Κυριακή 5 Απριλίου 2015

Ρόδος: Τι θα γίνει με τα τροχαία δυστυχήματα;






Τι θα γίνει με τα τροχαία δυστυχήματα; 
  Γράφει ο
Στέργος Πεζουβάνης


Αξιότιμε κ. διευθυντά
Παρακαλώ πολύ να δημοσιεύσετε την παρούσα μου επιστολή, κάνοντας γνωστό σε όλη την κοινωνία της Ρόδου ότι τα θανατηφόρα τροχαία στο νησί μας θα πρέπει να σταματήσουν ή καλύτερα θα πρέπει να μειωθούν στο ελάχιστο. Και αυτό γιατί είναι άκρως απαράδεκτο σε ένα νησί με 2 κεντρικούς λεωφόρους “Ρόδου Λίνδου και Ρόδου αεροδρομίου”, να συνεχίζεται η τραγωδία και να θρηνούμε κάθε χρόνο τουλάχιστον 30 νεκρούς στην πλειοψηφία τους νεαρά παλικάρια.


Ερωτώ λοιπόν, μέχρι πότε θα συνεχίζετε αυτό το κακό; Πότε επιτέλους θα ευαισθητοποιηθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες; Περιφέρεια, Δήμος, Επιμελητήριο, Αστυνομία, Ιατρικός Σύλλογος και τοπικοί πρόεδροι;

Κύριοι, οι δρόμοι της Ρόδου γέμισαν με μοναστηράκια. Δεν σας ενοχλεί αυτό καθόλου; Δεν σας ενοχλεί επίσης το ότι υπάρχουν και εκατοντάδες ανάπηρα παιδιά από τα τροχαία; Λυπάμαι, ειλικρινά λυπάμαι. Οσο επιμένετε “ελληνικά” τόσο η τραγωδία αυτή θα μεγαλώνει. Το λέω αυτό γιατί πολλοί από εσάς αν όχι όλοι, έχετε πάει στο εξωτερικό ή καλύτερα σε ανεπτυγμένες δημοκρατικές χώρες.



Είδατε ποτέ εκεί να πετάνε σκουπίδια απ’ τα παράθυρα των αυτοκινήτων; Είδατε να παραβιάζουν τον κόκκινο σηματοδότη; Είδατε να σας βρίζουν επειδή εφαρμόζετε το όριο ταχύτητας; Είδατε ιλιγγιώδεις ταχύτητες και αντικανινικά προσπεράσματα μέσα σε κατοικημένες περιοχές; Είδατε παρκαρισμένα οχήματα στα πεζοδρόμια; Είδατε οδηγούς να μη σέβονται τις διαβάσεις των πεζών; Είδατε να παραβιάζεται το stop;  Είδατε να παραβιάζεται η διπλή διαχωριστική γραμμή;

Είναι και τόσα άλλα ακόμα, τα οποία δεν με άφησαν αδιάφορο. Ετσι λοιπόν στις 14/1/1994 με δική μου πρωτοβουλία και ευαισθησία ιδρύθηκε ο Σύλλογος Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων. Ο σύλλογος ο οποίος στην αρχή έκανε ορισμένες υπηρεσίες να ενεργοποιηθούν, όπως η εφαρμογή της ζώνης ασφαλείας και γενικά κατάφερε έστω και για ένα χρόνο να μειωθούν τα θανατηφόρα κατά 18%. Στην πορεία οι ιδέες και οι προτάσεις μου “από εξωτερικό” δεν άρεσαν σε αρκετούς με αποτέλεσμα να μείνω με λίγους και εκτός αυτού να δω πράγματι και θαύματα να γίνονται στο τμήμα της τροχαίας “παρέμβαση ακόμα και πολιτικών”.

Να καταπατείται ο Κ.Ο.Κ. στους δρόμους του πιο όμορφου νησιού στον κόσμο και γενικά η μεγάλη αδιαφορία από όλους τους φορείς. θα πρέπει να πω πως στις ιδέες και προτάσεις του συλλόγου δεν ήτανε μόνο η αστυνόμευση και τα πρόστιμα, αλλά πρωταρχικός στόχος ήταν τα μαθήματα οδικής συμπεριφοράς στα σχολεία, κατόπιν η αστυνομία που με συμβατικό όχημα θα έκανε ελέγχους και όχι πάντα πρόστιμα: στα ελαστικά, στο φωτισμό, στα φρένα, άδεια οδήγησης, υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση STOP, αντικανονικό προσπέρασμα, παράνομη στάθμευση και τόσα άλλα. Ανταυτού στέλουνε τους αστυνομικούς στα γήπεδα ποδοσφαίρου που κατά την γνώμη μου δεν έχουν καμία θέση εκεί οι αστυνομικοί.

Στις 20/6/2003 έγινε δίωρη εκπομπή τηλεοπτική σε τοπικό κανάλι. Παρουσίασε επίσης βίντεο δείχνοντας με κάμερα μαν του συγκεκριμένου σταθμού τη διαδρομή Ρόδος-Αφάντου και Ρόδος-Αεροδρόμιο. Εκεί λοιπόν φάνηκε η συμπεριφορά του Έλληνα οδηγού χαρακτηρίζοντας την άκρως επιθετική.

Εκατοντάδες οι παραβιάσεις του ΚΟΚ και εκατοντάδες οι σκέψεις που με βασανίζουν. Αυτά και χειρότερα συμβαίνουν μέχρι και σήμερα με αποτέλεσμα: περισσότερα θανατηφόρα, πρωτοπόροι στην Ευρώπη, συγκοινωνιολόγοι να στήνουν παγίδες θανάτου στους δρόμους, αδιαφορία από τους φορείς και εμείς να προσευχόμαστε! Εχω τόσα πολλά να πω και βλέποντας όλα αυτά που συμβαίνουν στην Ρόδο μας και σε συνδυασμό με την αδιαφορία των υπευθύνων έχω απογοητευτεί. Σύμφωνα με το περιοδικό ELΠΑ.

Η Ελλάδα προσπαθεί επιστημονικά από το 1972 να λύσει το τεράστιο αυτό πρόβλημα. Απέτυχε! Θέλετε επιτέλους ναμειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα; Ας προσπαθήσουμε έστω και για λίγο πρακτικά: τα κατεξοχήν υπεύθυνα αίτια είναι!

1) Υπερβολική ταχύτητα
2) Αντικανονικό προσπέρασμα
3) Μέθη

 

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.