Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015

Ο Σοφός μίλησε για τη Φύση και για την Ανάγκη της Σοφίας και της φιλοσοφίας...

Ο Σοφός μίλησε για τη Φύση και για την Ανάγκη της Σοφίας και της φιλοσοφίας κι εξήγησε τους κινδύνους της Συνομιλίας με Αμαθείς Ανθρώπους και τη Διαφορά ανάμεσα στη Μάθηση, στη Γνώση και στη Σοφία, τη Φύση της Διάνοιας και τη Σωστή Πνευματική στάση.
                                                         
Όχι μέχρι να γίνουν όλα γνωστά.
Δεν είναι επειδή οτιδήποτε πρέπει να κρυφτεί από οποιονδήποτε.
Αλλά επειδή δεν είναι ωφέλιμο, ούτε σ' αυτόν που δίνει ούτε σ' αυτόν που δέχεται.
Να μεταδίδεις τη γνώση πολύ ελεύθερα, σ' εκείνους που δεν είναι, ακόμη, έτοιμοι να τη δεχτούν.
Μη ρίχνετε τα μαργαριτάρια στους χοίρους' γιατί τα λόγια είναι τροφή του μυαλού,
Και η αισχρότητα των ανθρώπων τα μετατρέπει σε μια διαστρεβλωμένη έννοια.
Και οι αμαθείς και οι ανόητοι κοροϊδεύουν εκείνο που δεν μπορούν να καταλάβουν.
Η Μάθηση είναι ρηχή και αποτελείται από εκείνα τα πράγματα που απομνημονεύουμε και που μας τα λένε.
Η Γνώση είναι ουσιαστική και αποτελείται από εκείνα τα πράγματα που ξέρουμε και όχι απλά, από τα πράγματα που υποθέτουμε πως πιστεύουμε.
Η Γνώση είναι η Δύναμη, για την ευτυχία ή για τη δυστυχία.
Η Σοφία υπερέχει απ' όλα, επειδή είναι η ισχυρή ουσία που συνοψίζεται από την πείρα.
Με τη Σοφία αντιλαμβανόμαστε όλα τα πράγματα: με τη Σοφία όλα τα πράγματα θεραπεύονται.
Η Σοφία, μόνη, είναι η Παρθενική Σοφία, που πάντα γεννάει, αλλά πάντα είναι παρθενική.
Και εμφανίζουν τη σοφία των σοφών ως γελοία και ανυπόληπτη.
Γι' αυτό, φύλαξε την κρίση σου για τον σοφό.
Μόνο ο Θεός είναι σοφός: Οι άνθρωποι και στην καλύτερή στιγμή τους είναι, απλά, εραστές της σοφίας.
Ο Κόσμος είναι ένα ζωντανό πράγμα, γεμάτο από νοημοσύνη.
Και η νοημοσύνη είναι η αρχή που κυβερνά τα πράγματα.
Η Μάθηση, η Γνώση και η Σοφία, είναι τα τρία μέρη της εκπαίδευσης.

Η Μάθηση είναι ρηχή και αποτελείται από εκείνα τα πράγματα που απομνημονεύουμε και που μας λένε.
Η Γνώση είναι ουσιαστική και αποτελείται από εκείνα τα πράγματα που ξέρουμε και όχι απλά, από τα πράγματα που υποθέτουμε πως πιστεύουμε.
Η Γνώση είναι η Δύναμη, για την ευτυχία ή για τη δυστυχία.
Η Σοφία υπερέχει απ' όλα, επειδή είναι η ισχυρή ουσία που συνοψίζεται από την πείρα.
Με τη Σοφία αντιλαμβανόμαστε όλα τα πράγματα: με τη Σοφία όλα τα πράγματα θεραπεύονται.
Η Σοφία, μόνη, είναι η Παρθενική Σοφία, που πάντα γεννάει, αλλά πάντα είναι παρθενική.
Για κατανόηση, δείχνουμε ένα μυστικό που δεν είναι μυστικό.
Κάθε γνώση είναι πίστη, αλλά κάθε πίστη δεν είναι γνώση.
Στη διάκριση αυτή έγκειται η διαφορά ανάμεσα στη Σοφία και στην αμάθεια, στη βεβαιότητα και στην αβεβαιότητα και στο αληθινό και το πλαστό.
Αυτός που γνώρισε το Θεό και κατάλαβε την τάξη των πραγμάτων,
Έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στο Θεό και στην Πρόνοιά του για όλους.
Και δεν αποδέχεται, ποτέ, την ανησυχία σε κανένα θέμα.
Εκείνος γνώρισε ότι οι ιδιότητες της Αρετής είναι οι νόμοι της Ζωής'
Γιατί, έκανε την Αρετή αληθινή του φύση και συνήθεια'
Και, ανάλογα, κάνει αυτό που είναι σωστό, επειδή είναι σωστό.
Και ικανοποιείται επειδή είναι ενάρετος και χωρίς υποκρισία.
Αλλά εκείνος που, απλά, πιστεύει χωρίς να ξέρει, την Αλήθεια των πραγμάτων, ποτέ δεν είναι σίγουρος, για οτιδήποτε, σε οποιαδήποτε ώρα.
Του λείπει η εμπιστοσύνη στην πραγματικότητα και η ανάγκη της Αρετής, χωρίς να ξέρει τη Δύναμή της'
Και αντιλαμβάνεται το σχήμα της, χωρίς την ουσία της.
Αναζητά την όψη της Αρετής, δίχως την πραγματικότητά της.
Επειδή κινείται, μόνο, από φόβο της τιμωρίας ή από την ελπίδα της ανταμοιβής.
Καμία αρετή που δεν έχει δοκιμαστεί στο χωνευτήρι της Ζωής δεν είναι αληθινή.
Κανείς δεν μπορεί ν' αντέξει τη δοκιμασία μήπως η Αρετή επαναπαυτεί στην κατανόηση,
Και περισσότερο στη γνώση παρά στην ανόητη πίστη.
Εγώ σου υπενθυμίζω ότι Γνωρίζω το Θεό! Γνωρίζω τον Εαυτό σου!
Ο κόμπος του θέματος είναι αυτός: Το ν' αγαπάς την Αλήθεια είναι να εξασκείς την Αλήθεια'
Το ν'αγαπάς τη Σοφία είναι να ζεις σύμφωνα με τη Σοφία.
Γιατί, όταν ένας άνθρωπος έχει τη σωστή στάση, ενστικτωδώς, εξασκεί την Αρετή.
Και η σκέψη μιάς άλλης πορείας απουσιάζει απ' αυτόν.
Είναι αδύνατο για έναν άνθρωπο, πραγματικά, να πιστεύει ένα πράγμα και να πράττει ένα άλλο.
Είναι αδύνατο για ένα σοφό άντρα, να κάνει λάθος.
Εκείνος που δεν ξέρει αυτό που οφείλει να γνωρίζει είναι ένα βάρβαρο κτήνος ανάμεσα σε ανθρώπους:
Εκείνος που δε γνωρίζει περισσότερα απ' όσα χρειάζεται είναι ένας άντρας ανάμεσα σε άγρια κτήνη.
Αλλά, εκείνος που γνωρίζει όλα όσα μπορεί να γνωρίζει είναι σαν θεός ανάμεσα στους ανθρώπους.
Πίστεψε ότι ο εαυτός σου είναι τρελός αν αγνοείς τον εαυτό σου.
Θεώρησε, τόσο τον έπαινο όσο και την επίπληξη από κάθε ανόητο άτομο, γελοία.
Και όλη η ζωή ενός αμαθούς ανθρώπου είναι μια ντροπή.
Δεν υπάρχει μάτι όπως η αντίληψη' δεν υπάρχει τυφλωσύνη όπως η άγνοια.
Δεν υπάρχει εχθρός σαν την αρρώστεια: τίποτα τόσο τρομερό όπως ο θάνατος.
Ο άνθρωπος πρέπει, με όλα τα τεχνάσματα και τα μέσα που έχει στη διάθεσή του, ν' αποφύγει και να εξαλείψει την αρρώστια από το κορμί του.
Και την αμάθεια από το μυαλό του.
Αν και φαίνεται εύκολο να Γνωρίζεις τον Εαυτό σου, είναι το πιό δύσκολο απ' όλα τα πράγματα.
Το μύνημά του είναι, σε κάθε περίπτωση, ν' ανακαλύψεις τη δική σου δύναμη:
Αυτό συμβάλλει στη μάθηση της φύσης όλου του υπαρκτού κόσμου.
Πράγμα που, όπως μας συμβουλεύει ο Θεός, είναι αδύνατο, δίχως φιλοσοφία.
Η αιτία της ύπαρξης των πραγμάτων είναι η Πρώτη Αξία.
Αυτός που ζητά να μάθει, πρώτα, πρέπει να φαντάζεται και να εξετάζει,
Γιατί η φαντασία είναι η μητέρα της σκέψης και η απορία είναι η μητέρα της Σοφίας.
Η Φαντασία είναι η ανάμνηση προηγούμενων, πνευματικών και φυσικών καταστάσεων'
Ενώ η φαντασία είναι η άτακτη παραγωγή του μυαλού.
Μη θαυμάζεις και μην εκπλήσσεσαι με τίποτα: Ερεύνησε τα πάντα.
Υπάρχουν περισσότερα πράγματα, στον Κόσμο, απ' όσα συλλαμβάνει η φιλοσοφία.
Μέσα απ' τη φιλοσοφία καταλήγει κανείς να μην εκπλήσσεται με τίποτα.
Τα θεωρήματα της φιλοσοφίας πρέπει ν' απολαμβάνονται όσο γίνεται πιό πολύ, σαν να ήταν η αμβροσία και νέκταρ'
Γιατί η ευχαρίστηση που προκύπτει απ' αυτά, είναι γνήσια, αδιάφθορη και θεική.
Επίσης, είναι ικανά να προκαλέσουν μεγαλοψυχία' και παρ' ότι που δεν μπορούν να κάνουν αθάνατο αυτό που είναι θνητό,
Πάντως, μας επιτρέπουν ν' αποκτήσουμε επιστημονική γνώση των αιώνιων ουσιών.
Η Φιλοσοφία είναι η γνώση των άυλων και αιώνιων πραγμάτων.
Η Φιλοσοφία είναι μια επιθυμία και μια αγάπη για τη σοφία.
Η Σοφία είναι η επιστήμη της αντικειμενοποιημένης αλήθειας.
Η Σοφία είναι ο πολύτιμος λίθος του φιλοσόφου, πάνω απ' όλα. 
Γι' αυτό, είναι μεγαλειώδες καθήκον του ανθρώπου να γνωρίζει τον Θεό και να γνωρίζει τον εαυτό του.
Γιατί, κανένας άνθρωπος που δεν μπορεί να κυβερνήσει τον εαυτό του, δεν είναι ελεύθερος:
Και ποιός μπορεί να κυβερνήσει τον εαυτό του, αν δεν έχει Σοφία και κατανόηση;
Αυτός που, απλά ζει, είναι όπως κάθε άλλο ανόητο και ασυναίσθητο πλάσμα.
Αλλά αυτός που γνωρίζει, είναι μέσα του, θεικός.
Είναι πιό απαραίτητο να δίνουμε προσοχή στη φιλοσοφία παρά στους γονείς και στην καλλιέργεια.
Γιατί, πραγματικά, οφείλουμε στην τελευταία το γεγονός ότι ζούμε'
Αλλά, οι φιλόσοφοι και οι διδάσκαλοι είναι οι αιτίες που ζούμε καλά και που γινόμαστε σοφοί,
Σαν συνέπεια στο ότι έχουν ανακαλύψει το σωστό τρόπο πειθαρχίας και διδασκαλίας.
Αυτοί που διδάσκουν μόνο για την αμοιβή, δείχνουν ότι είναι χειρότεροι από αγαλματοποιοί, ή από εκείνους τους καλλιτέχνες που εκτελούν το έργο τους καθιστοί.
Γιατί, αυτοί, όταν κάποιος τους διατάξει να φτιάξουν ένα άγαλμα του Ερμή, ψάχνουν για το ξύλο που θα προσαρμόζεται στην υποδοχή του κατάλληλου σχήματος'
Αλλά εκείνοι οι διδάσκαλοι ισχυρίζονται ότι μπορούν, αμέσως να παράγουν τα έργα της Αρετής, από κάθε φύση.
Ούτε η τέχνη ούτε η Σοφία μπορούν να επιτευχθούν, δίχως την προπαρασκευαστική μάθηση'
Όπως τα μικρότερα Μυστήρια πρέπει να παραδοθούν πριν από τα Μεγαλύτερα' έτσι, η πειθαρχία πρέπει να προηγείται της φιλοσοφίας.
Εκείνος που αναζητά, πάντα βρίσκει: Εκείνος που δε σκάβει, δε βρίσκει ποτέ.
Αλλά, εκείνος που αναζητά την Αλήθεια και θέλει να μάθει ποιά είναι η Θέληση του Θεού, πρέπει να έχει υπ' όψη ότι
Η επιθυμία να γνωρίζει δεν περιέχει, πάντα την ικανότητα ν αποκτά.
Δεν είναι το κάθε ξύλο κατάλληλο γι έναν Ερμή.
Να θυμίζεις στον εαυτό σου ότι, όλοι οι άντρες βεβαιώνουν πως η Σοφία είναι το μεγαλύτερο αγαθό.
Αλλά ότι υπάρχουν λίγοι που προσπαθούν σκληρά ν' αποκτήσουν αυτό το μέγιστο αγαθό.
Η Σοφία πρέπει να τρέφεται ως ένα ταξιδιωτικό μέσο από τη νεότητα στη γεροντική ηλικία.
Γιατί, διαρκεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη κατοχή.
Ό,τι και να κάνεις, να κατέχεις μια αρχή,πριν προχωρήσεις σε μιά άλλη.
Η τεχνητή μάθηση είναι ελλειπής.
Η φύση της αρχής των πραγμάτων δεν μπορεί να διδαχτεί με την εξέταση μέρους των πραγμάτων μόνο.
Στις επιστήμες, μαθαίνουμε και κρίνουμε, όχι με μια μοναδική, βιαστική ματιά, αλλά με μια βαθειά εξερεύνηση κάθε λεπτομέρειας.
Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ολοκληρωτικής παρανόησης των πραγμάτων, όταν η αρχή είναι λανθασμένη.
Γιατί, ενώ η αληθινή αρχή παραμένει άγνωστη, τα επακόλουθα συμπεράσματα δεν μπορούν να είναι τελικά.
Μην έχεις βιαστική ή λαθεμένη γνώμη.
Ο Θεός και ο κόσμος είναι μία ενότητα, και το σύμπαν και τα πλάσματά του είναι μια ολότητα.
Για να καταλάβεις το μέρος, πρέπει να κατανοήσεις το όλο.
Αυτός που γνωρίζει καλά τα ολικά, επίσης, θα έχει μια σαφή αντίληψη της φύσης των μερικών.
Υπάρχουν οχτώ όργανα γνώσης:
Η Αίσθηση, η φαντασία, η τέχνη, η γνώμη, η φρόνηση, η επιστήμη, η Σοφία και η σκέψη.
Η Αίσθηση είναι μια απατηλή γνώση που πηγάζει από το σώμα.
Οι αισθητικές αντιλήψεις είναι απατηλές' γιατί, σπάνια διακρίνουμε σωστά, μέσα απ' αυτές.
Η Φαντασία είναι μια γνώση της Ψυχής' η αληθινή ευφυία του Ανθρώπου.
Η Ευφυία είναι για τους άντρες, είτε ένας θεός, είτε ένας δαίμονας.
Η Τέχνη είναι μια συνήθεια που συνεργάζεται με τη Λογική.
Η Φρόνηση είναι μια εκλεκτική συνήθεια της ορθότητας εκείνου που σχεδιάζεις να πράξεις.
Η Επιστήμη είναι μια συνήθεια εκείνων των πραγμάτων που παραμένουν πάντα  τα ίδια, με Ομοιότητα.
Η Σοφία είναι μια γνώση των Πρώτων Αιτιών.
Η Σκέψη είναι η αρχή και η πηγή όλων των καλών πραγμάτων.
Η Θεία Σοφία είναι αληθινή Επιστήμη.
Η Σοφία είναι η επιστήμη της Αλήθειας που υπάρχει στα όντα.
Πραγματικά, η Σοφία είναι μια επιστήμη που βρίσκεται σε τριβή με τα πρώτα όμορφα αντικείμενα'
Και αυτά, θεία, αμάραντα και κατέχοντα μια απαράλλαχτη ομοιότητσ,
Με τη συμμετοχή των οποίων και άλλα πράγματα μπορούν να αποκαλεστούν όμορφα.
Η Ευπείθεια χωρίζεται σε τρία μέρη: στην Ευφυία, στη Μνήμη και στην Οξύνοια.
Η Μνήμη διαφυλάσσει τα πράγματα που έχουν μαθευτεί.
Η Οξύνοια είναι η ταχύτητα αντίληψης.
Και η Ευφυία είναι η ικανότητα να συμπεραίνεις αυτό που δεν έχεις μάθει από εκείνο που έχεις μάθει να ερευνάς.
Η Λογική είναι η δυνατότητα να διακρίνεις και να κρίνεις.
Είναι η Λογική -όχι η Λογική, γενικά- αλλά εκείνη που έχει αναπτυχθεί από μαθηματική  παιδεία, που είναι ικανή να κατανοεί όλα τα πράγματα.
Αν αυτή η Λογική είναι ικανή για κατανόηση, αυτό σημαίνει μόνο, ότι η ουσία συγγενεύει μ' αυτή τη φύση.
Γιατί, είναι στη φύση των πραγμάτων το όμοιο να γίνεται κατανοητό από το όμοιο.
Ο Θεός προίκισε τον Άνθρωπο με Λογική που μπορεί να τη χρησιμοποιήσει και να διακρίνει το αληθινό από το ψεύτικο.
Το ένστικτο και η διαίσθηση υπήρχαν πριν από τη Λογική.
Ο Άνθρωπος έχει έξι αισθήσεις: την αφή, την όραση, την ακοή, την όσφρηση, τη γεύση και την ενόραση ή διαίσθηση.
Επίσης, έχει άλλη μία αίσθηση, μια έβδομη, την Κοινή Λογική.
Τοποθέτησε τη διαίσθηση ως τον καλύτερο αρματηλάτη ή οδηγό για τις πράξεις σου.
Ένας σοφός νους είναι ο καθρέφτης του Θεού: είναι ο ίδιος ο δορυφόρος του Θεού.
Μια καλή διάνοια είναι η ψαλμωδία της θεότητας:
Μια κακή διάνοια είναι η ψαλμωδία των διαβόλων.
Μια θεική διάνοια πάντα, με ζήλο, σκέφτεται το ωραίο.
Κανείς δεν κατέχει την διάνοια αν δεν καταλάβει ότι την έχει.
Πολλοί που έχουν μεγάλες γνώσεις δεν έχουν διάνοια.
Η αφθονία της διάνοιας είναι ανώτερη από την αφθονία της πολυμάθειας.
Η σωματική ομορφιά είναι, απλά, ζωώδης αν δε στηρίζεται από το πνεύμα.
Είναι αληθινά ευλογημένος εκείνος που έχει  ταυτόχρονα περιουσία και πνεύμα, γιατί θα τα χρησιμοποιήσει ωφέλιμα και κατάλληλα.
Εκείνος που επιπλήττει έναν άνθρωπο που φαντάζεται πως έχει διάνοια, αναλαμβάνει ένα μάταιο
Γιατί όπως με τα παιδιά, όχι η λογομαχία αλλά η δυστυχία είναι ο δάσκαλός του.
Για έναν άνθρωπο του πνεύματος, η λογική είναι πιό πειστική απ όσο το χρυσάφι.
Η Λογική που υπάρχει μέσα σου είναι το φως της ζωής σου.
Βάλε την ευγενέστατη Λογική ως αρματηλάτη από ψηλά.
Χρησιμοποιώντας τη λογική ως οδηγό σου, θ' αποφύγεις τις παγίδες που στρώνουν το μονοπάτι της ζωής.
Να γνωρίζεις πάντα, ότι αυτά τα πράγματα δεν είναι τα πλούτη που κατέχεις, για τις δυναμεις της λογικής.
Θα σέβεσαι το Θεό με τον κατάλληλο τρόπο, αν έχεις το πνεύμα καθαρό από κάθε κακία.
Να είσαι άγρυπνος στο πνευματικό σου μέρος' γιατί ο ύπνος πάνω σ' αυτό, έχει συγγένεια με τον αληθινό θάνατο.
Μακάρι Εκείνος που με ιερή Σοφία λειτουργεί, να κάνει καθαρή την καρδιά σου και το μυαλό σου σάν κρύσταλλο,
Για να μπορείς να κερδίσεις το ωραίο διάδημα της Σοφίας.
Κάθε χώρα είναι κατάλληλη διαμονή για ένα σοφό άντρα: για όλο τον κόσμο είναι η πατρίδα της ανώτερης ψυχής.
Οι καρποί της γης παρέχονται εποχιακά' αλλά οι καρποί της φιλοσοφίας ωριμάζουν σε όλες τις εποχές του χρόνου.
Τίποτα δεν είναι τόσο ιδιόρρυθμο στη Σοφία όσο η Αλήθεια.
Οτιδήποτε μπορεί να γίνει γνωστό έχει μια αρχή κι ένα τέλος.
Του οποίου η αρχή και το τέλος είναι τα άκρα ή τα όρια'
Αλλά η μέση είναι απεριόριστη και κατά συνέπεια, μπορεί να υποδιαιρεθεί στο άπειρο,
Έτσι που ο νους του θνητού δεν μπορεί, ποτέ, να μάθει όλα όσα μπορούν να μαθευτούν'
Γιατί ο Άνθρωπος έχει μόνο το Χρόνο, ενώ ο Θεός έχει την Αιωνιότητα.
Η είσοδος των ανθρώπων στην παρούσα ζωή μοιάζει με την προσέλευση ενός πλήθους σ' ένα δημόσιο θέαμα.
Γιατί εκεί άνθρωποι κάθε περιγραφής προσέρχονται με διάφορες απόψεις:
Ο ένας βιάζεται να πουλήσει τα είδη του για να κερδίσει χρήματα'
Αλλά ένας άλλος μπορεί ν' αποκτήσει αναγνώριση, εκθέτοντας τη δύναμη του σώματός του'
Κι επίσης υπάρχει μια τρίτη κατηγορία ανθρώπων κι αυτοί είναι οι φιλελεύθεροι,
Αυτοί που συναθροίζονται για να εξετάσουν το χώρο, τα όμορφα έργα τέχνης, τα αντικείμενα αξίας,
Και τα φιλολογικά προιόντα που, συνήθως εκτίθενται σε τέτοιες περιπτώσεις.
Έτσι, επίσης στην παρούσα ζωή, άνθρωποι για όλους τους σκοπούς, συγκεντρώνονται στο ένα και το αυτό μέρος.
Γιατί μερικοί επηρεάζονται από την επιθυμία για πλούτη και πολυτέλεια'
Άλλοι από την αγάπη για δύναμη και εξουσία:
Και άλλοι κατέχονται από μια παράφορη φιλοδοξία για δόξα.
Αλλά ο πιό αγνός και ανόθευτος χαρακτήρας είναι εκείνος του ανθρώπου που δίνει τον εαυτό του στην ενατένιση των πιό ωραίων πραγμάτων.
Και τον οποίο είναι σωστό ν' αποκαλέσουμε φιλόσοφο.
Επίσης, η Ζωή είναι σαν μια συγκέντρωση, σαν αυτή που γίνεται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες'
Υπάρχουν τρεις κατηγορίες επισκεπτών' η πιό χαμηλή είναι εκείνοι που έρχονται για ν' αγοράσουν ή για να πουλήσουν'
Η αμέσως πάνω απ' αυτούς είναι εκείνοι που έρχονται για ν' ανταγωνιστούν για τη δόξα ενός στεφανώματος.
Αλλά, η καλύτερη κατηγορία είναι εκείνοι που έρχονται για να παρακολουθήσουν,
Που δεν αναζητούν ούτε το χειροκρότημα ούτε το κέρδος, αλλά που έρχονται για να παρατηρήσουν τι και πώς γίνεται.
Γιατί, παρόμοια, άνθρωποι έρχονται από μια άλλη ζωή και φύση σ' αυτή τη ζωή.
Όπως, από κάποια πόλη στον πλήρη συνωστισμό μιας τέτοιας μεγάλης συνάθροισης'
Και μερικοί αποκτούν δουλικούς χαρακτήρες, άπληστους για κέρδος ή φήμη.
Αλλά υπάρχουν λίγοι που, περιφρονούν οτιδήποτε άλλο και με επιμέλεια, ερευνούν τη Φύση των Πραγμάτων.
Αυτοί είναι οι ερευνητές της Σοφίας' αυτοί είναι οι φιλόσοφοι.
Γιατί ο φιλόσοφος αναζητά την Αλήθεια.
Η ζωή που παρατηρεί είναι πιό ευγενική απ' όσο εκείνη που απολαμβάνει.
Αυτή η ζωή μπορεί να συγκριθεί με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, γιατί, όπως σ' αυτή τη συνάθροιση, ορισμένοι αναζητούν δόξα και στεφάνια.
Ορισμένοι, με την αγορά ή με την πώληση εμπορευμάτων, αναζητούν κέρδη,
Και άλλοι, πιο ευγενείς κι από τους δύο, δε πηγαίνουν εκεί ούτε για κέρδη ούτε για χειροκροτήματα,
Αλλά, μόνο για ν' απολαύσουν αυτό το θαυμάσιο θέαμα και για να δουν και να μάθουν όλα όσα συμβαίνουν.
Εμείς, με τον ίδιο τρόπο, αφήνουμε τη χώρα μας, που είναι τα Ουράνια κι ερχόμαστε στον Κόσμο,
Που είναι μια συνάθροιση όπου πολλοί εργάζονται για όφελος, πολλοί για κέρδη,
Και όπου δεν υπάρχουν παρά λίγοι, που, περιφρονώντας τη φυλαργυρία και τη ματαιοδοξία, μελετούν τη φύση.
Είναι αυτοί οι τελευταίοι που αποκαλώ Φιλοσόφους'
Γιατί, όπως δεν υπάρχει τίποτα πιό ευγενικό από το να είσαι θεατής χωρίς προσωπικό ενδιαφέρον,
Έτσι, σ' αυτή τη ζωή, η παρατήρηση και η γνώση της φύσης είναι απεριόριστα πιό τιμητικές παρά οποιαδήποτε άλλη απασχόληση.
Επίσης, η Ζωή είναι σαν μια ατέλειωτη παρέλαση, μακρά σε πορεία, που ενωνόμαστε μαζί της, καθώς περνά.
Στό δρόμο, άλλοι βρίσκουν κι άλλοι χάνουν τον προορισμό τους'
Έτσι που, όταν ερχόμαστε στο τέλος του ταξιδιού μας, βρίσκουμε να έχουν απομείνει λίγοι από εκείνους που βάδιζαν μαζί μας από την αρχή.
Γιατί, οι σύντροφοι σ' ένα ταξίδι πρέπει να πρέπει να προσέχουν ο ένας τον άλλο.
Οι φίλοι είναι σαν σύντροφοι σ' ένα ταξίδι πρέπει να προσέχουν ο ένας τον άλλο.
Οι φίλοι είναι σαν σύντροφοι σε ένα ταξίδι που πρέπει να βοηθούν ο ένας τον άλλο, να επιμένουν στο δρόμο για μια πιό ευτυχισμένη ζωή.
Ο κόσμος είναι σαν μια φωτιά που καίει: από την οποία, λίγη είναι καλή για να θερμάνει έναν άνθρωπο'
Αλλά αν δεχτεί πολλή, θα τον κάψει ολόκληρο.
Ο κόσμος είναι σαν ένα θέατρο όπου πολλοί παίζουν τους ρόλους τους.
Η ίδια η ζωή είναι η υπόθεση: Δράμα, Τραγωδία, ή κωμωδία, ανάλογα με το τι θα διαλέξουν να υποδυθούν οι ηθοποιοί.
Αυτοί που παίζουν τον καλύτερο ρόλο είναι οι σώφρονες φιλόσοφοι,
Των οποίων ο ρόλος είναι να μαθαίνουν τους τρόπους όλων των εθνών και να διακρίνουν το καλό από το κακό.
Ο κόσμος είναι μια σκηνή: Η Ζωή είναι μια μετάβαση: έρχεσαι, βλέπεις, αναχωρείς.
Στο θέατρο της ζωής του Ανθρώπου μόνο ο Θεός και οι άγγελοι έχουν κρατηθεί ως θεατές.
                                                                 ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ
ΠΗΓΗ:
HOBART HUSON
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ
"Η ζωή, το έργο, η διδασκαλία και ο θάνατος του μεγάλου μύστη"
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.