Οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν στα άτομα με δυσλεξία την ευκαιρία να αποκτήσουν νέες δεξιότητες και να καλλιεργήσουν τη γρήγορη αντίληψη, την κριτική σκέψη, την παρατηρητικότητα και την κλίση προς τη μηχανολογία, που τους χαρακτηρίζει.
Οι νέες τεχνολογίες στη δυσλεξία λειτουργούν ως εργαλείο γνώσης και παιδείας κι ως πεδίο μάθησης, αφού το παιδί δε φοβάται να κάνει λάθος, αναζητά τη γνώση χωρίς ντροπή και φόβο, μήπως εκτεθεί.
Μάλιστα η τεχνολογία προσφέρει τη δυνατότητα πραγματοποίησης διαδραστικών προγραμμάτων, γεγονός που επιτρέπει την πολυαισθητηριακή διδασκαλία. Είναι γνωστό, πόσο ευνοούνται τα παιδιά με δυσλεξία μέσα από αυτόν τον τρόπο διδασκαλίας, εφόσον ενεργοποιούνται όλες οι αισθήσεις τους.
- Με τον Επεξεργαστής Κειμένου των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών το παιδί παύει να γράφει στο χέρι. Χωρίς να κουραστεί παρουσιάζει ένα γραπτό με καλή εμφάνιση, καθαρή και σωστή χωρίς ορθογραφικά λάθη.
- Μέσω της δημιουργίας αρχείων αναπτύσσει τις δεξιότητες του για τη ταξινόμηση.
- Με τη δημιουργία λογιστικών φύλλων, το παιδί μπορεί να κατανοήσει μαθηματικές έννοιες και να επιλύσει μαθηματικά προβλήματα.
- Υπάρχουν ειδικά προγράμματα προσομοίωσης χρηματικών συναλλαγών, έτσι το παιδί μπορεί να εξοικειωθεί με τα χρήματα.
- Η γλώσσα προγραμματισμού Logo παρέχει τη δυνατότητα σχεδίασης γεωμετρικών σχημάτων. Με αυτό το τρόπο οι δυσλεκτικοί μαθητές ανακαλύπτουν τις ποσοτικές σχέσεις των πραγμάτων και εξασκούνται με τον προσανατολισμό.
- Επίσης στην αγγλική γλώσσα υπάρχουν σημαντικά προγράμματα, που διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τη καθημερινότητα των δυσλεκτικών. Τα ηλεκτρονικά λεξικά τσέπης, τα ειδικά ηλεκτρονικά organizers, τα φορητά scanners, ειδικά παιχνίδια, ειδικό λογισμικό για οργάνωση προσωπικών δραστηριοτήτων και εφαρμογές για την αναγνώριση της ομιλίας και την αυτόματη μεταφορά στον υπολογιστή σε γραπτό λόγο χωρίς τη χρήση πληκτρολογίου.
Όσο πιο νωρίς έρθει το παιδί σε επαφή με τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές και γενικότερα με όλα τα τεχνολογικά μέσα, που παρέχουν τις παραπάνω εφαρμογές, τόσο θετικά θα είναι τα αποτελέσματα στην αντιμετώπιση της δυσλεξίες. Σύμφωνα με έρευνες τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές από τη Α' Δημοτικού σημείωσαν θετική ανταπόκριση 80%, ενώ όσα ξεκίνησαν τη χρήση στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού 15%. Ωστόσο για να επιτευχθούν ακόμη πιο εποικοδομητικά αποτελέσματα, θα πρέπει η επαφή του παιδιού με τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές να πραγματώνεται σε κλίμα παιδαγωγούσας διδασκαλίας
exw-dyslexia
exw-dyslexia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.