Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017

Η Μόνα Λίζα γυμνή και η Μόνα Λίζα ντυμένη

Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι σχεδίασε τη Μόνα Λίζα πρώτα γυμνή, πριν αρχίσει να ζωγραφίζει το διάσημο πορτρέτο που την παρουσιάζει ντυμένη.

Η Μόνα Λίζα ντυμένη και η Μόνα Λίζα γυμνή. Πηγή: News Media

Η Μόνα Λίζα γυμνή…

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ μιας νεαρής γυναίκας χωρίς ρούχα, που σχεδιάστηκε τουλάχιστον εν μέρει από τον διάσημο καλλιτέχνη, αποδείχτηκε πως απεικονίζει τη Μόνα Λίζα. Πρόκειται για ένα έργο με κάρβουνο, που βρισκόταν επί 150 χρόνια θαμμένο σε μια ιδιωτική συλλογή, καθώς οι τότε τεχνοκριτικοί είχαν αποφανθεί πως δεν ήταν του Ντα Βίντσι, αλλά κάποιου μαθητή του.
Πρόσφατα, Γάλλοι ειδικοί της τέχνης πήραν στα χέρια τους αυτό το σκίτσο του 16ου αιώνα και το εξέτασαν με ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η σύγχρονη τεχνολογία.
Τα τεστ έγιναν στο Μουσείο του Λούβρου και έδειξαν ότι το έργο προέρχεται «τουλάχιστον εν μέρει» από το χέρι του μεγάλου καλλιτέχνη.

Μέχρι τώρα πιστευόταν ότι είχε σχεδιαστεί από κάποιον μαθητή του Ντα Βίντσι, όμως η οστομετρική μελέτη που έγινε σε αντιπαραβολή με την ανατομική συνάφεια του περίφημου πορτρέτου της Μόνα Λίζα έδειξε ότι σχεδιάστηκε τουλάχιστον εν μέρει από τον ίδιο τον διάσημο καλλιτέχνη.
Φαίνεται ότι η Λίζα Γκεραρντίνι, όπως ήταν το πραγματικό όνομα της γυναίκας που απεικονίζει το διάσημο πορτρέτο, πόζαρε γυμνή στον Ντα Βίντσι, ο οποίος έκανε ένα ή περισσότερα αρχικά σκίτσα, πριν προχωρήσει στη δημιουργία του γνωστού έργου.
«Το σχέδιο έχει μια ποιότητα στον τρόπο με τον οποίο έχουν αποδοθεί το πρόσωπο και τα χέρια που είναι πραγματικά αξιοσημείωτη», δήλωσε ο επιμελητής έργων του Λούβρου Mathieu Deldicque στα γαλλικά ΜΜΕ.
«Υπάρχουν αξιοσημείωτες ομοιότητες στις γραμμές μεταξύ του διάσημου πίνακα και του σκίτσου που δείχνουν ότι προήλθαν από το χέρι του Ντα Βίντσι.
»Η θέση των χεριών και η στάση του κορμού είναι σχεδόν ταυτόσημες. Και το πρόσωπο έχει σχεδόν το ίδιο μέγεθος».

Η έκφραση του προσώπου μπορεί να μην θυμίζει τη Μόνα Λίζα, θυμίζει όμως άλλα έργα του καλλιτέχνη, ενώ ιδιαίτερη φροντίδα έχει δοθεί στην απόδοση των μαλλιών, που είναι ένα έργο τέχνης από μόνα τους.
Τα σημάδια διάτρησης που υπάρχουν γύρω από το περίγραμμα του σχεδίου δείχνουν ότι χρησιμοποιήθηκε για να αποτυπωθούν τα μέτρα του σώματος και του προσώπου σε έναν άλλον καμβά, ως η βάση για ένα άλλο έργο.
«Δεν είναι ένα απλό σχέδιο», δήλωσε ο Deldicque. «Πρέπει να δουλευόταν παράλληλα με τη Μόνα Λίζα, προς το τέλος της ζωής του Λεονάρντο. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι ήταν η προπαρασκευαστική εργασία για μια ελαιογραφία».
Το σχέδιο με κάρβουνο, που αποκαλείται Μόνα Βάνα, θεωρείται πλέον ότι αποτελούσε προσχέδιο της Μόνα Λίζα, και έγινε εν μέρει από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Πηγή: News Media
Τη φιλοτέχνηση του πορτρέτου της Μόνα Λίζα ανέθεσε το 1503 στον Λεονάρντο Ντα Βίντσι ο έμπορος υφασμάτων της Φλωρεντίας, Φρανσέσκο ντελ Τζιοκόντο, του οποίου η Λίζα Γκεραρντίνι ήταν σύζυγος. Ο Ντα Βίντσι δούλεψε το έργο σχεδόν για μια δεκαετία, με αποτέλεσμα να γίνει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα έργα τέχνης στον κόσμο.
Η ανάλυση έδειξε ότι το σχέδιο με κάρβουνο έγινε από δύο άτομα, από τα οποία το ένα ήταν δεξιόχειρας. Ως γνωστόν ο Ντα Βίντσι ήταν αριστερόχειρας.
Αυτά είναι τα πρώτα συμπεράσματα. Ο Mathieu Deldicque και οι βοηθοί του συνεχίζουν τη μελέτη του έργου και θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για την εξαγωγή ενός οριστικού πορίσματος. Το ίδιο το έργο είναι πολύ εύθραυστο και αυτό καθιστά την σχετική εργασία χρονοβόρα.

…και η Μόνα Λίζα ντυμένη

ΩΣΤΟΣΟ, το διάσημο πορτρέτο της Τζιοκόντα με το αινιγματικό χαμόγελο, που εκτίθεται στο Λούβρο, έκρυβε και άλλα μυστικά. Ύστερα από εκτεταμένες αναλύσεις του έργου, που κράτησαν μια δεκαετία, ο Γάλλος επιστήμονας Pascal Cotte ισχυρίζεται ότι ανακάλυψε ένα άλλο πορτρέτο κάτω από τη μορφή της Μόνα Λίζα.
Χρησιμοποιώντας μια τεχνική που ονομάζεται Μέθοδος Ενίσχυσης Στρωμάτων (LAM), ο Cotte κατάφερε να «προβάλλοντας μια σειρά έντονων φώτων» πάνω στο έργο να ανασυνθέσει ένα έργο που υπάρχει κάτω από τις τελικές επιστρώσεις των χρωμάτων, μετρώντας την αντανάκλαση των φώτων.
Αριστερά η περίφημη Τζιοκόντα και δεξιά το έργο που κρύβεται κάτω από την επιφάνεια. Πηγή: Youtube
Δεν ήταν ασυνήθιστο τα παλιά χρόνια οι καλλιτέχνες του χρωστήρα να ζωγραφίζουν, για λόγους οικονομίας, πάνω σε έναν καμβά, όπου προηγουμένως είχαν ζωγραφίσει ένα άλλο έργο το οποίο θεωρούσαν δευτερεύον.
Ο Pascal Cotte έλαβε επίσημη άδεια από το Λούβρο να εξετάσει το έργο, ωστόσο η διεύθυνση του Μουσείου αρνήθηκε να σχολιάσει τους ισχυρισμούς του.
Αν και έχουν περάσει πάνω από πέντε αιώνες από τότε που το φιλοτέχνησε ο Ντα Βίντσι, το πιο διάσημο έργο του κόσμου εξακολουθεί να συναρπάζει και να εμπνέει φιλότεχνους και ερευνητές που προσπαθούν να αποκαλύψουν τα μυστικά του.

ν
ν
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.