Σάββατο 3 Μαΐου 2014

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ:ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΝ (ΘΕΟΥ) ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΤΟΥ...(Απόσπασμα από: TA ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ... ΤΟΜΟΣ Β' )


(ΒΙΒΛΙΟΝ Ζ>1,1028b)
"Oταν τί έστι τό ποσόν ή τό ποιόν γνώμεν.και δή καί τό πάλαι τε καί νύν καί αεί ζητούμενον καί αεί απορούμενον, τί τό όν, τουτό έστι τίς ή ουσία (τούτο γάρ οί μέν έν είναι φάσιν οί δέ πλείω ή έν, καί οί μέν πεπερασμένα οί δέ άπειρα), διό και ημίν και μάλιστα καί πρώτον και μόνον ώς είπεν περί του ούτος όντος θεωρητέον τί έστιν."

Νεο-Ελληνική Απόδοση:

"Κατα ταύτα, το πρωταρχικόν ΟΝ που δεν είναι 'κάτι' (αόριστο), αλλά είναι Ο ΟΝ, αυτός είναι η πρωταρχική ατομική ουσία (εννοεί το ΟΛΛΟΝ, η αρχή των πάντων. Το Α και το Ω.)...Η λέξη "πρώτον" (πρωταρχικόν) έχει βέβαια παλλαπλάς σημασίας...


Αλλά και κατά τον οριστικόν λόγον είναι η ουσία πρώτον, διότι είναι ανάγκη ο οριστικός λόγος της ουσίας να ενυπάρχει μέσα εις του καθενός πράγματος τον ορισμόν...(Ο ΟΝ δηλαδή βρίσκεται μέσα σε κάθε 'πράγμα' ή σώμα).

Τότε δέ, πιστεύομεν οτι έχουμε καθαρώτατην ΓΝΩΣΗ (εις ευατόν...!!!) διά κάθε πράγμα, όταν π.χ κατανοήσωμεν τι εστί άνθρωπος ή το πυρ, παρά εάν γνωρίζωμεν ή το ποιόν ή το πόσον ή το πού, εφ' όσον και αυτάς τάς ίδιας έννοιας κατανοούμεν καλύτερα όταν γνωρίζωμεν τι εστί το ποσόν ή το ποιόν...(Τον ΟΝ δηλαδη τον ΘΕΟ. 

Με απλά λόγια όταν κατανοήσουμε τον εαυτό μας εσωτερικά, τότε μόνο θα βρούμε - καταλάβουμε και τον ΘΕΟ...)...."

(ΒΙΒΛΙΟΝ Ζ>2)
"έτι παρά τά αισθητά οί μέν ούκ οίοντα είναι ουδέν τοιούτον, οι δέ πλείω και μάλλον όντα α'ί'΄δια, ώσπερ Πλάτων τά δύο ουσίας, τρίτην δέ τήν τών αισθητών σωμάτων ουσίαν."

Νεο-Ελληνικη Αποδοση:

"άλλοι αντιθέτως παραδέχονται α'ί'δια (αιώνια) όντα, όπως ο Πλάτων παραδέχεται δύο ουσίας, και ώς τρίτην την ουσίαν των αισθητών σωμάτων"...(ΜΗΠΩΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΘΕΟΥ???..Τα συμπερασματα δικα σας..................)

Κλείνοντας αυτό το 1ο μέρος,και για να μην σας κουράζω άλλο, θα παραθέσω κάποια σχόλια του σύγχρονου μάλιστα Γερμανού Φιλόσοφου Μάρτιν Χά'ι'ντεργκερ (που προσπαθεί) να ερμηνεύσει το πρώτο χωρίον που σας παρέθεσα, και δια του οποίου προσπαθεί να διατυπώσει αντικειμενικά τον σκοπό της "Μεταφυσικης" (διαβάστε στο τέλος  ΓΙΑΤΙ έβαλα "" την Λεξη Μεταφυσικη):"Ο Χά'ι'ντεργκερ βρίσκει ανεπαρκή αυτή την τοποθέτηση και πιστεύει ότι το θεμελιώδες ερώτημα της Μεταφυσικής ειναι:"Διατί τέλος πάντων υπάρχει ο Ον μάλλον, παρά τίποτε;;;....Δηλαδή καμμιά διαφορά δεν υπάρχει ανάμεσα στο να υπάρχει κόσμος και στο να μην υπάρχει. Δεν βρίσκει κανέναν λόγο που να δικαιολογεί την ύπαρξιν του κόσμου..."
(ΕΔΩ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΙΑΝΕΙ ΚΛΑΥΣΙΓΕΛΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΛΥΤΟ ΜΗΔΕΝΙΣΜΟ ΤΟΥ...........)

Τέλος η Λέξη Μεταφυσική είναι η έννοια που έδωσαν οι Ευρωπαίοι καθώς δεν κατανοούσαν  τι γράφει ο Αριστοτέλης, εφ' όσον τα όσα γράφει τους φαίνονται υπερ-φυσικά ή καλύτερα ακαταλαβίστικα (κοινώς είναι ζαγάρια...)....Καθώς για εκείνον δεν υπάρχει τίποτα παρα-φύσιν ή μεταφυσικόν...Και αυτό διατί είναι όλα μέρος του (Σύμπαντος) ΚΟΣΜΟΥ που με τις δικές μας φτωχές και ατελείς αισθήσεις δεν μπορούμε να δούμε - κατανοήσουμε ακόμα τουλάχιστον...Με απλά λόγια λοιπόν τίποτα δεν είναι εκτός φύσης...Αρκεί εμείς μέσω εσωτερικής αναζήτησης (Γνώθι Σ'αυτόν), να μπορέσουμε να ανοίξουμε και άλλο το "εύρος" μας και να φτάσουμε τον Θεϊκό δημιουργό μας, υπερβαίνωντας την τωρινή μας κατάσταση....

(Γι'αυτό κάποιοι μοναχοί και πνευματικοί άνθρωποι διαφόρων Θρησκειών βλέπουν μετά τα "απλά φυσικά", σε σχέση με αυτά που βλέπουμε εμείς...Παράδειγμα εν Ελλάδι, ο Μοναχός Πα'ί'σιος, αλλά και πολλοί άλλοι κατά το παρελθόν όπως ο Άγιος Κοσμάς και άλλοι...)

Ελπίζω να σας προσέφερε κάτι Θετικό φίλοι μου...

Όπως πάντα τα συμπεράσματα δικά σας..........!

Απόδοση Άρθρου Χαρης - Μαριος Π.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.