Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016

«Βράζει» το αίμα τους; - Όλο και περισσότεροι νέοι απέχουν από το σεξ

«Βράζει» το αίμα τους; - Όλο και περισσότεροι νέοι απέχουν από το σεξ - Κεντρική Εικόνα
Οι σημερινοί 18άρηδες είναι λιγότερο πιθανό να κάνουν σεξ σε σχέση με τους συνομηλίκους τους προηγούμενων γενιών, ενώ όλο και περισσότεροι νέοι κάνουν σεξ για πρώτη φορά μετά τα 20, σύμφωνα με αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Σύμφωνα με αμερικανική επιστημονική έρευνα οι άνθρωποι που γεννήθηκαν στις δύο τελευταίες δεκαετίες της προηγούμενης χιλιετίας, δηλαδή μεταξύ 1980-2000 και ιδίως όσοι γεννήθηκαν στη δεκαετία του 1990 (Millennials) κάνουν λιγότερο σεξ από ό,τι η γενιά που γεννήθηκε στη δεκαετία του 1960 (η γενιά Χ).
Η μελέτη δείχνει ότι οι νεότεροι -που συχνά κατηγορούνται από τους μεγαλύτερους ως ναρκισσιστές και βολεψάκηδες- μάλλον δείχνουν μικρότερο ενδιαφέρον (και) για το σεξ.
Μια δεύτερη βρετανική έρευνα διαπίστωσε ότι ένα όχι ευκαταφρόνητο ποσοστό νέων -περίπου ένας στους δέκα- έχει σοβαρά σεξουαλικά προβλήματα. Οι δύο μελέτες από κοινού δείχνουν ότι, παρά τη σεξουαλική «επανάσταση» που έχει μεσολαβήσει, το σεξ παραμένει ένα «δύσκολο» ζήτημα για αρκετούς νέους και μάλιστα στις κατά τεκμήριο πιο προχωρημένες χώρες σε αυτά τα ζητήματα.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ, οι ερευνητές στις ΗΠΑ, με επικεφαλής την καθηγήτρια ψυχολογίας Τζιν Τουέντζ του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια και τον αναπληρωτή καθηγητή ψυχολογίας Ράιν Σέρμαν του Πανεπιστημίου Ατλάντικ της Φλόριντα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα σεξουαλικής συμπεριφοράς "Archives of Sexual Behavior", ανέλυσαν στοιχεία για πάνω από 26.700 ενηλίκους που απάντησαν σε σχετικά ερωτηματολόγια.

Virgjinesha: Οι «ανδρογυναίκες» της βόρειας Αλβανίας

Η «άλλη κοινότητα» της Αλβανίας

Αλβανίδες που επέλεξαν να ζουν σαν άνδρες και να θεωρούνται άνδρες

Το λυκόφως των «ορκισμένων παρθένων» της Αλβανίας…

«Οσοι με αγαπούν με φωνάζουν Σκουρτάν, όσοι θέλουν να με προσβάλουν λένε Σκούρτα», το θηλυκό του ονόματος: λέει η ογδοντάχρονη Αλβανή, μία από τις τελευταίες «ορκισμένες παρθένες», αυτές τις γυναίκες της Αλβανίας που επέλεξαν να ζουν σαν άνδρες και να θεωρούνται άνδρες.
Αυτές οι«virgjinesha»έχουν ορκιστεί να μην παντρευτούν και να μην έχουν ποτέ σεξουαλικές σχέσεις. Στα βουνά της βόρειας Αλβανίας, μπορεί να προέρχονται από οικογένειες που δεν έχουν αρσενικούς απογόνους. Ή απλώς να είναι ο μόνος τρόπος για να ξεφύγουν από έναν συμφωνημένο γάμο χωρίς να ατιμάσουν την οικογένειά τους.
Σε αντάλλαγμα, μπορούν να ζουν τη ζωή του άνδρα: να εργάζονται, να φωτογραφίζονται με άνδρες, να καπνίζουν, να πίνουν ρακί στα καφενεία, να φορούν παντελόνι, να βγαίνουν χωρίς να ντροπιάζουν το οικογενειακό τους περιβάλλον, να συμμετέχουν στη λήψη των αποφάσεων της οικογένειας…

Ποια είναι τα παγωμένα επιδόρπια του καλοκαιριού;

Ποια είναι τα παγωμένα επιδόρπια του καλοκαιριού;

Η ζέστη του καλοκαιριού μας δημιουργεί την ανάγκη και την επιθυμία να γευόμαστε τα παγωμένα επιδόρπια της εποχής. Ποια είναι αυτά τα επιδόρπια και ποιες οι διαφορές τους;
Ποια η διαφορά του παγωτού από το gelato και ποια η διαφορά του sherbet από το sorbet; Το Business Insiderδημιούργησε έναν πίνακα με σκοπό να μας εξηγήσει τις διαφορές μεταξύ των γευστικών επιδορπίων του καλοκαιριού για να ξέρουμε τι τρώμε. Πάμε να δούμε;

Παγωτό

Ποια είναι τα παγωμένα επιδόρπια του καλοκαιριού;
Το παγωτό έχει τουλάχιστον 10% λιπαρά σύμφωνα με τον Οργανισμό Ελέγχου Φαρμάκων και Τροφίμων και η υφή του είναι αρκετά ελαφριά.

Gelato

Ποια είναι τα παγωμένα επιδόρπια του καλοκαιριού;
Το gelato έχει χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λίπος από το παγωτό, ενώ η υφή του είναι πιο κρεμώδης και πυκνή.

Τα πάντα




Αμφιταλαντεύομαι επικίνδυνα,
στη λεπτή γραμμή που χωρίζει τα πάθη.
Ο επαναστάτης μέσα μου,
φωνάζει να δώσω ένα σάλτο για να νιώσω.
Μα κάνω φοβισμένα πίσω,
κι επιλέγω τον ασταθή δρόμο,
μιας αδιάφορης πραγματικότητας.
Προσμένω να φτάσω στην απέναντι άκρη,
μα η διαδρομή είναι ατελείωτη,
κι ο χρόνος δεν μου φτάνει.
"Τουλάχιστον σε κάνω να χαμογελάς,
κάτι είναι κι αυτό."
Ψίθυρος αχνός, κάποτε δικός μου.
Η επιθυμία, βίαια με σπρώχνει,
κι όταν χτυπάω στο έδαφος,
δεν χάνω λεπτό.
Θολώνοντας από τον φόβο,
αρχίζω να χτυπάω αόρατους εχθρούς,
εμποδίζοντας τις γλυκές αγκαλιές τους.

ΤΑ ΒΟΤΑΝΑ ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΙΣ ΡΕΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ


ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΒΟΤΑΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ,ΠΟΙΑ ΒΟΤΑΝΑ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΙΣ ΡΕΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ
..................
1)COPO

To GOPO είναι ένα γλυκοζίτης , που περιέχεται στον φλοιό και τους σπόρους ενός είδους αγριοτριανταφυλλιάς (Rosa canina). Σύμφωνα με μελέτες σε πειραματόζωα, αλλά και σε κλινικές μελέτες σε ανθρώπους, το GOPO έχει αναλγητικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
Έχει τις εξής δράσεις :
α)Ελαττώνει τον πόνο, μειώνει την φλεγμονή και βελτιώνει την κινητικότητα σε ασθενείς οστεοαρθρίτιδα του ισχίου και του γόνατος μετά από 3 εβδομάδες χρήσης.
β) Μειώνει σημαντικά την δυσκαμψία των αρθρώσεων
γ)Βελτιώνει την εκτέλεση των καθημερινών δραστηριοτήτων, όπως π.χ. το περπάτημα και την είσοδο -έξοδο από αυτοκίνητο
δ)Μειώνει σημαντικά την κατανάλωση αντιφλεγμονωδών και αναλγητικών φαρμάκων.
ε)Είναι ασφαλές σε μακροχρόνια θεραπεία, χωρίς ανεπιθύμητες ενέργειες.
.....................
2)ANANAS COMOSUS (Ανανάς)
കൈതച്ചക്ക.jpg

Ιδιότητες:
Ο ανανάς είναι ένα ποώδες φυτό και το κορυφαίο βρώσιμο μέλος της οικογένειας Bromeliaceae. Ευδοκιμεί σε πολλές τροπικές και υποτροπικές χώρες, όπως Φιλιππίνες, Ταϋλάνδη, Ινδονησία, Μαλαισία, Κένυα, Ινδίες και Κίνα.
To γένος Ανανάς περιλαμβάνει 5 είδη, τα οποία είναι ιθαγενή της τροπικής Αμερικής. Χαρακτηριστικό είδος είναι ο Aνανάς ο πολύκομος ή Ανανάς ο εύκομος (Ananas comosus) ή ο Ανανάς ο ήμερος (Ananas sativus).
Ο ανανάς έχει μακρά παράδοση ως ιατρικό φυτό στους ιθαγενείς της Νότιας και Κεντρικής Αμερικής και οι θεραπευτικές του ιδιότητες αποδίδονται στην περιεχόμενη βρομελίνη.
Η βρομελίνη (Bromelain) είναι το ακατέργαστο υδατικό διάλυμα του στελέχους και των ανώριμων καρπών του ανανά, περιέχει πολλά πρωτεολυτικά ένζυμα και έχει φιμπρινολυτικές, αντι-οιδηματικές, αντιθρομβωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
Η βρομελίνη αφθονεί στο στέλεχος του ανανά, από το οποίο και εξάγεται. Θεωρείται συμπλήρωμα διατροφής και διατίθεται ελεύθερα στο κοινό από τα καταστήματα υγιεινής διατροφής και φαρμακεία στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Σήμερα, είναι το 13ο περισσότερο χρησιμοποιούμενο βοτανικό φάρμακο στη Γερμανία.

Ο αληθινός φίλος δεν φαίνεται στα δύσκολα!


Μην ακούς αυτούς που λένε πως ο αληθινός ο φίλος στα δύσκολα φαίνεται.

Θα δεις ποιος είναι στ’ αλήθεια φίλος σου μόνο την ώρα της πολύ μεγάλης σου χαράς. 

Την ώρα της ακραίας κι εκκωφαντικής σου επιτυχίας.

Είναι πολύ εύκολο να λυπηθείς απ’ την θέση του ισχυρού, του τάχα καλού να συμπονέσεις, να πιάσεις με θέρμη το χέρι του κοντινού σου αναξιοπαθούντα, αυτού που καταρρέει.

Έχεις κίνητρο να το κάνεις.

Η Μάνα - Βαμπίρ




Νιώθω κάποια αηδία, βαριέμαι και θλίβομαι με τους γονείς που μιλούν συνεχώς, σε κάθε ευκαιρία για τα παιδιά τους.

Τις μανάδες εκείνες κυρίως που μαζεύονται στις περιβόλους των δημοτικών και ξεροσταλιάζουν, σχολιάζουν, θαυμάζοντας ή ανησυχώντας, συνήθως αναίτια, για τα βλαστάρια τους.

Μοναδικό θέμα συζήτησης τους οι δραστηριότητες κι επιδόσεις των παιδιών τους. Τα τετριμμένα μιας ανούσιας διασχεσιακής πραγματικότητας που έχασε το επίκεντρό της, την σχέση που έπαψε να αναζητά την επίγνωση. Η απόλυτη μιζέρια και θανατήλα μεταμφιεσμένη σε ενδιαφέρον και μέριμνα.

Φοβάμαι κι ανησυχώ όχι μόνο για τα παιδιά, αλλά και για κείνους τους γονείς που ποτέ δεν «βαριούνται» τα παιδιά τους. Που δεν επιτρέπουν στον εαυτό τους αυτό το δικαίωμα προτάσσοντας ηθικο-ενοχικές παρωπίδες. 

Δεν πλήττουν με τους άλλους γιατί βαριούνται φοβερά τον εαυτό τους. Αυτόν που αναγκαστικά θα συναντήσουν αν μείνουν για λίγο αντιμέτωποι με την δύνη της προσωπικής τους ύπαρξης. Που δεν νιώθουν ποτέ την ανάγκη να μείνουν μόνοι, ούτε διεκδικούν ενεργητικά τον χώρο τους, μια, έστω και περιορισμένη, προσωπική ζωή. 

Που δεν τολμούν καν να ομολογήσουν μια τέτοια ανάγκη, ακόμα κι αν την ασφυκτικά την αισθάνονται.

Που εγκλωβισμένοι στην ενοχικότητα του γονεϊκού ρόλου και των δικών τους οικογενειακών καταβολών και συμπλεγμάτων προτιμούν μισοσυνειδητά να αφαιμάξουν το όποιο ίχνος ζωτικότητας κι ελευθερίας των γόνων τους αποποιούμενοι τα πιο υγιή προσωπικά τους συναισθήματα. Τις πιο βασικές προϋποθέσεις της ψυχικής τους υγείας. Με πρώτη την ανάγκη για εξατομίκευση.

Δεν το λέει, αλλά κάθε πράξη ετούτης της μάνας το καταδείχνει: 

Αν δεν σκοτώσεις -συμβολικά- πρώτη την μάνα σου, θα σε σκοτώσει αυτή


Δεν μου το είπε ακριβώς έτσι, αλλά ευθέως το υπονόησε, στην χθεσινή μας συνεδρία:
«Δεν αντέχω άλλο… Περιμένω να πεθάνουν οι γονείς μου, μήπως έτσι επιτέλους ελευθερωθώ!...».
Κι εγώ δεν της το είπα έτσι, αλλά το σκέφτηκα:
«Αν δεν σκοτώσεις -συμβολικά- πρώτη την μάνα σου, θα σε σκοτώσει αυτή. Μάταια θα περιμένεις να πεθάνει για να ζήσεις.
‘Άλλωστε πόσο αφορά έναν νεκρό ο θάνατος κάποιου άλλου; Τι επίδραση μπορεί να έχει σ’ αυτόν ένας άλλος θάνατος;
Αν δεν πεις ένα ηχηρό εσωτερικό «όχι!» στον δράκο της συνεξάρτησής σου από την μητέρα σου, αυτός θα σου κατατρώγει τα σπλάχνα. Θα τρέφεται απ’ αυτά και θα παίρνει δύναμη μέσα σου.
Θα υπονομεύει κάθε επιθυμία σου για αυτοπραγμάτωση, κάθε υγιή ανάγκη σου για αυτοδιάθεση και αυθεντική προσφορά στους άλλους. Αν χρησιμοποιείς τους υπερπροστατευτικούς, ανεπαρκείς, η ακόμα και κακοποιητικούς σου γονείς σαν πάτημα για να μην κοιτάξεις κατάματα τον βαθύ σου φόβο ψυχικά να μεγαλώσεις, άθελά σου θα συμβάλλεις όλο και περισσότερο στο γιγάντεμα της υπαρξιακής σου αγωνίας.

ΟΙ 40ΑΡΕΣ «ΣΕΡΒΙΡΟΥΝ» ΣΠΕΣΙΑΛ ΣΕΞ!


Γυναίκα κάτω από 40 χρονών δεν την πλησιάζει ο φίλος μου ο Τεό. Έχω ειδικότητα σ' αυτή την κατηγορία, λέει. Σ' αυτές τις ηλικίες, από 40 και πάνω. Από 40 μέχρι 45.
Τρελαίνεται για το φουστάνι ο Τεό. Η ζωή του όλη περιστρέφεται στο σεξ. Και όπως ο γιατρός, ένας καθηγητής πανεπιστημίου, αλλά κι ένας τεχνίτης, ένας μάστορας είναι επαγγελματίας σε μία ειδικότητα, έτσι κι αυτός εξελίχθηκε σε σπεσιαλίστα στο νταραβέρι μονάχα με 40αρες.
Θα φωνάξεις τον υδραυλικό να σου φτιάξει την τηλεόραση; Όχι, βέβαια. Θα πας στον ορθοπεδικό αν σπάσεις το πόδι σου, όχι στον οφθαλμίατρο. Μηχανολογία θα σου διδάξει ο συγκεκριμένος ειδικός στο μάθημα, όχι ο χημικός. Απλά πράγματα.
Έτσι, που λες, με τον Τεό. Έχει «εξασκηθεί» και γνωρίζει πολύ καλά τι θέλει, πως σκέπτεται η γυναίκα μετά τα 40. Και, μάλιστα, η παντρεμένη. Να το πούμε κι αυτό. Ο Τεό έχει μελετήσει τα χούγια της σαραντάρας της παντρεμένης, όχι της άγαμης, ούτε της χήρας. Είπαμε, θέμα ειδικότητας. Άλλος πουλάει ψάρια και καραβίδες κι άλλος λάχανα και πιπεριές. Έκαστος στο είδος του, που λέει και η ρεκλάμα.
Ο Τεό, λοιπόν, δεν είναι ένας τυχαίος εραστής. Ό,τι του κάτσει. Αν πέσει στην περίπτωση. Όχι τέτοια πράγματα. Ο άνθρωπος είναι επιστήμων. Παίζει στα σίγουρα. Είναι ειδικός, είπαμε. Ξέρει πού, πότε και ποια γυναίκα, πάντα άνω των σαράντα, θα κτυπήσει.
Κι αν ρωτήσεις τον Τεό, γιατί ειδικεύθηκες στις 40αρες, εσύ ο 32χρονος σήμερα, κι όχι στις 20αρες, τις 25αρες, θα σου πει με σιγουριά:

MΥΚΟΝΟΣ>ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΑ ΣΥΓΓΡΟΥ;


Γράφει ο Άρης Τερζόπουλος στο klik.gr

Σήμερα το πρωί είχα πάει στον κτηνίατρο, όχι για να δει εμένα, αλλά την Μίνι την γάτα μου, που έσπασε το πόδι της, όταν την πήρε ο ύπνος ένα βράδυ στο πρεβάζι, καθώς ήταν εξαντλημένη και από την ζέστη και από τα πέντε νεογέννητα γατάκια της. Πήγε να αλλάξει στάση ενώ κοιμόταν και βρέθηκε κοιμισμένη να πέφτει από δέκα μέτρα περίπου. Αφού έσπασε το πόδι της μόνο πάλι καλά. Εκεί που καθόμουν και περίμενα τον γιατρό, άνοιξε η πόρτα και μπήκε μια κυρία μ’ ένα μεγάλο σκύλί. «Α, εδώ θα σε συναντάω’; Μου είπε. Κοίταξα καλύτερα. Ήταν η Βάγια Λαλιά, παλιά φίλη και συνεργάτης, στο προ εικοσαετίας έντυπο Κλικ. Πιάσαμε την κουβέντα και μιλήσαμε για τα παιδιά μας και για τις διακοπές μας. Μου είπε ότι είχε πάει στην Πάρο, της είπα ότι είχα πάει στην Νάξο και μετά η κουβέντα ήρθε στην Μύκονο. Αφού κουβεντιάσαμε λίγη ώρα για το πώς έχει γίνει η Μύκονος, η Βάγια μου είπε: «Δεν ξέρω βρε Άρη, αλλά έτσι όπως έχει γίνει η Μύκονος μου θυμίζει την Συγγρού…». «Σ’ ευχαριστώ Βάγια» της είπα «μου έδωσες τίτλο για το κομμάτι που θα γράψω.
Με την ζωή που έχω ζήσει, για να πω την αλήθεια, δεν μου κάνουν εντύπωση και πολλά πράγματα. Διάβαζα λίγες ώρες πριν συναντήσω την Βάγια, στο ένθετο, από την εφημερίδα Πρώτο Θέμα, το ρεπορτάζ με τίτλο «Μαθήματα Μυκονομίας» που έχει γράψει η Μαρία Λεμονιά, σύμφωνα με το οποίο το πρώτο τραπέζι πίστα χρεώνεται 20.000 ευρώ, το φουσκωτό για να σε μεταφέρει στο χώρο ώστε να αποφύγεις τους παπαράτσι 3.000 ευρώ, η 15λιτρη χρυσή σαμπάνια Armand de Brignac 60.000 ευρώ, το 6λιτρο κρασί Romassan 7.000 ευρώ, το πριβέ τραπέζι οκτώ ατόμων και ένα μπουκάλι σκέτη βότκα χωρίς φρουτάκια ή ξηρούς καρπούς 3.000 ευρώ, μια μπριζόλα και μία φρουτοσαλάτα 500 ευρώ, ένα τζιπ Cherokee ή Rangler νοικιάζεται για 300 ευρώ την ημέρα, ένα μασάζ στον αυχένα στην παραλία χρεώνεται 60 ευρώ, ένα μοχίτο χωρίς αλκοόλ 17 ευρώ και μία πίτσα δυο ατόμων 18 ευρώ. Το ετήσιο καλοκαιρινό πάρτι του Αντώνη Ρέμου, έδωσε αυτές τις μέρες αφορμή για να γραφτούν ένα σωρό άρθρα στις εφημερίδες. Για τις ξαπλώστρες στις πιο «ιν» παραλίες που χρεώνονται από 400-500 ευρώ, για τα κορίτσια με τα τολμηρά μπικίνι, για τους σκαφάτους, για τους γνωστούς που κάνουν εκεί τις διακοπές τους και για πολλά άλλα.

Διαζύγιο

divorce

Η Ελλάδα έχει μπει στον έβδομο χρόνο από την χρεοκοπία και την προσφυγή στο μηχανισμός στήριξης, και τίποτα δεν πηγαίνει προς το καλύτερο. Αντιθέτως, όλα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο.
Ανεργία, μετανάστευση, περικοπές μισθών και συντάξεων, ξεπούλημα της χώρας -με ιδιωτικοποιήσεις που ουσιαστικά είναι κρατικοποιήσεις από άλλες χώρες που τα έχουν συμφωνήσει μεταξύ τους για να τα αγοράσουν όλα φτηνά- φόροι, φόροι, φόροι και τα ληξιπρόθεσμα χρέη να έχουν φτάσει στον ουρανό.

Λογικά, στον τόπο που γεννήθηκε ο ορθός λόγος, όλα αυτά θα σήμαιναν αλλαγή πορείας για τη χώρα.

Αλλά όχι. Καμία αλλαγή πορείας. Καμία αντίδραση.

Σαν να μην τρέχει τίποτα.

Και η χώρα βουλιάζει στην κατάθλιψη.

Η Ελλάδα μου θυμίζει πια άνθρωπο που έκανε λανθασμένη επιλογή στο γάμο του -παντρεύτηκε την λάθος γυναίκα ή τον λάθος άνδρα-, το ξέρει από τον πρώτο χρόνο αλλά επιμένει να συνεχίζει σε αυτό το γάμο.

Πιστεύει κάποιος πως ένας τέτοιος γάμος μπορεί να φέρει κάτι καλό ή να έχει αίσιο τέλος;

Όχι. Μόνο δυστυχία μπορεί να έχει. Και πολύ άσχημο τέλος.

Το μοτίβο του Οιδίποδα


ΓΡΑΦΕΙ Ο ΙΑΚΩΒΟΣ ΣΙΑΝΟΥΔΗΣ
Bsc, ψυχοθεραπευτής|

Κάποτε, στην μακρινή Μάλαγα της Ανδαλουσίας, ζούσε ένα κορίτσι με τους δύο γονείς και τον αδελφό της. Μεγαλώνοντας έμαθε πως να αγαπά, πως να θυμώνει, πως να θλίβεται και πως να απολαμβάνει, με τον ίδιο τρόπο που το έκαναν κι εκείνοι. Βλέποντας τους τρεις ανθρώπους που ήταν παρόντες από τη γέννησή της να δρουν ακολούθησε τη συμπεριφορά τους με τον ίδιο τρόπο που τα μανίκια ενός φορέματος ακολουθούν τη φυσική κίνηση των χεριών που τα φοράνε.

Πώς θα μπορούσε να μην το κάνει, η μικρή Χοερχίνα, εξάλλου; Ο τρόπος αυτός ήταν ο μοναδικός που είχε δει, και αν πολλές φορές ένιωθε πως δεν την κάλυπτε για να δείξει αυτό που ήθελε, το κενό αυτό έτρεχε να καλύψει η αποδοχή που βίωνε από τους γονείς της, οι οποίοι τόσο ναρκισσιστικά θρέφονταν στην ιδέα πως ένα πλάσμα επέλεξε να τους μιμηθεί.

thumbnail1

Λίγο καταλάβαιναν, βεβαίως, πως το πλάσμα αυτό δεν είχε ποτέ του την ευκαιρία να βιώσει οτιδήποτε διαφορετικό. Ίσα – ίσα, στο σπίτι, κατά κάποιο τρόπο, είχε υπονοηθεί πως μόνο ο δικός τους τρόπος ήταν ο σωστός και οτιδήποτε άλλο δεν θα μπορούσε να είναι ανεκτό! Ειδικά μετά τα τέσσερα της χρόνια, το κορίτσι άρχισε να μοιάζει όλο και περισσότερο στη μητέρα της, με την οποία διατηρούσε μία σχέση αγάπης αλλά και ανταγωνισμού ενώ ο αδερφός της, μεγαλύτερός της κατά κάποια χρόνια, έμοιαζε πολύ στον τύπο ανδρών που θα μπορούσε να σχετιστεί στο μέλλον, αφού οι συμπεριφορές τους κούμπωναν με τόσο συμβατό τρόπο. Έτσι, και καθώς τα χρόνια έρρευσαν όπως το ρετσίνι ρέει επάνω στα κλαδιά του πεύκου, η κοπέλα έκλεισε μέσα της όλα τα διδάγματα της παιδικής της ηλικίας, μαθαίνοντας να ζει μέσα από τον τρόπο που ζούσαν οι γονείς της.

Διάστημα-Υγεία: H ESA ετοιμάζει την ενεργή παρακολούθηση της έκθεσης των αστροναυτών στην ακτινοβολία

20160803_Falcon_9_launch_to_ISS300x340
Η ακτινοβολία είναι ένα αόρατος κίνδυνος στις επανδρωμένες διαστημικές πτήσεις, ωστόσο ένα νέο σύστημα παρακολούθησης για τους αστροναύτες της ESA δίνει ένα στιγμιότυπο της έκθεσής τους στην ακτινοβολία σε πραγματικό χρόνο. Τα αποτελέσματα θα καθοδηγήσουν τους ερευνητές να προετοιμαστούν για τις μελλοντικές αποστολές στο βαθύ διάστημα. Είναι ένα βασικό στοιχείο του νέου συστήματος που εκτοξεύθηκε πρόσφατα σε τροχιά με το Falcon 9, στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, εξασφαλίζοντας ότι θα είναι έτοιμο για την αποστολή του αστροναύτη της ESA Thomas Pesquet στον Σταθμό, τον Νοέμβριο.
Κατά γενικό κανόνα, η έκθεση στην ακτινοβολία αυξάνει με το υψόμετρο – οι άνθρωποι που ζουν στα βουνά λαμβάνουν περισσότερη από εκείνους που ζουν στο επίπεδο της θάλασσας, ενώ τα πληρώματα των αεροπορικών εταιρειών λαμβάνουν μια μικρή αλλά αισθητή επιπλέον δόση. Οι αστροναύτες σε τροχιά δέχονται ακόμα περισσότερη ακτινοβολία – έχουν επίσημα χαρακτηριστεί ως εργαζόμενοι σε ακτινοβολία. Η ατομική δόση για το σύνολο της πτήσης μετριέται προσεκτικά, κρατώντας ένα δοσίμετρο στο σώμα τους, για να διατηρήσει την συνολική έκθεση της σταδιοδρομίας τους εντός ασφαλών ορίων.
«Ενώ είναι εξελιγμένα, αυτά τα δοσίμετρα είναι παθητικά», εξηγεί ο Ulrich Straube, ακτινολόγος και χειρουργός πτήσης στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Αστροναυτών στην Κολωνία της Γερμανίας. «Για να αποκτηθεί μια σαφέστερη εικόνα του περιβάλλοντος ακτινοβολίας των αστροναυτών, έχουμε αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό δοσίμετρο που μπορεί να παρέχει σχεδόν στιγμιαίες πληροφορίες του ατόμου που το φέρει, για την τρέχουσα έκθεση σε ακτινοβολία και τη δυναμική του άμεσου περιβάλλοντός τους. Αυτό το νέο σύστημα είναι επίσης αρκετά ευαίσθητο για να διαχωρίζει τους διάφορους τύπους ακτινοβολίας, συμπεριλαμβανομένων των υψηλών ενεργειών της κοσμικής ακτινοβολίας που προέρχονται από μακριά έξω από τον Γαλαξία μας».

ΠΩΣ ΒΛΕΠΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΟΧΕΙΟ ΤΗΣ ΓΕΝΕΣΗΣ Ο "ΘΕΟΣ"



Ερώτηση:
Ωραία αυτά που γράφετε και θα ασχοληθούμε σε προσεχείς αναρτήσεις!
Θα μου επιτρέψετε να σας μιλήσω για τον χρόνο και να σας θέσω κάποια ερωτήματα.

Ας υποθέσουμε πως εμεις οι δύο δεν είμαστε άνθρωποι αλλά δύο οντότητες τεραστίων διαστάσεων έξω από το Σύμπαν.Έχουμε μπροστά μας το Σύμπαν στο μέγεθος μιας μπάλας ποδοσφαίρου και το παρατηρούμε!Βλέπουμε όλες τις μεταβολές που συντελούνται σε αυτό σε πραγματικό χρόνο.
Βλέπουμε λοιπόν αυτή την στιγμή κάποια αστέρια να γενιώνται, μετά από λίγο κάποιους αστεροειδείς να πέφτουν επάνω σε κάποιους πλανήτες, σε λίγο κάποιους ήλιους να σβήνουν αργότερα κάτι άλλο,αργότερα κάτι άλλο!!
Βλέπουμε δηλαδή να εκδηλώνονται κάποια φαινόμενα που απέχουν χρονικά μεταξύ τους.
Βλέπουμε δηλαδή ότι υπάρχει μιά αέναη κίνηση πλανητων γαλαξιών αστέρων κλπ.
Όλα αυτά τα παρατηρούμε καθώς είμαστε έξω από το Σύμπαν σε πραγματικό χρόνο.Έτσι μπορούμε να πούμε χθές δημιουργήθηκαν 100 αστέρεςπχ, προχθές έσβησαν τόσοι ήλιοι κλπ Παρατηρώντας με προσοχή τα όσα συμβαίνουν μπορούμε να προβλέψουμε ότι αύριο θα συμβούν κάποια άλλα φαινόμενα!
Βλέπουμε λοιπόν ότι και σε αυτή την περίπτωση που δεν είμαστε άνθρωποι μέσα στο Σύμπαν και παρατηρώντας το απέξω, εξακολουθεί να υπάρχει και παρελθόν και παρόν και μέλλον!
Μπορείς να δώσεις μία εξήγηση σε αυτό;

Μπαλάντα στους άδοξους ποιητές των αιώνων

post-355

Από θεούς κι ανθρώπους μισημένοι,
σαν άρχοντες που εξέπεσαν πικροί,
μαραίνονται οι Βερλαίν· τους απομένει
πλούτος η ρίμα πλούσια και αργυρή.
Οι Ουγκό με «Τιμωρίες» την τρομερή
των Ολυμπίων εκδίκηση μεθούνε.
Μα εγώ θα γράψω μια λυπητερή
μπαλάντα στους ποιητές άδοξοι που ‘ναι
Αν έζησαν οι Πόε δυστυχισμένοι,
και αν οι Μπωντλαίρ εζήσανε νεκροί,
η Αθανασία τούς είναι χαρισμένη.
Κανένας όμως δεν ανιστορεί
και το έρεβος εσκέπασε βαρύ
τους στιχουργούς που ανάξια στιχουργούνε.
Μα εγώ σαν προσφορά κάνω ιερή
μπαλάντα στους ποιητές άδοξοι που’ ναι.
Του κόσμου η καταφρόνια τούς βαραίνει
κι αυτοί περνούνε αλύγιστοι κι ωχροί,
στην τραγική απάτη τους δομένοι
πως κάπου πέρα η Δόξα καρτερεί,
παρθένα βαθυστόχαστα ιλαρή.

Τελικά τα ετερώνυμα έλκονται ή όχι; Η επιστήμη απαντά

Τελικά τα ετερώνυμα έλκονται ή όχι; Η επιστήμη απαντά

Σύμφωνα με νέα έρευνα τα ετερώνυμα έλκονται μόνο όταν είμαστε singles. Δηλαδή όταν είμαστε μόνοι, ελεύθεροι και εκτός σχέσης. Όταν βρισκόμαστε σε σχέση επιλέγουμε συντρόφους με τους οποίους μοιάζουμε.
Ειδικότερα, η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Frontiers of Psychology και σύμφωνα με τα ευρήματά της οι άνθρωποι που βρίσκονται σε μία σχέση είναι πιθανό να προσελκύονται από πρόσωπα που μοιάζουν με τα δικά τους. Όταν όμως είμαστε singles νιώθουμε έλξη για πρόσωπα που είναι εντελώς διαφορετικά από τα δικά μας.
Η ερευνητική ομάδα από το Charles University ζήτησε από μία φοιτητών να παρακολουθήσει μία σειρά από εικόνες ανδρών και γυναικών και να βαθμολογήσει την ελκυστικότητα των προσώπων τους.
Στις φωτογραφίες απεικονίζονταν άνθρωποι τόσο του ίδιου και αντίθετου φύλου, ενώ οι φωτογραφίες είχαν υποστεί ψηφιακή επεξεργασία έτσι ώστε η ομοιότητα με τους φοιτητές που παρακολουθούσαν και βαθμολογούσαν τις εικόνες να έχει τροποποιηθεί.

Τα 3 Μυστικά που ΔΕΝ σας Είπαν για να Περάσετε Όμορφα Φέτος το Καλοκαίρι




Πολλοί άνθρωποι παραπονιούνται φέτος επειδή δε θα πάνε καθόλου διακοπές, επειδή οι διακοπές τους θα είναι λιγότερες μέρες απ’ ότι συνήθως, επειδή δεν θα πάνε εκεί που ήθελαν…  Υπάρχει τρόπος να περάσει κανείς όμορφα, παρά τις όποιες αντιξοότητες στα σχέδια του;  Η απάντηση είναι…. ΝΑΙ!





  1. Ξεκαθαρίστε τι σημαίνει για εσάς το «περνάω ωραία»
Αυτό που είναι διασκέδαση και ευχαρίστηση για έναν άνθρωπο, μπορεί να είναι αδιάφορο ή και ενοχλητικό για κάποιον άλλον!  Είναι λοιπόν σημαντικό να ξεκαθαρίσετε μέσα σας τι σημαίνει για εσάς το «περνάω ωραία»: με ποιους ανθρώπους, κάνοντας ποια πράγματα, σε ποιες συνθήκες, κλπ.

Δεν υπήρχαν πόλεις στην αρχαία Ελλάδα, ουδέποτε υπήρξαν


1. Εμείς την λέμε Ακρόπολη. Πώς την έλεγαν οι αρχαίοι Αθηναίοι; Τι σημαίνει ακρόπολις;

2. Η αρχαία Αθήνα ήταν πόλη; Υπήρχαν πόλεις στην αρχαία Ελλάδα; Τι είναι μια πόλη; Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε χωριό και πόλη;

3. Εάν απαντήσουμε σε αυτά τα ερωτήματα, θα προσβάλλουμε ένα κοινόν τόπο που έχει δημιουργήσει μια πολύ διαστρεβλωμένη εικόνα για την αρχαία Αθήνα, την αρχαία Ελλάδα, τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Ο κοινός αυτός τόπος προέρχεται από τη μετάφραση του όρου πόλις ως πόλη: ένα κατά συρροήν και διαρκές μεταφραστικό έγκλημα. Ασυγχώρητο.
4. Ποια είναι διαφορά ανάμεσα σε πόλη και χωριό; Στο χωριό σε γνωρίζουν όλοι και όλους τους γνωρίζεις, έστω και εξ όψεως. Αυτό είναι ένα από τα προβλήματα των κοινοβίων, κοινοτήτων, χωριών. Στην πόλη όχι. Να γιατί λέμε ότι στην πόλη είμαστε και νιώθουμε πιο ελεύθεροι.

5. Εάν ζούσαμε στην αρχαία Αθήνα, ή σε οποιαδήποτε αρχαία ελληνική πόλιν, όλους θα τους γνωρίζαμε και όλοι θα μας γνώριζαν, προσωπικά και εξ όψεως. Και ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης γράφουν ότι το μέγεθος μιας πόλεως, όχι μιας πόλης, πρέπει να είναι τέτοιο ώστε οι πολίτες να γνωρίζονται μεταξύ τους. Δεν γράφουν κάτι το πρωτότυπο.

ΓΙΝΕ Η ΑΠΕΙΡΗ, ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (Μέρος Β)




Σύμφωνα με την εξέλιξη της συνειδητότητας, οι άνθρωποι χτίζουν επάνω σε αυτό που έχει ήδη δημιουργηθεί, αλλά προσθέτουν νέα στοιχεία, λόγω της δραστηριότητας της συνειδητότητας του ατόμου (που σε περασμένες εποχές ονομάζεται ή επισημαίνεται ως πνεύμα). Οι άνθρωποι έχουν την ικανότητα, ως εκ τούτου, να γίνουν δημιουργικέςευφυΐες (δημιουργοί) και τελικά, να γίνουν μέρος του Υπερνού που είναι η άπειρη δημιουργική νοημοσύνη της Πραγματικότητας. Για ένα ανθρώπινο ον να εκπληρώσει την υπόσχεση αυτή, η εκπαίδευση του πρέπει να επιτρέπει την άσκηση της πρωτοτυπίας, η οποία διακρίνει τη δημιουργία από τη μίμηση.

Όταν η διαδικασία της επιγένεσης γίνεται ανενεργή, στο άτομο ή ακόμα και σε ένα ολόκληρο είδος, η εξέλιξη σταματά και αρχίζει ο εκφυλισμός. Η έννοια αυτή βασίζεται στην άποψη ότι ο κόσμος είναι σχολείο κατάρτισης, η οποία ορίζει ότι ενώ γίνονται λάθη στη ζωή, οι άνθρωποι συχνά μαθαίνουν περισσότερο από τα λάθη παρά από τις επιτυχίες. Η δυστυχία θεωρείται απλά το αποτέλεσμα του λάθους, και ο αντίκτυπος της δυστυχίας στη συνειδητότητα αναγκάζει τους ανθρώπους να είναι ενεργοί σε άλλους τομείς, το οποίο τελικά φαίνεται ότι είναι καλό και σε αρμονία με τη φύση. Οι άνθρωποι θεωρούνται ότι είναι συγκεκριμένα πεδία συνειδητότητας που φοιτούν στο σχολείο της ζωής με σκοπό να εκδηλώσουν τις λανθάνουσες δυνάμεις που βρίσκονται μέσα στην ύπαρξη τους, και να αναπτυχθούν από αδύναμοι σε παντοδύναμους, φθάνοντας στο στάδιο των δημιουργικών όντων στο τέλος της παρούσας φυσικής εξέλιξης της ανθρωπότητας.

ΓΙΝΕ Η ΑΠΕΙΡΗ, ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (Μέρος Α)




Όταν συγκρίνουμε το σημερινό γενικό επίπεδο της συνειδητότητας που ως ανθρώπινο είδος επιδεικνύουμε, με τις απεριόριστες δυνατότητες που έχουμε με κάθε δυνατό τρόπο, είμαστε ακόμα σε βρεφική ηλικία. Πηγαίνοντας πέρα από τη μετατόπιση από τον εγωκεντρικά στον προς την ενότητα προσανατολισμένο τρόπο ύπαρξης, οι δυνατότητες αυτές περιλαμβάνουν το να γίνουμε η άπειρη συνειδητή δημιουργική δύναμη της ίδιας της πραγματικότητας.
Είναι μια φαινομενικά-ανεξιχνίαστη ιδέα, δεδομένου του παρόντος συνολικού επιπέδου της συνειδητότητας μας. Ωστόσο, οι δυνατότητες είναι σίγουρα εκεί. Εμείς απλά πρέπει να περάσουμε από μια υπερ-νοητική μεταμόρφωση της συνειδητότητας για να φτάσουμε εκεί. Εστιάζοντας σε υψηλότερες καταστάσεις του νου, όπως η ειρήνη, η αγάπη και η ευτυχία, η συγχώνευση των βιολογικών και τεχνολογικών συστημάτων, καθώς και η εμπειρία του extropy* όλα βοηθούν στην εκδήλωση μιας τέτοιας πραγματικότητας στο μέλλον της ανθρωπότητας. Η επιλογή για το αν θα γίνουμε η άπειρη δημιουργική αυτή δύναμη είναι τελικά στο χέρι μας.
Η κάθε στιγμή της ύπαρξης που ξοδεύουμε αντιστεκόμενοι στις πραγματικότητες της αλληλεξάρτησης, της ενότητας, και των παγκόσμιων νόμων, όπως εκείνων που σχετίζονται με την αιτία και το αποτέλεσμα, καθώς της έλξης είναι μία ακόμη στιγμή που μας κρατά μακριά από την επίτευξη μιας τέτοιας ύπαρξης.
Η έννοια του απείρου είναι αδύνατο να περιγραφεί, δεδομένου ότι δεν έχει ποτέ βιωθεί από ένα μόνο άνθρωπο στην πληρότητά της. Η ιδέα της συνειδητότητας είναι επίσης δύσκολο να περιγραφεί, αλλά όσον αφορά τη συνειδητότητα, μπορεί να εκληφθεί ως ένα και το αυτό με το άπειρο, αν θεωρούμε ότι όλα είναι συνειδητότητα και, ως εκ τούτου, αν το άπειρο είναι, ήταν και θα είναι το σύνολο των εκδηλωμένων και ανεκδήλωτων, τότε η συνειδητότητα είναι άπειρο.

Όταν ο τζόγος γίνεται εξάρτηση


Έρευνα των πανεπιστημίων του Κάλγκαρι του Καναδά και του Σάο Πάολο της Βραζιλίας ανέδειξε την εξάρτηση από το τζόγο ως ισχυρότερη ακόμα κι από αυτή του αλκοόλ. Επίσης, σχετικά πρόσφατα, το ΚΕΘΕΑ (Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων) δημιούργησε μια νέα θεραπευτική δομή που απευθύνεται στους εξαρτημένους παίχτες τυχερών παιχνιδιών.
Στη χώρα μας η νοοτροπία του εύκολου πλουτισμού, η ανάγκη μεγάλης μερίδας των συνανθρώπων μας για απόσπαση από τα προβλήματα της καθημερινότητάς τους και η κοινωνικά αποδεκτή ενασχόληση με τον τζόγο έχουν μετατρέψει τα τυχερά παιχνίδια σε χώρο εναπόθεσης ελπίδων αλλά και σε δυνάστη πολλών ελληνικών οικογενειών. Ο τζόγος, όπως όλες οι εξαρτητικές συμπεριφορές, έχει την ιδιότητα να δημιουργεί στον παίχτη αισθήματα ηδονής, παρόμοια με αυτά που δημιουργούνται από συμπεριφορές που προορίζονται για τη διατήρηση και τη διαιώνιση της ζωής (π.χ. όπως το αίσθημα ικανοποίησης που έχει κάποιος διψασμένος που ξεδιψάει).

Ταυτόχρονα, ο τζόγος κάνει τον παίχτη να ξεχνάει όλα τα άλλα προβλήματα που μπορεί να τον απασχολούν (όπως ο διψασμένος του παραδείγματός μας αποσπάται από άλλα πιο σύνθετα προβλήματα μέχρι να ξεδιψάσει) και να στρέφεται αποκλειστικά στη διαδικασία του παιχνιδιού και σε ότι σχετίζεται με αυτή. Όπως τα χημικά ναρκωτικά αποπροσανατολίζουν τον άνθρωπο από τα πραγματικά του προβλήματα κι από τις καταστάσεις που ζει έτσι και ο τζόγος κάνει τον παίχτη να ενδιαφέρεται αποκλειστικά για το αποτέλεσμα π.χ. ενός αγώνα ή μιας κλήρωσης σαν από το αποτέλεσμα του αγώνα αυτού να εξαρτιόνταν η ίδια του η επιβίωση. 

Πού είναι οι γυναίκες;

couple kiss

Κοιτάς γύρω σου και βλέπεις ανθρώπους να συζητάνε, να διαφωνούν, να γελάνε, να αγκαλιάζονται, να φιλιούνται. Κοιτάς τις ειδήσεις και βλέπεις ανθρώπους να ανατινάζονται, να σκοτώνουν, να ουρλιάζουν χαμογελαστοί πάνω από πτώματα.
Υπάρχει μια έντονη αντίθεση ανάμεσα στις εικόνες που βλέπουμε στη ζωή μας και στις εικόνες που βλέπουμε στις ειδήσεις.
Υπάρχει και μια πολύ έντονη διαφορά: στη ζωή μας υπάρχουν και γυναίκες• στους πολέμους και στις βαρβαρότητες, οι γυναίκες είναι απούσες.
Άνδρες παντού. Άνδρες με μαχαίρια στο στόμα και όπλα στα χέρια. Άνδρες έτοιμοι να ξεκοιλιάσουν και να σπείρουν τον θάνατο.
Άνδρες που αμολάνε βόμβες, και όποιον πάρει ο χάρος.
Άνδρες που αναγκάζουν δεκάχρονα αγόρια να αποκεφαλίσουν αιχμαλώτους.
Άνδρες που ουρλιάζουν με χαρά πάνω από τα πτώματα των αντιπάλων τους.
Πόσες πιθανότητες υπάρχουν να δεις είκοσι γυναίκες να ουρλιάζουν ευτυχισμένες πάνω από έναν νεκρό και να βγάζουν selfie με το πτώμα; Όχι και πολλές. Για τους άνδρες, αυτό είναι πολύ συνηθισμένο.

Γιατί όσο μεγαλώνουμε μικραίνει ο κύκλος των φίλων μας;

Ατονεί η διάθεση κοινωνικού πειραματισμού

Γιατί όσο μεγαλώνουμε μικραίνει ο κύκλος των φίλων μας;

Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο

Έως την ηλικία των 25 ετών οι άνθρωποι αποκτούν συνεχώς νέους φίλους και νέες γνωριμίες. Όμως, στη συνέχεια, όσο μεγαλώνουν, αρχίζουν να χάνουν τις κοινωνικές επαφές και τις σχέσεις τους, σύμφωνα με διεθνή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Royal Society Open Science.

Οι ερευνητές του Τμήματος Πειραματικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και του Τμήματος Επιστήμης των Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Ααλτο, με επικεφαλής τον Κουνάρ Μπατατσάρια, ανέλυσαν στοιχεία τηλεφωνικών κλήσεων περίπου 3,2 εκατομμυρίων συνδρομητών μιας εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, για τους οποίους ήταν γνωστό το φύλο και η ηλικία (αλλά όχι άλλα προσωπικά δεδομένα).

Από την επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε ότι, γύρω στα 39-40 έτη ζωής, οι άνδρες είναι πιο κοινωνικά «δικτυωμένοι» από ό,τι οι γυναίκες, αλλά μετά η τάση αντιστρέφεται υπέρ των γυναικών, εν μέρει επειδή αυτές διατηρούν περισσότερες επαφές με τα ενήλικα παιδιά τους και με τους δικούς τους γονείς.

Η μελέτη δείχνει ότι ο μέσος άνθρωπος μιλά περισσότερο στο τηλέφωνο με περίπου 15 ανθρώπους μέσα στο μήνα, αυτούς που νιώθει συναισθηματικά πιο κοντά του. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί κατά προσέγγιση σε όσους γνωστούς του βλέπει κανείς πρόσωπο με πρόσωπο τουλάχιστον μια φορά μέσα τον μήνα.