Τετάρτη 17 Μαΐου 2017

Ολική επαναφορά για αποτοξίνωση νου και σώματος



Η άνοιξη είναι η καλύτερη εποχή του χρόνου για να προγραμματίσετε μία αποτοξίνωση νου και σώματος που θα συμβάλλει στην προώθηση της ευεξίας του οργανισμού σας.
Επιλέξτε μία μέρα μέσα στην εβδομάδα για να «επαναφέρετε» το σώμα σας και ταυτόχρονα να συντονιστείτε με εκείνους τους τομείς της ζωής σας που χρειάζονται περισσότερο την προσοχή σας.

Οι οδηγίες που ακολουθούν αποτελούν ένα γρήγορο «πρόγραμμα ευεξίας» που μπορείτε να εφαρμόσετε όποτε νοιώθετε την ανάγκη να ανακτήσετε την ψυχική σας ισσοροπία και να κάνετε μία δυναμική επανεκκίνηση.

πρωί
Το πρωί είναι μία πολύ σημαντική στιγμή για να θέσετε το ρυθμό της ημέρας σας.
Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα που μπορείτε να υποστηρίξετε αλλά και να εντάξετε με ευκολία στην καθημερινότητά σας.
Προσαμρόστε το ανάλογα με τις ανάγκες σας.

Κάντε ένα διάλειμμα από την τεχνολογία: Επιτρέψτε στον εαυτό σας να ησυχάσει τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα και φροντίστε να «γειωθείτε» προτού προσφέρετε και πάλι όλη την ενέργειά σας στο κινητό σας. Δώστε στη ζωή σας χώρο (και χρόνο) μακριά από την τεχνολογία ώστε να προσφέρετε περισσότερα στον εαυτό σας και κατ᾽επέκταση στους άλλους. Ίσως είναι χρήσιμο να κλείνετε το τηλέφωνό σας αρκετές ώρες πριν πέσετε για ύπνο αλλά και να παίρνετε αποστάσεις από οποιοδήποτε προϊόν τεχνολογίας κάποιες ώρες την ημέρα ή ακόμα και ολόκληρο το σαββατοκύριακο!

Μόλις ξυπνήσετε: Πιείτε ένα φλυτζάνι ζεστό νερό με λεμόνι.
Αναμείξτε 250ml ζεστό νερό με ½ στυμμένο λεμόνι + 250ml νερό σε θερμοκρασία δωματίου.
Το λεμόνι, όχι μόνο θα βοηθήσει πρωτίστως την ενυδάτωση του σώματός σας αλλά λόγω της υψηλής του περιεκτικότητας σε βιταμίνη C, θα το βοηθήσει να γίνει αλκαλικό, να ανοικοδομήσει τους ιστούς του και να καθαρίσει τα εσωτερικά του όργανα.
Βοηθά επίσης στη διέγερση του εντέρου και στην πέψη καθ᾽ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Θεραπευτικές αρχαίες τραγωδίες στην υπηρεσία του αμερικανικού και βρετανικού στρατού



Ο «Αίαντας» και ο «Φιλοκτήτης» του Σοφοκλή, καθώς και ο «Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου είναι μερικές από τις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες που επιλέγουν τα στελέχη του «Θεάτρου του Πολέμου» (Τheatre of War) για να παρουσιάσουν σε βετεράνους Αμερικανούς στρατιώτες, θεωρώντας ότι τα μηνύματα που περνούν θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν τις τραυματικές εμπειρίες τους στα μέτωπα του πολέμου και να μιλήσουν ανοιχτά για όσα τους βασανίζουν.

Πρόσφατα μάλιστα, το εγχείρημα μεταφέρθηκε και στη Βρετανία, όπου η οργάνωση για τη στήριξη βετεράνων «Glen Art» παρουσίασε σε 120 αλεξιπτωτιστές τον «Αίαντα», τον ήρωα που, γενναίος ως την τελευταία στιγμή, παλεύει με τη μοίρα του με μόνο χρέος στον εαυτό του να ορίζει τη ζωή και τον θάνατο μόνος του.

To «Θέατρο του Πολέμου», ιδρυτής του οποίου είναι ο Μπράιαν Ντέρις, ξεκίνησε το 2007, όταν εκείνος, διαβάζοντας ένα άρθρο για την πλημμελή ιατρική φροντίδα που προσφερόταν σε βετεράνους των πολέμων στο Ιράκ και το Αφγανιστάν, απευθύνθηκε στον αμερικανικό στρατό με μια τολμηρή πρόταση: να σκηνοθετήσει παραστάσεις αρχαίων ελληνικών τραγωδιών με το σκεπτικό ότι οι εμπειρίες των ηρώων θα βοηθούσαν στρατιωτικούς και τις οικογένειές τους να ξεφύγουν από το παρελθόν, να ανακουφιστούν από τον πόνο και να απαλύνουν τις παρενέργειες του μετατραυματικού άγχους από το οποίο πάσχουν πολλοί βετεράνοι.

Είναι δύσκολος χορός το Ζεϊμπέκικο γιατί ζητά την ψυχή σου.

Άντρες που το ζεϊμπέκικο το κάνουν μαγκιά, μόδα και γκομενό – κατάκτηση.
Είναι αυτοί που ξέρουν μόνο να το χορεύουν. Είναι αυτοί που το χορεύουν, ενώ το βλέμμα τους έχει γίνει δίχτυ στην γκόμενα απέναντι.
Είναι αυτοί που θα το διαφημίσουν σαν κάτι μοναδικό είτε με λόγια, είτε ποζάροντας στο φακό για μια τέλεια φωτογραφία που θα την ποστάρουν όπου υπάρχει γυναικείος πληθυσμός.
Είναι αυτοί που κοιτάζονται πρώτα στον καθρέφτη για να διαπιστώσουν πόση καύλα μπορούν να δημιουργήσουν με μια “αντρίκια” – τύπου φιγούρα τους.
Είναι αυτοί που το ζεϊμπέκικο το έκαναν μπαλέτο και αυτό-ονομάζονται άντρες με “μπρούτζινες” μπάλες.
Δύσκολος χορός το ζεϊμπέκικο.
Ένας δύσκολος χορός, σε μια εύκολη κοινωνία.
Ναι, δύσκολος χορός γιατί ζητάει ένα και μόνο, αλλά το ζητάει απόλυτα και ολοκληρωτικά κι εσύ του φορτώνεις τόσα πολλά βάζοντάς του κόκκινο φωτάκι.

Ο ΒΑΣΙΛΗΑΣ ΤΗΣ ΜΙΖΑΣ!


Γράφει ο Ισαάκ Διαμαντίδης
Τι φοβάται άραγε η Βουλή και έχει να δώσει από το 2012 στη δημοσιότητα τα πόθεν έσχες των βουλευτών; Και ενώ συμβαίνει αυτό, τι νόημα έχει η θέσπιση για πρώτη φορά στη χώρα μας Κώδικα Δεοντολογίας των κοινοβουλευτικών; Ο Κώδικας αυτός ορίζει τι συνιστά «σύγκρουση συμφερόντων», ποια από τα δώρα που δέχονται βουλευτές είναι «παροχές και ωφελήματα», ενώ θέτει περιορισμούς στην «χρήση εμπιστευτικών πληροφοριών και εγγράφων προς ίδιον όφελος». Θα εφαρμοστούν; Ιδού το δίλημμα.
Κάποτε πάντως -και για να μην πάμε μακριά, μόλις τον 18ο αιώνα- ο πλουτισμός μέσω της πολιτικής εθεωρείτο μια φυσιολογική πράξη. Ο Γάλλος διπλωμάτης Ταλλεϋράνδος είχε συγκεντρώσει μεγάλη περιουσία από μίζες και όλοι τον θαύμαζαν για την ικανότητα του αυτή. Εργάστηκε με επιτυχία στο καθεστώς του Λουδοβίκου ΙΣΤ, κατά την Γαλλική Επανάσταση, και υπό τους Ναπολέοντα, Λουδοβίκο ΙΖ και Λουδοβίκο-Φίλιππο.

Καθάρισε από τα μαύρα στίγματα με μαγειρική σόδα και γάλα!


Δύο συστατικά και τελειώσατε με τα μαύρα στίγματα!
Η σόδα μαγειρικής έχει αντιβακτηριδιακή και αντισηπτική δράση, με αποτέλεσμα να δρα κατά την δημιουργία σπυριών.

Το γάλα (το γιαούρτι και η κρέμα γάλακτος) προσφέρουν απαλή απολέπιση, ενυδατώνουν, μαλακώνουν και καταπραΰνουν το δέρμα.

Υλικά:

1 κουταλιά σούπας σόδα μαγειρικής

3 κουταλιές σούπας γάλα πλήρες ή γιαούρτι ή κρέμα γάλακτος

Διαφορετικές χρήσεις για τα μωρομάντιλα!

Όλοι γνωρίζουν την κύρια χρήση των μωρομάντιλων –καθαρίζουν τον ποπό των μωρών- αλλά λίγοι ξέρουν ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλά άλλα πράγματα. Επειδή είναι συνήθως υποαλλεργικά, απαλλαγμένα από άρωμα, απαλά και υγρά, είναι ιδανικά για χρήση οπουδήποτε στο σώμα. Τα μωρομάντιλα είναι επίσης φτηνά και σε μεγάλες συσκευασίες, πράγμα που σημαίνει ότι διαρκούν πολύ αφού ένα μόνο κομμάτι κάνει τη δουλειά του. Δείτε λοιπόν στη συνέχεια τι μπορείτε να κάνετε με αυτά…
Αφαίρεση μαρκαδόρου από πάτωμα ή τραπέζι
perierga.gr - Άγνωστες χρήσεις για τα μωρομάντιλα!

Μια λέσχη που λάτρευε την κακοτυχία

Ο William Fowler, ιδρυτής του Thirteen Club

Πώς μπορεί κανείς να αποβάλλει το στίγμα του αριθμού 13; Μέσω μιας σειράς μακάβριων γευμάτων!



Στις 13 Σεπτεμβρίου του 1881, σε δωμάτιο αριθμός 13 του Knickerbocker Cottage στο Μανχάταν, 12 άνδρες κάθισαν γύρω από ένα τραπέζι. Μέσα σε μεγάλες πιατέλες υπήρχε σαλάτας αστακού, κάθε μια διαμορφωμένη σε σχήμα φέρετρου, που περιβάλλονταν από 13 καραβίδες. Ο χώρος φωτίζονταν από 13 κεριά και ένα μεγάλο πανό που έγραφε "Nos Mortituri te Salutamus", Εμείς που είμαστε έτοιμοι να πεθάνουμε σας χαιρετάμε. Περίμεναν μόνο ένα άντρα ακόμα.

Όταν πέρασε πάνω από μια ώρα και ο τελευταίος καλεσμένος δεν φαινόταν πουθενά, ο οικοδεσπότης, ο William Fowler, ανέλαβε τον έλεγχο. Γελόντας, άρπαξε έναν σερβιτόρο που βρισκόταν κοντά, ο οποίος άρχισε να τρέμει αμέσως. Ο Fowler ήταν έτοιμος να θέσει κάποιες ιεροτελεστίες στον σερβιτόρο, αλλά τότε έφτασε ο αργοπορημένος προσκεκλημένος. Ο φοβισμένος σερβιτόρος αφέθηκε ήσυχος, εκφωνήθηκε η πρώτη από τις 13 προπόσεις και έτσι ξεκίνησε η εναρκτήρια συνεδρίαση του Thirteen Club (Λέσχη Δεκατρία).

Η μυστηριώδης υπόθεση της ραδιενεργούς οδοντόκρεμας

Ακατέργαστο θόριο - πηγή

Οι εμπειρογνώμονες του Προγράμματος Μανχάταν (επίσημα Manhattan District και ανεπίσημα Manhattan Project) παρέκκλιναν στο κυνήγι των Ναζί για την πυρηνική τεχνολογία.


Εκτός από την ανάπτυξη του όπλου που άλλαξε... τα πάντα, το Πρόγραμμα Μανχάταν είναι η πηγή αμέτρητων συναρπαστικών ιστοριών καινοτομίας και ίντριγκας. Δεν μπορούν να θεωρηθούν όμως όλες ως επιτυχίες, τουλάχιστον εκ των υστέρων. Μεταξύ αυτών των ιστοριών υπάρχει η περίπτωση μιας μυστικής ομάδας που παρακολουθούσε τις προσπάθειες των Ναζί να αναπτύξουν την πυρηνική τεχνολογία κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και, αντ' αυτού, βρήκε έναν τρόπο να προωθήσει στην αγορά πυρηνικά. Αυτή η ιστορία έγινε γνωστή ως "Επιχείρηση Οδοντόκρεμα" (Operation Toothpaste).

Ενώ οι επιστήμονες στις ΗΠΑ εργάζονταν στην κατασκευή της πρώτης ατομικής βόμβας, υπήρξε ταυτόχρονα μια κρυφή αποστολή για να διαπιστωθεί αν οι Ναζί έκαναν το ίδιο πράγμα. Η Επιχείρηση Άλσος (Operation ALSOS), από την ελληνική λέξη "άλσος" που στα αγγλικά είναι "grove" -όπως ο στρατηγός Leslie Groves (Λέσλι Γκρόουβς), διευθυντής του Προγράμματος Μανχάταν- ονομάστηκε η μεγάλη προσπάθεια που εξαπολύθηκε από δυτικές μυστικές υπηρεσίες, κυρίως των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο για συλλογή πληροφοριών που σχετίζονταν με πυρηνικά, αλλά και βιοχημικά προγράμματα και σχετικές δραστηριότητες των διαφόρων χωρών της Ευρώπης και κυρίως της Γερμανίας. Η Επιχείρηση Άλσος ξεκίνησε αμέσως μετά την εισβολή των συμμάχων στην Ιταλία, τον Σεπτέμβριο του 1943 με πρόταση του τότε ταξίαρχου και μετέπειτα στρατηγού Βίλχελμ Στάιερ (Wilhelm D. Styer) προς τον Γκρόουβς.

Όπως πολλά πράγματα στο Πρόγραμμα Μανχάταν, υπήρξε ένας επιστημονικός ηγέτης, ο Samuel Goudsmit, ένας Ολλανδός φυσικός. Υπήρχε επίσης ένας μυστικός πράκτορας, ο συνταγματάρχη Boris Pash. Ο Pash και οι άνδρες του ακολουθούσαν τους Συμμάχους, καθώς εκείνες προχωρούσαν στην Ευρώπη. Απήγαγαν επιστήμονες, ευαίσθητα επιστημονικά δεδομένα και υλικά, τα οποία η ομάδα του Goudsmit έπειτα ανέλυε και ερμήνευε.

Ο Νασρεντίν Χότζα και οι ιστορίες του


Άγαλμα του Χότζα στην Άγκυρα της Τουρκίας - φωτογραφία

Και ποιος δεν έχει ακουστά τον Νασρεντίν Χότζα, τον διάσημο χαρακτήρα. Οι ιστορίες του έχουν ειπωθεί σε μια τεράστια γεωγραφική περιοχή, από την Ουγγαρία μέχρι την Ινδία και την Κίνα και από τη Νότια Σιβηρία μέχρι την Βόρεια Αφρική. Κατά τη διάρκεια των αιώνων εκατομμύρια παιδιά έχουν μεγαλώσει ακούγοντας τις ιστορίες του θρυλικού Χότζα και των περιπετειών του.



Έλεγε μια φορά ο Νασρεντίν σε έναν μαθητή του:
- Ποτέ μη δίνεις κάτι που σου ζήτησαν, αν δεν περάσει τουλάχιστον μια μέρα.
- Και γιατί να μην το δίνεις Νασρεντίν, τον ρώτησε κάποιος.
Και ο Νασρεντίν συνέχισε:
- Γιατί η ζωή, μάς έχει δείξει ότι εκτιμούν κάτι που τους δίνεις, μόνο όταν έχουν αναγκαστικά το χρόνο να αμφιβάλλουν αν θα τους το δώσεις τελικά ή όχι.

Ο Χότζα παρουσιάζεται ως ένας σοφός αλλά ταυτόχρονα και απλός άνθρωπος. Σε όλα τα ανέκδοτα του, βρίσκει πάντα διέξοδο από τις πιο δύσκολες καταστάσεις με το πνεύμα, τη σοφία και την κοινή λογική, συχνά συγχέοντας τον συνομιλητή του με παράλογες και ταυτόχρονα σοφές δηλώσεις.

Ξεκλειδώστε αρχεία που έχουν μολυνθεί από κακόβουλο λογισμικό Ransomware



Το Ransomware είναι malware (κακόβουλο λογισμικό) που κλειδώνει τον υπολογιστή και τις φορητές συσκευές σας ή να κρυπτογραφεί ηλεκτρονικά αρχεία σας. Όταν συμβαίνει αυτό, δεν μπορείτε να πάρετε στα δεδομένα αν δεν πληρώσει λύτρα. Ωστόσο, αυτό δεν είναι εγγυημένο και δεν πρέπει ποτέ να πληρώσετε. Συνήθως διανέμεται μέσω ανεπιθύμητων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, Μέχρι πριν από λίγο διάστημα η δράση του εστιάζονταν σε υπολογιστές με windows, όμως τελευταία άρχισε να εξαπλώνεται και σε κινητά τηλέφωνα με λογισμικό ANDROID. Μόλις μολυνθεί ο υπολογιστής σας αρχίζει να κρυπτογραφεί τα αρχεία σας και όχι μόνο μπορεί να επεκταθεί και σε συνδεδεμένες με τον υπολογιστή σας μονάδες όπως εξωτερικούς δίσκους usb αλλά και σε φακέλους σας όπως για παράδειγμα στο Dropbox και γενικά σε οποιοδήποτε υπηρεσία cloud συνεχίζοντας το καταστροφικό του έργο. 


Αν τώρα είστε αρκετά άτυχοι αλλά και πολύ απρόσεκτοι θα πρόσθετα ώστε να μολυνθείτε, θα βρεθείτε στη δυσάρεστη θέση να επιλέξετε αν θα πρέπει να πληρώσετε τα λύτρα και να υποκύψετε στον εκβιασμό ή να χάσετε για πάντα τα δεδομένα σας, που σημαίνει ότι αν είστε ένας απλός χρήστης και δεν έχετε αποθηκευμένα στην υπολογιστή σας δεδομένα που σας είναι απαραίτητα, το πολύ πολύ να χάσετε τις φωτογραφίες τα mp3 σας και τα προγράμματά σας και να αναγκαστείτε να κάνετε φορμάτ στον υπολογιστή σας, αν όμως είστε επιχείρηση τότε καταλαβαίνετε ότι οι πιθανές απώλειες μπορεί να είναι από σημαντικές έως και καταστροφικές.

9 επιλεγμένα προγράμματα για την αντιμετώπιση κακόβουλων ή ενοχλητικών Adware και ανεπιθύμητων Toolbars


- Σε γενικές γραμμές Adware ονομάζουμε τα προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί για να εμφανίζουν διαφημίσεις στον υπολογιστή σας, να κατευθύνουν τις αιτήσεις αναζήτησης σε ιστοσελίδες με διαφήμιση, να συλλέγουν δεδομένα μάρκετινγκ (για παράδειγμα, τα είδη των δικτυακών τόπων που επισκέπτεστε έτσι ώστε να προσαρμοσόσουν διαφημίσεις τους). Ωστόσο, τα Adware που συλλέγουν τα δεδομένα με τη συγκατάθεσή σας δεν θα πρέπει να συγχέεται με τα spyware προγράμματα που συλλέγουν πληροφορίες χωρίς την άδειά σας. Συχνά, τα Adware δεν έχουν καμία διαδικασία απεγκατάστασης και μπορούν να χρησιμοποιήσουν τεχνολογίες που είναι παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται από τους ιούς ώστε να διεισδύσουν στον υπολογιστή σας .

- Παρ΄όλα αυτά επειδή μπορεί να υπάρχουν νόμιμοι λόγοι για τους οποίους τα Adware εμφανίζονται σε διάφορα προγράμματα ή ιστοσελίδες τα antivirus μπορεί να μην είναι σε θέση να καθορίσουν αν αποτελεί απειλή. Κατά την άποψη της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου προσωπικό, φαίνεται να υπάρχει γενική συμφωνία ότι το λογισμικό θα πρέπει να θεωρείται " spyware ", μόνο όταν γίνεται λήψη ή εγκατασταθεί σε έναν υπολογιστή χωρίς τη γνώση του χρήστη και τη συναίνεση. Όπως και νάχει θεωρώ πώς καλό είναι να το παρακάμψουμε ανεξάρτητα από το αν το Adware θεωρείται ΄΄άκακο΄΄ αν η παρουσία του μπερδεύει τους χρήστες ως προς τις ενέργειες που θα πρέπει να ακολουθήσει ώστε να κατεβάσουν κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα που έχουν επιλέξει. 


 - Το ότι επιλέγουμε να εγκαταστήσουμε ένα δωρεάν λογισμικό στον υπολογιστή μας αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να είμαστε και ανεκτικοί σε συμπεριφορές που αγνοούν την ελεύθερη βούληση. Σημειώστε ότι για να φτάσει ένα άρθρο με κάποια παρουσίαση ενός προγράμματος στον υπολογιστή σας έχει προηγηθεί έλεγχος που αφορά την προέλευσή του και δεύτερον δοκιμή που σημαίνει ότι εκτός από την εργασία της σύνταξης και της παρουσίασης για κάθε πρόγραμμα έχει προηγηθεί και ο σχετικός έλεγχος αλλά και οι ανάλογες δοκιμές πρώτα στον δικό μας υπολογιστή.

-  Η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη επομένως για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο θα πρέπει να ξέρουμε τι κατεβάζουμε και από που το κατεβάζουμε. Παρ΄ όλα αυτά επειδή σε αυτό τον κόσμο για τίποτα θα πρέπει να είμαστε απόλυτα σίγουροι καλό θα είναι να έχουμε στην φαρέτρα μας και μερικά απλά αλλά αποτελεσματικά όπλα που θα μας επιτρέψουν να έχουμε εμείς πάντα το πάνω χέρι.

-  Πριν προχωρήσουμε στην περιγραφή του προγράμματος θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή της επίβλεψης κατά την διάρκεια της εγκατάστασης ενός προγράμματος έτσι ώστε κάθε κλίκ που θα κάνετε να βλέπετε τον πίνακα της εγκατάστασης για να προχωρήσετε ώστε να είναι σε γνώση σας τι περνάτε και να μην πατάτε μηχανικά επόμενο επόμενο κ.λ.π.

Τα προγράμματα

1
Spyware, adware, browser hijackers, είναι μερικές από τις ταχύτερα αυξανόμενες απειλές στο διαδίκτυο, μία απλή περιήγηση στο internet αρκεί αν δεν είστε προσεκτικοί και δεν έχετε κάποιο πρόγραμμα προστασίας από τις ανωτέρω απειλές ώστε να μολυνθείτε. Το SpywareBlaster αποτελεί μία πολύ καλή λύση γι΄αυτά τα προβλήματα αφού σας δίνει τη δυνατότητα να προστατεύσετε τον υπολογιστή σας απ΄αυτούς τους κινδύνους σε πραγματικό χρόνο..

Superflix : Δημιουργήστε εκπληκτικά βίντεο από φωτογραφίες




Φτιάξτε καταπληκτικά βίντεο σε δευτερόλεπτα προσθέτοντας απλά φωτογραφίες, βίντεο, μουσική και κείμενο. Μπορείτε να φτιάξετε απεριόριστα βίντεο, μέχρι και διάρκειας 20 λεπτών. Περιλαμβάνει 16 διαφορετικά θέματα όπου το κάθε κάθε θέμα δίνει την ταινία σας μια μοναδική εμφάνιση, προσθέστε ακόμη χάρτες, μεταβάσεις και ρυθμίστε το ρυθμό της ταινίας σας. Ωστόσο, για να αποκτήσετε πρόσβαση θα πρέπει πρώτα να κάνετε Registration, ή εναλλακτικά να κάνε login μέσω του λογαριασμού σας στο Facebook ή το Google Chrome.

Εσείς είσαστε οι δημιουργοί των ονείρων - ΓΟΥΑΙΗΝ ΝΤΥΕΡ

Αποτέλεσμα εικόνας για Εσείς είσαστε οι δημιουργοί των ονείρων


Αυτό το εσείς που είναι πέρα από τη μορφή είναι αιώνιο και ζωντανό μέσα σ' έναν άμορφο κόσμο. Μια πολύ απόλυτη δήλωση ίσως, αλλά θα μπορούσατε να πειστείτε γι' αυτό αν αφήσετε το σώμα σας, αν υπάρξετε σ΄έναν κόσμο μη - μορφής, κι ύστερα ξαναμπείτε στο σώμα σας και υπάρξετε στην κατάσταση που αποκαλούμε μορφή; 

Προτείνω να κάνετε ακριβώς αυτό κάθε βράδυ και να περνάτε περίπου το ένα τρίτο του συνολικού σας χρόνου εδώ, σ΄αυτό τον πλανήτη, κάνοντας ακριβώς αυτό. Την κατάσταση αυτή την αποκαλούμε όνειρο και μπορούμε πολλά να μάθουμε για τον εαυτό μας, σαν τμήμα της καθαρής σκέψης, βλέποντας αυτό που συμβαίνει, όταν αφήνουμε τα σώματά μας και μπαίνουμε στον κόσμο του ονείρου.

Κάθε φορά που πηγαίνουμε να κοιμηθούμε κι αρχίζουμε να ονειρευόμαστε, πιστεύω ότι ότι ουσιαστικά αφήνουμε το σώμα μας και μπαίνουμε σ΄ένα νέο ονειρικό σώμα. Πείθουμε τον εαυτό μας ότι τα όνειρά μας, το ονειρικό σώμα μας, είναι πραγματικό όσον καιρό ονειρευόμαστε, αλλιώτικα δεν θα είμαστε ικανοί να ονειρευτούμε. Γιατί, που θα γίνονταν όλα αυτά;

Ας ρίξουμε μια ματιά στους κανόνες που ισχύουν όταν ονειρευόμαστε, κι ας δούμε πόσο διαφορετικοί είναι από τους κανόνες που ισχύουν όταν είμαστε σε κατάσταση εγρήγορσης.

Πρώτα απ' όλα, στα όνειρα, χρόνος δεν υπάρχει. Μπορούμε να πάμε προς τα πίσω ή μπροστά, κατά βούληση. Μπορούμε να είμαστε μαζί με κάποιον που πέθανε πολλά χρόνια πριν κι αυτό το άτομο να μας φαίνεται πολύ πραγματικό. Μπορούμε να ξαναγίνουμε έφηβοι κι αυτό να μας φανεί πολύ φυσικό όσο θα βρισκόμαστε στο ονειρικό σώμα. Μπορούμε να ζήσουμε το διάστημα μιας ολόκληρης ζωής, μέσα σ' ένα όνειρο δεκαπέντε λεπτών, και να είναι όλα πολύ πραγματικά για το ονειρικό μας σώμα.

Ο Ηράκλειτος για τους νεκρούς, τους κοιμισμένους, τους κοινούς θνητούς και τους φιλοσόφους.

«Ο άνθρωπος τη νύχτα ανάβει ένα φως για τον εαυτό του και η όραση του σβήνει. Στη διάρκεια της ζωής του, όταν κοιμάται, αγγίζει τον θάνατο, μια και η όραση του έχει σβήσει, ενώ όταν είναι ξύπνιος αγγίζει τον ύπνο» 

Πρόκειται για ένα από τα πιο συζητημένα αποσπάσματα. Η αδυναμία ορθής ερμηνείας του οδήγησε πολλούς μελετητές να προτείνουν διάφορες διορθώσεις στο αρχικό κείμενο του Κλήμεντος, οι οποίες όμως ελάχιστα συνέβαλαν στην κατανόηση του, καθ’ ομολογία των ίδιων των «διορθωτών» (Marcovich σ. 244). Θα επιχειρήσουμε λοιπόν να αναλύσουμε το απόσπασμα ως έχει, με οδηγό την κοσμοθεωρία του Ηράκλειτου.
Στο πρώτο μέρος περιγράφεται η εμπειρία του ύπνου ως προσωρινός θάνατος της συνείδησης, όπου η όραση του κοιμισμένου σβήνει, δηλαδή χάνει την αυτοσυνειδησία του. Μέσα στον ύπνο του ανάβει ένα φως, το φως του ονείρου, το οποίο όμως δεν διαλύει το σκοτάδι της συνειδησιακής νύχτας, αντίθετα με όσα υποστηρίζουν οι θιασωτές των «μαντικών ονείρων: το σβήσιμο της όρασης (αποσβεσθείς όψεις) δεν οδηγεί σε μία πληρέστερη «ενόραση», αλλά στην απώλεια της επαφής με τον εξωτερικό κόσμο και τη συνακόλουθη απόσυρση του κοιμωμένου σ ενα χώρο εντελώς υποκειμενικό όπου δεν έχει καν συνείδηση της ταυτότητας του..
Στο δεύτερο μέρος, η ζωή του ανθρώπου περιγράφεται ως εναλλαγή δύο καταστάσεων: ύπνος και εγρήγορση. Τι κοινό έχουν αυτές οι δύο; Στην διάρκεια του ύπνου, μας λέει ο Ηράκλειτος, ο άνθρωπος αγγίζει το νεκρό, δηλαδή προσεγγίσει την κατάσταση του θανάτου, εφόσον αποκτά την ακινησία και την α-συνειδησία του νεκρού, χωρίς όμως να ταυτίζεται με αυτόν (απόδειξη για το τελευταίο είναι η ύπαρξη του ονείρου, δηλ. του αμυδρού φωτός που δεν υπάρχει στους νεκρούς).

Ο έρωτας στον Πλάτωνα*


Καθηγητής Αρχαίας Φιλοσοφίας
Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

H φιλοσοφική σύλληψη του έρωτα ξεκινά από τον Πλάτωνα και συνεχίζεται σε όλη τη μακραίωνη πλατωνική παράδοση μέχρι τον Πλωτίνο. O Πλάτων θα αφιερώσει δύο από τους ωραιότερους διαλόγους του στον έρωτα - το Συμπόσιο και τον Φαίδρο -, ενώ το μοτίβο του φιλοσοφικού έρωτα διατρέχει το έργο του από τον πρώιμο Χαρμίδη, όπου η αρετή της σωφροσύνης εισάγεται ως το αντίθετο της ερωτικής άκρατης ορμής, μέχρι την ύστερη 7η Επιστολή. O Πλάτων ενσωματώνει τον έρωτα στη φιλοσοφία του, αξιοποιώντας και μετασχηματίζοντας, όπως συνηθίζει, ποικίλες προϋπάρχουσες μυθολογικές και ποιητικές εικόνες του έρωτα. Ταυτοχρόνως, η πλατωνική αντίληψη του έρωτα είναι ένα διεισδυτικό σχόλιο στην τρέχουσα ερωτική πρακτική της εποχής του. Τη θεματική αυτή μπορεί να την παρακολουθήσει ο αναγνώστης στους λόγους των συνδαιτυμόνων τού Σωκράτη στο Συμπόσιο, με απαραίτητο βοήθημα τη μνημειώδη έκδοση του Συκουτρή.1
Αυτές οι πλευρές του πλατωνικού έρωτα δεν θα με απασχολήσουν στο σύντομο κείμενο που ακολουθεί. Κρατώ απλώς μια απαραίτητη σημασιολογική διευκρίνιση. O «έρωτας» στα αρχαία ελληνικά διατηρεί πάντοτε ως πρωτεύουσα σημασία του τη σεξουαλική έλξη. Δεν περιγράφει μια κατάσταση ή ένα συναίσθημα, αλλά μια ορμή κίνησης προς ένα αντικείμενο επιθυμίας. Και είναι μια ορμή που δεν προϋποθέτει αμοιβαιότητα: οι ρόλοι του εραστή και του ερωμένου προσώπου παραμένουν σαφώς διακριτοί.
Θα μπορούσε να διερωτηθεί κανείς αν πριν από τον Πλάτωνα υπήρξε κάποια φιλοσοφική αξιοποίηση του έρωτα. O Αριστοτέλης θέτει ευθέως το ίδιο ερώτημα, όταν στα Μετά τα φυσικά αναζητά προδρόμους του δικού του ποιητικού αιτίου, της δύναμης δηλαδή που κινεί τα πράγματα:
Θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς ότι ο πρώτος που αναζήτησε μια τέτοιου είδους αιτία ήταν ο Ησίοδος, ή και κάποιος άλλος που έθεσε ως αρχή ανάμεσα στα όντα τον έρωτα ή την επιθυμία, όπως για παράδειγμα ο Παρμενίδης. Γιατί λέει ο Παρμενίδης περιγράφοντας τη δημιουργία του σύμπαντος: «πρώτον απ' όλους τους θεούς συνέλαβε τον Έρωτα»,2 και ο Ησίοδος: «πρώτα απ' όλα τα πράγματα το Χάος γεννήθηκε, κι έπειτα η ευρύστερνη Γη [...] και ο Έρωτας, που ξεχωρίζει ανάμεσα στους αθανάτους»,σαν να πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στα όντα κάποια αιτία που θα κινεί και θα συναρμόζει τα πράγματα.4
Ο Αριστοτέλης θα συσχετίσει τον έρωτα του Ησίοδου και του Παρμενίδη με τη «φιλότητα» του Εμπεδοκλή (που δεν ισοδυναμεί με τον έρωτα, αλλά είναι πάντως μια δύναμη ένωσης των ομοειδών), δίνοντας με τον συνήθη περιεκτικό του τρόπο τη λειτουργία που θα μπορούσε να έχει ο έρωτας στην προσωκρατική σκέψη: ο έρωτας είναι η προσωποποίηση της δύναμης ή της αιτίας κίνησης των όντων στο σύμπαν.
Στη φιλοσοφία του Πλάτωνα τη λειτουργία αυτή θα την αναλάβει η ψυχή.

Το φιλοσοφικό «φάρμακο» του θανάτου (Δ. Λιαντίνης)


Το φιλοσοφικό φάρμακο του θανάτου.
Μπροστά στον «συμπαντάρχη» που λέγεται θάνατος ο Δ. Λιαντίνης, εξηγεί το αληθινό πρόσωπο του ΤΕΛΟΥΣ. Ένα ζήτημα που όλους θα πρέπει να μας απασχολεί κατά τη διάρκεια της ζωής μας. Ένα ζήτημα που τους περισσότερους τους φοβίζει. Ένα ζήτημα που η μελέτη του, καθορίζει την καθημερινότητα και τις αληθινές επιθυμίες του ανθρώπου.
Τα πάντα γύρω μας πεθαίνουν, τα αστέρια, οι γαλαξίες, οι άνθρωποι. Το τέλος είναι μια παγκόσμια σταθερά. Τα Ιμαλάια δεν υπήρχαν πριν 10 εκατομμύρια χρόνια ούτε θα υπάρχουν σε άλλα δέκα από τώρα. Η Γη είναι σε ηλικία 4.7 Δις χρόνια και σε περίπου 6 δις θα την έχει καταπιεί ο Ήλιος αφού θα μετατραπεί σε ερυθρό γίγαντα.
Εκείνο που λέμε από την αρχή είναι ότι ο θάνατος είναι κυρίαρχος και στον πλανήτη, πλανητάρχης δεν είναι ο Ρήγκαν και ο Πάπας. Πλανητάρχης είναι ο θάνατος.
Ο Φρόιντ, στην αλληλογραφία του, με τον Αϊνστάιν, αναφέρει:
«Si vis vitam para mortem.»
Αν θέλεις ζωή, να ετοιμάζεσαι για θάνατο.

Η επιστήμη σκότωσε τον άνθρωπο;



Αν και προβληματιζόμασταν αρκετά για τον τίτλο του άρθρου μας, εντούτοις θα στηριχτούμε στον μεγάλο Φρόιντ, τον πατέρα της ψυχανάλυσης, καθώς και τον Νίτσε τον μεγάλο φιλόσοφο, ποιητή συνθέτη και φιλόλογο.
Το θετικό και το αρνητικό, η ομορφιά και η ασχήμια, η αλήθεια και το ψέμα, το καθαρό και το χυδαίο είναι ενωμένα και αδιαίρετα στη φύση και στη ζωή. Η μέθοδος της επιστήμης όπως την ανακάλυψε ο Σωκράτης μαζί με την ευεργεσία μας έφερε και τη συμφορά.
Αυτό σημαίνει ότι, ναι μεν η μέθοδος του Σωκράτη μας έδωσε το αυτοκίνητο, την πενικιλλίνη, το γραμμόφωνο καθώς και ένα πέλαγος ανέσεων, αλλά παράλληλα μας χάρισε το καυσαέριο, τη Χιροσίμα, τους πλαστικούς έρωτες, τις καρκινογόνες τροφές. Χαρίζοντας δηλαδή, με την επιστήμη τη χαρά των απολαύσεων, του χάρισε ταυτόχρονα και το βραχνά της τιμωρίας.
Αυτό είναι εκείνο που έσπρωξε τον Φρόιντ να μιλήσει για τα «δυσάρεστα του πολιτισμού». Ειδικότερα όμως είναι εκείνο που έφερε τον Νίτσε να ονομάσει το Σωκράτη, εξαιτίας που επινόησε την επαγωγική μέθοδο, φονέα και νεκροθάφτη της αττικής τραγωδίας.