Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017

Ο νόμος του σκουπιδιάρικου

Μια μέρα μπήκα σε ένα ταξί για να πάω προς αεροδρόμιο. Οδηγούσαμε στη δεξιά λωρίδα όταν ξαφνικά ένα μαύρο αυτοκίνητο πετάχτηκε από ένα χώρο στάθμευσης ακριβώς μπροστά μας.
Ο οδηγός του ταξί που ήμουν φρέναρε απότομα, και γλυτώσαμε την τράκα για λίγα εκατοστά! Ο οδηγός του ΙΧ έβγαλε το κεφάλι του έξω από το τζάμι και άρχισε να μας φωνάζει.
Ο ταξιτζής του χαμογέλασε και απλά τον χαιρέτησε. Και το εννοώ, ήταν φιλικός.
Έτσι, ρώτησα:
“Γιατί το κάνατε αυτό; Αυτός ο τύπος θα μπορούσε να σμπαραλιάσει το ταξί και να μας έστειλε στο νοσοκομείο!”
Τότε ήταν που ο ταξιτζής, με δίδαξε αυτό που λέω τώρα, «Ο νόμος του σκουπιδιάρικου».
Μου εξήγησε ότι πολλοί άνθρωποι είναι σαν τα απορριμματοφόρα. Περνούν στους δρόμους γεμάτα σκουπίδια, απογοήτευση, θυμό και απογοήτευση. Καθώς τα σκουπίδια συσσωρεύονται, χρειάζονται ένα μέρος για να τα πετάξουν και μερικές φορές θα τα πετάξουν πάνω σου. Μην το πάρεις προσωπικά. Απλά χαμογέλα, χαιρέτα, ευχήσου του ό,,τι καλύτερο και προχώρα.
Μην πάρεις τα σκουπίδια τους και να τα μεταφέρεις σε άλλους ανθρώπους στην εργασία σου, στο σπίτι σου ή στους δρόμους.
Η ζωή είναι πολύ μικρή για να ξυπνά κανείς το πρωί με λύπη.
Έτσι … Αγάπα τους ανθρώπους που σου φέρονται όμορφα. Προσευχήσου για όσους δεν το κάνουν.
Η ζωή είναι 20% αυτό που κάνεις και 80% αυτό που αισθάνεσαι για αυτήν!


Πως να πετυχαίνεις περισσότερα με μικρότερη προσπάθεια

Το 19ο αιώνα ο Vilfredo Parretto έκανε μία τεράστια ανακάλυψη. Καθώς μελετούσε τις μορφές πλούτη και εισοδήματος στην Αγγλία, παρατήρησε ότι το 80% του εισοδήματος και του πλούτου προερχόταν σχεδόν πάντοτε από τη μειοψηφία του πληθυσμού της Αγγλίας της τάξεως του 20% στα δείγματά του.
Ήταν ο πρώτος που ανακάλυψε τον κανόνα του 80/20, κι από τότε η αρχή αυτή εφαρμόζεται σε όλα τα πεδία της τέχνης και της επιστήμης στον κόσμο ιστορικά.
Εν κατακλείδι, έχει να κάνει με την έννοια της “παραγωγικής τεμπελιάς” με άλλα λόγια
κάνε 20% του κόπου για να αποκτήσεις το 80% του επιθυμητού αποτελέσματος.
Σήμερα θα δούμε μία εφαρμογή του κανόνα αυτού, πάνω στη μελέτη και στο διάβασμα, δηλαδή πως να εφαρμόσετε αυτή την αρχή για να διαβάζετε γρηγορότερα ασκώντας το λιγότερο δυνατό χρόνο κατά τη διαδικασία εκμάθησης, δια μέσω ενός παραδείγματος από τη ζωή μου:
Διάβαζα λοιπόν αυτό το βιβλίο (κανόνας 80-20) και ανακάλυψα ότι εφάρμοζα τον κανόνα 80/20 για να πάρω το πτυχίο μου χωρίς καν να γνωρίζω τον κανόνα πιο μπροστά το διάβασμα κατ’εμέ ήταν το πιο βαρετό πράγμα που υπήρχε.
Το μόνο που ήθελα να κάνω ήταν να ασχοληθώ με το PC, να πειραματιστώ με ανεξάρτητο – εξωσχολικό – προγραμματισμό ώστε να φτιάξω τις δικές μου εφαρμογές και να ανοίξω μία μικρομεσαία τεχνολογική επιχείρηση ή να δουλέψω ως ελεύθερος επαγγελματίας αλλά ζούσα σε μία μικρή πόλη έπρεπε να πάρω ένα πτυχίο για να με αφήσουν οι γονείς μου να φύγω απ’ το σπίτι και να πάω σε μία μεγαλύτερη πόλη όπου μπορώ να πειραματιστώ περιετέρω.
Έπρεπε να βρω κάτι που θα με εμπνεύσει να διαβάζω και να κάνω το διάβασμα πιο διασκεδαστικό.
Θυμάμαι μία μέρα καθώς έφτιαχνα περιλήψεις για ένα θεωρητικό μάθημα -δίκτυα υπολογιστών – , μου ήρθε μία ιδέα. Την ονόμασα “ακουστικές περιλήψεις“.
Ουσιαστικά έγραφα μια περίληψη ενός μαθήματος σε ένα χαρτί και έπειτα την ηχογραφούσα με το κινητό μου, και μάλιστα έβαλα και λίγη μουσική με τα αγαπημένα μου κομμάτια αλλά σε χαμηλή ένταση.
Για έναν ολόκληρο χρόνο δεν διάβασα σχεδόν τίποτα, απλά ηχογραφούσα τον εαυτό μου να αφηγείται περιλήψεις κάθε μέρα για 30 λεπτά περίπου, και μία εβδομάδα πριν τις εξετάσεις, αντί να διαβάζω και να ξαναδιαβάζω τα κεφάλαια ξανά και ξανά για επανάληψη όπως έκαναν οι συνάδελφοί μου, έβαζα τα ακουστικά μου και σε 1.5x ταχύτητα ενώ ακολουθούσα παράλληλα οπτικά την γραπτή μου περίληψη.
Θυμάμαι το τελευταίο εξάμηνο έπρεπε να κάνω επανάληψη κοντά 10 μαθήματα και αν θυμάμαι απέξω παραπάνω από 100 ορισμούς και μεθοδολογία ασκήσεων για να μπορέσω πάρω το πτυχίο μου. Οι συνάδελφοί μου διαμαρτύρονταν για το πόση πολύ ώρα έπρεπε να κάνουν επανάληψη, και μάλιστα μερικοί εγκατέλειψαν κάθε προσπάθεια. Ευτυχώς για ‘μένα, είχα τις ακουστικές περιλήψεις μου έτοιμες.
Είτε το πιστεύετε είτε όχι, ήμουν σε θέση να κάνω επανάληψη περίπου 10 μαθήματα σε λιγότερο από μία εβδομάδα.
Το μόνο μου μυστικό ήταν να επιταχύνω αυτές τις ακουστικές περιλήψεις ενώ τις άκουγα.
Πρέπει να αναφέρω ότι η παρουσία σου στην αίθουσα και η κατανόηση του μαθήματος ή της διάλεξης είναι το πιο σημαντικό μέρος, αφού δεν έχει νόημα να καταγράψεις μια διάλεξη που δεν καταλαβαίνεις καν.
Τέλος μην ανησυχείς για τις περιλήψεις εάν είσαι λίγο τεμπέλης και βαριέσαι να συνοψίσεις τα κεφάλαιά σου απλά κατέγραψέ τα αυτούσια χωρίς περιλήψεις, λειτουργεί το ίδιο επίσης.
Ακολούθησε αυτό το κολπάκι και θα καταφέρεις να μελετήσεις το 80% της διαλέξεις σε 20% του χρόνου.
(ένα άλλο μικρό κολπάκι είναι να κάνεις αστειάκια κατά την καταγραφή)
Να έχεις μια ζωή χωρίς σκουπίδια .. !!


Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.