Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020

Οι τάξεις των δαιμόνων, η φύση τους και τα μέρη που περιπλανώνται



Γνωριμία του βιβλίου ο Μάγος και του συγγραφέα του. Οι τάξεις των δαιμόνων. Η φύση των δαιμόνων. Τα μέρη που περιπλανώνται τα κακά πνεύματα. Βίντεο: H Mάρα Μεϊμαρίδη μιλά για τη Μαγεία. Free download: 1. The magus by Francis Barrett  Book 1. 2. The Magus, A Complete System of Occult Philosophy, Book 2. 3. Οι μάγισσες της Σμύρνης της Μάρα Μεΐμαρίδη. 4. Πρακτική μαγεία του Jorg Sabellicus. 5. Έλληνες Μάγοι του Bernand Andre. 6. Το Κλειδί του Σολομώντα Έκδοση του Σ. Λίντελ Μακ Γκρέγκορ Μάθερς. 7. Η Μαγεία στην Αρχαία Ελλάδα. Κατάρες και Κατάδεσµοι. 8. Λευκή και μαύρη μαγεία στη Ρώμη



Συλλογή επεξεργασία από Ζάχο Σκαφίδα

 Γνωριμία του βιβλίου ο Μάγος και του συγγραφέα του

Το έργο «The Magus» του Francis Berrett, μεταφράστηκε στην ελληνική γλώσσα από την επανέκδοση του 1967, από την πρώτη δηλαδή επανεμφάνιση στον αιώνα μας της ξακουστής αυτής μαγικής πραγματείας. Το βιβλίο ήταν σπάνιο και δυσεύρετο για πολλά χρόνια, ένα βιβλίο που η πρώτη του εντυπωσιακή έκδοση σήμανε την αναγέννηση της μαγείας στην Αγγλία.

Ο «Μάγος» εκδόθηκε τον Ιούλιο του 1801 στο Λονδίνο. Την εποχή εκείνη ο νεαρός Φράνσις Μπάρεττ ζούσε σε μια συνοικία καλλιτεχνών της πρωτεύουσας, δίνοντας οδηγίες και μαθήματα γύρω από τις μαγικές τέχνες. Μέσα στον «Μάγο» υπάρχει μια ανακοίνωση όπου αναφέρεται η πρόθεσή του να δημιουργήσει μια ομάδα, με σκοπό τις έρευνες και τα πειράματα πάνω στη μαγεία. Οι ερευνητές συμφωνούν σήμερα στο ότι η ομάδα αυτή σχηματίστηκε μετά την έκδοση του βιβλίου, κι ότι οι διδασκαλίες του Μπάρεττ, παρόλο που δεν γνωρίζουμε πολλά γι’ αυτές, υπήρξαν σημαντικές για την εποχή του.

Το βιβλίο περιέχει κυρίως υλικό που προέρχεται από τα έργα μεγάλων συγγραφέων της απόκρυφης φιλοσοφίας - του Αγρίππα, του Παράκελσου, του Χέλμοντ, του Τριθέμιου, κ.ά.- κείμενα που ο Μπάρεττ μετέφρασε από τα λατινικά, και που ήταν πολύ σπάνια την εποχή εκείνη, εξ αιτίας της απαγόρευσης της διάδοσης και κυκλοφορίας τους. Το υλικό αυτό, όπως παρουσιάζεται μέσα από τη δομή του έργου που είναι χωρισμένο σε δύο βιβλία, συγκροτεί πράγματι ένα πλήρες σύστημα απόκρυφης φιλοσοφίας, και ο σπουδαστής μπορεί να βρει σ’ αυτό τη θεωρία και την πρακτική σε πολλούς τομείς της Μαγικής Επιστήμης. 

Απόσπασμα από το βιβλίο ο Μάγος του Francis Berrett

Οι τάξεις των δαιμόνων

Υπάρχουν μερικοί από τη σχολή των θεολόγων, που διανέμουν τα κακά πνεύματα σε εννιά βαθμίδες, αντίθετες στις εννιά τάξεις των αγγέλων.
Τα πρώτα λοιπόν απ’ αυτά, αποκαλούνται ψεύτικοι Θεοί, που σφετερίζονται το όνομα του Θεού για να λατρεύονται σαν θεοί, και απαιτούν θυσίες και λατρεία- όπως ο διάβολος που είπε στον Χριστό, «Ματθ. 4,9 καὶ λέγει αὐτῷ· ταῦτα πάντα σοι δώσω, ἐὰν πεσὼν προσκυνήσῃς μοι», δείχνοντάς του όλα τα βασίλεια του κόσμου και ο πρίγκηπάς τους είναι εκείνος που λέει, «Λουκ. 4,6 καὶ εἶπεν αὐτῷ ὁ διάβολος· σοὶ δώσω τὴν ἐξουσίαν ταύτην ἅπασαν καὶ τὴν δόξαν αὐτῶν, ὅτι ἐμοὶ παραδέδοται, καὶ ᾧ ἐὰν θέλω δίδωμι αὐτήν.», και που καλείται Βελζεβούβ, δηλαδή ένας αρχαίος θεός.
Στη δεύτερη θέση ακολουθούν τα πνεύματα της ψευτιάς και τέτοιου είδους ήταν κι εκείνο που φανερώθηκε μέσα στο στόμα του προφήτη του Αχάβ και ο πρίγκηπάς τους είναι το φίδι Πύθων, που εξαιτίας του ο Απόλλων ονομάστηκε Πύθιος. Αυτά τα είδη των διαβόλων συμμετέχουν στους χρησμούς, κι εξαπατούν τους ανθρώπους με μαντείες και προφητείες.

Στην τρίτη τάξη, υπάρχουν τα σκεύη της ανομίας, που καλούνται και σκεύη της οργής. Αυτά είναι οι εφευρέτες των κακών πραγμάτων και των μοχθηρών τεχνών όπως στον Πλάτωνα, ο διάβολος Θείτος, που δίδασκε χαρτιά και ζάρια. Γιατί κάθε κακοήθειά, κακία και διαστροφή προέρχεται απ’ αυτά, για τα οποία στη Γένεση, στις ευλογίες του Συμεών και του Λεβί, ο Ιακώβ λέει, «σκεύη της ανομίας είναι μέσα στις κατοικίες τους, και τις συμβουλές τους ας μην ακούσει η ψυχή μου». Και που ο Ψαλμωδός τα αποκαλεί σκεύη του θανάτου, ο Ησαΐας, σκεύη της μανίας. Ο Ιερεμίας, σκεύη της οργής, κι ο Ιεζεκιήλ, σκεύη της καταστροφής και του φόνου. Ο πρίγκηπάς τους είναι ο Βελιάλ, που σημαίνει χωρίς ζυγό και ανυπάκουος, ένας πλάνος κι ένας αποστάτης. Κι ο απόστολος Παύλος λέει στους Κορινθίους, «τι κοινό μπορεί να υπάρχει ανάμεσα στον Χριστό και στον Βελιάλ;»

Στην τέταρτη θέση ακολουθούν οι εκδικητές του κακού, με πρίγκηπά τους τον Ασμοδαίο, που σημαίνει, αυτός που φέρνει τον πειρασμό.

Στη συνέχεια, στην πέμπτη θέση, έρχονται οι απατεώνες που μιμούνται τα θαύματα και υπηρετούν τους κακούς μάγους και γόητες. Παραπλανούν τον κόσμο με τα θαύματά τους, όπως το φίδι που παρέσυρε την Εύα, και πρίγκηπάς τους είναι ο Σατανάς, για τον οποίον είναι γραμμένο στην Αποκάλυψη ότι «παραπλανά όλο τον κόσμο κάνοντας μεγάλα σημεία και κάνοντας φωτιά να κατέβει από τον ουρανό μπροστά στα μάτια των ανθρώπων παρασύρει τους κατοίκους της γης με τα σημεία που του δόθηκαν να κάνει.» 
Στην έκτη βαθμίδα, οι αέρινες δυνάμεις προσφέρονται και συμμετέχουν στις βροντές και στους κεραυνούς, στο να μολύνουν τον αέρα, να προκαλούν επιδημίες και άλλες συμφορές. Σ’ αυτές ανήκουν οι τέσσερις άγγελοι της Αποκάλυψης, στους οποίους έχει δοθεί η εξουσία να χτυπήσουν τη γη και τη θάλασσα, κρατώντας τους τέσσερις ανέμους από τις τέσσερις γωνιές του κόσμου. Ο πρίγκηπάς τους καλείται Μεριρίμ: είναι ο μεσημβρινός διάβολος, ένα πνεύμα που μαίνεται στον νότο, που ο Παύλος, στους Εφεσίους, αποκαλεί «πρίγκηπα της δύναμης του αέρα, πνεύμα που εργάζεται μέσα στα τέκνα της ανυπακοής».
 
 Την έβδομη θέση κατέχουν οι στρίγγλες, που είναι δυνάμεις του κακού, της διχόνοιας, του πολέμου και της ερήμωσης. Τ’ όνομά τους στην Αποκάλυψη καλείται στα ελληνικά Απολλύων στα εβραϊκά, Αβαδδών, δηλ. ο χαλασμός κι η ερήμωση.

 Στην όγδοη θέση βρίσκονται οι κατήγοροι ή κοσκινιστές, με πρίγκηπά τους τον Ασταρώθ, που σημαίνει, αυτός που ψάχνει. Στην ελληνική γλώσσα λέγεται Διάβολος, δηλ. ένας κατήγορος ή συκοφάντης, και στην Αποκάλυψη ονομάζεται «ο κατήγορος των αδελφών, που τους κατηγορεί μέρα και νύχτα μπροστά στον Θεό». 

 Τέλος, οι πειρασμοί και παγιδευτές κατέχουν την τελευταία θέση· ένας από τους οποίους υπάρχει στον κάθε άνθρωπο και τον αποκαλούμε κακό πνεύμα πρίγκηπάς τους είναι ο Μαμμωνάς, που σημαίνει ο άπληστος.
               




 Η φύση των δαιμόνων

 Εμείς όμως από την Καβάλα ομόφωνα υποστηρίζουμε ότι τα κακά πνεύματα περιπλανώνται πάνω και κάτω στον καταχθόνιο κόσμο, εξαγριωμένα, όλα αυτά δηλαδή που αποκαλούμε διαβόλους. Ο Αυγουστίνος λέει, σε σχέση με τους διαβόλους, πως οι εκκλησιαστικοί διδάσκουν ότι υπάρχουν τέτοια πράγματα, αλλά τι ακριβώς και ποια είναι, δεν έχει κι ο ίδιος αρκετά καθαρά εξηγήσει. Ωστόσο επικρατεί η άποψη ότι αυτός ο διάβολος ήταν ένας άγγελος που αφού αποστάτησε, κατάφερε να πείσει πολλούς από τους αγγέλους να πέσουν μαζί του, αυτοί που σήμερα αποτελούν την ομάδα του.
 'Άλλοι όμως, δεν πιστεύουν ότι οι διάβολοι είναι καταδικασμένοι ούτε ότι είναι σκόπιμα κακοί, αλλά πως από τη δημιουργία του κόσμου ορίστηκαν σαν μέσα για τον βασανισμό των αμαρτωλών ψυχών. Άλλοι θεολόγοι λένε, ότι κανένας διάβολος δεν πλάστηκε κακός, αλλά ότι διώχτηκαν από τον ουρανό κι από τις τάξεις των καλών αγγέλων για την αλαζονεία τους. Την πτώση τους όχι μόνο εμείς και οι Εβραίοι θεολόγοι, αλλά επίσης και οι Ασσύριοι, Άραβες, Αιγύπτιοι και Έλληνες βεβαιώνουν.
 Ο Φερύκιος ο Ασσύριος περιγράφει την πτώση των διαβόλων και λέει ότι ο Όφις, δηλ. το διαβολικό φίδι, ήταν επικεφαλής αυτής της επαναστατικής στρατιάς. Ο Τρισμέγιστος μιλά για την ίδια πτώση στο έργο του Ποίμανδρος. Ο Όμηρος επίσης στους στίχους του και ο Πλούταρχος σημειώνει ότι ο Εμπεδοκλής γνώριζε πως η πτώση των διαβόλων είχε συντελεστεί μ’ αυτόν τον τρόπο. Οι ίδιοι οι διάβολοι συχνά ομολογούν την πτώση τους.

                                 
 Τα μέρη που περιπλανώνται τα κακά πνεύματα

 Καθώς διώχτηκαν μέσα σ’ αυτή την κοιλάδα της δυστυχίας, μερικοί που είναι κοντά μας περιφέρονται πάνω, κάτω μέσα σ’ αυτόν τον ομιχλώδη αέρα. Άλλοι κατοικούν σε λίμνες, ποταμούς και θάλασσες. Άλλοι στη γη, όπου τρομοκρατούν τα γήινα πλάσματα, κι αυτούς που σκάβουν πηγάδια και μεταλλεία. Προκαλούν το σκάσιμο της γης, χτυπούν τα θεμέλια των βουνών και πειράζουν όχι μόνο τους ανθρώπους, αλλά κι άλλα πλάσματα.
 Μερικοί που τους αρέσει το γέλιο κι η απάτη, περισσότερο κουράζουν τους ανθρώπους παρά τους βλάπτουν. Μερικοί μεγαλώνουν το ανάστημά τους στο ύψος ενός γίγαντα, και μετά μαζεύονται στο ελάχιστο ανάστημα των πυγμαίων, κι αλλάζουν διάφορες μορφές, για να αναστατώνουν με μάταιους φόβους τους ανθρώπους.
 Άλλοι σπουδάζουν τα ψέματα και τις βλασφημίες, όπως διαβάζουμε για έναν στο τρίτο βιβλίο των Βασιλειών να λέει, «θα προχωρήσω και θα ’μαι ένα ψευδόμενο πνεύμα στο στόμα όλων των προφητών του Αχάβ.»  Αλλά το χειρότερο είδος διαβόλων είναι εκείνοι που στήνουν καρτέρι, κι ανατρέπουν τους επιβάτες στα ταξίδια τους και χαίρονται σε πολέμους κι όταν χύνεται αίμα, και βασανίζουν τους ανθρώπους με πολύ βίαια χτυπήματα. Διαβάζουμε για τέτοιους μέσα στον Ματθαίο, «από φόβο γι’ αυτούς κανένας άνθρωπος δεν τολμά να περάσει απ’ αυτόν τον δρόμο.»

 Επιπλέον, η Γραφή λογαριάζει νυχτερινούς, ημερήσιους και μεσημβρινούς διαβόλους, και περιγράφει άλλα πνεύματα κακοήθειας με διάφορα ονόματα, όπως διαβάζουμε στον Ησαΐα για σατύρους, κλαψοπούλια, σειρήνες, κουκουβάγιες. Και στους Ψαλμούς για βασιλίσκους, λιοντάρια, δράκοντες. Και στο Ευαγγέλιο διαβάζουμε για σκορπιούς, για τον Μαμμωνά, για τον πρίγκηπα αυτού του κόσμου, και για κυβερνήτες του σκότους, των οποίων όλων ο Βελζεβούβ είναι ο πρίγκηπας, και που η Γραφή αποκαλεί πρίγκηπα της κακίας.

Free download:


                         Άντρες και έρωτας, μάγια και μαγεία με την Μάρα Μεΐμαρίδη
                     
         

                                      

                                             Πρακτική μαγεία του Jorg Sabellicus
    


Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.