Σάββατο 9 Απριλίου 2016

Ψυχολογικά τρικ που εφαρμόζουν τα εστιατόρια…

times-estiatoria-katalogoi

Λίγο πριν την έξοδο σας σε ένα εστιατόριο έχετε σκεφτεί πόσα περίπου χρήματα θα ξοδέψετε. Πάντα όμως κάτι πάει στραβά και την πατάτε. Οι κατάλογοι των εστιατορίων έχουν βασιστεί σε μελέτες συμβούλων και ψυχολόγων ώστε να είναι πιο θελκτικοί προς τους πελάτες. Διαβάστε προσεκτικά την τακτική που ακολουθούν για να είστε πιο προετοιμασμένοι στην επόμενη έξοδό σας.
Ψυχολογικά τρικ που εφαρμόζουν τα εστιατόρια...
  • Τα τρικ των τιμών
Οι εστιάτορες καταλαβαίνουν ότι η τιμή π.χ 9,99 πολλές φορές εκλαμβάνετε από τον πελάτη ως λιγότερο ποιοτική. Για τον λόγο αυτό προτιμούν να χρησιμοποιούν τιμές που λήγουν σε 0,95  π.χ (10,95) . Αρκετές είναι οι φορές που χρησιμοποιούνται «στρογγυλά ποσά» για να φαίνονται πιο καθαρά και πιο απλά.
  • Το σύμβολο του ευρώ
Μπορεί μέχρι τώρα να μην το  είχατε προσέξει  αλλά το σύμβολο του ευρώ (€) δεν χρησιμοποιείται στους καταλόγους. Το σύμβολο του νομίσματος υπενθυμίζει αυτομάτως στους καταναλωτές ότι ξοδεύουν χρήματα και για αυτό αποφεύγεται. Σύμφωνα με έρευνα στο Πανεπιστήμιο Κορνέλ, οι επισκέπτες που είχαν μπροστά τους κατάλογο με το σύμβολο του νομίσματος ξόδεψαν λιγότερα από εκείνους που δεν το έβλεπαν. Ακόμα και στην περίπτωση που αναγραφόταν η τιμή ολογράφως (δέκα δολάρια), οι καταναλωτές ξόδεψαν λιγότερα.

  • Περιγραφική γλώσσα
Έρευνα του ίδιου Πανεπιστημίου έδειξε ότι προϊόντα που περιγραφούν αναλυτικά το προϊόν ήταν τα πιο δημοφιλή. Επιπρόσθετα, ταυτόχρονη έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις έδειξε ότι τα γεύματα με περιγραφές είχαν 27% περισσότερη ζήτηση από εκείνα που δεν είχαν καμία περιγραφή.
  • Τοποθετούν τα πιάτα ανάλογα με τον τρόπο που διαβάζει ο καταναλωτής
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στην Κορέα το 1/3 των συμμετεχόντων ήταν πιο πιθανό να παραγγείλουν το πρώτο πιάτο που θα τους τραβούσε την προσοχή. Για τον λόγο αυτό οι καταστηματάρχες τοποθετούν στον κατάλογό τους, τα πιο «κερδοφόρα πιάτα» για αυτούς, στο πάνω δεξιά μέρος της σελίδας.  Το μάτι του πελάτη «πέφτει» εκεί πρώτα.
  • Χρησιμοποιούν έθνικ όρους για τα φαγητά από άλλες χώρες, έτσι φαίνονται πιο αυθεντικά.
Ο Τσαρλς Σπενς, καθηγητής ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, βρήκε ότι μία εθνική ή γεωγραφική ταμπέλα, όπως ένα ιταλικό όνομα, τραβάει την προσοχή του καταναλωτή σε ένα συγκεκριμένο πιάτο.
  • Χρησιμοποιούν τα πολύ ακριβά τους πιάτα, για να προωθήσουν τα πιο «οικονομικά» πιάτα.
Πολλά είναι εκείνα τα εστιατόρια που τοποθετούν στον κατάλογό τους «απλησίαστα» πιάτα ως αντιπερισπασμό, προκειμένου τα λιγότερα ακριβά πιάτα (αλλά πάλι υψηλά σε τιμή) να φαίνονται πιο οικονομικά συγκριτικά. Ένα πιάτο των 60 ευρώ βρίσκεται στο menu του εστιατορίου για να νιώσει καλύτερα ο καταναλωτής που θα παραγγείλει το πιάτων των 40 ευρώ.
  • Συνδέουν το φαγητό με την οικογένεια.
Το καταναλωτικό κοινό νιώθει μεγαλύτερη σύνδεση όταν στον κατάλογο αναφέρονται θεσμοί όπως  «μαμά» και «γιαγιά» . Παράδειγμα, «η πίτα της γιαγιάς».
  • Δημιουργούν την κατάλληλη ατμόσφαιρα.
Έρευνα του Πανεπιστημίου Λέστερ, η κλασσική μουσική στα εστιατόρια ωθεί τους καταναλωτές να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα, αντίθετα με  την ποπ μουσική το κοινό ξοδεύει 10% λιγότερα χρήματα για τα γεύματά τους.
Πηγή: Business Insider
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.