Τρίτη 28 Ιουλίου 2020

ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΟΔΗΓΟΥ - ΝΟΜΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ/ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ (Μέρος Δέκατο)



Η καλύτερη διακυβέρνηση είναι εκείνη όπου ο λαός υπακούει  στους άρχοντες κι οι άρχοντες στους νόμους. 
Σόλων, 630-560 π.Χ., Αθηναίος νομοθέτης & φιλόσοφος

Εισαγωγή

Ο πολιτισμός μιας χώρας αντανακλάται, εκτός των άλλων, και στη συμπεριφορά των οδηγών στον δρόμο, η οποία διαπιστώνεται από τα στοιχεία του επίσημου δείκτη οδικών ατυχημάτων. 
Στην Ελλάδα ο αριθμός οδικών ατυχημάτων παραμένει υψηλός παρά την εναρμόνιση του νομοθετικού πλαισίου με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Παράρτημα 1: ευρωπαϊκές οδηγίες). 
Στη χώρα μας η έλλειψη σεβασμού, ο παρορμητισμός, η υπερεκτίμηση των ικανοτήτων ή η υποτίμηση των κινδύνων, η απροσεξία και άλλα ανθρώπινα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς, σε συνδυασμό με τα τεχνικά προβλήματα στην υποδομή του οδικού δικτύου και διάφορες εκπαιδευτικές ελλείψεις στην κυκλοφοριακή αγωγή οδηγούν σε οδικά ατυχήματα. 
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και το Σύστημα Ελέγχου

Συμπεριφοράς των Οδηγών-point system (ΣΕΣΟ)

Ο ΚΟΚ είναι ο βασικός νόμος που θέτει τους κανόνες για την ομαλή κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο στην Ελλάδα. Ο οδηγός έχει υποχρεώσεις και θα πρέπει να τηρεί τους κανόνες που αφορούν την κυκλοφορία και την στάθμευση του οχήματός του. Υποχρεώσεις έχουν και οι δημόσιες αρχές, οι οποίες φροντίζουν για τη σωστή σήμανση και συντήρηση του συνολικού οδικού δικτύου της χώρας. Ο ΚΟΚ ρυθμίζει τις ποινές και τα πρόστιμα σε περιπτώσεις παραβάσεων και οδικών ατυχημάτων. 
Οι διατάξεις του ΚΟΚ αφορούν την είσοδο και κυκλοφορία των οχημάτων και των ανθρώπων στις δημόσιες οδούς. Για να κυκλοφορήσει ένα όχημα σε δημόσια οδό θα πρέπει να έχει άδεια από την αρμόδια κρατική αρχή. Ειδική άδεια οδήγησης χρειάζεται και ο οδηγός ανάλογα με το όχημα που έχει επιλέξει.
Το 1962 με τον νόμο 4233/1962 οργανώθηκαν και κωδικοποιήθηκαν όλες οι διατάξεις που αφορούσαν την είσοδο και κυκλοφορία των οχημάτων και των οδηγών στο οδικό δίκτυο στην Ελλάδα (Γεωργοπούλου, 1975).
Το 1999 έγινε η αναγκαία αναθεώρηση του ΚΟΚ σύμφωνα και με σχετικούς κανόνες του διεθνούς και κοινοτικού δικαίου και την εκτίμηση της συνεχούς αυξητικής τάσης των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα.


Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.