦΟΡΑΣ ΠΡΙΝ… ΓΔΥΘΕΙΣ

gynaika esoroyxo
Ποιές σκέψεις έχει στο μυαλό της η γυναίκα για τον γκόμενο, αυτός, και χωρίς να είναι ο γάτος, τις πιάνει το φτερό από τα εσώρουχά της. 

Οι προθέσεις της προδίδονται όχι τόσο από το “εξωτερικό” ντύσιμο, ούτε με τα λόγια που θα βάλει στο στόμα της.

 Ότι θέλει να το “κάνει”, ότι επιδιώκει να τον κερδίσει, ότι τον βλέπει στα σοβαρά, με προοπτική ή όχι, φαίνεται από το σουτιέν και το σλιπάκι.

Ποντάρει πολλά η γυναίκα στα εσώρουχα. 

Το ξέρει πολύ καλά ότι π.χ. μ’ αυτό ή εκείνο το στριγγάκι δείχνει περισσότερο προκλητική.

 Μ’ αυτό ή εκείνο το σουτιέν, το στήθος της γίνεται περισσότερο ποθητό. 

Παίζει και το χρώμα, και το ύφασμα, και τα τιραντάκια στο σουτιέν, το κορδόνι στο κωλοτριπιδάτο σλιπάκι.

Άλλη αίσθηση, πιο ανεβασμένο ερωτισμό βγάζει το γυναικείο κορμί με το ιντριγγαδόρικο εσώρουχο. 

Εξαρτάται τι “μήνυμα” επιθυμεί να περάσει η κυρία.

Ο χλωμός αδύνατος θεός



Διήγημα του Mike Resnick, THE PALE THIN GOD, 1993

Στεκόταν σιωπηλά μπροστά μας ο αδύνατος χλωμός θεός που είχε εισβάλει στη γη μας. Περίμενε να ακούσει τις κατηγορίες.
Ο πρώτος από μας που μίλησε ήταν o Μουλούνγκου, ο θεός του λαού Γιαό. «Κάποτε, πολλούς αιώνες πριν, ζούσα χαρούμενος πάνω στη γη μαζί με τα ζώα μου. Όμως μετά εμφανίστηκαν  οι άνθρωποι. Επινόησαν τη φωτιά και κατάκαψαν τη γη. Βρήκαν τα ζώα μου και ξεκίνησαν να τα σκοτώνουν.  Επινόησαν όπλα και ξεκίνησαν να πολεμούν μεταξύ τους. Δεν μπορούσα να ανεχτώ αυτή τη συμπεριφορά και έτσι έβαλα μια αράχνη να υφάνει ένα νήμα προς τον ουρανό και το σκαρφάλωσα για να μην επιστρέψω ποτέ. Κι όμως εσύ θυσιάστηκες γι’ αυτά ακριβώς τα πλάσματα». Ο Μουλούνκγου έδειξε με το μακρύ του δάχτυλο προς τον χλωμό αδύνατο θεό.  «Σε κατηγορώ για το έγκλημα της αγάπης».  
Κάθισε κάτω και αμέσως σηκώθηκε ο Νυάμπε, ο θεός του λαού Κόκο. «Ζούσα κάποτε ανάμεσα στους ανθρώπους και ο θάνατος δεν υπήρχε στον κόσμο, επειδή τους είχα δώσει ένα μαγικό δέντρο. Όταν οι άνθρωποι γερνούσαν  και ζάρωναν, πήγαιναν και ζούσαν για εννιά μέρες κάτω από το δέντρο και αυτό τους έκανε  ξανά νέους.  Αλλά καθώς περνούσαν τα χρόνια, οι άνθρωποι άρχισαν να με θεωρούν δεδομένο και σταμάτησαν να με λατρεύουν και να κάνουν θυσίες προς τιμή μου.  Έτσι ξερίζωσα το δέντρο μου και το πήρα μαζί μου στον ουρανό.  Χωρίς τη μαγεία του οι άνθρωποι τελικά άρχισαν να πεθαίνουν». Κοίταξε απειλητικά προς τον χλωμό αδύνατο θεό. «Και τώρα δίδαξε στους ανθρώπους ότι μπορούν να θριαμβεύσουν πάνω στον θάνατο. Σε κατηγορώ για το έγκλημα της ζωής».

Στη συνέχεια o Ογκούν, ο θεός του λαού των Γιορούμπα, έκανε ένα βήμα μπροστά. «Όταν οι θεοί ζούσαν στη γη, βρήκαν το δρόμο τους φραγμένο από αδιαπέραστους θάμνους με αγκάθια. Δημιούργησα ένα μαχαίρι και καθάρισα τον δρόμο για χάρη τους. Αυτό το μαχαίρι το παρέδωσα στους ανθρώπους που το χρησιμοποίησαν όχι μόνο για να ανοίγουν μονοπάτια, αλλά και για τη δόξα του πολέμου. Κι όμως, εσύ που ισχυρίζεσαι ότι είσαι θεός λες στους λάτρεις σου να απεχθάνονται τα όπλα και πότε να μην σηκώνουν το χέρι τους οργισμένοι. Σε κατηγορώ με το έγκλημα της ειρήνης».  

Η μάσκα ως θρησκευτικό, και τελετουργικό προσωπείο




Στην Αφρική η μάσκα είναι δέος. Η Μάσκα είναι θάνατος. Η Μάσκα είναι το υπαρξιακό και το μεταφυσικό […]. “Αυτό είναι το σπίτι της Μάσκας”, θα πει ο φύλαρχος χωριού της Ακτής του Ελεφαντοστού […]. “Εκεί φυλάμε τη Μάσκα του χωριού και σαν θέλουμε να τη συμβουλευτούμε, θυσιάζουμε ένα λευκό πετεινό και την καλούμε, όχι, η Μάσκα δεν είναι άνθρωπος, η Μάσκα είναι ο αντιπρόσωπος του Θεού […] Μα χρόνια τώρα και καιρούς όλο στη Μάσκα τα λέμε και στο πες και πες, γίνηκε η Μάσκα ο Θεός”.[16]

Αυτά στην Αφρική. Στον ελληνικό χώρο γνωρίζουμε ότι ο Διόνυσος είναι συνυφασμένος με το προσωπείο . Οι πιστοί του, σε οργανωμένες ομάδες, τους θιάσους, ντύνονταν με προβιές ζώων και άλειφαν το πρόσωπό τους με τρυγία, το κατακάθι του κρασιού, ώστε να μην αναγνωρίζονται. Μέσω της μεταμφίεσης και του προσωπείου, που τους εξασφάλιζε την ανωνυμία, μετατοπίζονταν σε έναν άλλο κόσμο επιθετικό και άσεμνο. Μιλούμε δηλαδή για προσωπεία κωμικά και για γιορτές συνυφασμένες με τη χαρά, το κρασί, το γλέντι, τον έρωτα. Όλα αυτά με μια πρώτη ανάγνωση. Γιατί ο Διόνυσος, θεός δημοφιλέστατος και παλαιότατος, δεν είναι μόνο ο θεός της ζωής αλλά και θεός του θανάτου, με μιαν ιδιότυπη αθανασία –ενιαύσιος θάνατος και ανάσταση– υπακούοντας στην κυκλική αντίληψη του χρόνου.

Και αν οι ίδιοι οι θεοί αποστρέφουν το πρόσωπό τους από τον θάνατο, ή συμμετέχουν σε αυτόν με μια τους πλευρά (χθόνιος Ζευς, Δήμητρα, Κόρη) ή μένουν μόνιμα εκεί (Πλούτων), ο Διόνυσος κυκλοφορεί συνδέοντας τον επιχθόνιο με τον υποχθόνιο χώρο, διαβαίνει τα σύνορα που σταματούν τους άλλους θεούς και στον Όλυμπο είναι μάλλον φιλοξενούμενος και ανεβαίνει περιστασιακά. Ο Διόνυσος είναι το έτερον των Ολυμπίων με ιδιόρρυθμη θέση στον Όλυμπο. Xθόνιος είναι και ο χαρακτήρας των διονυσιακών γιορτών, ο οποίος κρύβεται πίσω από το πανηγύρι της χαράς.

  Τα Λήναια, για παράδειγμα, είναι γιορτή που σχετίζεται με τον κάτω κόσμο –ληνός είναι το πατητήρι αλλά και το φέρετρο. Τα Ανθεστήρια είναι εορτή των νεκρών και των χθόνιων δυνάμεων, κατά την οποία αίρονται οι απαγορεύσεις που βαραίνουν τα προϊόντα κάθε συγκομιδής. Οι ζωντανοί μπορούν να καταναλώσουν, αφού προηγουμένως δώσουν τους πρώτους καρπούς στο υπερπέραν που είναι ο χορηγός των αγαθών.

H αθανασία κατοικεί στο αόρατο.



 


Μια φορά ήταν ένας συγγραφέας που πέθανε. Λένε πως συνήθως οι άνθρωποι είναι θνητοί, αλλά τα έργα τους αθάνατα. Αμέσως μετά το θάνατό του, άρχισαν τα βιβλία του ένα, ένα να χάνουν μυστηριωδώς το περιεχόμενό τους, έφευγαν οι λέξεις  σύντομα ούτε ο τίτλος δεν υπήρχε στη σελίδα τους.

Mόνο οι σημειώσεις των αναγνωστών, κάποιο σχόλιο, η υπογράμμιση μιας αόρατης πια φράσης έδειχναν πως κάποτε αυτές οι άδειες σελίδες κατοικούνταν από άυλες μορφές και τρομερές ιστορίες.