Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΗΣ… ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΤΑ ΔΙΔΑΞΕ ΚΑΝΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 11ο

Παίγνιον
Ο εγκέφαλος μας διαβάζει τις λέξεις και κατ’ επέκταση και όλες τις προτάσεις βάση μιας λογικής διαδικασίας και επεξεργασίας. Εάν προσπαθήσουμε να διαβάσουμε το παρακάτω κείμενο θα δυσκολευτούμε… διότι τα γράμματα των λέξεων είναι μπερδεμένα. Κάντε μία προσπάθεια…. και εάν δεν τα καταφέρετε… δεν πειράζει… θα σας υποδείξω το τι κάνει ακριβώς… ο εγκέφαλος μας και θα σας δείξω το πώς ακριβώς διαβάζει.
«Σνφμύωα με μαι έυρενα σοτ Πμανιπσητετο τυο Κμτρπιαιζ, δνε πεαιζι ρλόο με τι σριεά ενίαι τιθεπομοετνα τα γταμαμρά μσέα σε μαί λξέη, αεκρί το πώτρο κια το ταελείτυο γάμρμα να ενιαί σητ στωσή θσέη. Τα υλοπιόπα μροπούν να ενίαι σε τχίυεας θιέεσς κια να μροπετίε να τςι δαβαιάεστε χρωίς πλβημόρα. Ατυό γνίταει γαιτί ο απρώνθονις εκέγλφοας δνε δαεβζιάι γάμρμα γάμρμα κθάε λξέη αλλά τνη λξέη σνα σνύλοο.»
Κάντε τώρα ξανά μία νέα προσπάθεια και συγκεντρωθείτε στο πρώτο και το τελευταίο γράμμα της κάθε λέξης που έχω τονίσει πιο πολύ… και ξανά διαβάστε.
«Σνφμύωα με μαι έυρενα σοτ Πμανιπσητετο τυο Κμτρπιαιζ, δνε πεαιζι ρλόο με τι σριεά ενίαι τιθεπομοετνα τα γταμαμρά μσέα σε μαί λξέη, αεκρί το πώτρο κια το ταελείτυο γάμρμα να ενιαί σητ στωσή θσέη. Τα υλοπιόπα μροπούν να ενίαι σε τχίυεας θιέεσς κια να μροπετίε να τςι δαβαιάεστε χρωίς πλβημόρα. Ατυό γνίταει γαιτί ο απρώνθονις εκέγλφοας δνε δαεβζιάι γάμρμα γάμρμα κθάε λξέη αλλά τνη λξέη σνα σνύλοο
Εάν και πάλι δεν καταφέρατε να διαβάσετε το κείμενο δεν πειράζει… αλλά δείτε πως είναι στην κανονική του μορφή.
«Σύμφωνα με μια έρευνα στο Πανεπιστήμιο του Καιμπριτζ δεν παίζει ρόλο με τι σειρά είναι τοποθετημένα τα γράμματα μέσα σε μια λέξη, αρκεί το πρώτο και το τελευταίο γράμμα να είναι στη σωστή θέση. Τα υπόλοιπα μπορούν να είναι σε τυχαίες θέσεις και να μπορείτε να τις διαβάσετε χωρίς πρόβλημα. Αυτό γίνεται γιατί ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν διαβάζει γράμμα γράμμα κάθε λέξη αλλά την λέξη σαν σύνολο.»
Έτσι διαπιστώνουμε… ότι μπορούμε σχετικά εύκολα να διαβάσουμε μια αναγραμματισμένη ή ανορθόγραφη λέξη, αρκεί φυσικά το πρώτο και το τελευταίο γράμμα της να είναι στη σωστή σειρά. Εάν το πρώτο και το τελευταίο είναι κι αυτά μπερδεμένα… φυσικά και η ανάγνωση θα γίνει ακόμη πιο δύσκολη. Αυτό συμβαίνει διότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος αναγνωρίζει τις λέξεις συνολικά… σαν να είναι εικόνες… και όχι κάθε γράμμα χωριστά. Οι ενδιάμεσες θέσεις μπορούν να καταλαμβάνονται από τα γράμματα της κάθε λέξης σε τυχαία σειρά, «μπερδεμένα» και παρόλα αυτά… να τα διαβάζουμε δίχως ιδιαίτερο πρόβλημα.
Αυτό μπορεί να το διαπιστώσουμε και μ’ ένα ακόμη «παίγνιον» βλέποντας το παρακάτω σήμα. Διαβάστε στα γρήγορα και δείτε τι λέει… και συνεχίστε παρακάτω την ανάγνωση.












Ξαναδιαβάστε και πάλι το σήμα και ψάξτε να βρείτε που είναι το λάθος. Ναι και φυσικά έχει ένα λάθος… που όμως δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά. Ίσως, και τώρα ακόμα να μην το έχετε βρει…. γιατί δεν είσαστε συγκεντρωμένοι. Το ΣΕ είναι γραμμένο δύο φορές.
Τελικά τι είναι αυτό που κάνει την αντίληψή μας… ώστε να μην παρατηρεί μερικά πράγματα τόσο εύκολα;
Ο εγκέφαλός μας έχει την τάση να βλέπει το γενικό σύνολο. Όταν διαβάζουμε ένα κείμενο τα μάτια μας… δεν παρατηρούν επακριβώς το κάθε γράμμα της κάθε λέξης, αλλά ολόκληρη τη λέξη ως σύνολο.
Γενικά θα λέγαμε ότι τα μάτια μας την ώρα του διαβάσματος προχωρούν με απλά» πηδηματάκια»…. δηλαδή προχωρούν λέξη-λέξη… και ίσως αρκετές φορές, κομμάτι-κομμάτι… στο κείμενο. Εάν τα μάτια μας διαβάσουν μια ολόκληρη γραμμή κειμένου που αποτελείται από 10 λέξεις… θα να κάνει αντίστοιχα 10 «εντοπισμούς»… αλλά μπορεί και 6 ή ακόμη και 4 μόνον…. δηλαδή… ο εγκέφαλος μας διαβάζει μία ολόκληρη γραμμή κειμένου… εστιάζοντας την προσοχή του 4 φορές… σε 4 διαφορετικά σημεία της γραμμής Έτσι μ’ αυτόν τον τρόπο η λειτουργία της ανάγνωσης γίνεται πολύ γρηγορότερα…. απ' ότι εάν προσέχαμε… γράμμα-γράμμα ή λέξη-λέξη. Φυσικά η διαδικασία αυτή είναι αρκετά γρήγορη… αλλά έχει όμως και το μειονέκτημα να μην παρατηρούμε και τόσο εύκολα…. ένα μικρό λάθος που υπάρχει, όπως π.χ. έναν αναγραμματισμό…. όπως για παράδιεγμα. Και για να σας το αποδείξω… επιστρέψτε πίσω… και ξαναδιάβασε τη λέξη «παράδειγμα» της προηγούμενης πρότασης. Το ιε το είχατε προσέξει; Ίσως όχι. Αλλά όμως εάν ξανακάνω πάλι λάθος… αυτό θα οφείλετε από απροσεξία ή βιασύνη.
[Σημείωση: Επίσης θέλω να θυμηθείτε που σε κάποιο προηγούμενο μάθημα σας ανέφερα για τα γράμματα Ν και Σ… το πόσο σημαντικά είναι… και ειδικά αυτά τα γράμματα που όταν βρίσκονται στην τελευταία θέση παίζουν κάποιον σημαντικό ρόλο στον εγκέφαλό μας, όπως θα δούμε παρακάτω… και γιατί κάποιοι θέλουν τόσο πολύ να καταργηθούνε αυτά τα γράμματα από τη γλώσσα μας… οι απαντήσεις θα σας δοθούνε στη συνέχεια…!)]
Συμπέρασμα: Ο εγκέφαλος… μαθαίνει πώς να μαθαίνει… και κάνει διαρκώς συνάψεις και σκέψεις. Οπότε είναι σαν ένας δέκτης και πομπός συγχρόνως… που λαμβάνει εισάγοντας και εξάγοντας σκέψεις με λέξεις-εικόνες… που παράγουν συχνότητες. Αυτές οι συχνότητες είναι ενέργειες… που μεταδίδονται και αλληλεπιδρούν ανάμεσα στους ανθρώπους.
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.