Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017

Πως να βάλετε μια ιδέα στο μυαλό κάποιου (πως να τον πείσετε)





Αν είχατε ποτέ πειστεί από κάποιον πωλητή και θέλατε πραγματικά να αγοράσετε το προϊόν που σας πρότεινε, με αυθόρμητο τρόπο ή να σας έλεγε πως δεν είχατε άλλες επιλογές, τότε μπορείτε να καταλάβετε με ποιόν τρόπο μπορείτε να βάλετε μια ιδέα στο μυαλό κάποιου. Εδώ είναι μερικές συμβουλές, για το πως να το πετύχετε:


Πώς θα πείσετε κάποιον να κάνει κάτι που δεν θέλει

Οι περισσότεροι άνθρωποι, έχουν ακούσει τόσα και τόσα για διάφορα πράγματα που τους υπόσχεται ο ένας και ο άλλος, που πολύ δύσκολα θα καταφέρετε να τους πείστετε. Η αλήθεια είναι, πως θα πρέπει να γίνετε πιο πειστικοί (όχι πιεστικοί) και να παρουσιάσετε αυτό που θέλετε, με έξυπνο τρόπο. Προσοχή! Κανείς δεν είναι χαζός. Οι απόψεις σας, να είναι αντικειμενικές, να μην έχετε επιθετική στάση ως προς την παρουσίαση και να μην τους δείχνετε πως θέλετε να τους κορο'ι'ιδέψετε! Δεν είναι ανάγκη να πουλάτε κάτι, μπορεί να θέλετε να τον πείσετε για οτιδήποτε. Ας πούμε ότι θέλετε να πείσετε τον συγκάτοικό σας να πλύνει τα πιάτα επειδή είναι η σειρά του.

Υπάρχει ο εύκολος τρόπος: "Θα σε πείραζε να πλύνεις τα πιάτα; Είναι η σειρά σου."

Όμως, σε αυτό το παράδειγμα υποθέτουμε ότι ο συγκάτοικός σας είναι τεμπέλης και δεν πρόκειται να κάνει τη δουλειά. Οπότε τι κάνεις;

Μπορείς να πεις το εξής: "Έχω αποφασίσει ότι δεν θέλω και εγώ να πλένω τα πιάτα και απο δω και πέρα, θα αγοράζουμε πλαστικά πιάτα μιας χρήσης. Είναι αυτό καλό για εσας; Αν σκεφτείς το κόστος, όχι. Αλλά μπορεί να παρακινήσει τον συγκάτοικό σας να αρχίσει να τα πλένει."

Αυτό ονομάζεται "αντίστροφη ψυχολογία" και μπορεί να είναι αρκετά αποτελεσματική, εφ'όσον να λες κάτι και να το εννοείς. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα, αρκεί να τα εφαρμόσετε με ηρεμία και χωρίς να προσβάλετε κάποιον.



Ποτέ δεν κάνετε κάτι με το ζόρι
Το να κάνετε κάποιον να θέλει να κάνει με το ζόρι, είναι δύσκολο, αν ξέρετε ότι δεν πρόκειται να γίνει ποτέ, έτσι πρέπει να τον κάντε να πιστεύετ ότι ήταν δική του ιδέα. Αυτός είναι ένας τρόπος που χρησιμοποιούν ειδικά οι πωλητές , αλλά είναι πολύ πιο εύκολο στα λόγια παρά στην πράξη. Το κλειδί είναι να είστε υπομονετικοί, γιατί αν βιαστείτε να πείτε ή να κάνετε κάτι, το μόνο που θα καταφέρετε, θα είναι καί να μην γίνει τίποτα και να υπάρξει και παρεξήγηση. Ας πούμε ότι κάποιος προσπαθεί να πείσει τον φίλο του να τρώει υγιεινά τρόφιμα. Αυτό μπορεί να ακούγεται εύκολο, αλλά στην πράξη, θα πρέπει να του δείξετε πόσο κακό του κάνει να τρώει ανθυγιεινά και ποιά θα είναι η κατάληξη της υγείας του μετά απο καιρό. Το ίδιο συμβαίνει και με το τσιγάρο, το ποτό κ.ο.κ. Το πιθανότερο είναι, να κάνει πως συμφωνεί μαζί σας, για να σταματήσετε τη γκρίνια.
Να μου πεις, θα κάνει αυτό ποπυ θέλει ούτως η άλλως. Αλλά η πρόθεσή σας είναι αυτή που μετράει.

Υπάρχει και άλλος τρόπος 
Αυτά τα παραδείγματα είναι τα πιό εύκολα και λιγότερο αποτελεσματικά για να πείσετε κάποιον. Εδώ, θα δούμε και μια άλλη εκδοχή της αντίστροφης ψυχολογίας.

Ας πούμε ότι προσπαθείτε κάποιος να σας πουλήσει ένα σκληρό δίσκο. Θα μπορούσατε να αγοράσετε ένα με 250GB , με 500GB ή ένα με 1TB. Θέλετε να πουλήσετε το μεγαλύτερο σκληρό δίσκο, διότι αυτοί κοστίζουν περισσότερο που σημαίνει και περισσότερα χρήματα. Ο υποψήφιος αγοραστής, έρχεται με την ιδέα του ότι θέλει να δώσει όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα. Δεν πρόκειται να το πουλήσετε εύκολα, λέγοντάς του ότι θα πρέπει να πληρώσει περισσότερα χρήματα όταν ξέρετε ότι αυτός δεν τα δίνει. Αντ 'αυτού, θα πρέπει να φροντίσετε να του πουλήσετε το φτηνό σκληρό δίσκο.

Μπορείτε να του πέιτε:

Αγοραστής: Μπορείτε να μου πείτε πόσο στοιχίζει αυτός ο σκληρός δίσκος των 250GB; Θέλω να βεβαιωθώ ότι είναι καλός και δεν θα μου δημιουργήσει πρόβλημα.

Εσείς: Τι είδους υπολογιστή έχετε και για ποιό λόγο θέλετε να το χρησιμοποιήσετε;

Αγοραστής: Έχω ένα laptop 2 χρόνια και θέλω να αποθηκεύσω τις φωτογραφίες μου. Έχω περίπου 30GB για φωτογραφίες.

Μπορείτε να του πείτε:

Ο δίσκος των 250GB έχει σίγουρα μεγαλύτερο χώρο αποθήκευσης για τις φωτογραφίες και έτσι, εφ'όσον δεν έχετε πολλά περισσότερα αρχεία, ίσως να θέλετε να βάλετε απο πάνω αυτό τον δίσκο, για να κάνετε καλύτερα τη δουλειά σας.

Αυτή η τελευταία φράση μειώνει την αμφιβολία του αγοραστή. Θα μπορούσε ακόμη και να προσθέσετε "που θα χρειαστεί ακόμα ένα μεγαλύτερο δίσκο, αν θέλετε να είστε απολύτως βέβαιοι ότι θα έχετε αρκετό χώρο".

Το θέμα είναι, με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο, να τους κάνετε να σκεφτούν τι θέλουν να αγοράσουν περισσότερο από εσάς.

Και πάλι, θα ήθελα να πω σε όλους ότι το να βάζετε ιδέες (ή να πείθετε) τους άλλου, δεν είναι απαραίτητα και ωραίο πράγμα. Χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες για να καταλαβαίνετε πότε κάποιος το κάνει σε εσάς και όχι κατ'ανάγκην ως οδηγό, για να το κάνετε σε κάποιον άλλο.


dimiwise

Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.