Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Επιτυχημένος Ηγέτης

Επιτυχημένος Ηγέτης
Τι κάνει έναν επιχειρηματία επιτυχημένο ηγέτη; Τα άτομα θέλουν να διοικούνται και να ακολουθούν έναν ηγέτη που διοικεί ενεργά, με πειθαρχία και με αποτελέσματα παρά να ακολουθούν έναν άβουλο και άτολμο μάνατζερ που φοβάται να επιβάλλει συμμόρφωση στις εντολές που τους δίνει. Με την πρώτη ευκαιρία τα παραγωγικά άτομα θα τον εγκαταλείψουν και θα πάνε να ακολουθήσουν έναν πραγματικό ηγέτη.
Μυστικά επιτυχίας των μεγάλων επιχειρηματιών: Επιτυχημένος επιχειρηματίας δεν γεννιέσαι, αλλά γίνεσαι. Πολλοί υπάλληλοι ή στελέχη μιας εταιρείας, ζουν με το όνειρο της προαγωγής ή μιας παραγωγικής σεζόν. Υπάρχουν διάφοροι εκατομμυριούχοι επιχειρηματίες που ξεκίνησαν από μια θέση γραφείου ή από μια ιδέα της στιγμής. Οι παρακάτω συμβουλές αποτελούν μαθήματα ζωής μεγάλων επιχειρηματιών του εξωτερικού, οι οποίες μπορούν να σας «φωτίσουν» το δρόμο προς την επιτυχία και την άνοδο.
Είναι τελικά θέμα τύχης, εκπαίδευσης, χαρίσματος ή ταλέντου; Υπάρχουν πολλές θεωρίες που προσπαθούν να δώσουν εξηγήσεις και κατεύθυνση στους ανθρώπους σχετικά με το πώς να γίνουν αποτελεσματικότεροι ηγέτες. Καταρχήν η επιτυχία ενός ανθρώπου να είναι αποτελεσματικός ηγέτης έγκειται στο να γνωρίζει τις αρχές της ηγεσίας καθώς και να έχει ικανότητα να οργανώσει και να καθοδηγήσει μια ομάδα ανθρώπων προς ένα κοινά αποδεκτό σκοπό.
Κάποια κύρια χαρακτηριστικά του Ηγέτη είναι: 
Να ολοκληρώνει αυτό που ξεκινάει και να εξασφαλίζει ότι οι άνθρωποι που εργάζονται για αυτόν, παράγουν αυτό που αναμένεται να παράγουν στην επιθυμητή ποσότητα και σε εξαιρετική ποιότητα.
Να δίνει εντολές στο προσωπικό του και να τις επιβάλλει. Με τις εντολές που δίνονται,  πρέπει να συμφωνεί κάθε μέλος από την ομάδα του. Να επιβάλλει συμμόρφωση προς τις εντολές που δίνει. Ένας κακός ηγέτης δεν επιβάλλει συμμόρφωση προς τις εντολές του ή δεν εκδίδει καθόλου εντολές.
Οι εντολές που δίνει πρέπει να είναι ξεκάθαρες και κατανοητές στο προσωπικό του και να έχουν ένα συγκεκριμένο στόχο μεκαθορισμένη ημερομηνία που πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί.
Το ότι η επιχείρηση αποτελείται από καλά άτομα δεν εξασφαλίζει ότι θα πετύχει τους στόχους της και την επιβίωσή της. Πρέπει να κατευθύνεται ενεργά από κάποιον που έχει συγκεκριμένους στόχους. Το να μην δίνει εντολές καταφέρνει να βάζει την επιχείρηση και το προσωπικό του σε στασιμότητα. Οι επιτυχημένοι ηγέτες λογοδοτούν για τις νίκες και τις ήττες τους. Οι καλοί ηγέτες δεν κρύβονται όταν κάνουν λάθη.
Εξάλλου, είμαστε άνθρωποι, και κάποιον που είναι υπερβολικά περήφανος για να παραδεχτεί το λάθος του μάλλον δεν θα τον εμπιστευτούν, ούτε θα ακολουθήσουν οι άλλοι. Το να αναλάβετε την ευθύνη για ενέργειές σας που μπορεί να συνέβαλλαν στην κρίση είναι ένας καλός τρόπος να ενθαρρύνετε τους εργαζόμενούς σας να συνεργαστούν μαζί σας για την επίλυση της κατάστασης με όλη τους την καρδιά.
Δεν παίρνουν προσωπικά τις αποτυχίες. Διαχωρίζοντας τα προσωπικά σας συναισθήματα από το ζήτημα αυτό καθεαυτό, θα είστε σε θέση να εστιάσετε καλύτερα στο τι πραγματικά συμβαίνει και να το αντιμετωπίσετε πιο αποτελεσματικά. Οι κρίσεις μπορούν να αποκαλύψουν συγκεκριμένες δυναμικές εξουσίας στο χώρο εργασίας, και ένας επιτυχημένος ηγέτης δεν αφήνει ποτέ αυτές τις μικρο-πολιτικές του γραφείου να μπουν στο δρόμο του, εμποδίζοντάς τον από το να επιλύσει το πρόβλημα.
Υιοθετούν θετικές στάσεις απ’ την αρχή ως το τέλος. Το τέλος της κρίσης δεν έρχεται μόνο όταν βγαίνετε από τη στασιμότητα στην οποία σας έβαλε. Το τέλος της κρίσης έρχεται όταν η ομάδα σας αρχίζει να συνέρχεται και παίρνει τα πάνω της, το οποίο μπορεί να απαιτήσει χρόνο. Η διατήρηση μιας θετικής στάσης θα κρατήσει ψηλά το ηθικό της ομάδας, ενώ θα σας βοηθήσει να κερδίσετε την εμπιστοσύνη και το σεβασμό των εργαζομένων σας.
Είναι θαρραλέοι. Πολλοί άνθρωποι αντιδρούν σε μια κρίση γονατίζοντας από το άγχος, το οποίο εν τέλει μετατρέπεται σε φόβο. Είναι εύκολο να φοβάστε όταν έχετε μια κατάσταση κρίσης στην επιχείρησή σας, εφόσον κρίνεται η ίδια σας η επιβίωση. Αν όμως παραμείνετε θαρραλέος, τότε και οι εργαζόμενοί σας θα κάνουν το ίδιο. Μια ισχυρή και ενωμένη ομάδα μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα πάντα.
Να φροντίζει τα άτομα στην επιχείρησή του να είναι χαρούμενα. Τα άτομα είναι χαρούμενα όταν είναι παραγωγικά και βλέπουν ότι η επιχείρηση ευημερεί και αναπτύσσεται. Αν κάποιος επιθυμεί να είναι αρεστός όταν ηγείται δεν καταφέρνει ποτέ να γίνει πραγματικά ηγέτης. Ένας ηγέτης πρέπει να ηγείται με θάρρος και να φροντίζει να ολοκληρώνει την δουλειά ο ίδιος καθώς και οι υπόλοιποι που ανήκουν στην ομάδα του.
Ένας αποτελεσματικός ηγέτης πρέπει να επικοινωνεί αρκετά με το προσωπικό του και να έχει την ικανότητα να τους καταλαβαίνει. Δεν πρέπει να κλείνεται στο γραφείο του και να βάζει ενδιάμεσους να επικοινωνούν με το προσωπικό του. Να εδιαφέρεται και να νοιάζεται για τα άτομα που συμμετέχουν στην ομάδα του. Να ενδιαφέρεται για την ομάδα του ως σύνολο και όχι συγκεκριμένα για κάποια μέλη της. Όταν λαμβάνει αποφάσεις πρέπει να το κάνει με γνώμονα το καλό όλης της ομάδας και όχι μεμονωμένων ατόμων.
Ο ίδιος να ακολουθεί τις πολιτικές, τις κατευθύνσεις και τις εντολές που δίνει, καθώς πρέπει να αποτελεί πρώτος απ’ όλους το παράδειγμα για όσα λέει. Τα άτομα θέλουν να διοικούνται και να ακολουθούν έναν ηγέτη που διοικεί ενεργά, με πειθαρχία και με αποτελέσματα παρά να ακολουθούν έναν άβουλο και άτολμο “ηγέτη” που φοβάται να επιβάλλει συμμόρφωση στις “εντολές” που τους δίνει. Με την πρώτη ευκαιρία τα παραγωγικά άτομα θα τον εγκαταλείψουν και θα πάνε να ακολουθήσουν έναν πραγματικό ηγέτη.
Επιτυχημένος επιχειρηματίας δεν γεννιέσαι, αλλά γίνεσαι. Πολλοί υπάλληλοι ή στελέχη μιας εταιρείας, ζουν με το όνειρο της προαγωγής ή μιας παραγωγικής σεζόν. Υπάρχουν διάφοροι εκατομμυριούχοι επιχειρηματίες που ξεκίνησαν από μια θέση γραφείου ή από μια ιδέα της στιγμής. Οι παρακάτω συμβουλές αποτελούν μαθήματα ζωής μεγάλων επιχειρηματιών του εξωτερικού, οι οποίες μπορούν να σας «φωτίσουν» το δρόμο προς την επιτυχία και την άνοδο.
Τα meeting είναι χάσιμο χρόνου. Αν δεν πρόκειται για το κλείσιμο μιας συμφωνίας, οι συνεδριάσεις αποτελούν απλώς χάσιμο χρόνου για κάθε μέλος ή εργαζόμενο σε μια επιχείρηση. Σύμφωνα με τον Mark Cuban, ιδιοκτήτη της ομάδα του NBA Dallas Mavericks (NBA) και διευθύνοντα σύμβουλο της HDNet: «Υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι για να επικοινωνήσετε μέσα στην ημέρα, γεγονός που μετατρέπει τα meeting σε χρονοβόρα διαδικασία, εκτός και αν πρόκειται για μια αληθινά σημαντική απόφαση».
Επικοινωνήστε καλύτερα μέσα από μικρές ομάδες. Οι αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στους υπευθύνους πρέπει να είναι σταθερές και να μην περιορίζονται μέσα σε μια δίωρη συνάντηση μια φορά την εβδομάδα. Η Caterina Fake, συν-ιδρύτρια του site Flickr, συμβουλεύει τους νέους επιχειρηματίες να κατασκευάζουν γραφεία με «ανοιχτούς» χώρους, ώστε να μπορούν οι υπάλληλοι να αναφέρουν απευθείας κάθε ιδέα τους. Όπως υποστηρίζει: «έτσι οι συναντήσεις θα είναι καθημερινές και οι μεγάλες εταιρείες θα χωρίζονται αυτόματα σε μικρότερες και πιο παραγωγικές ομάδες».
Να είστε παραγωγικοί ακόμα και εκτός γραφείου. Μπορεί να χρειάζεται να λύσετε ένα πρόβλημα, του οποίου η λύση να βρίσκεται μέσα σε ένα περιοδικό ή ένα βίντεο. Λογικό είναι να ξεκουράζεστε το σαββατοκύριακο, αλλά μην ξεχνάτε οτι μπορείτε να διαβάσετε βιβλία με καινούριες ιδέες ή να παρακολουθήσετε εκπαιδευτικά βίντεο μέχρι αργά το βράδυ. Όπως σχολιάζει ο εκατομμυριούχος Seth Priebatsch, Διευθύνων Σύμβουλος της SCVNGR: «Όταν ξεκινάει μια επιχείρηση έχετε την επιλογή ανάμεσα στην μεγάλη κοινωνική ζωή και την παραγωγική δουλειά. Εγώ επέλεξα το δεύτερο»
Κάντε γυμναστική για να μειώσετε το στρες στη δουλειά. Η γυμναστική κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να μειώσει το στρες, να βελτιώσει την υγεία σας και να λύσει πολλά επαγγελματικά και προσωπικά προβλήματα. Μπορείτε να τρέξετε πάνω σε διάδρομο ή να κάνετε ποδήλατο. Ο Mike Cassidy, συν-ιδρυτής της Xfire, και διευθύνων σύμβουλος στο ταξιδιωτικό site Ruba, δηλώνει: «Εκτός από δύο ημέρες το χρόνο, δουλεύω κάθε μέρα. Το μεσημέρι κάνω γυμναστική στο γραφείο και στη συνέχεια τρώω. Αυτό με γεμίζει ενέργεια και διάθεση για δημιουργία και παραγωγή».
Οργανωθείτε καθημερινά μέσα από υπενθυμίσεις. Ένα σημείωμα με υπενθυμίσεις μπορεί να σας βοηθήσει να οργανώσετε καλύτερα τη συνολική δουλειά σας. Ο Danny Meyer, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Union Square Hospitality, που κατέχει 13 εστιατόρια στη Νέα Υόρκη, αναφέρει οτι οι καθημερινές υπενθυμίσεις οδηγούν στην καλύτερη απόδοση. Ειδικότερα, χωρίζει ένα χαρτί ή email στα εξής μέρη: Χρονοδιάγραμμα για την επόμενη ημέρα, ζητήματα για τα οποία πρέπει να ενημερωθούν τα στελέχη της εταιρίας και τέλος, μακροπρόθεσμες υπενθυμίσεις. «Νοιάζομαι για τις λεπτομέρειες και με αυτόν τον τρόπο δεν χρειάζεται να ανησυχώ για τίποτα», δηλώνει.
Δεν επιτρέπουν στα συναισθήματα να μπαίνουν στη μέση. Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνετε κατά τη διάρκεια μιας κρίσης είναι να αποτελέσετε παράδειγμα προς μίμηση για τους εργαζόμενούς σας, παραμένοντας ψύχραιμος, ήρεμος και συγκεντρωμένος. Μόνο έτσι θα είστε σε θέση να σκεφθείτε ορθά και να δράσετε αποτελεσματικά για να υπερβείτε τα εμπόδια.
Να απαντάτε πάντα στο επαγγελματικό σας τηλέφωνο. Η επικοινωνία αποτελεί το «κλειδί» για κάθε επιχείρηση με μέλλον. Σύμφωνα με τον Jordan Zimmerman, ιδρυτή του διαφημιστικού ομίλου Zimmerman, ο οποίος έχει 22 γραφεία και τιμολογήσεις άνω του 2,6 δισ. δολαρίων, οι τηλεφωνικές συνομιλίες θα σας οδηγήσουν στο να μη χάνετε την αμεσότητα, όπως συμβαίνει μέσα από ένα email. «Καλώ τον διευθύνοντα σύμβουλο ή τον πρόεδρό των κυριότερων πελατών μου κάθε ημέρα. Κουβαλάω το κινητό μου παντού και πάντα, αφού κύρια συμφωνία μας είναι να απαντάω στις κλήσεις τους και αντίστροφα» συνεχίζει ο Jordan Zimmerman.
Αποφεύγετε να κάνετε πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Όταν σκέφτεστε ή κάνετε πολλά πράγματα μαζί, δεν δίνετε την ευκαιρία στον εγκέφαλό σας να αποδώσει στο μέγιστο! Μπορείτε να περπατάτε και να μασάτε τσίχλα ταυτόχρονα, αλλά οι εργασίες που χρειάζονται σκέψη, απαιτούν διπλάσια δύναμη από τον εγκέφαλό σας. Ο Douglas Merrill, πρώην CIO της Google, υποστηρίζει οτι όταν κάνουμε ένα πράγμα τη φορά, χαρίζουμε στον εγκέφαλό μας την άνεση, όχι μόνο να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά, αλλά και να θυμάται περισσότερα στοιχεία».
Να έρχεστε σε επαφή με τους εργαζόμενους σας. Ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσετε μια παραγωγική εταιρία είναι να δίνετε σημασία στους υπάλληλους της. Όταν όλοι οι εργαζόμενοι αισθάνονται οτι έχουν την προσοχή σας, εργάζονται με περισσότερο ζήλο. Ο Kevin P. Ryan’s, ιδρυτής του DoubleClick, διαφημιστικής εταιρίας που κέρδισε τον τίτλο «Εταιρία της χρονιάς στη Νέα Υόρκη», συμβουλεύει: «Πάντα κουβαλάω ένα μικρό σημειωματάριο με 35 ή 40 ονόματα της εταιρίας και κάθε εβδομάδα επιβεβαιώνω οτι ήρθα σε επαφή με όλους. Τα πρώτα 10 άτομα της λίστας τα επισκέπτομαι κάθε ημέρα».
Επικοινωνήστε εύκολα μέσα από email. Πρόκειται για έναν τρόπο που διευκολύνει την καταγραφή μιας συνομιλίας. Όπως αναφέρει ο Karl Hoagland, ιδρυτής του Larkspur Hotels and Restaurants με έσοδα 20 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο: «Όταν βρίσκομαι σε ένα ταξίδι ή σε κάποια κοινωνική υποχρέωση, με βολεύει η επικοινωνία μέσω email, είτε πρόκειται για τους συναδέλφους, είτε για την οικογένεια μου. Έτσι, δεν βασίζομαι πάνω σε μια ενδεχομένως βιαστική συνομιλία». Το email αποτελεί μια γρήγορη λύση, που θα σας εξυπηρετήσει τις ιδιαίτερα «φορτωμένες» ημέρες.
Εξετάστε την παραγωγικότητά σας στο τέλος της ημέρας. Κρατήστε «ανοιχτά» τα μάτια σας και αξιολογήστε το πόσο παραγωγικός ήσασταν στο τέλος της ημέρας. Αυτός είναι ένας τρόπος, σύμφωνα με τον Bob Compton, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Vontoo, για να καταλάβετε τα μειονεκτήματα της εταιρίας και να βελτιωθείτε στο μέλλον. «Βάλτε τρεις προτεραιότητες ή στόχους για το τέλος του μήνα και σημειώστε πρόοδο»
Ένα άτομο καθίσταται ηγέτης όταν συνειδητοποιεί τα πάθη, τα παθήματα και τις ελπίδες της ομάδας του. Έτσι μετουσιώνει εσωτερικά τα παθήματα, σε πόθους και το εκδικητικό μίσος σε δράση. Όλοι οι αρχηγοί (αρχικά) είναι ειλικρινείς με τους πόθους τους. Αυτή η πνευματική μετάλλαξη τους χαρίζει την ικανότητα να συλλαμβάνουν και να εξωτερικεύουν ιδέες με τρόπο προσφιλή στην ομάδα τους.
Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι οι πραγματικές ηγετικές ικανότητες ενός ατόμου δοκιμάζονται σε περιόδους κρίσης. Οι επιδόσεις υπό πίεση μπορούν να δείξουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία στη συμπεριφορά και στην ψυχολογική και πνευματική λειτουργία των ανθρώπων. Ως επιχειρηματίας / ηγέτης, είναι σημαντικό να παραμένετε ψύχραιμος σε δύσκολες καταστάσεις.
Στη Βρετανία, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Berkshire Consultancy Limited, τα ανώτερα στελέχη των κορυφαίων εταιρειών της χώρας πιστεύουν ότι η διαχείριση του επικρατούντος οικονομικού κλίματος είναι περισσότερο δύσκολη από ό,τι είναι η διαχείριση της ύφεσης. Στην πλειονότητά τους, παραδέχονται ότι δυσκολεύονται να διαμορφώσουν επιχειρηματικά πλάνα και προϋπολογισμούς και, ως λόγους, προβάλλουν τις συγκρουόμενες στρατηγικές απαιτήσεις που τους επιβάλλει μια απρόβλεπτη αγορά, όπως και τις παράλληλες πιέσεις για περικοπή εξόδων αλλά και για ανάπτυξη.
Ψυχραιμία καλή διάθση και πάθος είναι τα κυρια χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν την ταυτότητα ενός ικανού κι επιτυχημένου ηγέτη.
Όλοι οι επιχειρηματίες / ηγέτες,  ασχολούνται με την πραγματοποίηση μιας επιχειρηματικής ιδέας, την πραγματοποίηση της Θέλησης τους, αυτό που τους εμπνέει, αυτό το οποίο γνωρίζουν, αυτό στο οποίο είναι καλοί, που τους δημιουργεί πάθος, τους δίνει κίνητρο και τους κρατάει σε συνεχή εγρήγορση. Ένα πολύ σημαντικό μήνυμα σε όσους πτυχιούχους παραμένουν αδρανείς, θεωρώντας ότι πρέπει οπωσδήποτε να δουλέψουν επάνω στο αντικείμενο που σπούδασαν.
Όλες οι παραπάνω επισημάνσεις αντικατοπτρίζουν τον χαρακτήρα και τη νοοτροπία των επιτυχημένων επιχειρηματιών / ηγετών. Αποδεικνύουν ότι επιχειρηματίας δεν γεννιέσαι, αλλά γίνεσαι και μάλιστα γίνεσαι συνεχώς και καλύτερος, όσο περισσότερο ενημερώνεσαι, όσο περισσότερο δρας και όσο περισσότερο επιχειρείς! Εγγυημένη επιτυχία δεν υπάρχει! Η επιτυχία έρχεται όταν οι γνώσεις, το μεράκι και το πάθος συναντούν τη δημιουργικότητα! Πιστεύεις, τολμάς, προσπαθείς, επιχειρείς και επιτυγχάνεις … αποτυγχάνοντας.
Murray Nioulants
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.