Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

ΤΑ ΦΟΥΣΤΑΝΙΑ ΣΕΡΝΟΥΝ ΣΤΟΛΟΥΣ



Τον τίτλο δεν τον εμπνεύστηκα, αλλά τον δανείστηκα από το βιβλίο ‘’Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ-Ιστορικά ανέκδοτα από την αρχαιότητα-ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΑBΒΑΛΑΣ’’.

 Σαν ανέκδοτα θα επιθυμούσα να θεωρηθούν όσα θα γράψω, χωρίς να είναι στις προθέσεις μου, η μομφή και η υποτίμηση του γυναικείου φύλου. 

Γυναίκες είναι οι μητέρες, οι αδελφές, οι κόρες και οι σύντροφοί μας στην ζωή, που αποτελούν ιερά πρόσωπα. 


Από τους μύθους, την παράδοση και την Ιστορία διαπιστώνουμε ότι εξυμνείται η γυναικεία ομορφιά, όπως το κάλλος της Αφροδίτης, της Ιόλης και της Ωραίας Ελένης. 

Την ρώμη και την γενναιότητα των γυναικών την βρίσκουμε προσωποποιημένη στο μύθο των Αμαζόνων. Τέλος τις γυναικείες αδυναμίες αλλά και την γοητεία των θέλγητρων τους στο ανδρικό φύλο, τα συναντάμε στην Εύα, στην Ομηρική Ελένη και στην Κλεοπάτρα.

1.Με τα θεολογικά δεν τα πήγαινα ποτέ καλά, αλλά δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην Πρωτόπλαστη Εύα, την πρώτη μοιραία γυναίκα, η οποία σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη και τις Θρησκευτικές παραδόσεις, στέρησε τους απογόνους της από τον επουράνιο Παράδεισο, παρασύροντας τον σύντροφο της Αδάμ στο Πρoπατορικό αμάρτημα. 


Αυτή δεν έσυρε την ανθρωπότητα πίσω από το φουστάνι της γιατί δεν φορούσε, αλλά από το φύλλο συκής που πίστεψε ότι θα σκέπαζε την γύμνια της.


2.H Ωραία Ελένη, η βασίλισσα της Σπάρτης, αυτή και αν δεν έσυρε πίσω από το ιμάτιο της, κάτι παρόμοιο με το σημερινό ΜΙΝΙ φόρεμα, ολόκληρο τον στόλο των Αχαιών. 


Ήταν αυτή που στην ομορφιά της υποκλίθηκαν Βασιλιάδες και Ημίθεοι, όταν με την αναγγελία της πρόθεσης του θετού της πατέρα του Τυνδάρεου να την παντρέψει προσέτρεξαν όχι και λίγοι μνηστήρες, όλοι τους Βασιλιάδες του Αχαϊκού κόσμου.

 Η ίδια ήταν κόρη του Θεού Δία και της γυναίκας του Τυνδάρεου της Λήδας, την οποία ο πατέρας των θεών την σαγήνευσε μεταμορφωθείς σε Κύκνο. 

Ο Πάρις, ο γιός του Βασιλιά της Τροίας Πριάμου, προστατευόμενος της Θεάς Αφροδίτης, οδηγήθηκε στην ωραιότατη όλων των γυναικών της εποχής της και με την θέλησή της την οδήγησε στην Τροία. 

Ο άνδρας της ο Μενέλαος επικαλέστηκε τον όρκο των μνηστήρων ‘’’ότι θα συνέδραμαν εάν κάποιος επιχειρούσε να του την στερήσει’’ και όλοι τους έσπευσαν πίσω από το φουστάνι της Ελένης, συμμετέχοντες στην εκστρατεία και στον 10ετή πόλεμο της Τροίας. 

Αυτά και πολλές άλλες λεπτομέρειες του πολέμου αυτού μας μεταφέρει ο Ποιητής των Επών ο Όμηρος, αλλά και πολλοί άλλοι αρχαίοι συγγραφείς. Τα Έπη ανάγονται στον μυθικό κύκλο τον Ελληνικό, αλλά κάποια στοιχεία βεβαιώνουν ότι υπήρξε Τρωϊκός Πόλεμος και Καταστροφή των Τρώων στο Ίλιον. 

Έτσι δεν μπορούμε να μην πιστέψουμε την πληροφορία των ιστορικών για την επίσκεψη του Μεγάλου Αλεξάνδρου στον τάφο του Αχιλλέα και την τέλεση θυσίας, κατά την περαίωση του στην Μ.Ασία. 

Ακόμα οι ανασκαφές στο Αρχαίο Ίλιον από τον Σλήμαν και η ανεύρεση των
θησαυρών του Πριάμου, δεν αφήνουν αμφιβολίες για την καταστροφή της πόλης αυτής. 


Στον Α΄ Τόμο της Ιστορίας του Ελληνικού Έθνους ΕΚΔΟΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ, έχει καταχωρηθεί το ιστορικό της εκστρατείας των Αχαιών και παρατίθεται Ο ΝΗΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ[Ιλιάδος Β΄487-760] όπου καταχωρούνται οι πόλεις, οι Ηγεμόνες και ο αριθμός των πλοίων που έφθασε τα 1186.

 Για να φανταστούμε ότι τόσους άρχοντες, πλοία και πολλές χιλιάδες Αχαιούς να σέρνονται κατά τον μύθο πίσω από τον ποδόγυρο της Ωραίας Ελένης .

Ο μύθος είναι μύθος, αλλά από κάποια ιστορικά γεγονότα εμπνεύστηκε ο Ποιητής και κάποια στοιχεία για το Έπος θα περιήλθαν σε γνώση του. Χρονολογικά μέχρι σήμερα τα Τρωϊκά, τοποθετούνται γύρω στο 1200 π.χ. και από πολλούς συνδέθηκαν με την αρχή της παρακμής των Μυκηναϊκών πόλεων, αλλά και την κάθοδο των Ηρακλειδών. 

Κάποιες νεώτερες έρευνες συνδυάζουν την καταστροφή με κλιματικές αλλαγές που επικράτησαν στον Ελλαδικό χώρο. Μετά από έρευνες του Δρ.Μηνά ΤΣΙΚΡΙΤΣΗ και του αστροφυσικού Ξενοφώντα Μουσά, παρουσιάζονται στοιχεία βάσει των οποίων πιθανολογούν την αρχή του Τρωϊκού Πολέμου το 1347 Π.Χ. Εμείς ας κρατήσουμε απ΄όλα αυτά, την άποψη που εκφράζει ο τίτλος.

3.Το 31 π.χ. στο Άκτιο της Πρέβεζας, συναντήθηκαν οι στόλοι του Οκταβιανού Αυγούστου Υπάτου του Δυτικού Ρωμαϊκού Κράτους και του Υπάτου της Ανατολής Μάρκου Αντωνίου, που είχε σύμμαχο και ερωμένη την Βασίλισσα της Αιγύπτου Κλεοπάτρα [Ελληνίδα]. Αιτία της έχθρας ήταν ο χωρισμός από τον Αντώνιο της Οκτάβιας, αδελφής του Αυγούστου και η οργή της Συγκλήτου.


 Οι δυνάμεις του Αντωνίου ήταν περισσότερες και θα μπορούσαν να νικήσουν στην ναυμαχία, αλλά και στην στεριά, κυρίως διότι διέθετε έμπειρο στρατό. Στην θάλασσα όμως τα πράγματα ήταν δύσκολα διότι ο στόλος του Αντωνίου ήταν δυσκίνητος, δεν διέθετε ικανό αριθμό κωπηλατών και τα καράβια ήταν μεγάλα. 

Ήθελε όμως να εντυπωσιάσει την Κλεοπάτρα παριστάνοντας τον ικανό ναυμάχο. Η βασίλισσα της Αιγύπτου ήταν παρούσα με 60 δικά της καράβια, αιγυπτιακά. Επειδή όμως αντιλήφτηκε ότι η νίκη ήταν αμφίβολη έδωσε εντολή να αποχωρήσει ο στόλος της.

 Ο Αντώνιος βλέποντας τα αιγυπτιακά καράβια να αποχωρούν, εγκατέλειψε τον αγώνα και τους ναύτες του να σκοτώνονται για χάρη του. Με ένα πλοίο μοναχά έτρεξε πίσω από την Κλεοπάτρα μέχρι την Αίγυπτο, έχοντας η ίδια καταστραφεί, καταστρέφοντας και τον Αντώνιο, όπως και τον στόλο του. Έτσι περίπου βγήκε το περιώνυμο ‘’το φουστάνι σέρνει στόλο’’.-Πλούταρχος, βίοι παράλληλοι.

4.Η σύγχρονη λαϊκή κουλτούρα εμπνευσμένη από την παράδοση, τον μύθο και την ιστορία, διέπλασε εύστοχα και αλληγορικά τον στίχο:[τ……………..σέρνει καράβι και δεν το ΄χεις καταλάβει].Το τραγούδησε η αξέχαστη Δόμνα Σαμίου χωρίς προκαλύμματα σε τραγούδια της Αποκριάς και ακούστηκε στις τηλεοπτικές σειρές «Το καφέ της χαράς» από την ρεμπέτισσα Μαριώ και στο «50-50», από τους τρεις φίλους.

Κάπου πριν 20 χρόνια ένας γέροντας Μανιάτης το είπε και το άκουσα ο ίδιος, αλλά με το ιδιωματικό λεξιλόγιο του τσιτακισμού [Δεν το τσέρεις ότι τσέρνει τσαράβι τσαι τον τσαραβοτσύρι μαζί]. 


Αλλά: Θου κύριε φυλακήν τω στόματί μου, να μην το ειπώ.
ΠΗΓΕΣ=1]ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ 2] ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΑΝΕΣΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ 3]Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ Σαββάλας.


Θανάσης Κλωνάρης

The Mythologists

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

1 σχόλιο:

  1. Οταν αντιγράφουν κάτι οι κληρικοί, καλό είναι να το αντιγράφουν όπως το βλέπουν από την αρχική πηγή, αλλά θα μου πεις εδώ "καθαίρεσαν" τόσα ευαγγέλια και αυτό σε πείραξε? Ο θεός κατά τους εβραίους (Ταλμούδ) δεν έπλασε μόνο τον Αδάμ και την Ευα αλλά του έδωσε δύο παρακαλώ γυναίκες!!!! Ισως μια για τις μονές και μια για τις ζυγές ημέρες!!!! Η δεύτερη λοιπόν γυναίκα του η Λίλιθ ήταν αταχτούλα και μάλλον δεν "καθόταν" στον Αδάμ. Ετσι λοιπόν ο καλός θεούλης έστειλε 3 παρακαλώ αγγγέλους να την συνετήσουν!!!! Βαρβάτη γυναίκα, τώρα κατάλαβα γιατί δεν τα έβγαζε πέρα μαζί της ο Αδάμ!!! Αλλά ούτε αυτοί κατάφεραν τίποτα και στο τέλος ο θεούλης την εξόρισε στην Γη από τον παράδεισο!!!! Αυτάαααααααα και άλλη φορά εσείς οι κληρικοί να αντιγράφετε σωστά ότι βλέπετε.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.