Κυριακή 16 Ιουνίου 2013

Το Διαδίκτυο – Οι διαφορετικές προτιμήσεις των δύο φύλων



Ψυχολόγοι από το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Μπαθ, στην Αγγλία, έχουν ανακαλύψει ότι τα τελευταία 10 χρόνια, η διαφορά μεταξύ του πώς οι άνδρες και οι γυναίκες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο έχει καταστεί ακόμη πιο σημαντική. Ψάχνοντας στο Διαδίκτυο, οι ερευνητές ισχυρίζονται, ότι οι άνδρες είναι πιο πιθανό να ψάξουν και να θέλουν να ενημερώνονται για την ψυχαγωγία, τα παιχνίδια και τις ιστοσελίδες για μουσική. Οι γυναίκες, από την άλλη πλευρά, έψαχναν για ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης[1] .

Μετά την εισαγωγή του Facebook, του Twitter και του MySpace, οι γυναίκες άρχισαν να καταναλώνουν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους σερφάροντας σε αυτού του είδους ιστοσελίδες. Ενώ κάποιοι άντρες, επίσης ενδιαφέρονται για την διαδικτυακή κοινωνική δικτύωση, οι γυναίκες περνούν σημαντικά περισσότερο χρόνο σε αυτούς τους δικτυακούς τόπους από τους άνδρες.

Οι ερευνητές αποφάσισαν να κάνουν μια συνέχεια της μελέτης που είχαν πραγματοποιήσει 10 χρόνια πριν, ψάχνοντας για διαφορές μεταξύ των μελετών του 2002 και του 2012. Από έξι πανεπιστήμια, περίπου 500 προπτυχιακούς φοιτητές του πρώτου έτους (389 γυναίκες, 100 άνδρες), συμμετείχαν, με μέσο όρο ηλικίας τα 20 χρόνια.

Τα ευρήματά έδειξαν ότι αντί να ξεπεράσει ή να ξεπεραστούν οι διαφορές μεταξύ των φύλων στην ευρύτερη κοινωνία, η χρήση του διαδικτύου από τα αρσενικά και τα θηλυκά φαίνεται να αντανακλά, και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και επιτείνει τις ευρύτερες τάσεις. Οι δικτυακοί τόποι κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει την δυναμική στην κοινωνία μας σημαντικά.

Από την έλευση των νέων sites κοινωνικής δικτύωσης, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου είναι μεγαλύτερη από ότι ήταν 10 χρόνια πριν.δικτύωσης έχουν αλλάξει τη δυναμική στην κοινωνία μας σημαντικά.

Οι περισσότερες γυναίκες προτιμούν να ξοδεύουν το χρόνο τους να αλληλεπιδρούν με τους φίλους τους διαδικτυακά, έχουν ενδιαφέρον για κουτσομπολιό, και δημοσιεύοντας ή κοιτάζοντας τις φωτογραφίες. Οι γυναίκες ανησυχούν περισσότερο με την επικοινωνία. Ενώ η πλειοψηφία των ανδρών, από την άλλη πλευρά, δεν απολαμβάνουν την κοινωνική δικτύωση όσο το κάνουν οι γυναίκες. Προτιμούν τα παιχνίδια, στοιχήματα για τα αθλητικά παιχνίδια, ή επισκέπτονται ιστοσελίδες μουσικής.

Ο Δρ Joiner δήλωσε: “Στην προηγούμενη έρευνα που δεν βρέθηκαν διαφορές μεταξύ των φύλων όσον αφορά στη χρήση του διαδικτύου για επικοινωνία, ενώ στην παρούσα μελέτη βρήκαμε διαφορές μεταξύ των φύλων στην επικοινωνία και ότι οι γυναίκες χρησιμοποιούσαν ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης περισσότερο από τους άνδρες.”

Η μελέτη αποκάλυψε ότι οι μαθητές αρχίζουν να χρησιμοποιούν το Internet, όταν είναι περίπου 11 ετών, και περνάνε περίπου 3,4 ώρες την ημέρα σερφάροντας. Ωστόσο, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα, οι ώρες που αφιερώνονται στο διαδίκτυο από τους άνδρες και τις γυναίκες διαφέρουν σημαντικά.

Ο Δρ Joiner δήλωσε: “Οι διαφορές φύλου στη χρήση του Διαδικτύου είναι περισσότερο μια αντανάκλαση των διαφορών μεταξύ των φύλων στην ευρύτερη κοινωνία. Είναι σημαντικό να συνεχιστούν να διερευνώνται αυτές οι διαφορές, λόγω της σημασίας του Διαδικτύου, σχεδόν σε κάθε πτυχή της ζωής μας και την εσφαλμένη παραδοχή ότι όλοι οι νέοι άνθρωποι έχουν παρόμοια και το υψηλό επίπεδο της ικανότητας στη χρήση της τεχνολογίας”.

Δεδομένου ότι ο ρόλος του Διαδικτύου γίνεται όλο και περισσότερο ένα αναπόσπαστο μέρος της ζωής των ανθρώπων, είναι ζωτικής σημασίας να προωθηθεί η κατανόηση μας για το πώς χωράει το διαδίκτυο στις κοινωνικές πτυχές της καθημερινής ζωής μας.


Η Βαλέρια Κιλαμπέρια είναι ψυχολόγος, κάτοχος Μεταπτυχιακού πτυχίου στην Ψυχολογία από το University of Essex, UK
και πρώτου πτυχίου στη Ψυχολογία & Συμβουλευτική Ψυχολογία από το University of Teesside, UK.
Έχει εργαστεί με παιδιά με αυτισμό και νοητική στέρηση
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.